{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
16.448 visninger | Oprettet:

Min hund halter {{forumTopicSubject}}

Jeg har en næsten 1 år gammel labrador. Da jeg kom hjem igår haltede han lidt på vestre ben. Jeg kiggede poten igennem men kunne ikke se noget, jeg kan godt røre ved benet uden han piver, men nu støtter han slet ikke på det mere. Min mand som havde været hjemme med ham, havde ikke set der var sket noget med ham.

Jeg må hellere få ham til dyrlægen idag. Det er ikke nemt når ens hund vejer 35 kg. han er lidt svær og bære ud i bilen det lille (store) pus.
Har i prøvet en halt hund og hvad var der galt ?.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hund halter
  • #1   26. apr 2009 Har haft flere halte hunde.. De har fejlet fra et slag til HD,til sprunget korsbånd..

Håber for jer,det bare er et slag.. Håber du gir en update på,hvad dyrlægen siger

• #2   26. apr 2009 jeg havde lige givet den en dag med ro og set om det ikke blev bedre .
    min hund har også været det og det var bare et vrid eller et slag fra feks leg og det går over i løbet af 1-3 dage med ro på .
    men havde gået til dyrlægen på dag 3 hvis ikke det var blevet væsentligt bedre med ro på

• #3   26. apr 2009 Marianne:

Har I talt med dyrlægen? Er det forben eller bagben han ikke vil støtte på?

• #4   26. apr 2009 Chanel haltede meget på et tidspunkt, sidste sommer. Hun peb også meget når hun skulle gå, og ville helst bare sidde ned. Vi tog til dyrelægen og vi bare at vide at hun skulle forholde sig i ro i en uge, dvs. hun måtte ikke komme ud at gå tur, kun gå ud i haven, og hun måtte helst ikke lege vildt. Det er lidt svært at holde øje med, når man har 3 hunde, men det gik fint, og efter en uge gik hun normalt igen.

• #5   26. apr 2009 Det er jo ikke sikkert der er noget .. Chanel trak hele tiden benet op under sig og ville ikke noget som helst. Vi måtte heller ikke røre ved hendes ben. Men det gik jo væk af sig selv smiley

• #6   26. apr 2009 Da Lotus var 9 måneder, begyndte hun at halte på højre forben. Både dyrlægen og jeg slog det lidt hen med vokseværk. Men efter 1 månedstid blev vi enige om at han skulle tage røntgenbilleder. Han ville tage af begge hofte, skuldre, albuer og ryg (det skal lige siges at jeg har haft en golden med en ledmus som vi, efter 8 røntgenoptagerlser i løbet af flere år, først fandt for sent). Så med den historie in mente, vile vi ikke tage nogle chancer. Det viste sig at hun havde en ledmus i VENSTRE skulder!! Pyha at vi var blevet enige om at han skulle tage billeder af det hele.
    Det er nu mere end 3 år siden, han fjernede den via arthroskopi og hun har INGEN men haft overhovedet siden. Ingen halten, ingenting:-)

• #7   26. apr 2009 Tak for alle Jeres svar.

Det er venstre forben han ikke ville støtte på.

Jeg er på arbejde idag, så jeg har ikke rigtig set ham idag, min mand fortæller at han er begyndt at støtte lidt på det igen. Så vi har valgt lige at se tiden an til imorgen.

Han slikker hele tiden på trædepuden, og min mand mener han måske kan se en lille rift længst inde. Kan det mon gøre han ikke rigtig vil træde på benet.

• #8   26. apr 2009 Ja, det kan det godt. Lotus fik en lille revne i den ene trædepude for snart 4 uger siden. Først NU er hun begyndt at gå ordentligt på banet igen. Hun var heller ikke glad for at støtte på det.
    Når du kommer hjem, so klip alle hårene væk imellem trædepuderne og sæt hans pote i lunt sæbespånevand 3x dagligt:-)

• #9   26. apr 2009 Det går heldigvis fremad med Tvebak. Han er begyndt at gå på benet igen, men træder ikke helt igennem på det endnu.
    Endnu en gang tak for alle Jeres svar.

• #10   28. apr 2009
    Det er begyndt at blive lidt mystisk. Heldigvis halter Tvebak ikke mere på venstre forben, tilgengæld kom han ind fra haven idag og haltede på venstre bagben istedet.
    Min første tanke er der måske ligger nogle grene med torne på han træder i, men jeg kan ikke se noget i hans poter, men det er lidt svært at få lov at se ordentlig efter.

Kommentér på:
Min hund halter

Annonce