Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælpe til 16 fjedre i trampolin 500 kr.
  • Hang TV 600 kr.
  • Hænge TV op på væg og sætte til (har kun el-ledning) 500 kr.
  • Vi har en lampe med lyd dæmper funktion, der ikke helt virker 500 kr.
  • Nedtagning af lamper 2.000 kr.
  • Udskiftning af ventil på vandrør til opvaskemaskine 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kupering og udstilling.
  • #1   23. apr 2009 Hvis den er født i et land hvor det er lovligt, så kan den udstilles.

• #2   23. apr 2009 Halekuperede kan ikke udstilles, uanset hvad.

• #3   23. apr 2009 Heller ikke de jagtracer, hvor halekupering er lovligt ??

• #4   23. apr 2009 De 5 jagtracer hvor kupering er tilladt, kan osse udstilles med kuperet hale.
    Men bortset fra de 5 racer, kan ingen halekuperede hunde udstilles i DK uanset hvor de er født

Ørekuperede hunde skal blot være født (og kuperet) i et land hvor dette er lovligt. Er de det, kan de osse udstilles i DK.
    -men jeg tror bare det er et spørgsmål om tid, før det er slut. Så vidt jeg husker har man i sverige helt forbud mod udstilling af kuperede hunde

• #5   23. apr 2009 Jeg tror også der med tiden kommer forbud mod ALLE kuperinger.... Stod der ikke noget i lederen i sidste DKK-blad i grunden..?

• #7   23. apr 2009 Jamen kan man så ikke bare komme og sige at ens hund er blevet ørekuperet inden man fik den??
    Forstår egentlig ikke hvor for de må udstilles med det, når det nu ikke er tilfældet med halekuperinger...

• #8   23. apr 2009 Heidi -at den er kuperet inden du fik den hjælper jo ikke meget, hvis ikke det er sket i et land hvor det var lovligt;o)

Du skal jo have papirer fra dyrlægen i det land hvor den er kuperet

• #10   23. apr 2009 Krumme, jo, de vil gerne have deres penge når de skal udstilles, men de må ikke komme i bladet

DTK havde samme regel, men den har de fjernet netop fordi det var dobbeltmoralsk

• #12   23. apr 2009 det er smukke blazer du har set, han er også her på HG ..

Så længe hundener født og kuperet i et land hvor det er lovligt må den udstilles i DK ..der kommer nok inden længe et forbud, det har de snakket om et stykke tid nu ..

Krumme - Ja det er faktisk noget mærkeligt noget .
    DTK ville heller ikke vise dem, men de har vendt sig og nu må de igen vises i deres blade ..
    "De uddeler jo rask væk BIS og BIR til dem" - Nej det gør dommerne og ikke DKK som ikke vil vise dem i deres blad ..

• #14   23. apr 2009 Krumme -nu er det jo ikke alle dommerne der er danske, så flere af dem kommer jo nok osse fra lande hvor kupering er lovligt;o)

Derudover mener jeg egentlig at så læge man må udstille dem, så skal de have samme bedømmelse som alle andre.
    -at de så ikke må vises i bladet er jo lidt mystisk. Endten er de jo accepteret, eller osse er de ikke

• #15   23. apr 2009 hvorfor skulle de ikke kunne få certer og vinde?

de er jo lovlig i Danmark og har da betalt lige så meget i indskud som alle andre der udstiller

• #17   23. apr 2009 det er da mere dobbelt moralsk at DKK ikke vil sætte billede i Hunden af en veteran cocker som er fuldt lovligt kuperet her i danmark før det blev forbudt ! At han så oven i købet blev årets bedste veteran i 2005 af alle racer i DKK ændrede ikke på politikken i DKK. Det er synd for ejeren og synd for de dommere der satte ham op!

• #20   23. apr 2009 Jeg kan slet ikke se den store forbrydelse?

Det er vel helt fair at man starter i det små, og forsøger at vende folk væk fra de kuperede hunde. Det har en signalværdi at man ikke ønsker at vise kuperede hunde i bladet.

Hvis DKK i stedet fra den ene dag til den anden havde trukket et totalt forbud ned over ørerne på udstillerene, tror jeg det havde skabt langt mere spektakkel.

Nu har folk en årrække været bevidste om at hverken ører- eller halekupering er velset, og en gang i 2010 eller 2011 vil forbudet mod udstilling af ørerkuperede hunde givet træde i kraft.

Selvom man køber sin hvalp i udlandet, har man mulighed for at fravælge en kupering. Så det vil udelukkende være de udenlandske udstillere, fra de få lande hvor kupering stadig er lovligt, der vil blive udelukket fra de danske udstillinger i fremtiden.

Men indtil da så udstilles og præmieres kuperede hunde selvfølgelig på lige linie med de ikke kuperede, at foreslå at dommeren skal have besked på andet er da helt ude i hampen og vist ikke helt gennemtænkt.

• #21   23. apr 2009 ALTSÅ ! ALTSÅ ! ører der er skåret til med kirurgi er IKKE ARVELIGT og en hund med kuperede ører kan altså være den mest korrekte i sin race og bør derfor osse belønnes ! eller skal den korrekte hund udelukkes totalt fra avl pga kirurgi ?

• #23   23. apr 2009 Jeg undrer mig over brugen af ordet rimeligt, i denne sammenhæng.

Er det ikke netop rimeligt at forsøge at tilgodese hundenes velfærd, samtidig med at man lempeligt leder opdrættere og udstillere på rette vej, ved at indføre et så lille tiltag som ikke at vise kuperede hunde i klubbladet.

Det er efterhånden en del år siden den beslutning blev taget, folk der importerer kuperede hunde ved på forhånd, at disse ikke vil blive vist i "HUNDEN". Hverken ifm. udstillingsresultater eller på tilsendte billeder.

• #24   23. apr 2009 det er jo egentligt noget fis at DKK bruger krudtet på sådan noget ! danmark har jo en lovgivning der forbyder at kupere men der udover er der intet forbud imod at eje en sådan hund, der er intet forbud mod at bruge sådan en hund i reklamer og der er intet forbud mod at sætte sådan en hund på sin hjemmeside ! Det har jo noget med din personlige grundlovssikrede ret til at ytre dig frit samt anvende de bedste materialer til at fremstille et produkt ( for vores vedkommende hvalpe)
    Ville da meget hellere have at DKK gik ind for at hjælpe os medlemmer, bl.a. med at skaffe os fordele, eller tilbyde os reele ting som kan være med til at fremme opdræt med stambøger !
    Men nej DKK har mere travlt med at øge gebyrer og krav til stambogsførte hunde ! dermed skal der være sagt at jeg har INTET imod sygdomsbekæmpelse i racer men at DKK går ud og giver 300,000 .kr til forskning af kræft hos hunde er i mine øjne grotesk. Jeg mener at de penge kunne være bedre brugt, bl.a på indsamling af diagnoser fra dyrlæger vedr. racer. Vi skal som det er idag indbetale til at starte med 120 kr for en rekvisition til dyrlæge hvis vi skal have undersøgt vores avlsmateriale ! tænk hvis dkk istedet havde brugt de 300,000 til at fjerne det gebyr. De penge vi medlemmer betaler, burde osse arbejde for os medlemmer !
    Jeg har en ide om at man kunne osse have brugt de 300,000,-kr til at give alle dyrlæger som stiller en diagnose som er arvelig 50kr for oplysninger om diagnosen, racen og IDnummeret! så kunne DKK hurtigt finde ud af om det var DKK hunde, hvilke racer der led af hvad og hvilke hunde der burde udelukkes fra avl.

• #25   27. apr 2009 Tak for svarene, så blev jeg så klog:-)

Kommentér på:
kupering og udstilling.

Annonce