{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.167 visninger | Oprettet:

NU MÅ DET SKU STOPPE!! {{forumTopicSubject}}

Jeg er i dag blevet informeret om endnu et tragisk overfald på andre dyr ,af en muskelhund.

En muskelhund fra Birkerød overfaldte og åd en kat igår og var ved at flå en anden kat levende også.

NU MÅ DET KRAFT EDME VÆRE NOK - JEG ER F...... TRÆT AF UANSVARLIGE MUSKELHUND EJERE.

Hvad går der galt?? Hvordan kan man stå og se på at ens hund fuldstændig umotiveret overfalder andre dyr som heste, køer, får og katte!!

Ejeren var en 22 årig pige - flot!! Hun og hunden blev filmet ,men hun fik fat i personen der stod bag og fik smadret mobilen så der intet bevis var.

Hvor er det bare synd for jer ejere der har godhjertede muskelhunde og som ved at det kan være et stort ansvar at have sådan en hund. - hold da op, i må være trætte af de tomhjernede typer der har disse hunde.

Nu må der sku da snart komme en lov som ´beskytter´ disse hunde fra at komme i de forkerte hænder, men som tilgodeser de ansvarlige??

Det med de muskelhunde overfald er simpelthen gået for vidt!!

Sender en tanke til de mennesker og dyr der desværre er ofre for dette vanvid!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NU MÅ DET SKU STOPPE!!
  • #1   23. apr 2009 Malene B:
    Godt skrevet!!!


  • #2   23. apr 2009 Ja der er nogle der ødelægger det for andre

  • #3   23. apr 2009 Ja det er rigtig træls at vi andre skal "bøde" for at der er nogle der anskaffer sig en hund som de ikke kan tage sig af ... smiley

  • #4   23. apr 2009 Og hvad så?? det er jagt instinkt, ikke noget racerelateret. Min dobertæve slog adskillige katte, rådyr og alt hvad der bevægede sig ihjel. Alle hunde har et jagtinstinkt, derfor at ALLE HUNDE BØR HOLDES I SNOR ANYTIME!!!

  • #5   23. apr 2009 Lige omkring katte kunne det lige så godt være en hvilken som helst anden race.

  • #6   23. apr 2009 Lurer lidt over denne sætning i indlægget:

    Ejeren var en 22 årig pige - flot!! Hun og hunden blev filmet ,men hun fik fat i personen der stod bag og fik smadret mobilen så der intet bevis var.

    Hvor ved vi så fra at dette indlæg er sandt.?..ikke fordi at jeg ikke er enig med Malene B, men sørg for beviser i sådan en beskyldning.
    Bare en lille tanke...


  • #7   23. apr 2009 Rene :
    Det står i avisen..
    Læs linket i dette link
    http://www.hundegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=316255


  • #8   23. apr 2009 Vivi: Ja men nu er der dælme forskel på om det er en muskelhund eller en chihuahua der får fat i en kat.

    Og hvad så?? Det er ikke en særlig sund holdning af have hvis man gerne vil af med de typer der ikke magter disse racer eller bruger dem til ´skjold og våben´!!

    Du må sku da selv være pisse træt af at andre skal ødelægge det for din race??

    Og jeg vil dælme også kalde det uansvarligt hvis du har haft en hund der gik til angreb på andre dyr - snor eller ej!!!


  • #9   23. apr 2009 René: Jeg sidder da ikke og opfinder sådan en tekst bare for sjov.

  • #10   23. apr 2009 Malene B: Jeg siger heller ikke at du "opfinder" sådan noget, jeg bad blot om beviser, men dem kom "Tina & Alex" så med smiley

  • #11   23. apr 2009 Hvorfor ikke skrive i en af de tråde der allerede er om emnet?

    Jeg kan ikke se hvordan dette på nogen måde kan have med muskelhundedebatten at gøre.
    Det med at jage katte er bestemt ikke forbeholdt muskelhunde, og skal vi til at aflive alle hunde der jager katte, så får dyrlægerne dælme travlt.

    Self er det ikke i orden at hunden render rundt og æder katte, og self bør man holde hunden i snor/indhegnet for at undgå dette.
    Men katteejere har altså osse et ansvar for at holde katten hjemme -det er nemlig osse et lovbrud at lade katte strejfe frit rundt, selvom det åbenbart er alment accepteret

    En hund der dræber en kat er ikke mentalt ustabil, agressiv eller noget som helst andet -den bør bare holdes i snor, når man åbenbart ikke er i tsand til at stoppe den/kalde den til sig, når den ser en kat


  • #12   23. apr 2009 SBHT -man må skam gerne bremse ned for en kat der krydser vejen. MEN er der nogen der kører bagved og derfor ræser op i r*ven af dig, så vil du få skyld/en del af skylden.
    Men er vejen fri, så skal man skam bremse ned for dyr der passerer -osse katte.

    Malene B -at en chi ikke ville lave så voldsom skade er jo rigtig nok. men hvordan tror du det ser ud hvis en fox terrier, en jack russel e.l. mindre hunde fanger en kat?
    Hvis ikke de er vandt til katte, så vil de højst sandsynligt osse slå dem ihjel. Det behøver hunden såmænd ikek være muskelhund for.


  • #13   23. apr 2009 Jeg kan kun give dig "Malene B" ret i dit indlæg. Nu har jeg selv en blandings hvalp, hvor faren er Amerikansk Bulldog og det giver da stof til eftertanke når sådanne ting kommer frem i medierne. Folk er utrolig bange og fyldt med respekt for Rotweiler, Amerikansk bulldog, Kamphunde...o.lig, og det kan jeg dog godt forstå, da deres størrelse og bredde kan skræmme mange.
    Men hva med de små hunde, de kan mange gange være noget så arrig og biske, men dem høre vi aldrig om. Dog er det ikke i samme grad de vil gøre sådanne ting, men de er der.
    Min hunds Far hedder Devil, og jeg har ALDRIG nogensinde mødt sådan en glad, velopdraget, sød og kærlig mod mennesker,børn og hunde. Han er virkelig et tegn på at ikke alle af denne slags hunde er slemme. Men de gode hunde bliver ALDRIG hevet frem og vist i tv. Det kunne faktisk godt være en opfordring, da det kunne dæmpe frygten ved at se de positive ting i de hunde.
    For de er super skønne.

    Men ALLE hunde skal behandles med respekt og omtanke. De skal have kærlighed og opdrages i forsvarlighed!

    Marianne Nielsen
    Dyrepasser


  • #14   23. apr 2009 SBHT: Jeg fatter simpelthen ikke hvordan du kan sidde og undskylde overgreb på andre dyr som jagtinstinkt??

    Jeg er da godt klar over at nogen hunde har et naturligt jagtinstinkt (min egen gravhund ville sikkert pelse en kat hvis han fik lov) men det er da ingen undskyldning!!? Jeg kunne da aldrig finde på at gå uden snor med min gravhund. Jeg ved at der er en chance for at han løber efter vildt og katte og selvom jeg stolede 90 % på ham ville jeg aldrig lade ham få de sidste 10 % til gode.

    Jeg kunne godt tænke mig at du svare mig på om det at angribe en hest eller en ko ( som desværre også er sket i april mdr.) også er naturligt jagtinstinkt??



  • #15   23. apr 2009 Undskyld - men hvorfor er der en tendens her på galleriet til at tingene bliver gentaget 20 gange?? Jeg har set flere indlæg omhandlende dette emne, og det er altså lidt trættende at høre på.

  • #16   23. apr 2009 Men bortset fra det, så er jeg ligesom dig også træt af uansvarlige muskelhunde ejere. Der er for lidt kontrol over hvem de bliver solgt til.

  • #17   23. apr 2009 Hejsa Anne

    Der er jo ingen der tvinger dig til at deltage i debatten - du kan jo bare springe over den!!

    Men rart at du også synes der skal noget styring på!!


  • #18   23. apr 2009 Malene B

    kan kun give dig ret...


  • #19   23. apr 2009 Nu var det så lige en såkaldt 'muskelhund' der fik fat i en kat..trist for katten, ejeren af den..og alle der var vidne til det.
    MEN..altså..ro på nu..det var en hund der jagtede..fangede..og bed en kat ihjel....hvor mange gange tror i det sker på landsplan hver eneste dag??
    Så stop nu den evindelige oppisking af en i forvejen forrykt stemning om disse 'dødsmaskiner'.
    Hold inde med skydningen, til der er noget at skyde på.

    Det er, for mit vedkommende, nøjagtigt ligeså trættende som fornægtende ejere af samme racer...unødvendige forsvar af samme..profiler med 'muskelhundes 10-15 bud til mennesket'-tekster..folk der iklæder små hunde tøj..og folk der fodrer ænder! ! ! ! smiley

    Man bliver så træt ..så træt.


  • #20   23. apr 2009 Jamen kære Jesper

    Hvis du er så træt så spring da dette indlæg over og gå i seng. Der er ingen der tvinger dig til at besvare dette indlæg.

    Det kan godt være at folk som dig er trætte af denne debat - men hvor langt når vi den hvis alle bare tier?? Du må sku da selv indrømme at vi her i DK står over for et problem der skal løses. Både for at muskelhunde kan óverleve´ i DK så de ikke skal forbydes, men også for at vi netop undgår denne debat om overfald på sagesløse mennesker og dyr.

    Jeg må ærlig indrømme at jeg ikke fatter denne kritik. Og jeg står ved min holdning - debat om muskelhund eller ej!!


  • #21   23. apr 2009 jesper L

    ja den jagtede og drabte den og åd den ...
    og det ville den aldrig have kunne gøre hvis ejeren havde den i snor ..


  • #22   23. apr 2009 Malene B -men jeg fatter bare ikke hvorfor det i dette tilfælde skal være en muskelhundedebat. Her er der jo ikke tale om de typiske muskelhundeproblemer, men derimod om noget der sker på nærmest daglig basis, landet over og med alle mulige forskellige racer.

    -hvordan dette kan blive en muskelhundedebat forstår jeg ikke


  • #23   23. apr 2009 Malene B : Du har ret; jeg bør gå i seng..hvilket jeg lover at gøre straks efter dette indlæg:)

    Hvis du nu læste mine eksempler på hvad der i øvrigt trætter mig..eller måske havde læst andre indlæg fra mig omhandlende muskel/kamp-hunde..ville det stå ret klart at jeg i den grad er klar over 'problemerne' disse hunde afføder..og at min sympati med folk der gør MIT hundehold til et problem..kan ligge på et meget lille sted.
    Jeg har levet med problematikken i mere end 16 år nu..og tro mig..jeg er på ingen måde naiv omkring hundehold eller ansvar.

    Det jeg, ial beskedenhed påpegede..var såmænd bare at hunde har jagtet,fanget og dræbt katte og andre smådyr i alle tider..uanset race.
    Og dermed synes jeg måske du overreagerede en smule i udlægningen og 'raseriet' over 'endnu en dræberhund går amok' i dit indlæg.

    Det var såmænd bare det...NU er det sengetid smiley


  • #24   24. apr 2009 Nej ingen hunde må slagte, hverken katte eller vildt.
    Og det er i bund og grund udelukkende et spørgsmål om den rette træning.
    Vi med jagthunde ved at en af de sværeste dressur opgaver består i at gøre vore hunde "harerene", dvs. at kunne fløjte dem af først og fremmest for harer, men i det hele taget for alt vildt og diverse husdyr!!!!
    Og jeg finder holdningen til hundes berettigede jagtinstinkt tåbelig, uanset race og størrelse.
    En hund bør aldrig tillades at jage for sig selv. Og netop det faktum at det er en adfærd der relativt let kan styres er årsagen til at mennesket har knyttet hunden til sig.
    Så hunde der jæger og dræber andre dyr har inkompetente og forsømmelige ejere.


  • #25   24. apr 2009 Marietta -når jagtinstinktet nævnes, så er det jo nok mere for at forklare hvorfor det sker, end for at tillade at det sker;o)

    Jeg mener det er helt naturligt for rigtig mange racer at sætte efter en kat -men går man på gader g stræder er det naturligvis ikke hensigtsmæssigt at hune farer rundt på kryds og tværs og jagter diverse mindre dyr, og derfor må ejer så sørge for det ikke sker. Hvadend det så gøres via træning, eller ved at sætte snor på hunden.


  • #26   24. apr 2009 Malene B: Nu var overskriften ikke lige til at gennemskue, da du ikke havde tilføjet noget med kamphund eller lignende. Men det er trættende at se de samme emner. F.eks. har jeg læst det med den stakkels kat mindst 5 gange nu.

  • #27   24. apr 2009 Jeg må dog også erklære mig enig med Michelle W. Jeg kan ikke se hvordan dette kan blive til en muskelhunde debat, for det er altså normalt at hunde jagter katte.
    Min egen hund kan ikke fordrage katte. Han er en border collie / labrador retriever blanding, og selvom jeg holder ham i kort snor når jeg ser en - så er det ski ikke altid at katten holder sig væk. Katte kan være en pestilens nogen gange!


Kommentér på:
NU MÅ DET SKU STOPPE!!

Annonce