Frb. kommune vil forbyde muskelhunde {{forumTopicSubject}}
Syntes det er ved at blive formeget med al den debat om muskelhunde og om hvor farlige de er.
Sad og så tv2 Lorry her til aften hvor der var et indlæg om at alle muskelhunde ("kamphunde") skulle forbydes i Frederiksberg kommune. Heldigvis blev forslaget afvist.
Jeg er træt af al den generalisering det er jo racisme inde for hunderacer og det er forkert.
Det er korrekt at mange mennesker som har muskelhunde har på forkert grundlag og de kan ikke finde ud af at have og passe en hund.
Men hvad med alle de mennesker og familier der har disse dejlige og elskværdige muskelhunde som familiehunde?
Skal de så smides ud af kommunen?
Det er på tide der kommer focus på de positive ting omkring muskelhundene.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
mar 2006
Følger: 65 Følgere: 65 Hunde: 1 Emner: 499 Svar: 20.354
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 43
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
maj 2008
mar 2006
Ejerne laver jo ikke andet end at optræde i "medierne" med gode eksempler og opråb. Vi Med Hund har haft masser af positive artikler om f.eks AST, der har været indslag i TV og der er jo nærmest ikke andet end "hvor er de misforstået" tråde herinde på HG.
Det eneste sted der halter er aviserne, men den skid er slået ved at man ikke giver dem noget at skrive om. Ingen overfald = ingen hunde i pressen.
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.390
maj 2008
Også skal det "sorte" marked stoppes helt og kun godkendte kenneler burde have lov til at sælge muskelhunde. Men selv det ville man ikke kunne kontrollere.
mar 2006
Du har ret i dit sidste indlæg - det bliver op til politikerne, for "folket" har ikke selv kunnet styre det. Måske kan du poste dine forslag en anden dag, når du har mere tid til at få dem skrevet.
Det sidste du skriver er jeg også enig i - det ukontrollerede avl vil være et godt sted at starte
apr 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 4 Svar: 26
Evt. sende et link til den færdige hjemmeside til afviserne ?
okt 2006
Følger: 29 Følgere: 48 Hunde: 4 Emner: 135 Svar: 4.935
Vi respekterer alle hinanden og ved hvilke hunde der skal passes på. Er der problemr, som der jo kan opstå, så har vi en bestyrelse der skrider ind. Og det hjælper.
I Vibo, hvor jeg bor, er der beboerdemokrati, bare ikke lige med hvilke hunderacer her må være.
Der vil vores bestyrelse gå til Vibo og fortælle dem, at vi godt selv kan styre hvilke hunde vi vil have her. Kan vi selv bestemme over alt andet, kan vi også styre hundeholdet.
Glemte lige at fortælle, at den hund vi har flest problemer med er labradorblandingen. Og det får konsekvenser, han ryger ud eller må af med hunden.
Så lad dette være en solstråle historie om muskelhunde
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Nej, det er ikke op til dig at lave regler, men har du tænkt dig, at sidde med hænderne i skødet og vente på, at der bliver trukket en urimlig og uretfærdig lov ned over hovedet på dig, fordi et fåtal af Danmarks hundeejere er hamrende uansvarlige ????
Hvis du selv mener du har ret gode idéer/forslag, så dem da formidlet til lovgiverne....
Det har jeg gjort og jeg har tænkt mig at tage det op i min specialklub, for jeg vil IKKE sidde og vente på at Uretfærdigheden sker fyldest... Ja det skal opstramning til, men den skal ikke være urimelig, vel ???
okt 2007
Følger: 43 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 17 Svar: 267
Smydi...: var det ikke noget at stille op i tv hernede ved os?? - har tit overvejet det, men tror sgu ikke jeg er så god en ordfører i rampelyset....gg
nov 2006
Følger: 20 Følgere: 36 Hunde: 2 Emner: 94 Svar: 3.107
Kommer du til generalforsamling på lørdag ?
Frb. kommune vil forbyde muskelhunde