{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

Fransk Bulldog - Kaster alt maden op! {{forumTopicSubject}}

Hej,

Vi har en fransk bulldog på 1½ år.

- Problemet er at han er begyndt at kaste alt sin mad op når han har spist. I weekenden var vi til børnefødselsdag i sønderjylland, hvor vi havde Pelle med og igår søndag, der kastede han pludselig alt sin mad op, og vi snakker ikke bare to små brækklatter, men vildt meget opkast. Vi har ALDRIG oplevet ham kaste sådan op før og vi har ikke skiftet maden eller noget ud.

Nu har han så for 15 min siden, igen kastet alt sin mad op, og igen, vi snakker seriøst meget opkast.

Hvad kan vi gøre for at bringe hans mave i balance igen, hvilket vi går ud fra er problemet, eller kan der være andre årsager til det her?

Vi har før læst os frem til man kan koge noget ris og så med noget a38 oven på!

Håber at hører fra nogen der har oplevet noget lignende, se venligst bort fra at skrive vi skal gå til dyrelægen med ham, da vi ved at han ikke er alvorligt syg men det bare er mave problemer.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fransk Bulldog - Kaster alt maden op!
  • #1   20. apr 2009 den franske kan godt gøre det, især når den får spist for hurtigt eller er for aktiv bagefter. det har intet med maven at gøre, sådan som jeg forstår det.

    men prøv at fodre ved at smide maden på gulvet, eller lig en stor sten i madskålen, som den skal spise uden om og så sørg for den er i ro efter maden..

    varmen kan sagtens spille en rolle her, så hav den ikke for meget ude i solen, da det kan være belastende for deres vejrtrækning


  • #2   20. apr 2009 var det slim eller hele maden der bare kom op?

  • #3   20. apr 2009 http://www.hundegalleri.dk/html/grp_vis.asp?GroupID=26

    hvis du ikke er i denne gruppe, så syntes jeg du skal melde dig ind...


  • #4   20. apr 2009 Hej Jeanne B.

    Vi er medlem af gruppen, men vi valgte alligvel at skrive det her, da chancen for at blive set og få respns er hurtigere og bedre.

    Det er hele hans mad der kommer op og ikke rigtig noget slim. Selvfølgelig er maden halvt fordøjet.

    Han er ikke meget i solen og tror derfor ikke det er varmen, her er faktisk lidt koldt smiley .. Han har dog været ekstrem aktiv i weekenden pga. der har været en anden hvalp han har leget med og en masse børn til noget børnefødselsdag.

    Lone, drop dog din anklage. Du får det til at lyde som om vi ikke er intresseret i at tage ansvar for ham, hvilket vi naturligvis er!

    Som vi også skriver, så er vi ikke nervøse for han er vildt syg/sløj, fordi han er lige så legesyg efter han har kastet op, som han normalt er og han er lige så glad for at gå tur som normalt.

    Vores teori kan også gå på at han få noget børnefødselsdags kage eller spist noget slik og det har hans mave nok ikke super godt af. Men nu har vi prøvet at give ham en masse a38 sammen med lidt mad, så må vi se.


  • #5   20. apr 2009 nå der var skylden til det:-) alt det dejlige slik og en masse motion... han har da rigtigt hygget sig!!

    jeg ville bare faste ham og få det hurtigt ud af systemet og så bare prøve med alm mad igen i morgen.


  • #6   20. apr 2009 Hej,

    Tak for jeg råd/rådgivning.

    Vi har desværre været så "dumme" at give ham mad igen, denne gang med a38.. Det skal jo så nok nå at komme op igen. Derefter vil vi som i siger, faste ham og så starte op med noget skåne kost.

    Han kan sagtens drikke og holde det i sig og vi har lige været ude og gå hvor vi også leget en hel del, mest for at se om han ville kaste op eller lign. men det gik nu godt nok. Så tror også bare han har fået noget han nok ikke skulle have haft.

    Forsat god dag smiley


  • #7   20. apr 2009 god bedring med ham:-)

Kommentér på:
Fransk Bulldog - Kaster alt maden op!

Annonce