{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
882 visninger | Oprettet:

Hjælp vores hund spiser ikke nok !!! {{forumTopicSubject}}

Hej min kæreste og jeg har fået os en Fransk Bulldog men vi er lidt i tvivl om han spiser nok, vi har ikke haft mulighed for at veje ham og ifølge posen med mad skal han have 140 g om dagen men hvis vi er heldige spiser han 50 g og det jo langt fra målet..

Nogen der ved hvad man skal gøre..?

Hans vægt ligger formegentlig under 2 kg. men det er et skud.
han er 9 uger mandag d. 19 april.

Håber i kan hjælpe...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp vores hund spiser ikke nok !!!
  • #1   19. apr 2009 Kør til jeres dyrlæge og få ham vejet. Hos vores kan vi bare gå ind og veje hunden som det passer og. så kan du jo samtidig få og vide om han vejer det han skal.

• #2   19. apr 2009 hej smiley
    vi har en hvalp på 11 uger, Golden retriever, der heller ikk' spiser helt nok .. mener hun skal ha' omkring 400g om dagen, men det er sjældent at hun spiser helt op. Hun er ikke langt under vægt-kurven og er ellers glad,sund og rask, men man er vel altid lidt bekymret (:

• #3   19. apr 2009 Så længe at hofteknoglerne,ribbenene og rygradden ikke er synlig så vejer den sikkert det den skal.
    Mange tror tit at deres hunde er for tynde, men man SKAL kunne fornemme ribbenene når man "kører" hånden hen/frem og tilbage på siden af hunden, så er den ok.
    Ingen hunde spiser som der står på poserne, det er jo kun "Vejledende" mål.
    Og husk at hvalpe altid er ranglede at se på, fordi de vokser opad først derefter udaf. ;o)
    Jeres hunde er sikkert helt iorden, men det er godt at i er Ops. på dem.

• #4   19. apr 2009 Som det ses på billederne og det der står 8 ½ uge på kan man se rygraden så lidt under den normale vægt er han nok. men er der nogle "tricks" til at få en hund til at spise lidt mere?

• #5   19. apr 2009 Jeg var ikke så fornuftig at kigge før, men jag har lige taget et kig på den bette dreng, og jeg vil nok gi ham noget opblødet tørkost og blande det med olie, det feder og er samtidigt sundt for fordøjelsen og gir en flot pels. I kan gi ham alt fra alm. madolie til lakseolie, jeg hælder alm.rapsolie over mine hundes tørkost og de skynder sig at slikke al olien væk er så der ikke er een af de andre der får det ;o)
    A38 er også godt blandet i opblødt tørkost, det gir dem tit større lyst til maden og det er godt for mave/tarmsystemet.

• #6   19. apr 2009 Vi startede med at bøde maden op men han er mere til tørkost lader det til.

Men vi har ikke prøvet at blande med A38 eller olie, det var selvfølgelig måske en mulighed.. smiley

• #7   19. apr 2009 Ja prøv at se om det ikke hjælper .
    Mine ene tæve Beauty havde et kuld hvalpe og de foretrak også tørkost fra de var ca.5uge, de gik ud og åd de 2 voksne tævers mad + de bed hul i sækken med fodret self. et sted jeg ikke havde set, så jeg gik og fik dårlige nerver fordi jeg ikke mente at de spiste nok når jeg gav dem maden opblødt. Frække hvalpe ;o)
    Held og lykke med ham, han skal nok blive flot hurtigt, det er jo ikke så meget han mangler at ta på..

Kommentér på:
Hjælp vores hund spiser ikke nok !!!

Annonce