{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

muskelhunde {{forumTopicSubject}}

har hørt fra flere kammerater at der bliver snakket om alle skal være ulovlige i dk og forstår godt dem som overfalder osv osv men dem jeg kender er så gude skønne og " alm " hunde overfalder også, har selv set en race som min angribe et lille barn... så synes ikke det er helt fair, men er det rigtig???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  muskelhunde
  • #1   19. apr 2009 Hvis ikke vi får udryddet alle pit og tosablandingerne ved at få FCI-stamtavlepligt på kamp/muskelhundene og alle der ikke har tavle steriliseret, ja så kan vi nok regne med at de snart bliver forbudt hele bundtet.

For så må de der godt kan finde ud af det (hund som ejer) lide for de MANGE der ikke kan finde ud af det ...

• #2   19. apr 2009 Har været på udstilling i dag hvor der var 46 amstaffs (MED FCI-tavle) samlet inden for ret så få kvadratmeter. Der var både tæver og hanhunde og der var ikke den mindste optakt til noget som helst pga. de meget ansvarlige ejere ...

• #3   19. apr 2009 det nemlig også det jeg fuldt ud forstår men mange har ikke styr på det og det synes jeg er fair de skal væk. men hvorfor er det lige pitt og den anden er ulovlig i forhold til amstaff mener de er jo begge muskeljunde.

er bare nysgerrig, ville aldig selv ha en

• #4   19. apr 2009 De er kamphunde, muskelhunde er en betegnelse nogle konfliksky kamphundeejere har brugt til at beskrive deres hunde fordi de ikke ønsker at indse at deres hunde er kamphunde :o) Alle hunde har muskler.

De er kamphunde fordi de i tidernes morgen er avlet til kamp ligesom min race er hyrdehund, og ligesom nogle hunde er jagthunde, vagthunde, selskabshunde etc. fordi de i tidernes morgen er avlet med den hensigt og det er de instinkter racen er bygget op omkring :o)

Forskellen melle pti og amstaff (det er den af kamphundene jeg har bedst kendskab til :o)) er at amstaffen er avlet ud fra pit.
    Man har taget en gruppe af de roligste og mest familiemindede individer og gennem de sidste 70 år avlet på disse for i dag at have fået amstaffen avlet frem.

Kampinstinkterne (som er uønskede i en familiehund) er igennem de sidste mange år gennem seriøs avl undertrykket til en vis grad idet man avler væk fra de egenskaber mod de mere ønskelige.

Dette arbejde vil blive fortsat i de næste mange mange år hvis ikke de idioter der importerer, anskaffer, avler på og sælger pit og tosablandinger får det hele ødelagt for de seriøse kamphundeejere.

Når man køber en kamphund, det være sig amstaffen, SBT eller en anden af disse racer så er alle bedst tjent med at denne købes med FCI-tavle for på denne måde ved man at ens hund er ren (at der ikke er iblandet pit, tosa eller andre ikke kun ulovllige men også uhensigtsmæssige racer) og at der i de sidste mange år er lagt et seriøst arbejde i at få de ønskelige egenskaber i hundene (deres kærlighed og loyalitet til mennesker, deres intelligens etc.) frem og de uønskede (kampinstinkter = agression mod alle dyr også hunde) er forsøgt hæmmet.

En kamphund med FCI-tavle er avlet på forældre der har gennemgået mentalttests ...

Genetisk er en pit og en amstaff altså samme hund men der ligger et seriøst avlsarbejde bag at skille de gode egenskaber ud og lave en anden "race" kaldet amstaffen og det er her vi er i dag. Amstaffen i dag har stadig en del af de uønskede egenskaber lige under huden, derfor kræver denne en seriøs og god ejer som vil sætte sig ind i racen og tage de nødvendige hensyn. Der vil gå mange år med fortsat at få undertrykket de uønskede egenskaber men de er da kommet et langt stykke.

Hvis man steriliserede alle kamphunde uden FCI-tavle og lavede tavlepåbud og forbød avl (og sørgede for at dette blev overholdt) uden FCI-tavle tror jeg at vi om få år ville være hvor vi er med rotten og schæferen mhp. på at kamphundenes ry vil blive bedre og dette berettiget ...

Deres ry ville automatisk blive bedre i takt med at angrebene på andre dyr og mennesker som i 99% af tilfældene foretages af en blandingskamphund hvis gener og baggrund ingen kender, ville drosle ned til et absolut minimum og hvis vi ydermere fik de tyske regler indført med at man ikke kunne anskaffe sig en sådan hund uden at være 21+år, have ren straffeattest etc. så er vi godt på vej ...

Desværre så bliver kamphundene nok bare erstattet af en anden endnu værre race ...

• #5   19. apr 2009 Det er sent så prøv selv at få hoved og hale i ovenstående. Stavefejl, trykfejl og tegsætningsfejl etc. er for egen regning i anledning af den kølige nat :o)

• #7   19. apr 2009 maiken t jeg er enig med dig. der er 2 tråde her inde siden igår der fortæller deres hund blev angrebet af en "muskelhunde". sørgeligt for dem der har styr på deres hund skal rammes af alle dem som er ligeglade som sanne m skriver.

• #8   19. apr 2009 okay tak for svaret smiley

Kommentér på:
muskelhunde

Annonce