{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.137 visninger | Oprettet:

pris for paring med stambogs Hunde??? {{forumTopicSubject}}

Hej alle

jeg vil lige høre jer som kender til parringer med stambogsførte hanner hvad det koster bare sådanne ca ved godt det afhænger af racen men så lige en som ville have 10000 kr for parring (man ville så kunne få en omparring hvis det ikke gik igennem) men den var ikke avlsgodkendt og må sige jeg blev noget chokket... prøv lige 10000 kr for lidt sæd.... sorry men jeg syntes godt nok det er vildt...
ved godt jeg kun har blandingsracer meeen jeg ville ALDRIG give så mange penge for så lidt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle et skab 700 kr.
  • Klippet buskas ned 1.500 kr.
  • Montere kattelem og lave hul 1.500 kr.
  • Sætte køkkenlåge fast igen 750 kr.
  • Udskiftning af termostater på 3 radiatorer 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  pris for paring med stambogs Hunde???
  • #1   17. apr 2009 Altså hvis man er seriøs så koster det vel det det koster? Jeg MENER det er ca. en hvalps pris man tager, men jeg er langt fra sikker..

• #2   17. apr 2009 Jeg kender nogen der tager 1000-1200 eller 1500 for en gennemført parring (betående af 2 gange). Men men derefter vil de havde ca. 1000 kr pr leve dygtig hvalp.

Og vi snakker om med stamtavle

• #3   17. apr 2009 ja sådanne har jeg det også...
    og tænk lige det er da tæveforældrene der har det værste svinderri, udgifter, og brug af tid....

for ja selvfølgelig skal de ikke give det gratis... og man skal da også variere prisen ift hvormeget hannen kommer frem til de forskellige udstillinger og hans karakter af arvl og helbred... meeen igen prøv lige det er 30 mins arbejde...

• #4   17. apr 2009 Vi har valgt at tage 1000 kr for parringen og 1000 kr for hver levende hvalp de gange Chavez har parret tæver.
    Den samme aftale har vi lavet med ejerne til de hanhunde vi har brugt/vil bruge til Anti.

• #5   17. apr 2009 Jeg ved det ikke.. Men jeg synes stadig at "det koster hvad det koster" - jeg aner ikke hvad reglen er for min race, men jeg regner med at såfremt min bliver avlsgodkendt så taler jeg med min opdrætter og tager den pris som hun tager..

• #6   17. apr 2009 hvis man ikke har ret til omparring hvis tæven går tom, men stadig skulle betale så høj en pris, så ville jeg ikke bruge den hanhund.

vi giver i reglen et beløb for parring og med ret til omparing.
    og så en pris pr hvalp. max en hvalps pris

• #7   17. apr 2009 det skal så også siges at den jeg har sethar en lille sygdom men en fortæller dem så også at den faktisk er arvelig... (vil ikke hænge personen ud så derfor skriver jeg ikke mere om det)

• #8   17. apr 2009 Ceteris - jeg går bestemt heller ikke ind for at "sælge" hunden forstået sådan at jeg ville tage skyhøje priser for en parring, men jeg mener stadig at man skal tage det der er fair for en parring, og så vil jeg selfølgelig tage det som min opdrætter råder mig til..

• #9   17. apr 2009 Connie J - kennel Nezumi . det syntes jeg lyder som en fair aftale... det må jeg sige

• #10   17. apr 2009 Nu skal tæve ejere jo også betale for mad, stamtavler, vaccination og dyrlægetjek, chipning, annoncering ..osv

Og så har de alt arbejdet i 8 uger. Hvalpene passer jo ikke sig selv.

• #11   17. apr 2009 Man skal bare lave en parrings kontrakt så der ingen tvivl er for nogle af parterne.
    Sådan en kan man også finde på DKK hjemmeside.

• #12   17. apr 2009 Sandie Lie P
    ja og det er jo ikke altid nok... for hvis de er inde så har man jo også noget renoverring (eller hvad du vil kalde det) for det er jo ikke altid gulvet eller tapetet eller skufferne i køkkenet har kunne holde til det....

• #13   17. apr 2009 Da jeg havde en avlshan, tog jeg 7500 kr.
    De 3500 skulle lægges ved parring og resten når hvalpene var født.
    Der skulle være mindst 2 levedygtige hvalpe ved 3 ugers alderen, ellers en omparring. Gik tæven tom var der også en omparring.
    Min hanhund var udstillingspræmieret, han var gravprøvepræmieret, han var HD fotograferte, øjenlyst og undersøgt for patellaluxation.
    Og alt dette var altså ikke gratis

• #14   17. apr 2009 Ceteris - jamen så er vi jo enige smiley Men man kan vel også lynhurtigt finde ud af hvad priserne for en parring er for ens race, så kan man jo vælge de hanner ud som passer til tæven og til ens økonomi..

Mht. prisen for at have hvalpe i huset, så er det jo noget man må tage med - det er dyrt ja, men det ved man jo inden man får tæven parret..

• #15   17. apr 2009 Vi har Basset Hound. Her foregik det sådan, at tæven boede i ca en uge, uden ekstra omkostninger, hos hanhundens ejer.

Der blev lavet en kontrakt med billede af selve parringen, så der ikke kunne være tvivl om hvilken hanhund der havde været på spil. Der stod dato og længde på selve parringerne.

Prisen var 1000 kr pr levende hvalp ved stambogsregistreringen. Dvs gik hun tom ja så skulle vi ikke give penge for parringen.

Praktisk gjorde vi det sådan at jeg overførte pengene til hanhunden da hvalpene var 14 dage gammel. Sendte samtidigt papirerne til underskrivning. Så hanhundeejer kunne vidersende papirerne til DKK.

En yderst fair måde som har fungeret fint.

Der er jo mange ting som kan gå galt, så det går hen og bliver en bekostelig affaire, hvis du skal betale en fast pris på fx 10 000 kr for en parring.

Hvad nu hvis du kun får 2 hvalpe ? Hvad nu hvis du får 5 hvalpe men 2 når at dø inden for den første uge osv osv

Med venlig hilsen GItte

• #16   17. apr 2009 Ved stambogsførte hunde (i DKK), er det mest normale enten en hvalpspris (eller en hvalp hvis hanhunde ejer ønsker det), eller et beløb ved parring og x antal kr. pr. levende fødte hvalpe, og så har man som regel ret til en omparring hvis der er mindre end 2 eller 3 levedygtige hvalpe.

Det mener jeg er det mest normale og det syntes jeg er fair.

• #17   17. apr 2009 american ja det ved jeg godt meeen du skal sku ikke sige at du vil være villig til at give 10000 for en parring hvis du så får et underskud på 50000 når du er færdig... forstå mig ret... det er trodsalt tæven der har de største udgifter og sådan så i mine øjne må det også være dem der får den største del af kagen hvis du forstår...

og maj-britt nej det er heller ikke gratis meen for de undersøgelser er det jo ikke kun en parring for det er jo dem alle for tæven er der mange udgifter hver gang... men synts nu at det er en fornuftig pris du tager når du har så meget bag... ingen tvivl om det det må du heller ikke misforstå men håber også du forstår hvad jeg mener

• #18   17. apr 2009 Tror at der er lige så mange måder at gøre det på, som der er hundekenler ! Og der er mange måder som er fuldt ud gode nok, man skal bare være enige om hvad man gør.

med venlig hilsen Gitte

• #19   17. apr 2009 Gitte det er rigtigt men det var jo heller ikke det jeg spruge om... :o)

• #20   17. apr 2009 Det plejer at være en hvalps pris eller en hvalp for en parring.

• #21   17. apr 2009 Nu har DKK jo indført at en hanhund kun må blive far til 25% af et års registreringer i løbet af hans levetid !
    DVS at feks. en langhåret miniature gravhund kun må blive far til 20 hvalpe i hele hans levetid ! Det er sådan ca. 4 max 5 kuld hvalpe ialt! Importerer du sådan en han til landet så er det fordi du selv vil bruge ham til 2 eller 3 tæver for at forbedre dit opdræt.
    Kommer der så en der vil anvende din hanhund, så kan jeg da godt se de fornuftige i at tage en hvalps pris (10.000) for en parring. Det set udfra det synspunkt at den der bruger ham sparer en rejse til udlandet for at parre med nye linier. Prisen er også OK set i forhold til at hanhundeejeren så også selv skal til at parre ud af huset/ i udlandet og har udgifter til det.

• #22   17. apr 2009 Da jeg havde golden hanner tog jeg 700,- for parringen og 700,- pr. levende hvalp på 10. dagen.....
    Og selvfølgelig en omparring, hvis tæven gik tom. Det skete bare aldrig:-)

• #23   17. apr 2009 Aftalerne varierer jo, og hvad der er normen afhænger i høj grad af racer.

Det er jo ganske godt forklaret her, med endten et fast beløb, eller et beløb + yderligere et beløb pr levende hvalp.
    Jeg kender osse til opdrættere der lader sig betale med en hvalp, hvis der er tale om en parring de selv finder spændende til videre avl.

Min race må være far til 32 hvalpe -dog max 5 parringer, uanset kuldstørrelse.
    Dvs at henter man en hund hjem fra udlandet, får den avlsgodkendt osv, bliver man såmænd ikke rig ved at tage en hvalps pris = 8000 kr (her taler vi med tavle)

• #24   17. apr 2009 Monica

Det var nu ikke møntet på dig, det jeg har skrevet. Havde slet ikke set dit indlæg lige over mit. Sorry.

Det var bare sådan generelt ment det jeg kommenterede smiley

med venlig hilsen Gitte

• #25   17. apr 2009 Monika - det er så derfor jeg har valft en hanhund, fordi min økonomi ikke kan klare at have hvalpe lige nu smiley

• #26   17. apr 2009 Hov så lige at Monica staves med et "c", sorry..

• #27   18. apr 2009 irene den er ikke tavleløs men den har bare ikke blevet avelsgodkendt

american gør ikke noget er så vant til det :o)

• #28   18. apr 2009 Jamen hvis den har tavle, hvorfor så ikke avlsgodkende den?

• #29   19. apr 2009 Da vores Flora blev parret betalte vi kr. 9000,- kr. kontant - med ret til en omparring hvis ikke hun blev drægtig. Vi skulle så fra Lolland til Jylland - som også kostede i benzin og færgebillet x 2.
    Der kom 3 hvalpe - som skulle ud med kejsersnit.....

Da Asta skulle parres aftalte vi at det hed 2.500,- kr. efter parringen - og derefter 1.500,- pr. levende hvalp når de blev 3 uger..,,,,
    4 hvalpe gav hanhundens ejer 8.500,- kr. i alt.

• #30   5. jan 2010 Hvad så hvis man har en stamført hanhund der skal pares med en ikke stamført hunhund,hvad skal man så tage for sådan en omgang,Jeg troede at det var en hvalpspris..
    Hunhunden skal måske bo hos os en uge eller han tager på besøg,
    En stamført petit koster omkring 13000 kr

• #31   5. jan 2010 Merete -at den ene er stambogsført er ligegyldigt i den forbindelse. Hvalpene kan jo ikke få tavle og hunden er vel ikke vlsgodkendt (i så ville den vel næppe blive brugt til tavleløs avl).

• #32   6. jan 2010 Merete C

Det er normalt at det er tæven der kommer på besøg - men nok ikke i en uge. Timer man det rigtigt , så parrer de sig over max 3 dage..

Hvis man laver Ikke-stambogsførte hvalpe - så kan de vel ikke koste det samme som stambogsførte - og derfor kan parringen vel heller ikke koste det samme som hvis det drejer sig om stambogsførte hvalpe - hvad kan en ikke stambogsført hvalp af din race koste ? Det må vel være udgangspunktet....

• #33   6. jan 2010 Hej
    Det bliver ikke stamført hvalpe da den lille dame ingen stamborg har,men mener at det er en hvalps pris eller en hvalp..Min hund er stamført og har fine papirer,
    Det største problem er vel også om han kan finde ud af det,han er jo jomfru selvom han er 4 år :-))) håber det bliver gode og sunde hvalpe de engang får,men ville egentlig måske gerne have en hvalp af ham

• #34   6. jan 2010 hvad det skal koste, er jo i sidste ende helt op til jer. Nogen siger en hvalp/hvalps pris, andre siger x kr for parringen og x kr pr levende hvalp.
    -men at din hund har stambog, har ikke betydning for prisen, idet hvalpene jo ikke kan stambogsføres.

Kommentér på:
pris for paring med stambogs Hunde???

Annonce