Børste tænder! {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg har to dværgschnauzere og hunhunden har åbenbart tendens til at danne tandsten/belægninger på tænderne. De fik hver en tandrensning sidste år og får det pulver på deres mad hver dag, men Ofelia har hurtigt fået beskidte tænder igen. Så jeg må vel til at børste hendes tænder. Det virker ikke til at være nødvendigt for hanhunden, men opdrætteren siger også, at Ofelias mor har meget tandsten, så der er vel en grund dertil.
Men bruger man noget tandpasta til tandbørstningen? Er en gang om dagen nok og hvor lang tid? Og nu hvor der er belægninger, skal hun til tandrensning igen eller kan jeg prøve at se om tandbørstning hjælper?
På forhånd tak
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Jeg ved ikke hvor lang tid jeg børster sørger bare for at komme godt rundt omkring:o)....
Så får de godbidder imens vi børster.. Hunde får sjældent huller som os mennesker så det må man godt og så er dt også hyggeliger for hunden at den får lidt godt ind i mellem børstningen:o)
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.689
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 9 Hunde: 2 Emner: 33 Svar: 830
Du vil nok få det bedste resultat hvis den tansten de har nu blev fjernet og så gå igang med tandbørstningen. Men det skader ikke at starte nu og vende dem til det.
Nogle syntes at det er latterligt at børstetænder på en hund men hvis de ikke gider at tygge i diverse ben , ja så kan det jo blive en nødvendighed.
Jeg syntes at det er hyggeligt og de sætter sig selv ud på badeværelset og venter på at få børstet tænderne uden at jeg har sagt noget. Det er da sødt.
Vi køber hundetandpasta og en alm. blød tandbørste.
maj 2007
Følger: 93 Følgere: 93 Hunde: 2 Emner: 336 Svar: 4.266
Min Dyrelæge anbefalede det da min race har let ved at få tandsten:o)
Børste tænder!