Hundevask! {{forumTopicSubject}}
I et tidligere indlæg blev der nævnt noget om hundevask, den er jeg meget med på, men synes det er et indlæg for sig, så her kommer det.....
Jeg vasker og fønner min Bearded Collier ca. hver 14. dag, alt afhængig af vejret! Nogle vælger at børste dem hver dag, eller en gang om ugen! Men at børste i beskidt pels slider på pelsen... Mine hunde er udstillingshunde, og hvis der er noget jeg ved hunden selv er skyld i, så det pelsplejen! Der står i samtlige af mine kritikker at jeg har en smuk og velplejet pels på mine hunde! Det er jeg stolt af... Jeg kunne aldrig drømme om at børste i beskidt pels! Men vaske dem 1 gang om ugen ville jeg gerne, hvis bare jeg kunne overskue det.. 1 hund tager hos mig med vask og det hele ca. 3 timer i alt!
Boxadan bruger jeg fortiden deres shampoo af balsam bruger jeg #1 all star system! Det er super produkter.. Eller ja, Boxadan er jeg ikke helt begejsret for, ville hellere ha' Boblaton, men det sælger han ikke mere!
Når man vasker hunde så ofte, er det vigtigt at bruge noget ordenligt! Og jeg kan heller ikke tale varmt for KW, det er billigt og godt til dem der ikke vasker så ofte!
Afghanere som min mor har bliver også vasket og fønnet hver 5. dag - jeg vil slet ikke tænke på hvordan de ellers ville se ud :0) Det samme gælder for Lhasa osv.
Heidi
P.s. Min søster er også hundefrisør, men vi deler ikke helt de samme pels meninger... Hn synes nemlig vældig godt om KW :0)
nov 2005
Følger: 106 Følgere: 99 Hunde: 4 Emner: 831 Svar: 4.394
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 373
Heidi
nov 2005
Ej tusind tak for svaret..
nov 2005
okt 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 146