{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.563 visninger | Oprettet:

Rednose {{forumTopicSubject}}

Hmm ja så var det min tur til at møde en Rednose.

Luna min FB skulle ha tømt sine analkirtler, så igår aftes gik jeg ud til min bil for a hente et par engangs-handsker. Ude på vores fælles parkeringsplads møder jeg så damen der bor i huset overfor, som står og snakker med hendes datter og dennes fyr ( de er ca 18 år ) jeg hilser pænt på min overbo og hendes datter, og stiller mig op og snakker med dem, da jeg pludselig ud af øjenkrogen, kan se der hopper en hund rundt inde på fyrens bils bagsæde. Jeg går hen til bilen, og et stort bredt hunde-hovede dukker frem, jeg bliver lidt chokket og går tilbage, for der står en Rednose med logrende hale og vil hilse. Jeg kigger på fyren for at få bekræftet jeg har ret i hundens race. Han nikker stolt, g fortæller hvordan han har skaffet den hjem fra Polen. Jeg fortæller ham så at denne hund er ulovlig, og han burde sende den tilbage til opdrætter Polen. Han siger så han har haft den siden den var 8 uger, og den idag er 2. Hmm tænkte jeg så, han har altså fået lov af forældre og opdrætter at købe en hund som 16 årig. Han siger så også som så mange andre at lige hans hund, er verdens dejligste og godmodigste. Og han aldrig ville gå af med den, og politiet kunne bare komme, da den var indregistreret som bland, af Amstaff og brun lab!!!
Jeg sagde ikke mere, men gik over til min bil, hentede handskerene, fik tømt Lunas analkirtler, mens jeg tænkte på om der var andet jeg egentlig skulle havde gjort, da jeg så denne Pitt.

Dette er nok kke utrolig historie får nogen, men for mig der aldrig før har oplevet en Pitt, var det altså lidt uhyggeligt :-))

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rednose
  • #1   7. apr 2009 Har også set en rednose. Heldigvis kun en gang.
    Og de kom bagfra mens jeg stod med Daisy og fyren gav den lang line så den kom over og snuste til Daisy.
    Fik sgu et chok da jeg så den *GG*
    Og trak Daisy væk. Den var heldigvis sød nok, men det ændrer ikke min mening om dem der har dem her i danmark :o)

• #2   7. apr 2009 jeg ved godt den er ulovlig idk, men pitten er en meget god hund de har masser af dem over i USA det er ejerne der gør dem skøre det er ikke noget de er født med, det er en hund der er god til at indordne sig, derfor gør den som dens ejer gerne vil ha'

• #3   7. apr 2009 Anita: Denne her var også meget rar, ihvertilfælde over for mennesker (så den jo ikke med andre hunde) Men man får altså et chok, når man pludselig støder ind i den race, der bliver snakket så meget dårligt om, og ligefrem er ulovlig. *SS* Er glad for jeg ikke havde taget Luna med ud :o)

• #4   7. apr 2009 Mig og Chanel mødte en rednose på en gå tur..
    Jeg var også ret bange, og mest af alt pga. hvis den nu ville overfalde Chanel.. Den så så ond ud, i dens gule øjne når den stirrede på mig..
    Så vi skyndte os videre..

• #5   7. apr 2009 Han har sikkert ret i at hans hund er virkelig dejlig og sød.
    Det ændrer bare ikke på at den er ulovlig..

Det er et svært emne, og folk er ofte ambivalente.. det er søde og dejlige hunde, men de er altså ulovlige, og man bør i og for sig melde ejeren og hunden.. Men det nytter jo intet, for man opnår intet? Udover måske et dårlig naboskab..

• #6   7. apr 2009 Her bor vel en 3-4 rednoses her i det område hvor jeg bor, og ingen tvivl om at king aldrig ville få lov at lege med en af dem, men det får han nu heller ikke lov til med amstaffs og american bulldogs, men har faktisk stødt ind i et par af de rednoses der bor her, uden snor, og ingen af dem har reageret upassende..:)

Men en pitt er nu en skøn hund ( har boet i USA) men løber ingen chancer med min egen hund, der er jo en grund til at de er ulovlige i DK

• #7   7. apr 2009 Det er satme nogen skønne hunde smiley

• #8   7. apr 2009 jeg syntes ikke det er ok at folk tager dem til dk, når de er ulovlige, men ligefrem være bange for dem uden man har set og hilst på hunden.
    det er noget pjat.
    jeg ville sku være bange hvis jeg mødte en Fila de er avlet til at overfalde mennesker, men de er ikke ulovlige men en pitt som kan være farlig over for vores hunde dem er vi vildt bange for, og de er ulovlige. hmmmm

• #9   7. apr 2009 R & M - selvfølgelig er alle ikke farlige, men jeg bryder mig bare ikke om de gule øjne.. smiley Og selvfølgelig kan de blive trænet og blive dejlige hunde, som andre hunde/racer.. MEN jeg forstår stadig ikke at folk anskaffer sig en ulovlig hund!

• #10   7. apr 2009 R & M - Det skal du da også have lov til smiley Stadig synes jeg det er idioti at anskaffe sig en ulovlig hund!

• #11   7. apr 2009 R & M - der synes jeg du tager helt fejl.. for det er dem, som sommetider gør det surt for os andre, som køber hunde med DKK tavler OG rent faktisk har rent mel i posen..
    Så derfor vedkommer det også os andre smiley

• #12   7. apr 2009 TIL LONE!!! Er du så også bange for andre hunde der har gule øjene?? og hvad med katte der har det??? Det er jo ikke en hunds øjene der gør den farlig!!! Det er den person der ejer den der gør det!!!

• #13   7. apr 2009 Kan godt ske jeg spørge dumt..
    men hvordan se man at det er en rednose??

• #14   7. apr 2009 R & M:

*Så længe de er blevet trænet i loyalitet og godmodighed*

Hvordan gør man det??

• #15   7. apr 2009 Louise A - det ved jeg udemærket godt! smiley Jeg bryder mig bare ikke om deres gule øjne!

• #16   7. apr 2009 Kathrine P:

Kig på nogle af Louise A.`s billeder:-)

• #17   7. apr 2009 Ja eller på R & M's billeder smiley Ikke Mette? GG! smiley

• #18   7. apr 2009 Lone:

JOW, for sytten da...........Det havde jeg ikke set........*GG*

• #19   7. apr 2009 Rednoses er ulovlige. Det er spirituskørsel også. Skal man vente med at melde en spritbilist, til han/hun HAR kørt nogen ihjel?
    Der er en grund til at både pitbulls og spirituskørsel er forbudt:-)

• #20   7. apr 2009 Jeg forstår ikke hvorfor racen er ulovlig..

Det faktum at racen er forbudt at opdrætte, importere eller på anden måde have i DK gør mig ikke noget, jeg tror på der har været en ganske god grund dengang loven blev vedtaget.

Men hvorfor man vedtager en lov, man alligevel ikke kan håndhæve, dét forstår jeg simpelthen ikke... Sådan som loven er nu, har politibetjentene ingen ærlig chance for at håndhæve den, da det er dem der skal BEVISE at den er en pit, og ikke ejeren der skal modbevise det.. Og hvordan pokker beviser man lige en hund er 100% pitt?

Samtidig når man også har en stak voldssager o. lign. "liggende på sit skrivebord"... Så tror jeg hurtigt en pit-anmeldelse bliver ignoreret, for betjentene ved allerede at de intet kan gøre..

• #21   7. apr 2009 Mette korrekt! smiley

• #22   7. apr 2009 Line Madsen :

Det kan jo også være lovgivningen, som er ALT for slap herhjemme...

• #23   7. apr 2009 Mette - helt enig! Og derfor burde man virkelig stramme den.. Altså give betjentene en MULIGHED for at håndhæve loven.. Ellers er det jo bare til grin, at den eksisterer..

Men som du selv nævner længere oppe, der er en grund til at den er ulovlig. Man har åbenbart haft erfaringer med at flertallet er for farligt at have "indenfor porten", og derfor synes jeg også man skulle stramme hundeloven, så man har mulighed for at frasortere pitbulls. Loven om pitter, som den er nu, er stort set ligeså effektiv som hvis den ikke eksisterede..

• #24   7. apr 2009 Line Madsen - loven er simpelhent for slap.. For noget tid siden var der noget om det i tv.. Der stod en undskyld mig dame uden for meget hjerne frem, med en åbenlyst pit og sagde, at de kunne jo alligevel ikke gøre noget når den var registreret som Amstaff.. Så ja lovgivningen skal strammes op!

• #25   7. apr 2009 Lone - ja, og det uhyggelige er at det er sandt. Det er ikke mere end en måned siden at jeg var ude at handle i den lokale Fakta, hvor jeg så en annonce med kæmpe overskrift: "American Pitbull Terriere sælges"

• #26   7. apr 2009 Line:

Vi er HELT enige..... Men ingen tør/gider åbenbart at gøre noget ved det......
    Og alle snyder jo og siger at det er en amstaff...... Men hvis folk mener at en amstaff er ligeså gode som en pit, hvorfor køber man så ikke en lovlig amstaff istedet?
    Hvad er der med en pit, som man kan bruge i dagligdagen, som man ikke kan få ved en amstaff? Det forstår jeg ikke??

• #27   7. apr 2009 Line Madsen - Ja, det er skræmmende, håber snart de politikere for øjnene op! smiley

• #28   7. apr 2009 TIL R&M:) Har lige været inde og kigge på dine igen!!! hvor ser de bare dejlige ud:)

• #29   7. apr 2009 Hvad skal jeg se ved Louise A s billeder..??

• #30   7. apr 2009 No Name:

*jeg har mødt flere pit, der har aldrig været nogen problemer... :-)*

Nej, det siger mange. Men uanset hvad, så er de forbudt!! Uanset om det er slap lovgivning eller få hunde har bidt. De er ulovlige!!

• #31   7. apr 2009 I MIN verden er en pit ikke en bagatel, hvis den overfalder mine hunde.
    Som jeg skrev før: Skal man vente med at melde en spritbilist, til vedkommende HAR kørt nogen ihjel?

Iøvrigt kan jeg ikke forstå at ikke alle ansvarlige amstaffejere kommer på banen og råber op om at pitbulls skal ud af landet. I må for sytten da være interesseret i at jeres hunde får et bedre ry? Og DET får de ikke så længe så mange unge går rundt og "er seje" med deres pits!!

• #32   7. apr 2009 Enig med dig Mette.. smiley Du er sgu også altid så fornuftig smiley smiley

• #33   7. apr 2009 Racen er ulovlig, slut færdig! Der burde ikke være noget at rafle om.
    HVORFOR den er ulovlig ved jeg ikke præcist, men jeg kan tænke mig til det, og jeg stoler på at Danmarks Regeringen har haft tilpas gode argumenter til at gøre racen ulovlig.. Akkurat som man gjorde Tosaen ulovlig, den hører man sjovt nok bare aldrig noget til.

At man kan mene det er lovsjusk og en fejl (jeg læser i hvertfald din formulering, som værende dét du mener, No name) synes jeg er lidt komisk. At få vedtaget en lov, er ikke noget man bare lige gør over en hyggelig tår kaffe om formiddagen.........

• #34   7. apr 2009 R & M - Er du sikker? smiley

• #35   7. apr 2009 Oh My God, here we go again.
    Nu må det sku snart stoppe! Hvordan kan man synes det er uhyggeligt at møde en glad og logrende hund !?? smiley
    Fatter ikke hvordan i kan blive ved med at oprette det ene indlæg efter det andet om rednose/pittbulls. I må da virkelig have for meget tid. I kan jo alligevel ikke gøre noget ved det, så hvorfor blive ved med at diskutere det. Forstår det simpelthen ikke.

Til Ond Dræberhund forklædt som lille sort Ninja!
    Hvordan kan du være bange for at lade din hund lege med den race i DK, bare fordi den er ulovlig, men i USA, er de super dejlige!!!?? Det giver da ingen mening.

• #36   7. apr 2009 R & M:

Hvad får du så fra din rednose, som din amstaff ikke kan give dig? Jeg spørger af nysgerrighed.....

• #37   7. apr 2009 Rikke: "Oh My Good" Ö Det er da pudsigt, at du overhovedet gider spilde din tid på sådan nogle tåber som os, som tydeligvis har for meget tid(..........)

• #38   7. apr 2009 R & M - Du er da ellers ikke bange for at "prale" af det herinde smiley

• #39   7. apr 2009 No Name:

*jeg tror at det handler om alle de "uheldige" som køber muskelhunde*

Dem må man hellere end gerne forbyde også, for min skyld!!!

Men de er, desværre, ikke ulovlige endnu. Det er pitten!

• #40   7. apr 2009 No name: Jeg har meget svært ved at tro at MANGE af vores love er fuld af lovsjusk... Også selvom du beder mig spørge en dommer eller advokat.. smiley

• #41   7. apr 2009
    Line Madsen
    Jeg sidder ikke herinde hver dag 16 timer i døgnet og venter på der kommer et indlæg at blande mig i, men når jeg så lige er på og ser at der er endnu et emne om rednose, så blander jeg mig. Alle mine billeder af mine to hunde, er blevet slettet herinde fra, fordi der sidder en masse folk som ejr og dømmer mine hunde til at være rednose, på trods af de er købt på internat, hvor man slet ikke burde viderformidle disse hunde... Men nej nej, så snart den har gule øjne og en brun næse er det jo en renose...!!!

• #42   7. apr 2009 R & M:

Nej, når det så er sagt, kan du så fortælle mig, hvorfor folk vælger at få en ulovlig pit og ikke en lovlig amstaff?? Udover din egen situation, selvfølgelig? For jeg forstår det simpelthen ikke........

• #43   7. apr 2009 Rikke - Jeg beklager, men er ikke helt klar over hvad du vil have jeg skal gøre ved det?

• #44   7. apr 2009 Rikke B:

*hvor man slet ikke burde viderformidle disse hunde*

Det er jo, dsværre, set ikke så få gange at internater tager pits ind og videreformidler dem......

• #45   7. apr 2009 R & M - Nej okay! Det er ikke pral så! Men at sidde på et åbent forum og fortælle at man har en pit, det kalder jeg for idioti.. smiley

• #46   7. apr 2009 Line Madsen
    Det var en konstantering !!

• #47   7. apr 2009 Rikke: åårh smiley

• #48   7. apr 2009 Mette (medlem af tavlemafiaen) .
    Nej men vi har købt dem som amstaff blandet med dobber, og det forholder vi os til.....

• #49   7. apr 2009 Line Madsen :
    Hva, øhh, er du ude på at lave en scene eller hvad?
    For du ligger fanme op til en...!!

• #50   7. apr 2009 Rikke B:

Slap dog af......... Vi andre holder en sober tone. Det bør du også gøre..

• #51   7. apr 2009 R & M:

Ja, og DEN cocktail er sq endnu mere farlig!!! Hvis man er uanende om hvad man har mellem hænderne!!

• #52   7. apr 2009 En Pitt er ulovlig, o må ikke bo i Danmark!!!
    Den eneste grund til jeg ikke ringede til politiet, er fordi jeg intet vil få ud af det, andet end et dårligt naboskab.

Synes det er uacceptabelt at anskaffe sig en Pitt, når der er over 400 andre lovlige racer, der ikke gør det meste af Danmark usikker, når de møder dem på gaden!!

Det er jo intet med at man er bange for gule øjne, bryder mig bare ikke om det. Og jeg hader katte. Når man siger man er bange for gule øjne, fordi man synes de er uhyggelige, er dt jo ikke sådan man har et forbi, der er jo også noget der hedder fornuft. Så en ting er hvaf man føler, en anden er hvad man gør!

• #53   7. apr 2009 Mette (medlem af tavlemafiaen) .
    Undskyld mig, men stod dit navn nogle steder? Det er ikke dig jeg hentyder til...
    Men en 17årig pige, som intet aner om muskelhunde, skal ikke sidde og spille smart overfor mig.. Det finder jeg mig ikke i.

• #54   7. apr 2009 Rikke B - Helt ærligt, så lyder hende den 17 årige du hentyder til, mere fornuftig end dig smiley

• #55   7. apr 2009 Lone.. Medlem af tavlemafiaen.

Så er det godt man har hevr sin meninge hva smiley
    Men nu vil jeg gå ud og bruge min tid på mine farlige dræbermaskiner, og glæde mig til jeg får min nye chihuahua på torsdag, så de får et lækkert måltid... De spiser jo små hunde, som en snack smiley

• #56   7. apr 2009 Rikke B - Jep, det gør vores også! smiley Zanto mangler allerede hans hale smiley

• #57   7. apr 2009 Rikke B:

*Undskyld mig, men stod dit navn nogle steder? Det er ikke dig jeg hentyder til...*

Næææ, men du skriver i et åbent forum i en tråd, som indtil nu har været saglig og fornuftig. Og så begynder du at blive ubehagelig. DET har jeg ret til at kommentere. Ligeså vel som jeg har ret til at bede dig holde en ordentlig tone!

• #58   7. apr 2009 Og så er jeg egentlig nysgerrig, alle herinde der synes godt om Pitt, og synes den burde blive lovlig er mange gange under 25.

Rikke B: Du mener altså simpelthen, at fordi du er dig, er du så langt havet over loven, at du bare kan anskaffe dig en Pitt. Grundet dig er der folk der skal gå rundt og være bange, når de møde dine hunde og dig på gaden. Kun fordi det ikke lige passede dig at finde en race blandt 400 lovlige, men skulle have den ene der er ulovlig?
    Så fordi jeg nu synes moren overfor mig er urimelig, skyder jeg hende bare, og er ligeglad med alle andre. For det var jo noget JEG havde lyst til?

• #59   7. apr 2009 Ina T - Hov hov, jeg synes du skal passe på med at sætte folk i bås på deres alder.. smiley

• #60   7. apr 2009 Ja, der er også 9- årige tøser med "kamphunde" herinde, Ina.........*GGGGGGGG*

• #61   7. apr 2009 Mette - Det er nemlig rigtigt! ha ha smiley

• #62   7. apr 2009 Jeg ville s***e i bukserne hvis jeg så en rednose. Derudover ville jeg pænt meddele politiet at jeg havde mødt en rednose. Her er jeg ligeglad med god naboskab, for her gælder det om min hunds ve og vel.
    Derudover fatter jeg simpelthen ik at man tør have en ulovlig hund som i princippet kan blive aflivet når som helst pga ejerens dumheder.

• #63   7. apr 2009 Lovsjusk eller ej. Loven ER lavet. Om den er lavet på et sjusket grundlag eller ej, skal jeg ikke kunne sige. Men den gældende lov siger at PIT, TOSA og blandinger heraf er ulovlige.......

Og jeg forstår ganske simpelt ikke at man kan sidde og forsvare ulovligheder. Uanset hvor enig eller uenig man er??

• #64   7. apr 2009 Nææ jeg sætter skam ikke nogen i bås, men dem herinde jeg har hørt om, der har Pitt er alle under 25. Ham jeg så igår, og den kreds han rendte i var 18-19 årige og de havde de der rednose. Siger bare jeg ikke endnu har hørt en person, over 25 komme med argumenter for Pitt.
    Men det kan selvfølgelig også bare være fordi, dem der nærmer sig de 30, er blevet så kloge de ikke råber op om de ejer en Pitt og er åhh så stolte af at eje en ulovlig hund :o))

• #65   7. apr 2009 Så sætter skam ingen i bås, det er bare mine erfaringer om folk der har Pitt smiley

• #66   7. apr 2009 Well, egentlig burde man vel anmelde skidtet. Det går bare udover hunden smiley

Ja, Pitbulls kan være super dejlige hunde i de rette hænder. Men mon det er de rette hænder der vælger at købe en hund der er ULOVLIG? Det lugter da udelukkende af potens-forlænger.

Ingen ordentlig og ansvarlig hundeejer ville vælge at anskaffe sig en ulovlig hund, medmindre det var en ekstrem redningssituation, da det simpelthen kun går ud over hunden - Og der er så mange lige så fine hunde der er lovlige i DK.

Så det er heldigvis nemmere at se hvem der er de dårlige ejere ved pitbulls, end ved almindelige modehunde - For ved danske pitbulls er alle ejere dårlige!!!

(Og nej er ike imod pitbulls og synes det er fjollet de er ulovlige - Men det er endnu mere fjollet at købe dem, så længe de er ulovlige!)

• #67   7. apr 2009 (Dog skal det lige siges til den med ordentlig og ansvarlig ejer - Der er selvfølgelig tilfælde som nævnt i dette indlæg, hvor folk er blevet "snydt" til en pitbull. De kan sagtens være gode ejere. Jeg beskriver dem der bevidst køber en pitbull, som fyren i start-indlægget smiley )

• #68   7. apr 2009 Btw hvis du gerne vil have den meldt - Kan du vel gøre det anonymt =)

• #69   7. apr 2009 No name:

*jeg ville aldrig selv vælge en ulovlig hund*

Nej, det ville jeg bestemt heller ikke. Og SLET ikke når man kan købe en hund, som ligner meget, men er lovliggjort. Men hvorfor GØR nogle det så?? Jeg undrer mig...

• #70   7. apr 2009 Lytter lige med

• #71   7. apr 2009 Ina T !!!! jeg har der da også på samme måde som mange andre herinde at pitt skulle gøres lovlig og jeg er da tæt på de 30år. så skulle de bare tage at indføre de hundekort de har snakket om i så lang tid!!! og når man så havde fådt et skulle man bære det på sig ligesom man skal med et kørekort....

• #72   7. apr 2009 No name:

*men jeg er også typen, som køre med lys på min cykel smiley
    går kun overfor grønt o.s.v. :-)*

Sådan er jeg også:-)

• #73   7. apr 2009 En pitbull er ulovlig, længere er den ikke.
    Jeg vil dog til en hver tid foretrække en pitbul i hænderne på en ansvarlig ejer, end en amstaff i hænderne på en idiot.
    Om en pitbull er så meget værre en de amstaff kryds der løber rundt herhjemme, tvivler jeg på, men racen er stadig ulovlig, så jeg fatter ikke de klaphatte og tabere som køber en pitbull.
    Du kan købe en amstaff, som ligner en pitbull både af udseende og sind, så hvorfor købe en pitbull...? Og hvorfor køre helt til polen og hente en pitbull af tvivlsom ophav...? Hvorfor købe en hund, som i teorien kan blive hentet af politiet fra dag til dag og blive aflivet...?
    Jeg kan kun komme på et svar, og det er at køberen har problemer med sit selvværd, og vælger at købe en pitbull, for at skille sig ud. Det er ynkeligt i mine øjne.
    Man kan diskutere om pitbullen skal være ulovlig, og om den blev forbudt på et for tyndt grundlag, men så længe den er ulovlig, så er der ikke noget som helst, som kan legitimere, at man køber denne race.

Og så til sidst, så er jeg så træt af folk, som mener at muskelhunde/kamphunde/pitbull er lavet af ler, og man kan forme dem som man vil. Det er utrolig, at der stadig er nogen som tror, at kærlighed og opdragelse/socialisering kan fjerne hundenes genetiske ophav. Jeg vil gå så langt, så jeg vil kalde det skræmmende. Tit kommer denne udtalelse fra unge mennesker, som selv har en muskelhund under 2 år.
    Det er også disse ejere, som senere kommer med kommentaren " DET HAR DEN ALDRIG GJORT FØR"
    Hvis man vil holde muskelhunde, så har man pligt til at udvise ekstra stort ansvar. Disse hunde kan lave stor skade på kort tid, og det skal kun gå galt en gang, før det går rigtig galt. Hold snor på hunden, efter den er blevet kønsmoden, så ville vi ikke have alle de problemer med overfald. Og så gad folk nok heller ikke gide diskutere om en pitbull skulle være ulovlig eller ej.......

• #74   7. apr 2009 Tonny & Maja .

*Klapper*....

• #75   7. apr 2009 Tonny & Maja:
    Amen! Jeg bukker og ta'r hatten af for ansvarlige ejere, der ved og anerkender hvad de har med at gøre. .

• #77   8. apr 2009 Tonny og Maja

Bulls eye - mere i plet kan det ikke være :O))

• #78   8. apr 2009 Tonny og Maja

* Godt skrevet- klapper*

• #79   8. apr 2009 Louise A:

Hvad kan Pitt gøre for dig, en Amstaff ikke kan?
    Så hvorfor gøre den lovlig, når de fleste ikke bryder sig om den, og ligefrem er bange for den. er det ikke mere humant at jer Pitt-mennesker valgte en Amstaff istedet?

• #80   8. apr 2009 ina T...... Jeg siger ikke at jeg heller vil eje en pitt end en amstaff.... Og de fleste mensker kan aligevel ikke se forskel på dem, så de mensker er jo også bange for en amstaff... og jeg er da også ligeglad med at flok er bange for min hund!!!!! og nu når vi snakker om at en hund ikke skal være lovlig bare fordi der er nogen mensker der er bange for den, så spørger jeg dig er du klar over hvor mange mensker der er bange for en shæfer??? så skal de vel også gøres ulovlige???....

• #81   8. apr 2009 *og jeg er da også ligeglad med at flok er bange for min hund*

Så det er du? Ja, så er der vel ikke mere at diskutere??

Og så synes jeg at du skal gå ind i politik og få ulovliggjort schæferne. De ER nemlig ikke ulovlige og derfor har de lov at være her i landet.
    Hvis du ikke er klar over det, så ER pitten ulovlig. Uanset om man kan li`det eller ej!!
    Spirituskørsel ER ulovligt uanset om man er alkoholiker eller ej!!

• #82   8. apr 2009 Jep Mette du har jo ret igen :o) og sjovt nok så er kriminalitet og narko også ulovligt, selv om man ikke gider arbejde, og er ligeglad med andre folk bliver bange når man laver indbrud, for at skaffe til dagens narko.
    Men det gør vi da også lovligt, så kan vi alle rende rundt og slå på hinanden, slå hinanden ihjel, stjæle osv. For vi er da LIGEGLADE med loven!!! Hvorfor skulle man dog også tænke på andre??

• #83   8. apr 2009 Hej nu har jeg læst lidt her inde, og jeg har en amstaff blanding.
    og fordi jeg har tattoveringer op af mine arme og kommer med en "muskelhund" i snor har jeg oplevet folk går over på det modsatte fortov, syndes det er noget fis det folk går og siger om de to racer, for det har ingen steder hjemme ( efter min mening ) og jeg har set en undersøgelse over hunde, og der var 15 på listen over hunde der har bidt andre hunde og mennesker, og der har de lagt ALLE terrier racer sammen i en gruppe, og de ligger på en 12 plads hvor første pladsen går til en schæfer (tror jeg det er) og da jeg læste lidt nærmere stod der at alle terrier har bidt 3 gange på et år har en schæfer bidt 25 og en gravhund 13 tror jeg det var, så syndes folk skulle tag og læse om hunde og hvad den er bliver opdrættet til i sin tid, og hvad no0gen folk bruger dem til, før de kommer med en dårlig mening om hunden. ( ved der er en dame et eller andet sted i EU der bruger lige præsis Rednose til og rednings hund vis man er ved og drukne.

undskyld vis er lyder lidt sur, men er desværre træt af og bliver set ned på, fordi jeg har en amstaff.

MvH Anders

P.s Det er verdens bedste familie hund smiley

• #84   8. apr 2009 Tonny, undskyld mit udtryk, du fatter slet ingen ting?

den er ikke opdrættet til en kamphund, og en amstaff og en pitbull ligner slet ikke hinanden, da en amstaff har et størrehovede og er større i selve kroppen, hvor en Pitbull har et mindre hovde og har mekeret muskler ( hvor man kan se musklerne mere end på amstaff)
    og nej de har heller ikke sammen sind, for så ville amstaffen også være ulovlig, vil så også give ret i at, mange unge folk køber hunden fordi de tror de bliver sejere af det og fordi de tror de bliver til 10 cm højere og 15 cm bedere, og det er sådan nogen har ikke har kunne opdrage på dem ordenligt, der har givet dem det her rygtet, som folk nu bare og fyldt på og på. så man skulle tror folk havde set en pitbull gå amok på et lille barn IRL...

• #85   8. apr 2009 Bine har jeg mine forholdsregler, efter min mening, godt være jeg formulere mig surt og lidt dumt, (undskyld) men det jeg vil frem til er at folk tror alle hundene er sådan, og syndes folk skal læse om racen før de kommer og siger de er "farlige" for hvilken som helst anden hund kan også gå amok på andre hunde, alt har noget med ejeren og gøre. kender flere hunde bl.a labradore, chi... (dem paris hilton har smiley kan ikk lige stave til det), hvor de slet ikke kan tåle synet/lugten af en anden hund før de gør og knore.

• #86   8. apr 2009 og nej det er ikke svært og se forskæld på dem vis de er passet som de skal. og vis du kender til bægge racer.

• #87   8. apr 2009 Anders:

Nu handler tråden om rednose. Ikke amstaff.

Udover det er du træt af at folk går over på den anden side, når du kommer gående med din hund og du er træt af alle fordommene. Så må jeg lige høre dig om en ting: INDEN du købte din amstaff, undersøgte du så ikke en masse omkring racen?? Inklusive at folk har fordomme og er bange for den?? Så kan det da ikke komme bag på dig at disse fordomme og skræk eksisterer??

• #88   8. apr 2009 Mette: Jeg har godt nok også svært ved at se, hvorfor man gider have sådan en hunderacer, hvis andre folks meninger går en så meget på.

De få amstaffs jeg har mødt har været super søde og imødekommende, jeg har aldrig personligt mødt et "dårligt" eksemplar af racen.. Men ikke om jeg gad have sådan en hunderace, hvis andres meninger om den gik mig på. Det er noget man må tage med, når man vælger racen.

Anders, hvis du læser herinde, så er flertallet faktisk enig med dig i, at problemet ofte ligger i den anden ende af snoren. Du behøver ikke være så offensiv smiley

• #89   8. apr 2009 Anders.
    Først om fremmest, så læg mærke til hvilken type hunde jeg selv har.
    Jeg er meget opmærksom på, at mine hunde kan være potientiel farlige, selvom de er forholdsvis små. Vores staff er blevet overfaldet flere gange, da han altid har været lidt underdaning. Han har aldrig bidt igen endnu, men det tror jeg kommer en dag, da han får mere og mere selvtillid. Dete enste der er sket med vores staff er, at han har fået et lille hak i det ene øre. Det er selvfølgelig ikke i orden, at nogen hunde bider eller angriber andre, men den store forskel ligger i den skade hunden kan forvolde. Sidste gang en hund sprang på vores staff, var det en jack russel terrier på på 4-5 kg. Vores staff smed sig ned, for han skulle ikke have noget ballade. Siden den gang er hans selvtillid vokset, og hvis samme hund hoppede på ham idag, ville han slå ham ihjel på under 20 sekunder. DET ER DER I DEN STORE FORSKEL LIGGER.
    Hvis jeg har mine hunde i snor, så er det ikke mit ansvar, hvis andre folk lader deres hunde løbe løse hen til mig.
    Mine hunde er generelt glade for andre, men netop pga af deres genetiske ophav, og med den alder de har nået, så er deres tolerance blevet mindre over for andre hunde, og især hanner. Det er en ganske naturlig ting, for det ligger til racerne. Selvom de er kommet dagligt i hundeskov fra de var hvalpe, og er blevet socialiseret godt, samt fået en kærlig opdragelse, så kan jeg ikke undertrykke det gen materiale som hundene er blevet født med.

Jeg er selv skaldet og har et par store overarme med tattoveringer. Jeg møder aldrig fordomme når jeg kommer med mine hunde, men det handler nok også om, hvilke signaler jeg sender. Jeg går ikke ned i byen med mine hunde i ført en strop t-shirt, og jeg giver ikke mine hunde halsbånd og læder seler på med store nitter, for at de skal se farligere ud, og jeg klipper ikke ørerne i stykker på mine hunde.
    Mine hunde har stof halsbånd på, og går med flex line. Derudover tænker jeg også på min egen fremtoning.
    Når jeg er ude at gå med mine hunde, og der kommer nogen med en hund på samme side af fortorvet, så er det mig der går over på den anden side af vejen, og går ikke rundt som om jeg ejer det hele.
    Vi bor i hus i et rigtig 70ér familie kvarter, og jeg er mange gange blevet stoppet af både børe familier og ældre, som ville hilse på hundene, og vide mere om dem. Jeg fortæller dem om de gode og de dårlige sider ved at eje sådan nogle hunde, og aldrig har jeg mødt noget negativt.
    Jeg anser mig selv som at være en god repræsentant for disse racer, da min måde at holde hund på ikke gør, at de kommer i overskrifterne.
    Amstaff´ens støreste problem er unge naive mennesker, som nægter at indse, at deres hund kan være potientiel farlig. Ja de er fantastiske familehunde, og gode til børn, men det er jo heller ikke der i problemet ligger, og det er der mange der ikke forstår.

Så nej Anders, det er dig der ingen ting fatter.......

• #90   8. apr 2009 Tonny & Maja .

Med fare for at gentage mig selv........ AMEN!!!!

• #91   8. apr 2009 Tonny - hahahahaha. Touché

• #92   8. apr 2009 Tonny:

*PUNKTUM*

Godt skrevet!! :o)

• #94   8. apr 2009 * Theo's mor *

????, de tre h'er

• #95   8. apr 2009 * Theo's mor *

*SS* oki fangede den....skulle bare lige bruge den indvendige smiley

• #96   8. apr 2009 De tre h'er? Hvad består de af Ina? smiley

• #97   8. apr 2009 Ja jeg er træt af de klap hoveder der vælger disse racer, og holder dem med hovedet oppe i røven, for at sige det på en pæn måde.
    Muskelhunde racer har så meget at byde på, opg er fantastiske familehunde, men så længe dumme brian, muhmmad og naive blondiner på 18 år køber disse hunde, så får de ikke det ry de fortjener.
    Det er jo ikke et problem, at disse racer har eget køns aggressioner, så længe man holder dem i snor, og viser sig sit ansvar voksen.

• #99   9. apr 2009 Lone.. Medlem af tavlemafiaen.

Hvem, hvad og hvorfor *SS*

* Theo's mor *

Ja det kan godt være, jeg skal til at holde lidt igen på lomme-lærken :o))
    Men det smager skisme godt *GG*

• #101   9. apr 2009 Ina T - nåå.. hehe smiley

• #102   9. apr 2009 etc etc.
    er i ikke snart død trætte af at diskutere det samme emne om og om igen?

• #103   9. apr 2009 *line H

Skrevet: 07-04-2009 21:38:51

Lytter lige med *

Er du ikke snart træt af at lytte med i disse endeløse diskussioner?

• #104   9. apr 2009 rolig nu, det var et simpelt spørgsmål..

• #105   9. apr 2009 Jeg er HELT rolig:-)

Mit var såmænd også bare et simpelt spørgsmål:-)

• #106   9. apr 2009 Jo det er jeg. mit svar. nu dit?

• #107   9. apr 2009 Nej. Så længe der er ulovlige hunde, så længe kæmper jeg. Og IND imellem kan man jo håbe at EN eller anden får øjnene op.

• #108   9. apr 2009 det her startede som en historie om en der har mødt en pitt og slutter med det sædvanlige ævl om hvad der er lovligt og ulovligt og hvilken hund man er bange for osv...

Lyttede med fordi historien om piiten var spændende og blev der tilføjede mere så ville jeg gerne læse om det.

Ikke om hvem der har potensforlænger og hvem der ikk har

• #109   9. apr 2009 Enig, hunden er ulovlig og den skal ikke være i DK.

Men sys ligeså meget diskussionen går på amstaff... som sædvanlig

• #111   9. apr 2009 jeg lader min hund lege med alle hunde der har gode ejere, jeg er ikke fordomsfuld overfor hunde, men overfor mennesker, jeg lader aldrig min hund lege med coke connies og rocker ronnies lille brede familie hund, ligegyldigt hvilken race det så er....

det sjove er at når folk ser mig komme gående med hund inden de ser hunden, kan jeg se de forventer en kamp/muskel race, når min lab/munster blanding så dukker glad op ser de helt lettede ud..

vil man se barsk ud med sin hund, må man bare forvente folk holder sig væk..

jeg savner de gamle dage hvor en rigtig forbryder havde en papegøje på skulderen, se det er badass!!

• #112   9. apr 2009 Theos mor: Var det til mig:-)

Heine: He he ja det var tider

• #114   9. apr 2009 Okay så i må godt kommentere men jeg må ikk?

Det forstår jeg ikke.

Selvom det intet har med emnet at gøre. Hvilket amstaff jo heller ikke har...

• #116   10. apr 2009 Hvordan får jeg ellers besked om hvornår der kommer nye beskeder herinde?

• #118   10. apr 2009 nååå okay jamen tak for det så... så behøver jeg ikke gøre opmærksom på mig selv en anen gang:-)

Kommentér på:
Rednose

Annonce