16. sep 2008 Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
Muskelhunde træning? {{forumTopicSubject}}
var lii inde under en side på nettet for og læse om ab´er er tilladt til hunde træning der... og så faldt jeg lii over dette...
Kamp- og muskelhunde samt kryds af disse kan træne i DCH-Skjern/Tarm, men de skal altid føres i snor overalt på DCH-Skjern/Tarm´s træningsarealer, fra de er 8 måneder, og kan ikke deltage i pauser hvor hvalpe er fri.
Nogle af begrundelserne for disse forholdsregler er som følger:
* Signaler og sprog eksisterer principielt ikke, de "gider" ikke forsøge at
læse andre hunde, gør at andre hunde har svært ved at "snakke"
med dem.
* de har ofte stor kamplyst og kort lunte, kan f.eks. ikke være løse sammen
med andre hunde.
* de er selvstændige og stædige
* de er ikke til truende afærd i form af kropssprog, ansigtsudtryg eller
eller hævet stemme, hverken fra fører eller andre.
i mine øjne ser det underligt ud, og kan ik forstå hvorfor de ikke må være fri ligesom andre racer når der er pauser....
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 159 Hunde: 1 Emner: 311 Svar: 6.944
Men igen der er også muskelhunde, der ka opføre sig ordentligt, men den her fattede ingen ting. Da den lille hund sagde fra overfor den.
aug 2006
sep 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
aug 2006
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
må jeg spørge hvad du mener med at den "lagde op til slåskamp"? Bed den eller hvad gjorde den?..
aug 2006
aug 2006
sep 2008
Følger: 13 Følgere: 12 Hunde: 3 Emner: 58 Svar: 303
det kan være du mener at den kom løbende efter den anden hund og måske væltede den omkuld da den er så stor, og evt daskede en pote på den eller lagde sig på den mens den gøede af den?
mange folk opfatter de ting som oplagt til kamp npr mine hunde leger men det ser voldsomere ud end det i virkeligheden er...
dec 2008
det lyder godt nok vildt at en hund på 5 mdr. var oppe at slås.. Kom hundene meget slemt til skade? Jeg går ud fra at den voksne hund gjorde mest skade?
Var ejerne der, eller måtte I selv skille dem?
Hvor meget skulle de syes, eller stod de til aflivning?
aug 2006
Men jeg var også chokeret over en hvalp bed den voksen hund, hvor så den voksne måtte bide igen.
dec 2008
Der er stoor forskel, og der er bare blevet markeret.
En af mine naboers hund har da også markeret overfor min overgearede lille hvalp. Hun dansede rundt om ham og var helt tosset. Så sagde det haps! og han markerede på hende. Hun kom ikke til skade eller noget, men faldt til ro, og opførte sig pænt overfor ham..
Selvfølgelig skal man stoppe det, hvis det er for voldsomt, men knurren, markeren, snerren og andre lyde der kan komme ud af en SBT er IKKE slåskampe..
dec 2008
aug 2006
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.207
Dch prøver vel også bare at holde på sine ´´kunder´´, uden dem ingen klub og jeg er jo desværre ikke den eneste der har den holdning til muskelhunde på træningspladsen.
I to år har jeg næsten dagligt gået tur med mine hunde i hundeskov, 2 gange er det endt i slåskamp, den ene gang en stor labrador han som er ganske kendt i hundeskoven for at være tosset, den anden gang en muskelhund men der var altså forskel på de to ´´ángribere´´´, muskelhunden var ih så sød og rar, smed sig konstant ned på ryggen med bugen i vejret, fandt sig i en anden hanhund ´´ pinkede´´ den ,da den så kom hen til min lille gamle hund som viste den ikke ville lege eller noget, fløj den lige i min hund flæsk, den var fuldstændig ligeglad med hvad vi gjorde, var kun fokuceret på at holde kæberne sammen om min hund der peb og hylede, jeg stod tilsidst med muskelhunden i armene for at få den væk fra min men ikke om den møg hund ville slippe sit tag, min lille hund blev bare hevet med op i luften når jeg forsøgte at hive muskelhunden væk fra min hund,
jeg tilslutter mig helt og aldeles at muskelhunde har svært ved at forstå andre hundes sprog - sorry.
før denne episode tænkte jeg aldrig over hvilke hunde der var frie i hundeskoven men det gør jeg nu netop fordi muskelhunden var meget anderledes med at læse andre hunde og ikke giver sig når de først har bidt sig fast i en anden hund.
til gengæld forstår jeg ikke hvorfor klubberne ikke begynder at lave hold kun for muskelhunde, det må da være en gevinst for alle fordi muskelhundene så blev trænet og deres ejere kunne slappe af og hygge sig i selskab med ligesindede.
jeg ved godt dette indlæg nok træder en del over tærerne, men håber i kan se sådan på det at, uden forskellige holdninger - ingen god debat.
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Og jeg kan godt forstå at mange klubber siger fra ovefor den slags hunde, det kræver en del erfaring at se forskel på de forskelige psyker de hunde kan have.
Mange af dem er dejlige hunde som aldrig giver problemer, men det modsatte findes også, og er mere udbredt end hos "alm" racer.
Før i tiden var jeg selv tilhænger af at muskelhunde skulle have lov at komme på alle træningspladser, idag mener jeg at det burde være en individuel vurdering, og hvem kan sige at være kvalifiseret til at vurdere det????
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
Men hold nu op med den naive forudindtagede holdning om at kamp/muskel/bulldog hunde ingen advarsels signaler udsender..eller slet ikke kender/anerkender almindeligt 'hundesprog'.
Det er simpelthen for useriøst og Vibeke Knudsen-agtigt.
Bevares..hvis man vælger den nemme løsning og tager 2. eller 3. hånds information til sig som faktuelt..skal man da have lov til det.
Der er mere eller mindre 'kommunikerende' individer inden for alle racer(og blandinger) af hunde...kunne vi ikke blive enige om det i det mindste?
Rikke T : dine 2 eksempler kunne de mon være eksempler på ovenstående?..eller kan labrador´s så heller ikke forstå hundesprog?
Prøv nu at få nuancerne med ind i disse debatter..man(jeg) bliver så træt af disse tråde hvor 'fakts' bliver videreformidlet..fuldstændigt ukritisk.
feb 2009
Følger: 12 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 102 Svar: 1.729
og for øvrigt holder vi ikke frikvarter med løse hunde på vores hold, men det skyldes en fårehund og ikke en muskelhund.
Muskelhunde træning?