{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Stakkels Tjale Uheldig {{forumTopicSubject}}

Kære alle HG'ER

Ja igår var tjalfe, Jeg, kim ( min kæreste ) Amigo ( tjalfes bedste hundeven ) og hans "mor og far" i sommerhus, det var rigtig hyggeligt.
Men men men Mark Amigo's far skulle give dem et hudben ( de havde allerede både spist sammen og fået slik osv ) og han tænker sig ikke lige om og tager først et hudben frem og giver tjalfe og skal så til at tage et frem til amigo da tjalfe taber sit ben og smigo farre hen og snupper det, tjalfe tager det tilbage og amigo bliver rigtig gal og de to kommer op og toppes, vi får det hurtigt stoppet og sagt at det var forkert af dem og de tuller rundt tjalfe har så fået en lille flænge på hagen ( overfladigs) det blev renset, og de hyggede vidre, senere på aftnen sidder tjalfe med åben mund og "smiler" da jeg så opdager at han mangler en af de små tænder i undermunden, og der sidder en rest tilbege.
Vi ringer så til kbh dyrehospital og spørger om det er noget der skal kigges på og de siger at vi skal komme ind, så afsted med os.
han fik smertestillende og antibiotika, og så skal han om en 14 dages tid ind og have fjernet de sidste af tanden.
så nu er lille tjalfe tandløs.
Mon tandfeen kommer?

i lørdags var vi i hundeskoven med min mors to amå hunde, da der pluslig kommer en anden hund og er rigtig smart, de leger alle sammen, da den anden hund pluslig bare farre i flæsket på tjalfe uden grund, det bliver igen stoppet hurtigt da den anden hund ikke selv havde tænkt sig at stoppe. der har tjalfe så fået en overfladisk flænge under forbenet.

og de sidste 3 måneder er tjalfe bleven overfaldet 4 andre gange i skoven, uden at han selv er startet eller noget.

synes det er monster synd for tjalfe, da han er så følsom en hund at han virkelig bliver rigtig ked af det hver gang.

kan også nogle gange tænke, hvor mange gange holder han til endnu?
før han måske bliver gal på andre hunde selv...?

Måtte bare lige ud med det da jeg synes det er enormt synd for ham, og fodi han er jo min lille baby!!!

Har i nogle gode råd?

MVH Charlotte og tjalfe

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stakkels Tjale Uheldig
  • #1   6. apr 2009 Jeg ville som han leder beskytte ham... Højst sandsynligt udsender han nogle signaler som tænder de andre hunde og er han i kamp som i går, kan han ikke forsvare sig..

• #2   6. apr 2009 Hvordan som leder beskytte ham? altså jeg synes selv at jeg virkelig gør alt for at beskytte ham - kan du evt give nogle eksempler? jeg kan jo altid lære mere..

• #4   6. apr 2009 Åh nej, håber han da snart er frisk igen.

Det er så en af ulemperne ved en kastration. Hunden mister på en måde "sin identitet" og andre hunde har svært ved at læse hvad det er for en "hund" de har med at gøre.

Kender flere tilfælde hvor kastrerede hunde bliver mobbet af andre hunde, fordi de er blevet kastreret. De andre hunde mobber dem pga. manglende identitet.

Sørgeligt, især for hunden det går ud over. Heldigvis er det mere undtagelsen end reglen at det sker. Men det er da træls at det kan være sådan.

• #5   6. apr 2009 Ja som smølf siger; lad være med at bringe ham i situationer, hvor han kan " blive mobbet" ingen hundeskov , ingen fælles ben osv osv... Stil dig imellem , når du kan se optræk til ballade...

• #6   6. apr 2009 Altså jeg synes ikke at jeg skal lade være med at gå i skoven med ham - det da ikk er min hund der er bidesyg,

• #8   6. apr 2009 Charlotte - Nej, men du ender med at få en ødelagt hund hvis det fortsætter - det synes jeg da i hvert fald er grund nok til at holde sig væk.

• #9   6. apr 2009 Hvis det er den eneste mulighed du har for at beskytte ham, så må det være sådan. Det er hårdt at blive moppet af andre hunde, og det er kun dig der kan ændre på det. Sådan er verdenen nu skruet sammen.

• #10   6. apr 2009 Ja tag ham da endelig med i hundeskoven igen, det er så sjovt for den at blive overfaldet af andre hunde, jeg må altså ryste på hovedet af en sådan stupiditet, hvad glæde har han af det????????? Jeg har haft min hund i hundeskov en gang, første, sidste, og eneste gang, han er så god ved andre hunde, det forhindrede ikke en Rotweiler i at stille sig an, og havde jeg ikke flyttet min havde han fået tæv, det skal han ikke udsættes for, aldrig nogen sinde!!!!!!!!!!!!!

Kommentér på:
Stakkels Tjale Uheldig

Annonce