{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
411 visninger | Oprettet:

falsk drægtig - sterilisering? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg opdagede i går at Zena er falsk drægtig, men jeg kan ikke rigtig finde ud af om jeg bør gøre noget ved det...
Hun opføre sig rimelig normalt bort set fra at hun sover en del, bygger rede og har mælk i brysterne.
Jeg har snakket med dyrlægen, og hun sagde at når det ikke var værre så ville hun ikke gøre noget på nuværende tidspunkt.
Hun foreslog dog at vi skulle overveje at sterilisere, og her kunne jeg rigtig godt tænke mig at høre om jeres erfaringer?
Jeg vil ikke sende Zena igennem en unødig opration, og jeg vil selvfølgelig gerne have at hun har det så godt som muligt...
Min største bekymring er at hun normalt er så stærk under andre sygdomme at hun ikke viser hverken smerter eller humør udsvingninger, så hvad nu hvis hun i virkeligheden har det rigtig skidt men bare ikke viser det... smiley
Vi har ikke købt hende til avl men jeg syntes bare det virker så voldsomt med en sterilisering...
Er det almindeligt at man bare venter til det går over af sig selv?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  falsk drægtig - sterilisering?
  • #1   6. apr 2009 min tæve blev steriliseret efter hun var falsk drægtig. men hun var meget påvirket, hun udviklede en depression af det, så jeg så ingen anden udvej.

• #2   6. apr 2009 Luna blev mere og mere påvirket af sine falske drægtigheder, så jeg endte med at sterilisere hende. Og det har jeg kun været glad for.

• #3   6. apr 2009 Vil det sige at jeg kan forvente at det bliver værre for hende jo ældre hun bliver?
    Og vil det hjælpe hvis hun fik hvalpe og et år eller to?

• #4   6. apr 2009 Ja det kan du sagtens forvente og nej, det hjælper ikke at få hvalpe, selvom mange dyrlæger siger det..

• #5   6. apr 2009 Pokkers! Men tusind tak Jeanette og Luna, det er da helt klart noget jeg vil tage med i mine overvejelser...

• #6   6. apr 2009 Det var så lidt:-)

• #7   6. apr 2009 Min tæve bliver sterilisered i dag pag indbildsk drektighed..

det startet med hun tok mine rottweiler bamser og puttet med dem , så jeg tog de væk.
    så blev det til at hun knurred bare hun så Phoco , hun ville kun ligge i sengen og knurred af hanhunden hele tiden.

jeg var også imod unødvendig operasjon , men dette bliver jo en plage til min tæve , hanhund og mig , så vi får det nok meget bedre nu efter sterilasjonen...

• #8   6. apr 2009 freja skal også en tur under kniven.. hun skal ikke have hvalpe da hun har en arvelig sygdom der gør at hun er i homon ubalance.. hun er også falsk drægtig efter hver løbetid og de bliver også værre og værre for hver gang... dog har hun ikke haft mælk i brysterne endnu, men hun bygger rede og tror at hendes bamser er hendes hvalpe og er slet ikke til at have med at gøre.. så nu har jeg besluttet at det er slut og når hun er færdig med sin homon behalndling, skal mig og dyrlægen finde dte bedste tidspunkt at lave indgrebet på

• #9   6. apr 2009 Zena er ikke begyndt at samle på bamser, men hun er begyndt at få mælk i brysterne...
    Men det er rigtig rart at vide at det bliver værrere, for så kan jeg bedre planlægge en sterilition med god samvittighed...

men så kommer det næste spøgsmål - hvor gammel bør hun være? Hun er ca. 10 måneder, har haft sin første løbetid, og jeg forventer den næste kommer omkring maj. Så bør jeg vente til den er over? eller skal jeg skynde mig at få det gjort inden den anden løbetid indtreder?

• #10   6. apr 2009 Jeg ville lade hende få sin anden løbetid først, da det er bedst at få hende steriliseret midt imellem to løbetider.

• #11   6. apr 2009 Jeg ville vente til 2. løbetid for at se om det er et tilbagevendende problem. Bliver hun falsk drægtig igen med mælk i brysterne, så ville lade hende sterilisere mellem 2. og 3. løbetid.

Problemet når de bliver falsk drægtige med mælk i brystvorterne er, at det øger risikoen for brystkræft og så er der jo generelt ret store hormon udsving og humørsving ved falske drægtigheder, som jeg ikke mener er ubetinget godt for hunden.

• #12   7. apr 2009 ´Hmmm tror også at jeg vil vente lidt og se tiden an... For umiddelbart virker det ikke som om hun er sønderlig mærket af det...

Kommentér på:
falsk drægtig - sterilisering?

Annonce