{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.331 visninger | Oprettet:

hvad gør man? (schæfer) - opdatering! {{forumTopicSubject}}

endnu et stort minus på schæfer-kontoen!!!

Valde skulle ud på en tur + jeg ville have noget is...

så hen til tanken og købe lidt is...

på vej derhen ser jeg to unge drenge lege med deres families to schæfere (den almindelige) inde bag et temmelig højt og solidt hegn, man næsten ikke kan se igennem, men alligevel kan skimte lidt.
først bliver jeg forskrækket da jeg er inde i butikken, for hører Valde gø én gang højt (han er lab, så har et stort organ) jeg bliver helt vildt forskrækket og aner ikke hvad jeg skal gøre. min første indskydelse var at styrte ud til ham uden noget som helst for at se om han var ok, men valgte at handle færdig (købte 3 liter is og to tyggeben til ham) og så gå ud og se om alt var i orden. han gøede KUN én gang og så var der ikke mere. da jeg kom ud, sad han lige så fint og ventede. nå, hjemad... gik på den side hvor schæferne har deres have, og havde da glemt ALT om dem. INDTIL der ligepludselig står to kæmpe schæfere på den anden side af hegnet og gør som tossede! jeg blev simpelthen så forskrækket og fik hevet Valde over på den anden side af vejen, mens de her hunde bliver ved med at gø! er lige kommet hjem og er stadig forskrækket over det...!!!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvad gør man? (schæfer) - opdatering!
  • #1   5. apr 2009 Gider du lige.........
    Går da også forbi haver hvor der står gravhunde, labber og andre racer, der gør som gale.
    Det bliver mine ( schæfer ) hunde da også forskrækket over.
    Desuden gør mine hunde også som sindsyge, når der går hunde ude på vejen. Selvfølgelig stopper jeg dem, men kan ikke lige se det store problem, hverken for dig eller din hund.


  • #2   5. apr 2009 lea... jeg linker lige til en tråd, som forklarer det hele...

  • #4   5. apr 2009 Ja de gør en del smiley

    Din historie får mig til at tænke på en oplevelse jeg selv havde en gang. Også med en schæfer smiley

    Jeg var på vej hjem fra tanken med oscar. Der går så et par med en schæfer et stykke foran mig. Den er i snor, så det fint. Men så pludselig vender de her 2 mennesker sig om og råber til mig at jeg skal gå den anden vej fordi deres hund er meget agresiv.
    Jeg råber tilbage at det kan jeg jo ikke så godt for jeg skal jo den vej, og de har jo deres hund i snor så hvad er problemet?
    De ryster på hovedet, og råber til mig at det er for min egen skyld, og nu er jeg advaret!?

    Hvad sker der lige for det? Hvis den hund er så farlig og stærk at to voksne mennesker ikke kan holde den, så skulle man måske ikke lige have den hund!


  • #6   5. apr 2009 Må hellere lige understrege at jeg ikke har noget i mod nogen typer hunde. Men jeg har godt nok noget i mod de fjolser som ejer dem (uanset race)

  • #7   5. apr 2009 Okay- se, det forklarer det jo noget.
    Kan godt forstå hvis du føler dig utryg efter at ha været blevet bidt af en schæfer. Da jeg var 10 år gammel, blev jeg skambidt af en gravhund og holdt mig i pæn afstand af denne race i mange år, indtil jeg kom til at arbejde på et internat, hvor vi jo også modtog gravhunde. Så var jeg jo ligesom nød tilat bide min frygt i mig. Jeg har dog i mange år, alligevel holdt mig pæn på afstand af gravhunde, men er faktisk kommet til at holde lidt af racen, efter at jeg er begyndt at træne tre af slagsen ( privat ), som alle er vældig søde. Mit råd til dig, vil være at tag hen til en schæferhundeklub ( der findes kredse spredt over hele landet ) og spørg om du må snakke med hvalpene / unghundene. Senere kan du begynde at kæle med de rolige, voksne hunde ( og jeg, der er mange schæferhunde der har krudt i røven- det indrømmer jeg gerne, men jeg møder sjældent nogen der gør noget ).
    Det er ikke smart at være bange for hunde- / katte racer når man gerne vil beskæftige sig med dyr. Det er en grænse du nok er nød til at bryde.


  • #8   5. apr 2009 MD : Det er da også drøn uforsvarligt af de hundeejer, du der mødte. Man kan da ikke bede folk om at gå en anden vej, fordi man ikke selv kan styre sin hund. En hund ( uanset race og størrelse ) der kan finde på at bide mennesker, er der kun en vej for- og det er den lilla sprøjte.

  • #9   5. apr 2009 Lea A

    Jeg tror nu det var Oscars sikkerhed de frygtede for....
    Men stadig, jeg er meget enig. Fuldstændig uforsvarligt, og meget meget mærkelig oplevelse.
    Jeg bliver sgu lidt bange for sådan nogle mennesker.

    Men kan se på linket at jeg lidt har misforstået tråden. Sorry.
    Kan ellers godt følge dig lidt. De kan jo godt se voldsomme ud når de på fjernsynet er med politiet ude et sted.
    Men på den anden side kan de også bare være rigtig søde og kærlige. Der bor en tæve herude ved mig som bare er så glad og livlig. Ting jeg sætter meget pris på ved en hund smiley


  • #10   5. apr 2009 tilføjer lige inden jeg læser resten: jeg blev ikke bidt! men den gik direkte efter struben på mig, men heldigvis holdt min daværende plejefar øje med den hele tiden og gik ind foran hunden så der ikke skete mig noget... men den var lige blevet sluppet fri. vi gik: fra venstre: hundens ejer, min plejefar og så mig. jeg havde fået besked på at jeg skulle lade som om hunden slet ikke var der. det gjorde jeg så. jeg gik med armene over kors og kiggede lige ud på marken vi gik på. ejeren spurgte om det var ok at Prins, hunden, blev sluppet fri (vi vidste godt at den var aggresiv, selv min plejemor var bange for den hund). det var i orden, og jeg fik så besked hvordan jeg skulle være. den drejede lige direkte venstre om og rundt og op foran mig og sprang så op efter mig (min hals) men min plejefar var der heldigvis før hunden. så der skete ikke noget, men jeg blev godt nok forskrækket. hunden kom i snor med det samme og jeg gik tilbage og ind til min plejemor som ikke ville med... (vi skulle ud og se en ko der havde fået tvillinger)

  • #11   5. apr 2009 jeg har også været ude i dag og hilse på et par schæfere, og de virkede rigtig søde. men det har jeg også skrevet om i dan anden tråd smiley

  • #13   5. apr 2009 jeg arbejder på sagen, og tager det lidt af gangen... tager nok derned igen på tirsdag, for de er der et schæferhundetræning...

  • #14   5. apr 2009 Føj, en grim oplevelse. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor man vælger at beholde sådan en hund.

  • #15   5. apr 2009 Hans, ejeren af Prins boede alene, og hunden passede på ham. men han er også blevet aflivet nu, fordi Hans er død, og hunden var 15 år gammel...

Kommentér på:
hvad gør man? (schæfer) - opdatering!

Annonce