{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
990 visninger | Oprettet:

Sælge sin baby?! :( {{forumTopicSubject}}

Har brug for nogle råd..
Vi er kommet i knibe med økonomien, da jeg ikke kan finde et job (søger mindste ti steder om dagen, alt muligt) og er selvfølgelig sendt til noget aktivering (hyggestue) ville jeg kalde det.. Latterligt..
Men står nu med Nico på 9måneder, en søn på 1år og en mand der kun kan brokke sig over hvor dyrt alt er..
Dyrlæge, mad til Nico mm.. Irriterende..
Og nu ved jeg ikke mine levende råd hva jeg skal gøre..
Vil selvfølgelig ikke sælge min baby, men føler mig fortabt og ingen støtte fra ham..
føler virkelig jeg gør hvad jeg kan for at ændre vores situation ang. jobsøgning og handle billigt..
men det hjælper heller ikke at han sidder på pengene og købe pizza osv når han ikke gider lave mad..
Vil ikke lyde ynkelig eller uansvarlig, men hjælp..
Undskyld havde lige brug for at komme ud med det..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Sælge sin baby?! :(
  • #1   4. apr 2009 ja det er rigtig dyrt at have hund - men hvad med at skifte til et billigere mærke i foder og skifte godbidderne ud med knus og kram -- så sparer i da lidt -- ved godt det ikke er meget hjælp - når økonomien klemmer - men ville da også være trist at skulle af med hunden på den bekostning

• #2   4. apr 2009 Prøv at sætte jer ned og lægge et realistisk budget -og her skal alt regnes med!

Hvis der så stadig bruges flere penge end der går ind på kontoen og der ikke er andre steder i kan og vil skære ned (man skal jo overveje at evt nedskæringer andre steder, kan vare mere end bare en måned), så må det jo være hunden der skal "spares væk"

Jeg er ikke i tvivl om at det vil være en hård beslutning -men er det nødvendigt, så er der jo desværre ikke andet at gøre.

• #3   4. apr 2009 Ja præcis..
    Vi har også skiftet til eukanuba og bruger dem også til godbidder samt lidt oksestrube..
    Men manden blir jo aldrig tilfreds..

• #4   4. apr 2009 Sælg manden, så får du forhøjet børnebidrag osv....

Det kan være rigtig svært det med økonomien, og desværre tror jeg ofte, at det er roden til mange skænderier i parforhold.
    Du må jo hver gang han køber pizza brokke dig over, hvor dyrt det er...
    Hvorfor sidder han på pengene? hvis jeg må spørge?

• #5   4. apr 2009 Sidder på pengene?
    Undskyld mig, men hvis du er i aktivering får du da dine egne penge...

Håber for dig, du snart finder dig et arbejde.

• #6   4. apr 2009 hov glemte en smiley efter denne sætning: Sælg manden, så får du forhøjet børnebidrag osv....:-)

Sådan,,,,

• #7   4. apr 2009 som hundemutter skriver hunden dør ikke af ikke at få kvalitetsfoder i en periode, og din kæreste kan jo så sættes på samme kost, hvis ikke han gider lave mad. Barn, hund og økonomi er vel fælles ansvar, så hvis ikke han gider lave mad må han jo undvære;-)

• #8   4. apr 2009 Vi har et budget og vi har ca. 1000,- hver måned..
    tror bare ikke jeg ville kunne sælge ham..

• #9   4. apr 2009 Christina -jeg ved hvad JEG ville gøre. Jeg ville leve af havregrød og pasta e.l.

Men det er et valg man jo ikke kan træffe for ens barn, og egentlig heller ikke for manden (men så er spørgsmålet om manden eller hunden er vigtigst, og svaret er vel forskelligt afhængig af hvem man spørger *S*)

Så man må vel stramme livremmen ind, og spare hvor det er muligt. men det gælder jo jer begge og ikke kun dig

• #10   4. apr 2009 1000 kr at leve for....det er ikke meget, nærmest umuligt....kan i ikke få en aftale med banken, hvis i har lån, om ikke at skulle betale andet end renter, indtil du får arbejde.

• #11   4. apr 2009 1000 til alt når faste udgifter er betalt???

• #12   4. apr 2009 1000 kr.
    Til hunden?

• #13   4. apr 2009 vil lige sige at hunden altså så fremt den ellers er rask sagtens kan leve på billigt hundefoder som eks brugsens - jeg ved godt mange mener det nærmest er dyrplageri - men vi har en lovgivning i danmark om hvad foder til husdyr skal indeholde og det efterlever de billige mærker fuldt ud -

og hvis alternativet er at i skal kæmpe for at beholde ham eller er nød til at sætte ham ud - ja så ville jeg helt klart vælge de billige mærker.

• #14   4. apr 2009 Det er fordi vi har mange udgifter som skal betales og alle mine penge samt de fleste af hans går til vores fælles budget..
    Sælg manden? gerne, nogle der vil have ham.. griner..
    Mange diskusioner og irritable kommentare..
    man blir hurtigere irriteret..

• #15   4. apr 2009 Sælg bilen
    Skift forsikring
    Skift foder
    Brug madrester som godbidder
    Handl stort ind en gang om ugen f.eks og lav madplan ud fra tlbud
    Skift internethastighed
    Skift tv-pakke
    Cykel istedet for bussen
    Undgå impulskøb som f.eks pizza, slik, en hurtig fransk
    Lav madpakke istedet for kantinemad

Så dyrt er det altså heller ikke at have hund.

Er på SU, så kender det...

• #16   4. apr 2009 ja når alt er betalt, ca. 1.000,- til os alle..
    Vi har ikke fået nyt tøj længe og sko, kun min søn..
    Søgte i Fakta hvor jeg bor (har siddet i kasse før), de sendte et svar tilbage hvor der stod at jeg ikke var kvalifikaseret til jobbet.. undskyld?! hehe..

• #17   4. apr 2009 Kan godt forstå, hverdagen bliver problematisk med 1000 kr. pr. måned at leve for.Det er jo en umulighed.
    Kan i ikke få lavet en fornuftig aftale med jeres bank, indtil du får arbejde?

• #18   4. apr 2009 Vi har skåret ned i alt..
    Banken får ikke meget til lånene
    Billige telefoner
    handler en til to gange om ugen
    Bilen kan vi ikke sælge da min kæreste arbejder man-søndag morgen langt væk og så er vi ved at gå i retten med forhandleren..

• #19   4. apr 2009 Vi bor i leje lejlighed (som manden ikke vil flytte fra til noget billigere)
    Han er sælger for carlsberg og dørmand
    Og bil ja..

• #20   4. apr 2009 Nu ved jeg ikke om i bor i ejerbolig...
    Men hvis i bor til leje, var det så ikke en mulighed, at flytte tættere på kærestens arbejde, så i ikke var afhængige af bilen?

• #21   4. apr 2009 Han arbejder i taastrup, københavn og vest sjælland...

• #22   4. apr 2009 Den er godt nok svær.......hvis din mand f.eks har meget gæld, kan han så ikke søge gældssanering(staves)? for der må jo være nogle ekstraordinære udgifter, når i kun har 1000 kr til jer selv.....

• #23   4. apr 2009 Har været på barsel så siden november 08..
    Og inden jeg gik på barsel blev jeg færdig på grundforløbet som dyrepasser, har hg int..

• #24   4. apr 2009 Er det fælles gæld?
    Eller er hovedparten af gælden den enes?

• #25   4. apr 2009 Du skulle da have skrevet tilbage til Fakta, at det må have været en andens ansøgning/CV de havde læst, og ikke dit...

• #26   4. apr 2009 han har meget gæld..
    det er udgifter til bilen, forsikring osv, telefoner, lån mm..
    mener vi betaler 17.000,- til budgeten ca..

• #27   4. apr 2009 hvis gælden er over 2 år, så kan han søge gældssanering....

• #28   4. apr 2009 hehe, tror jeg ikke..
    De største er hans, min er "kun" på 30.000,-
    men samlet er de på ca.300.000,-

• #29   4. apr 2009 Det eneste, jeg kan se, der kan skæres ned på må være boligudgiften.
    København er et af de dyreste steder i landet at bo.

Så hjælper det jo ikke noget, at han er stædig og ikke vil flytte.
    1000 kr. kan man ikke leve for, slet ikke med et lille barn, der vokser hurtigt, bruger ble og jo også skal have en fornuftig kost...

• #30   4. apr 2009 Ved ikke hva det er..
    i husleje gir vi ca 6200,-
    men han vil jo ikke flytte til billigere, "for vi kan ikke få 100kvm for mindre"

• #31   4. apr 2009 Vil sige som Helle: bare udgifterne til barnet kommer jo op på 1000 kr.

• #32   4. apr 2009 præcis..
    vil smutte i seng, er hel tude færdig..
    er på i morgen..
    sov godt og tak for hjælpen

• #33   4. apr 2009 Det har han så nok ret i...
    Jeg giver 6600 kr. kun i husleje i jylland for 110 m2.

• #34   4. apr 2009 Man kan ihvertfald selv beregne, om man kan få noget på borger.dk

• #35   4. apr 2009 Nu ved jeg ikke, hvor stor en bil i har, men måske den kunne skiftes ud med en billigere?

• #36   4. apr 2009 Måske i også kan få tilskud til dagpleje/vuggestue, hvis i ikke allerede får det?

• #37   4. apr 2009 Du skriver, du ikke får nogen støtte fra din kæreste...

Sidder og tænker på, om jeres gæld er en, i har oparbejdet i fællesskab?
    For hvis det ikke er, synes jeg egentlig ikke, han kan tillade sig at brokke sig!

• #38   4. apr 2009 Nu er jeg selv på barsel og får hvad en almindelig kontanthjælp svare til.
    inden jeg gik på barsel stod jeg i butik og jeg får mere udbetalt nu end jeg gjorde da jeg stod til mindstelønen i en butik hvilket du også kommer til.

derfor kan det ikke svare sig bare at få et job i føtex for du kommer ikke til at tjene mere af den grund:-(

Hvor gammel er du?

• #39   4. apr 2009 Line -på profilen står der 24 år. Dvs at kontanthjælpen kun er på ca det halve af "almindelig" kontanthjælp (+ self evt forsørgertillæg eller hvad man nu får når man er på kontanthjælp)

Da jeg arbejdede i butik fik jeg da trods alt ca 10.000 udbetalt -det er i hvert fald mere end på kontanthjælp når man har min alder.

• #40   4. apr 2009 Kon i øvrigt til at tænke på -rigtig mange plejehjem, handicap-institutioner o.l. mangler vikarer her over sommer. Ring rundt til sådanne steder og spørg om de mangler. Det kræver sjældent uddannelse, og er faktisk ok arbejde (hvis man da kan li' at arbejde med mennesker).
    Det er ikke den højeste løn i verden, men siger man ja til aftenvagter o.l. giver det jo tillæg, og man kan faktisk tjene en fornuftig løn på det. Og i hvert fald noget mere end på kontanthjælp

• #41   4. apr 2009 Michelle: er selv 24 og mor så ved hun for lidt over 12000 før skat sådan ca. og hvis de har så meget gæld har de også et udemærket fradrag... hun får måske 8-9000 udbetalt.
    Je har hus så derfor ret højt fradrag og jeg får 10200 udbetalt... og det fik jeg lige knap os i butikken:-)

• #42   4. apr 2009 Jeg synes virkelig du burde hive fat i din mand, helt seriøst han lyder virkelig egoistisk.

Du må gå lidt imod ham derhjemme, han skal ikke have sin vilje hele vejen igen, så behold din hund og så må han skære ned på sine pizzariaer osv.

For mig lyder det bare som om at når det er ham der tjener penge, så er det også ham der bestemmer, og det er ærgeligt.

Håber at i finder ud af det smiley

• #43   4. apr 2009 Meget sur situation....

Men...I må da i fællesskab med banken prøve, at kigge på det budget, for jeg syns' 17000 til budgetten, når man bor i leje lejlighed....det lyder i mine øre helt vildt.
    Vi betaler 14500 til budget, vi sidder i eget hus - og det er til alle udgifter...
    Og hvis han både kører som sælger og er dørmand, så får han jo også en pæn slat.

Tror du skal sætte dig godt ind i jeres økonomi, så du er medbestemmende....
    Lav en aftale med manden om, hvem der betaler så og så meget, sådan at du stadig har dine egne penge.
    For du skal da ikke ligge hele din løn, når det er ham der har lavet størstedelen af gælden.

• #44   4. apr 2009 Sælg manden behold hunden og begynd at læse/ uddanne dig
    Du står helt klart bedre økonomisk som alene mor.

Nå så simpelt er det jo nok ikke når der er barn og følelser ind blandet, hvad med noget reng i folks hjem ..

• #45   4. apr 2009 Sikke en svært situation. Har i ikke noget familie der kan hjælpe jer lidt? der evt. kunne undvære en pakke bler, lidt kød, hundemad, toiletpapir i ny og næ?

• #46   4. apr 2009 Hehe.. tak for de gode råd..
    Får kun 9.000,- udbetalt og kan ikke få mere pga af mandens økonomi..
    Han siger vi har det godt (og det har vi) men der er ikke råd til mere end det..

• #47   4. apr 2009 Christina:
    Hvad får din mand udbetalt pr. måned fra hans forskellige jobs...?

• #48   4. apr 2009 Christina M:

"Han siger vi har det godt (og det har vi) men der er ikke råd til mere end det.."
    Hvad mener du?

• #49   4. apr 2009 Hmm hvis i har faste udgifter for 17000 kr. og din kæreste har 2 job og du får 9000 kr, så er der altså nogle penge som forsvinder, for din kæreste alene bør ha 17000 udbetalt , og hvis den største gæld er hans, og det er ham der bruger pegene forkert ( dyr husleje pizza osv. ) ja så havde jeg forlangt at få økonomien delt ( går ud fra den er fælles )

• #50   4. apr 2009 Nu læste jeg lige at du var dyrepasser... Jeg er veterinærsygeplejerske på et dyrehospital. Mine kollegaer søgte længe efter en uddannet veterinærsygeplejerske men der var virkelig ingen at få... Så tog de istedet en dyrepasser ind, hun får selvfølgelig ikke det samme i løn men hun er godt betalt.

Hvorfor ikke søg hos dyrlægerne... Men skynd dig der er snart ny-uddannet på vej ud for at søge arbejde.

Måske var det noget....
    Skal lige høre om du er blevet færdig som dyrepasser eller du stadig er under uddannelse?

• #51   4. apr 2009 I har det jo ikke godt!! Man siger i praksis, at en familie skal have ca tre tusinde pr. voksen,når udgifter er betalt. 1000 kr er jo bare en uforudset regning, og der er intet tilbage af jeres indtægt! Hvis i kun er tre, er 100 kvm også meget. Måske det var en ide han flyttede ud ( han må stadig sove hos dig to dage om ugen) for en tid, til i er ovenpå igen. Så kan du søge bolig-tilskud, fri-plads i institution, ekstra ordinært børnetilskud, og de 1000 eller hvad man nu får om måneden af farmand, kan han trække fra i skat, og få et højere fradrag. Når situationen er vendt, kan han flytte hjem. Det er for mig den eneste mulighed du har, hvis du vil skabe en nogenlunde fornuftig økonomi. Da du jo som du siger får modregnet din kontanthjælp, i hans indkomst. Og når han så ikke vil gøre noget, for at forbedre situationen, men kun vil brokke sig, selvom det faktisk er ham der bære den største gæld, kan jeg ikke se andre løsninger desværre.

• #52   4. apr 2009 Ejer af verdens dejligste chièr ¤ :
    Kan kun tilslutte mig;-)

Men spørgsmålet (som ikke er blevet besvaret endnu) er jo også, om hans gæld er en, de har stiftet i fællesskab.
    Men ellers, ja, så ville jeg heller ikke gå og afdrage på partnerens gæld og leve på mindre end en sten.

Indtægten svarer jo ca. til, hvad to kontanhjælpsmodtagere får, hvilket lyder mærkeligt, når han arbejder så meget....

• #53   4. apr 2009 Ina - er det ikke det man kalder socialt bedrageri ?? synes det er plat, at jeg skal betale så meget i skat, for at folk ikke har styr på deres økonomi !

• #54   4. apr 2009 Ejer af....

Det er ikke socialt bedrageri.
    socialt bedrageri er, hvis han bare flytter sin adresse og stadig bor/opholder sig på adressen.

• #55   4. apr 2009 Helle N: Præcis.

Ejer af verdens dejligste chièr ¤
    De må skam gerne være kærester, bare han kun overnatter der to gange om ugen højest! Og jeg mener han burde flytte, ikke proforma, men virkelig flytte. Ville ALDRIG anbefale folk og begå socialt bedrageri.

• #56   4. apr 2009 Jeg forstår ikke helt regnestykket. Du skriver, at i har 1000 om måneden når udgifterne er betalt. Samtidig skriver du, at der går ca 17.000 til budgetkontoen og du får udbetalt ca. 9000.

17.000 til regninger + 1000 til jer selv giver et minus på 18.000. Du lægger så selv 9.000, så det vil sige, at din mand også kun tjener 9.000??? Eller har jeg fuldstændig misforstået noget? Det lyder mere som om, de 1000 til jer selv er "lommepengene" og ikke skal dække mad, tøj osv.

• #57   4. apr 2009 Hmm efter at have nærlæst tråden, synes jeg altså også der burde være mere end bare 1000 kr til jer alle. Hvem siger i har 1000 kr til jer selv om måneden? Aflevere du bare dine penge til din mand, og så står han for alt det økonomiske, og det er så ham der siger i kun har 1000 kr? For hvis jeg var dig, ville jeg måske gå ind og "overtage" økonomien, den kan kun lægges om til det bedre!! eventuelt hvis du ikke føler du har "styr" nok på at tage fuld ansvar for økonomien, tag din bank-rådgiver med på råd :0)

• #58   4. apr 2009 kan kun sige somd e andre, at det lyder fuldstændigt hen i vejret, at i kun skulle have 1000 kr om måneden .. tror ærligt talt din mand lyver om noget mht økonomien smiley (sorry) For har han 2 jobs og det ene er et sælgerjob , så burde han trække en okay løn hjem , så noget stemmer ikke overens .. Og han skal da ikek sidde på alle knasterne ?? I er da fælles om tingene .. Som flere siger "ud med manden" den tilslutter jeg mig nok, hvis tingene foregår sån som du beskriver--

Kommentér på:
Sælge sin baby?! :(

Annonce