{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

hvordan lærer jeg ham det? {{forumTopicSubject}}

Jo se, fest i århus = gang i pizzabikserne = bræk og rester ALLE steder..
Og joey får jo ikke det der ligner mad her hos mig så han griber hver eneste chance han får for at æde det han finder... Men nu er en chili-inficeret-shawarma ikke lige det bedste hundemad, så derfor ville jeg gerne have han på kommando kunne spytte maden ud igen.. Jeg må jo hver gang stikke hele hånden ned i halsen og fiske det ud igen...
Han kan godt når vi er herhjemme, aflevere legetøj, pinde, kødben osv. men hvordan får jeg ham lært at slippe det han finder på gaden?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvordan lærer jeg ham det?
  • #1   3. apr 2009 Tror måske at du skal tage ham lige inden han tager det og så sige strengt NEJ og trække ham væk fra det...

Har han en nej komando??

• #2   3. apr 2009 ja han kan kommandoen "nej", men han er bare tit hurtigere end mig til at se der ligger noget han skal smage på.. os nogle gange ser jeg først tingene når han har dem i flaben

• #3   3. apr 2009 gå ned og køb de der fryse pizzaer, og øv slip komandoen.. gerne med pølser og andet guf, men husk at det du belønner ham med skal være lige så godt som det han skal slippe... du kan evt bruge kogt kylling hvis du ikke vil have at får for meget usundt menneskemad.. men ja træn træn... vi er kommet så langt at jeg kan få eddi til at slippe en død mus han lige har aflivet.. det syntes jeg selv er en stor ting eftersom det jo sådan set er HANS bytte, men han har lært at det er meget bedre at bytte gevinsten til noget andet...

• #5   3. apr 2009 og træn gerne ude fra hjemmet.. syntes nogle gange at hunden kan tingene der hjemme, som du selv siger.. men når de kommer ud, ja så kan de lige pludeslig ingen ting, eller vælger at overhøre det.. går den jamen så går den hehe

• #6   3. apr 2009 Jeg har lært min at spytte ud, ved at have noget lækkert på.
    Når hun spytter ud får hun en lækkerbid og jeg siger "kun mors mad"
    Så nu lader hun mad ligge og kigger på maden og så mig

• #7   3. apr 2009 TRæn i hjemmet, ved at lægge godbider og andet ned på gulvet. Når han er ved at ville tage dem siger du nej, og hvis han lystre får han en anden godbid som belønning. Du skal self stå tæt nok på til at kunne bremse med en fod eller noget, hvis nu han tager den......

• #8   3. apr 2009 jeg har samme problem med min, og det er ikke kun mad, har han noget i munden, han finder alt muligt at tykke på ,sten, plastikdimser osv nægter han at aflevere, tar jeg så hånden ind i munden og min finger kommer imellem er det bare ærgeligt for han bider sammen, men tilbyder jeg ham guf slipper han som regel.

• #9   3. apr 2009 Du siger at han godt kan lade tingene være eller spytte det ud i hjemmet. Så før det udenfor.

Start med at øve det lige foran jeres hoveddør, og før det så videre så han til sidst kan det over det hele..

Det har jeg gjort med hunden, og nu spytter hun (stort set) altid ud når jeg siger føj..

• #10   3. apr 2009 Da Laura var hvalp der åd hun hundelorte hun fandt.. Jeg råbte af hende, løb mod hende med fægtende arme og som en anden idiot hver gang jeg så at hun stod og smovsede ude på marken.
    Det har åbenbart gjort nok indtryk på hende at jeg idag kan jeg at hun skal slippe ligemeget hvad hun har i munden og så gør hun det.. Uden traumer...

Så her var det 'god' gammeldaws skæld ud når hun tog noget hun ikke måtte ta' ( Altså hundelort var næsten den eneste synd hun havde )

Kommentér på:
hvordan lærer jeg ham det?

Annonce