1.543 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

hvor mange hunde har I haft i alt ? hvor mange hunde har I haft i alt ?

vi sad med et vennepar og snakkede hunde - hvor mnage, hvad racer m.m
vi har haft hun i 24 år:

først en cocker ( døde af kræft- dog aflivet)

så en blanding af amerikansk cocker/dværgpuddel, en skilsmisse hund som var så ødelagt at vi måtte vælge at aflive den efter 1 år, den bed simpelthen alt og alle(pånær mor her) og var meget angst. aflivningen skete i samråd med dyrlægen.

så 2 gravhunde , dem man kan se i profilen, den ene en skilsmissehund, den anden en voldsomt voldsramt tæve fra nabolaget som vi overtog , da det kom frem at ejerne havde slået den anden hund ihjel med en spade.

nu Gertrud, en hvalp fra ovenstående.....

i samtalen regner vi os frem til at vores vennepar på knap 10 år har haft - hold nu fast, 16 hunde af forskellige racer - alle forøverigt dyre racehunde....... ingen er døde naturligt ( eller hjulpet på vej på grund af sygdom) de fleste er genplaceret i en alder af 1-2 år af forskeligge årsager....

jeg var fandme målløs - er det normalt - hvor mange hunde har i haft - vi snakker i kenneler men helt almindelige familier.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor mange hunde har I haft i alt ?
  • #1   2. apr 2009 Mathilde, mener du hvor mange man (altså familien) har haft siden man blev født, eller siden man fik sin første hund selv?

• #2   2. apr 2009 1, den vi har nu (12 uger gammel)

smiley

• #3   2. apr 2009 Jeg har haft 3.. dvs. Dess er nr. 2 og Taco nr. 3

Den første hund var en dobermann.. Omplaceret som ca. 1 årig, da han var for uregerelig til mig

• #4   2. apr 2009 siden man selv fik den første - det er mathildes mor der skriver.....lidt forvirrende...ggg....

• #6   2. apr 2009 er det ikke vildt at have haft 16 hunde på knap 10 år - og vel og mærke ikke have anden en 1 tilbage ( en lille fransk bulldog på 6 mrd forøvrigt)

• #7   2. apr 2009 Daisy er min første hund og så har vi haft en GD som vi mistede for 2 år siden af en mavedrejning.

• #8   2. apr 2009 Tak tak, Mathildes mor ;o)

Vi har selv haft to schæfere....

Den første havde vi fra han var ti uger til lige knap tolv år.
    Og den nuværende fra han var otte uger og forhåbentligt mange mange år endnu.

Vi har haft hund i omtrent 15 år.

• #9   2. apr 2009 Jeg har haft en

• #10   2. apr 2009 Så har jeg haft 7 - henover de sidste 20 år.

Først overtog jeg en huskytæve på 11 mdr, samtidig med, at vi fik en schæferhvalp. Schæferen beholdt min kæreste, da vi et par år efter gik fra hinanden. Huskyen blev næsten 13 år, så det er godt 6 år siden vi mistede hende.

For knap 10 år siden overtog vi så Punktum. Hun er nu 13 år gammel - og så har vi jo stadig tre mere.

Den 7. i regnstykket er Nuuk-Nuuk. Ham fik vi i januar 2001, og vi mistede ham desværre allerede i slutningen af 2006, hvor han blev kørt over.

• #11   2. apr 2009 Helt selv har jeg haft 3, som jeg alle stadig har smiley

Simba, Trunte og Fellow smiley

• #12   2. apr 2009 Mathilde (s mor ) : Jo 16 hunde på knap 10 år og kun 1 tilbage lyder lidt vildt....Hvis altså de har haft alle fra hvalp... Hvis man nu har flere hunde på en gang, og godt kan lide "gamle hunde"... Så har man dem jo ikke så længe.. Tænker på at de måske tager de der 6-9 årige hunde, som sidder på internat til sig.. ???
    Så kan man godt nå at have mange hunde på kort tid

• #13   2. apr 2009 Har haft hund i 9 år, den første overtog jeg som 6-årig fra et familiemedlem og han døde som 14årig pga. blodprop i hjernen for halvandet år siden.
    Så fik jeg hund nr. 2 i 2006 som jeg stadig har.
    Hund nr. 3 kom til i november og er en omplaceringshund som jeg naturligvis også stadig har.

Så 3 stk. og de to jeg har regner jeg med og håber på at beholde mange år endnu.

• #14   2. apr 2009 nej det er skam alle racehunde købt som hvalp - ingen gamle hunde der...

• #15   2. apr 2009 Jeg har haft egen hund,siden jeg var 15.. Har mistet 6 hunde og 2 er røget retur til opdrætter..

Har altid haft mellem 1 og 4 hunde samtidig

• #16   2. apr 2009 Mathilde... Det lyder helt vildt.... Har de så haft 15 hunde samtidig ??

• #17   2. apr 2009 Har haft 2 selv: en blanding (tervueren/border collie) og min nuværende blanding (kesshond/golden retriever)

• #18   2. apr 2009 2 i alt. Første hund fik vi da jeg var 1½ år. Han fik kræft og blev derfor aflivet da jeg var næsten 9. Han blev 9 år. Så fik vi i 2007 Julius, som vi stadig har. d.v.s. 2 hunde på 13 år. (Der har også tidligere været hunde i familien, men der levede jeg ikke)

• #19   2. apr 2009 nej - de har købt 16 hundeehvalpe ( altså på forskeligge tidspunkter) og derefter på et eller andet tidspunkt skilt sig af med dem igen- hundene har så været mellem 1-2 år Som regel - de har haft en enkelt tæve der vist var 4-5 år inden den kom videre.
    de har dog tit haft et par stykker ad gangen.
    det harværet racer fra fransk bulldog til skt. bernhard og gordon setter - vi har kendt dem i alle årerne og jeg vidste godt de havde haft mange hunde, men det kom sgu bag på mig hvor mange !!

• #20   2. apr 2009 Når jeg bodde hjemme har vi hatt 3 bichon frise , men det var jo famileins hunder ( ikke på sammetid )

når jeg flyttet ud har jeg haft 2 hunder med en ex og det var 2 blandinger. den ene snauzer / shefer og sikkert noget andet , den ander howavart og blandet med 1 rase til

Nu har jeg 2 rottweilere for mig selv , begge blir 4 år til sommer...

• #22   2. apr 2009 Altså hvis jeg forstår dig rigtigt, så har jeres vennepar haft 16 hunde fra hvalp over de sidste 10 år, hvoraf ingen er døde af alderdom eller sygdom, men hvor størstedelen er blevet omplaceret?

Det synes jeg er fuldstændig vildt.

Har selv haft 2 hunde. Aqui (tervueren), der blev aflivet i en alder af 6 år. pga. fremskreden mavekræft og Lia (groenendael) på 1 år., som vi forhåbentlig får lov at beholde mange år endnu.

Herimellem har vi haft en omplaceringshund, en collie, men det kun i 3 dage, så ham tæller jeg ikke med. Det er iøvrigt en lang historie, men det korte af det lange er, at han var en dejlig hund, men med aggression, som en form for overspringshandling/frustrationshandling som vi ikke var blevet informeret om, men hurtigt opdagede, da han først bed min mand i støvlen og derefter mig i låret og iøvrigt ikke lod til at være klar over hvad han gjorde overhovedet.

• #23   2. apr 2009 M.I det er forsået fuldstændig korrekt.

• #24   2. apr 2009 5 hunde i en periode på 30 år.
    Da jeg var 7 år købte mine forældre en Cocker Spaniel, som blev omplaceret inden den var et halvt år, da mine forældre indså, at det var for stort et arbejde for dem.
    Da jeg var 11 år fik jeg en Labrador som blev aflivet pga. kræft da den var 6½ år gammel.
    Som voksen fik jeg en Norsk Buhund, som blev kørt ned og aflivet da han var 5½ år gammel.
    Nu har vi 2 Norske Buhunde på hhv. 4 år og 8 år.

• #25   2. apr 2009 Fik en malamute med eksen i 2004 (mener jeg), men ham beholdt eksen da vi gik fra hinanden og den er senere blevet aflivet pga Hotspots. Nu har jeg så buddy og har haft ham i 1½ år

• #26   2. apr 2009 hm... da jeg var barn havde vi en foxterrier - den døde af alderdom, så arvede vi en cockerspaniel da min faster døde - den døde også af alderdom, så fik vi en rottweiler da jeg var teenager - den blev 10 år og så har jeg nu mine 2 rottweiler som er 8 og 4 år - så alt i alt 5 hunde i mit liv (45 år)

• #27   2. apr 2009 Jeg har selv ejet to, dvs jeg har dem begge endnu. Men fra jeg var 2 1/2 gammel har vi i familien haft 3, der er en tilbage nu.

Så ialt 5 styk. Hvoraf den ene er en meget ny.

• #28   2. apr 2009 min første hund en mellemstor blanding reddede jeg fra aflivning, havde ham i 4 år han blev aflivet pga gigt
    2 købte en FT springer spaniel som hvalp, ham har x-kæresten.
    3 en springer spaniel vi fik da de ikke magtede ham 8 mdr ca. aflivet pga brækket ben 1 1/2 år (kompliceret brud)
    4 købte vi fra hvalp af, han blev omplaceret til familie da vi gik fra hinanden og har det super idag.
    5 min willum som jeg stadig har også kærestens gravhund.
    det er på 10 år jeg har haft de hunde.

• #31   2. apr 2009 Jeg har nr 2 nu.

Den første, Møffe, blandingshund, blev 4 år, aflivet pga adfærdsproblemer.

Reiki, islandsk fårehund på knapt 2 år.

• #32   2. apr 2009 Jeg havde Ita med min ekskæreste. En blanding mellem ambull og amstaf.. Rigtig lækker og intelligent tæve, som var nem at træne og generelt bare lynende smart.
    Da vi slog op valgte jeg at hun skulle bo hos svigermor.. Hvilket jeg har fortrudt lige siden! Men man kan ikke bare kræve et familiemedlem tilbage....
    Havde hende til hun blev omkring 8 mdr...

Og nu har jeg Gaia som er en amstaff-blanding på 10 mdr. Og hende giver jeg aldrig fra mig! Uanset hvad der sker!

Spørg mig igen om 30 år, og så kan du tro der er kommet flere på den liste smiley

• #33   2. apr 2009 Er 24 år og jeg har haft 5 hunde i alt. Men føler kun at de 3 af dem tæller.

- Ronja, en Cavalier King Charles Spaniel var min første hund. Mødte hende da jeg var 17 og hun var næsten 9 år.
    Det var min mors nye kærestes hund (i dag min stedfar) og jeg overtog hende nærmest. Da jeg flyttede hjemme fra som 19 årig tog jeg hende med, men hun døde ca ½ år efter, 11 år gammel. Hun var aldrig min på papirene - men stadig min i hjertet.

- Bailey, en Löwchen på 2 år. Fik ham ude fra det internat hvor jeg arbejder. Han skulle være min første egen hund, efter jeg var flyttet hjemmefra. Nåede at have ham i 14 dage, før jeg måtte aflevere ham tilbage til internatet. Han var aggresiv og bed mig op til flere gange. Han bed også ud efter børn og kvinder. Mænd kunne han godt lide.
    Han blev aflivet da han også bed folk ude på internatet. På en måde synes jeg ikke han tæller, for havde ham så kort.

- Lilly, Pekingeser/foxterrier på nu 5 år. Hun blev min første egen hund. Faldt total pladask for hendes billede på internettet en morgen og om eftermiddagen var hun min. Hende har jeg self stadig smiley

- Chester, Papillon på 8 mrd. Fik ham i gave efter min første hunds død. Min veninde synes det var så synd for mig at jeg havde mistet hende, og hun vidste at jeg holder meget af små selskabshunde, så hun troppede en aften op med lille bitte Chester på 1,5 kg.
    Han var rigtig sød, men slet ikke noget for mig. Jeg prøvede at komme overens med ham i 3 mrd, men han var pjevet og sky for andre menesker end mig - og jeg havde en sorg at bearbejde og i forvejen en umulig unghund (Lilly)
    Han blev solgt til en sød familie. Føler heller ikke rigtig at han tæller, da jeg ikke selv valgte at få ham.

- Silas, Chinese Crested på 1 år. Fik ham sidste år. Mit øjesten nr 2 smiley Ham vil jeg aldrig af med. Har elsket racen langt før jeg fik min egen hund - så nu fik jeg endelig en.

• #34   2. apr 2009 Hov!

Og det er i øvrigt 3 år siden jeg fik Ita, så det er på tre år.. smiley
    og jeg er 21.

• #35   2. apr 2009 efter jeg er flyttet hjemmefra har jeg haft 3 .... den ene af dem bor hos mine forældre, kun fordi min kæreste dengang var psykisk syg og tilbragte meget af tiden på psykiatisk afdeling, og hunden blev passet hos mine forældre det meste af tiden og hun blev glad for dem, så der blev hun.

Udover det, så har jeg de 2 hunde jeg har nu. smiley

- Så har der selvfølgelig været nogle da jeg boede hjemme, men det tæller jo ikke helt med smiley

• #36   2. apr 2009 Uhh jeg har haft 5 hunde og er næsten 28 år..

Den første var en Pointer på 6 måneder fra en hundeformidling jeg havde ham et par måneder men en dag da jeg kom hjem havde min mor afleveret ham på et internat, han var så knyttet til mig at han gik i panik når jeg forlod huset og det kunne min mor ikke leve med... Har aldrig tilgivet hende.

2 hund var en schæfer/leonberger hvalp min mor købte som undskyldning for den anden men jeg havde slet ikke kemi med den og den angreb børn og min lillebror var kun 1½ år så hun fik en ny familie uden børn.

3 hund var en omplacerings schæfer jeg købte igennem den blå avis som 18 årig (første hund efter jeg var flyttet hjemmefra)
    Jeg nåede desværre ikke at have ham så længe da han fik en hjerneblødning efter kun 3 uger... og måtte have fred.

4 hund ja det er lille Gizmo min øjesten på nu 7 år fik ham da han var 8 uger og har ham stadig...

5 hund er Frøken Fluffy som lige er blevet 4 år og hun er klart øjesten nr 2 her i huset smiley Den dejligste tæve jeg kunne få smiley

Kommentér på:
hvor mange hunde har I haft i alt ?

Annonce