{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.063 visninger | Oprettet:

Hjælp, hunden småhalter {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige her til aften lagt mærke til at Samson halter/er lidt stiv på det ene bagben. Han piver ikke når jeg bøjer det eller trykker. Men han prøver lidt at undgå at bruge det for meget.

Og så er det jo at jeg blir bekymret. Han har leget og løbet her til aften og der var ingenting. Så det skal være når han har hoppet ned fra sofaen eller lign.

Må hellere bestille tid hos dyrlægen imorgen hvis han stadig småhalter smiley Hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp, hunden småhalter
  • #1   31. mar 2009 Som du.. bestille tid til dr dyr og få ham undersøgt.. Hellere en gang for meget end en gang for lidt:-)

God bedring til ham

• #2   31. mar 2009 Venter til torsdag før jeg ringede til dyrelægen..
    En hund kan jo også godt vride lidt i foden og forstrække ledbånd..
    Se du hellere tiden an i morgen..

• #3   31. mar 2009 jeg ville gøre det samme som dig... god bedring

• #4   31. mar 2009 ja jeg tænker også at han må have vrikket om eller lign, men jeg holder slet ikke ud at se ham være stiv på det ene bagben smiley

• #5   31. mar 2009 Meget vigtig - Kan han hoppe op i sofaen som han plejer????

• #6   31. mar 2009 gitte H - altså han har gjort det tidligere på aftenen som han plejer - det er først kommet her efter hans lur. Men prøver lige at teste.

• #7   31. mar 2009 Han kan godt hoppe op i sofaen ja - og også stå på bagbenene med forpoterne på sæderne - i hvert fald når der ligger en pølse.

Altså jeg kan jo godt se det fornuftige i at en hund kan forstrække/forstuve poten, men er bare meget obs -og sikkert en smule hys.

• #8   31. mar 2009 ja, du bliver nødt til at lokke ham op enten med en godbid eller andet - for at udelukke sygdommen PDE som kan ramme mops og som er neorologisk, men som starter med ændret adfærd, stivhed i bagbenene og til sidst kramper og gåen i cirkler. Læs min frejas historie på www.123hjemmeside.dk/mopsenfreja og kig under PDE

Jeg håber af hele mit hjerte, at det ikke er denne frygtelige sygdom, men bare en forvridning.

• #9   31. mar 2009 -Han er heller ikke bange for at hoppe ned. Han vil vist bare gerne undgå at stå på det alt for meget - han virker lidt stiv i benet. Men viser ingen negative tegn når jeg bøjer eller strækker det.

• #10   31. mar 2009 Det lyder positivt. Lov mig for guds skyld, at du hele tiden også i morgen forsøger at få ham til at prøve at hoppe op og ned, du kan også tjekke ved at vende hans trædepuder omvendt ( altså så han står på oversiden af poten) en mops med normal hjernefunktion, skal vende poten lige med det samme på et split sekund og ikke blive stående oven på poten.

• #11   31. mar 2009 gitte H - nej nej nej hvor forfærdeligt! Stakkels Freja men ikke mindst dig.

Umiddelbart ville han gerne med ud og tisse her til aften og da han så en schæfer trak han også over mod den.

Tror jeg arbejder hjemmefra imorgen. Og ringer prompte til dyrlægen kl 8.

• #12   31. mar 2009 gitte H - altså stille hans pote i en akavet stilling? Så han træder på oversiden af poten?

• #13   31. mar 2009 Altså nu er han jo en meget træt hund, men kæresten og jeg mener bestemt at han vipper poten tilbage i rigtig stilling. Alle 4. Han vil i hvert fald ikke stå på neglene eller spidsen af poten.

• #14   31. mar 2009 Ja præcis at han står med bagpoten bagud og oven på den. Det var det første de tjekkede på karlslunde om min kunne. Det er lidt svært at forklare, men forstil dig at du selv vender din håndflader omvendt på gulvet - hjernen registrere med det samme at det er forkert og ubehageligt, men en hund med en neorologisk sygdom kan ikke registere dette.

• #15   31. mar 2009 jamen det er et godt tegn så smiley hold øje med det imorgen også.

Rigtig god bedring med samson

• #16   31. mar 2009 altså ikk for at male fanden på væggen og kan jo sådan set overhovedet ikke sige hvad det bette pus fejler... men men

min den store var ude at løbe en vild tur op af nogle skranter og lign. der var intet at mærke på hende da vi gik hjem.. men efter at hun havde lagt og sovet lidt halted hun, det var en korsbåndsskade. ikk at jeg siger det er din har, da størelse jo er en vigtig faktor ved korsbåndskader.. men det var sådan min reagerede...

• #17   31. mar 2009 Han nægter heldigvis at stå sådan. Har lige googlet PDE og set, at det kan konstateres gennem en blodprøve. Tror jeg vil spørge efter sådan en bare for at være på den sikre side.

• #18   31. mar 2009 Tak gitte H - og tak fordi du gjorde mig opmærksom på hvordan man kan tjekke symptomerne på den forfærdelige sygdom.

Jeg vil holde øje med ham imorgen - har heldigvis en chef med to hunde selv og mulighed for at arbejde hjemmefra. Så ved, at jeg kan holde øje med ham imorgen. Ringer dog til dyrlægen for en sikkerheds skyld.

• #19   31. mar 2009 Det kan IKKE diagnostiseres gennem en blodprøve, det er en helt forkert oplysning som står på nogle hjemmesider. Men derimod kun ved rygmarvprøve eller en pet scanner ( som de kun har på landbohøjskolen eller karlslunde)

Bettina
    Dette her er altså en sygdom som kun rammer mops og som kan starte på denne måde - derfor man skal være obs på det.

• #20   31. mar 2009 Dette forum er jeg medlem af, og her fandt jeg utrolig megen trøst og svar på sygdommen

http://www.pugvillageofhope.info/

• #21   31. mar 2009 Er han forresten lige blevet vacineret????????

• #22   31. mar 2009 Husk at når han har fået sin 1 år vaccine, skal du vente 2 - 3 år før du revaccinere ham og ENDELIG kun med Nobivac vaccine - du kan få Jytte til at bestille den specielt hjem til dig - mops tåler nemlig ikke særlig godt vaccine.

• #23   1. apr 2009 gitte... og??? slet ikke sikkert at hunden fejler det.. bare fordi at han er en mops er jo ingen garenti for at han lige præcis har den sygdom..
    men fordi du kender til den frygted sygdom må jeg ikke udtale mig om hvordan min hund reagerede på en korsbåndskade..??? selvf skal man være obs på sygdommen, ingen tvivl om det.. men ro på, du har hverken set hunden eller dens skade, og tvivler stærkt på at du har en baggrund som dyrelæge ergo, du kan på ingen måder vide hvad han fejler..

det kan jo være alt fra en forstruken tå til ja hvad som helst, ro på og lad dyrelægen gøre sit arbejde i morgen...

• #24   1. apr 2009 gitte H - nej han er kun 9 mdr så han har ikke fået sin 1 års vaccine endnu. Indtil videre er han kun blevet vaccineret med Nobivac, men jeg skal have det i baghovedet.

Betina G - jeg ved godt at det kan være alverdens ting, men hvis man kender til en specifik sygdom indenfor mopser som har et symptom der ligner, tager jeg mod med kyshånd - ligesom jeg tager imod dine input med kyshånd smiley

Han har heldigvis ikke vist nogle tegn på halten her til morgen og han hopper gerne op og ned af sofaen. Men ringer lige til dyrlægen for en sikkerheds skyld.

• #25   1. apr 2009 Ge... selvf, syntes bare det bliver pisket op til det helt store, og det er der jo ingen grund til, hjælper jo på ingen måder nogen... og så bryder jeg mig bestemt ikke om at blive bagateliseret når jeg kommer med en udtalse om hvordan min hunds skade kom til udtryk... men igen.. kun dyrelægen kan komme med de vise ord, så det lyder godt at du lige lader ham tjekke... pøj pøj med ham..

• #26   1. apr 2009 Update: Dyrlægen drejede, mærkede og vred og der er ingenting at bemærke. Hun mente, at han måske havde vrikket øm og været øm. Han skal bare have lidt kortere ture de næste par dage og så er der ingenting at bekymre sig om.

• #27   1. apr 2009 ej det var dejligt, godt det ikke var mere end det..

• #28   1. apr 2009 Betina G - helt sikkert. Og det var faktisk dejligt at høre at ikke engang lægen kunne få knæene til at smutte ud - det betyder jo at han er i god stand smiley

• #29   1. apr 2009 ja det er skønt, især når racen har sine finurlighedder, så er det rigtig skønt at han er i tip top stand

• #30   1. apr 2009 Det var da supergode nyheder. Hvordan har han det idag så? fik du smertestillende til ham ex Rimadyl

• #31   2. apr 2009 gitte H - nej fik ikke noget smertestillende til ham. Det var kun igår morges at han virkede lidt småstiv på bagbenet, men efter hans første tur i haven så var der ingenting at se på ham resten af dagen. Overvejede lidt at afmelde tiden hos dyrlægen men ville omvendt heller ikke kunne tilgive mig selv hvis der nu var noget.

Han har bare fået besked på at gå mindre ture de næste par dage så nu ser vi. Der er overhovedet ikke noget at mærke på ham, heldigvis.

Men synes nu at det var super at blive gjort opmærksom på PDE alligevel.

Kommentér på:
Hjælp, hunden småhalter

Annonce