{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.349 visninger | Oprettet:

Aaargh -filter {{forumTopicSubject}}

Hvor jeg hader at man sp bare bliver smidt på filter fordi man tillader sig at påpege at en hund der tilbydes til avl måske ikke er hensigtsmæssig at avle på...

Cavalier der beskrives som sky, har lavet mange hvalpe og blev så omplaceret for mindre end et halvt år siden... Nu tilbydes den til avl (igen).

Men man skal jo self osse avle på alt der kan krybe og kravle -tænk sig at man kan tillade sig at påpege sine betænkeligheder ved det tsk tsk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aaargh -filter
  • #1   31. mar 2009 Hmm..
    Marked igen?

    Jeg bliver mere overrasket over den karakter nogle råd fra en bruger er ved at have herinde..

    Øv hvor får jeg nederen på når uerfarne ejere, får virkelige, virkelig dårlige råd fra andre uerfarne!

    (ja, jeg er selv uerfaren, men jeg har da hovedet med :P)


  • #2   31. mar 2009 Nå ja -og til vedkommende det drejer sig om: du kan jo få mit svar her, når nu du stiller spørgsmål i pb, som du åbenbart ikke vil have mit svar på alligevel:

    Den "opdrætter" du har ham fra er jo næppe en særlig god eller hensynsfuld opdrætter, siden hun lader sine hunde bo i bure... Så at en sådan avler vil avle på ham, gør det jo ikke rigtigt.
    Hundens sind testes i øvrigt ikke ved en udstilling.

    I DRU findes der i øvrigt ikke en egentlig avlsgodkendelse -der skal blot forelægge en krytorchid-attest. Så at han måtte avles på siger ikke så meget om han -det gør evt resultater tilgengæld.

    Det er mget nemt at vide hvordan en cavalier skal være -det er blot at læse racestandarden...

    Ikke alle hunde er ens nej, og det skal de da heller ikke være. Men der er ting der IKKE skal avles på, og det er ting som skyhed, agression, meget usikre hunde osv


  • #3   31. mar 2009 Hov -jeg må hellere tilføje at jeg IKKE skrev til brugeren i markedsannoncen -den blev taget over pb... eller det blev i hvert fald forsøgt...

    Og ja Kaj -det tror jeg da osse den har sagt... Og vi ved jo alle at man ikke er RIGTIG glad for sin hanhund hvis ikke den får lov at prøve (igen og igen) ikker?


  • #4   31. mar 2009 Michelle - Jo, alle hanhunde skal ud at parre MINDST en gang ;o)

  • #5   31. mar 2009 Irene -jo jo havde der da så bare været tale om en gang. Men hunden har jo allerede lavet MANGE hvalpe ifølge brugeren selv

  • #6   31. mar 2009 Kai -jamen self vil han da det... Reiki går osse og prikker til mig hele tiden og forlanger at få en dato for hvornår han endelig kan få lov

  • #7   31. mar 2009 Min tæve med allergi vil også gerne have hvalpe. Vores anden tæve med e-hofter vil også gerne have hvalpe. Tsk, hvorfor skal der også være regler, næ næ, sikke noget pjat ;o)

  • #8   31. mar 2009 Michelle: helt ærligt, du skriver det jo selv, alt hvad der kan krybe og kravle skal der avles på....bare den kan kravle på en tæve, så er den egnet til avl.....(ironi kan forekomme).

  • #9   31. mar 2009 Trist. Er den så i det mindste hjertescannet?

  • #10   31. mar 2009 Hold da op, der er godt nok mange der tilbyder deres Cavalier til avl.
    Nogen der ved, hvorfor så mange har DRU stamtavle...? Syntes ikke det er sådan med andre racer...?


  • #11   31. mar 2009 Ja den annonce har jeg også luret på michelle og jeg fatter heller ikke man vil avle på sådan en cavalier, den er jo ikke engang racetypisk, så i mine øjne kan den ikke videregive noget godt til racen...

  • #12   31. mar 2009 Nynne -nu havde der jo faktisk ikke været nogen der havde vidst det drejede sig om din hund, hvis du havde undladt at skrive sådan som du gjorde her....

    OOg jeg står fortsat ved det skrevne...


  • #13   31. mar 2009 Nynne -jeg skriver helt med vilje ingen navne i mit indlæg.

    Og igen -at en anden har avlet på ham, gør det ikke mere rigtigt. Og ser vi bort fra skyheden: du hr næsten lige overtaget hunden, og ved faktisk endnu ikke helt hvad han indeholder... temmeligt tidligt at avle så vil jeg mene.

    Og når hunden så samtidig har lavet MANGE hvalpe (det skriver du jo selv), så er det da ikke ligefrem tilrådeligt at lave flere... Selvom man har en VIRKELIG god hanhund ( lad os bare sige den er chmapion, fantastisk sind, de helt rigtige egenskaber for racen osv), så er det ødelæggende for avlen, hvis hunden bruges FOR meget.


  • #14   31. mar 2009 Nynne -mange hvalpe er vel mange hvalpe...?

    Jeg forstår ikke hvad du mener med klatter... er det antal gange der ikke kom noget ud af det? I så fald er det jo ligegyldigt


  • #15   31. mar 2009 Nynne -det skader jo ikke hvalpen i sig selv, at han har lavet mange hvalpe. Men det skader fremtidig avl, når een han er far til MANGE hvalpe. Du står så i en situation hvor rigtig mange af denne generations hvalpe, er i familie med hinaden... og det gavner på ingen måde racen på sigt (tværtimod).



  • #16   31. mar 2009 Jeg ANKLAGER dig ikke for noget. Og at din hund har godt sædkvalitet har da bestemt ikke noget med det at gøre.
    Men at han har lavet mange hvalpe HAR noget med det at gøre.



  • #17   31. mar 2009 Iben -der er ingen matadoravlsgrænse i DRU

  • #18   31. mar 2009 Iben MP står for mistral prolaps når man tjekker en cavalier for hjertefejl ved scanning bliver de tjekket for mislyd og prolaps og har hunden 0 i mislyd og 1 eller 2 i prolaps kan den avlgodkendes i DKK Dru har ingen krav omkring hjertescanning Desværre...

    Nynne jeg er sikker på din hund er sød og klærlig men udsensmæssigt er han altså ikke racetypisk og passer ikke på standarten, så derfor skrev jeg som jeg gjorde at han i mine øjne ikke har noget at bidrage til racen i avlen...


  • #19   31. mar 2009 Nu behøver det ikke decideret at have noget med hanhunden at gøre, at tæven får mange hvalpe, i princippet kan man nøjes med 6 sædceller for at lave 6 hvalpe, det er op til hvor mobil og levende sæden er, så det er faktisk ikke hanhunden, der "bestemmer" om der skal komme mange eller få hvalpe i et kuld, det er tæven, eftersom det er hende, der frigiver æggene. men selvfølgelig, hvis sæden er helt død, så kommer der jo ikke hvalpe.

  • #20   31. mar 2009 Lykke -nu tænkte jeg slet ikke så meget på hvor mange hvalpe der er i hvert kuld, men mere på at hunden har lavet mange hvalpe I ALT...

  • #21   31. mar 2009 Michelle, det var faktisk til Nynne, sorry, fik ikke benævnt navn. det er fordi hun forklarer det med at hans sæd er rigtig godtkvalitet, og derfor får tæverne mange hvalpe

  • #22   31. mar 2009 Ooh -sorry hehe

  • #23   31. mar 2009 Nynne -mig bekendt er matadoravlsgrænsen i DKK på lige omkring de 80 (hvis jeg da ikke husker helt forkert). Så e hanhund der er brugt så meget, vil før eller siden modtage en advarsel og/eller avlsforbud.



  • #24   31. mar 2009 Ja Michelle.. det kan vel ikke undre dig at nogle ikke tænker sig om når det kommer til avl.. det ser vi jo gang på gang på gang herinde !
    tavleløse hvalpe der bliver lavet udelukkende for sjov og morskabens skyld, osv osv osv...
    Jeg er enig med dig.. det er noget fis, og dybt chokerende. !

    og Nynne - jeg anede så ikke det var dig det handlede om ;o) Så den der er du selv udenom nu!


  • #25   31. mar 2009 Nynne -jeg aner ikke hvilken hund du snakker om, så hvor pokker skal jeg vide noget om en specifik hund fra?



  • #26   31. mar 2009 Nu har du jo så selv skrevet en hel del om din hund, og jeg udtaler mig jo udelukkende på baggrund af dine egne oplysninger.

    Den hund du omtaler, kan du jo give mig et stb nr på -så er der da noget at snakke om. Jeg kan da ikke udtale mig om en hund og dens parringer uden at have noget som helst. Intet andet end at du påstår at den har lavet 200 hvalpe...

    Din hund derimod -den har du oprettet en profil på herinde, hvor du beskriver den, du har oprettet en annonce med oplysninger om den. Og på baggrund af det, mener jeg osse man kan udtale sig


  • #27   31. mar 2009 Nynne - nu handler det jo ikke om hvad andre gør - men hvad du gør..
    Det er DIG der nu vælger at du vil have hvalpe på din hund, som mentalt ikke er egnet til dette..
    Det handler ikke om hvad andre har gjort lige nu ..

    Sorry men synes virkelig det er så typisk at man altid peger fingre af andre når det er en selv der snakkes om .. ;o)


  • #28   31. mar 2009 Nynne -igen. Giv mig et stamb nummer, så kan vi snakke om den anden hund. Du har jo ikke givet mig NOGET som helst om den hund, andet end at det påståes den har lavet 200 hvalpe (hvilken ingen af os jo ved om er rigtigt)

    Din hund beskriver du selv: sky overfor små børn (du VED ikke om det er genetisk, eller om der er tale om uheldige oplevelser eller hvad årsagen er. Du skrev jo osse selv i går at hverken du eller jeg ved hvad hunden har været udsat for, hvilket er helt korrekt. Netop derfor bør man ikke avle på den, når man ikke VED om der ligger noget genetisk til grund for det)

    Du skriver osse selv at han har lavet en del hvalpe -en hanhund kan faktisk lave mange hvalpe på 3,5 år. Et antal ved du ikke, og det kan så vidt jeg ved ikke undersøges nærmere ved DRU(?).

    Disse er for mig at se, to meget gode grunde til IKEK at avle. Det gør ikke din hund dummere, mindre dejlig eller noget som helst andet. Men man bør ikke avle på noget som ikke er en forbedring af racen.



  • #29   31. mar 2009 Nynne -nå... i går kunne det skyldes dårlige oplevelser, det var der jo ikke nogen der kunne vide (= du vidste det heller ikke selv -det skrev du selv)

  • #30   31. mar 2009 Der burde næsten laves en lov om ikke at sælge fertile hunde til unge mennesker *suk*

  • #31   31. mar 2009 Nynne -hundes sind og temperament er i høj grad osse genetisk. At du ikke vil indse det, kan jeg jo så ikke gøre for.

    Har du mødt alle hans hvalpe? Hvis ikke, kan du heller ikke udtale dig om hvorvidt han giver det videre...
    Nu er det jo ikke nødvendigvis skyhed overfor bør han giver videre -det KAN jo altså være at hvalpene af natur er til den usikre side, hvilket da ikke er optimalt.



  • #32   31. mar 2009 og det er ikke dumt at sammenligne dyreverdenen med menneskeverdenen?

  • #33   31. mar 2009 Nynne - jeg bruger hverken bandeord eller andre former for skældsord overfor dig - så jeg vil bede dig debattere sobert tak - det andet gavner dig overhovedet ikke..
    Uanset om han ikke kan lide dem af den ene eller den anden grund - så lyder det som om for mig at han er usikker i blandt dem .. - dette må skyldes et eller andet.. dårlig erfaring eller andet som jeg måske ikke ved til ?

    Men hvis han er en sky og usikker hund - hvorfor så avle videre på ham ?
    Hvad har HAN som så mange andre hanner ikke har ? hvad godt kan han bidrage med? hvis ikke han har noget som er over det sædvanlige synes jeg du skal lade ham være en hund uden at avle..
    Det kommer der ikke noget godt ud af. .

    kig markederne igennem rundt omkring - er der ikke nok hvalpe efterhånden ??? Vil du virkelig være med til at lave endnu flere udelukkende fordi du så gerne vil have en hvalp fra din hanhund ?


  • #34   31. mar 2009 Nynne - undskyld men du lyder efterhånden som alle de andre piger der bare vil avle.. Du nægter simpelthen at tage imod sund fornuft.. du lukker alle andre meninger ude end din egen.. !

    ÅHHHHHH........... SUK!


  • #35   31. mar 2009 Nynne - du modsiger dig selv!
    "han er ikke sky og han er ikke usikker .. kun overfor børn under de 4 år "
    Det er at modsige sig selv !!!


  • #36   31. mar 2009 Nynne -jeg har på intet tidspunkt påstået at være ekspert i racen -den må stå for din egen regning.

    Men prøv da at læse racestandarden -så vidt jeg ved står der ikke noget om hverken reserveret, usikker, sky e.l... det betyder jo så nok at en hund der er en af de ting, ikke lever op til racestandarden temperamentmæssigt.

    Og kan jo altså ikke vide hvad din hunds usikkerhed skyldes -uanset hvor meget du så prøver at bilde dig selv og andre ind at det skyldes en dårlig oplevelse.

    Jeg har enormt svært ved at forstå at man er så ligeglad med hvalpe, hvalpekøbere mm, at man slet ikke er kritisk i sit valg af "avlsmateriale".

    Avl bør foretages af de der brænder for racen og gider sætte sig ind i hvad avl indebærer -du er så åbenbart ikke en af dem


  • #37   31. mar 2009 Nynne -om han laver et kuld eller ti kuld så er det da stadig at avle på ham...

  • #38   31. mar 2009 Michelle - "Avl bør foretages af de der brænder for racen og gider sætte sig ind i hvad avl indebærer -du er så åbenbart ikke en af dem"

    Er så enig !! ^^


  • #39   31. mar 2009 Kommer lige med en dum-smart-bemærkning:
    Mine opdrættere har sørget for at hvalpene mødte børn... Om ikke andet "lånt" af andre, det være sig venner eller bekendte og ellers deres børnebørn nu de er gamle nok+ hundene har ikke levet deres liv i bur - selvom de har mange hunde i deres kenneler.
    Jeg kan desværre heller ikke se, hvorfor lige netop din hund, Nynne, skal fortsætte med at være far. Altså i ft at bidrage til gode gener til racen. Hvorfor ikke bare nyde, at du har en dejlig familiehund også fred være med det.


  • #40   31. mar 2009 Terese -samme her. Og med det resultat, at trods reiki's tidl ejer heller ikke havde børn så ææælsker han børn.

    En avler hvis hunde lever deres liv i bur, ville jeg i øvrigt ikke købe hund fra, men det er jo så en anden sag


  • #41   31. mar 2009 Nå -så nu løb man tør for argumenter, og så skulle man blive personlig???

    Jamen fint med mig, mit liv har skam masser af mening, og du er skam ikke centrum i mit liv, så bare tag det roligt, ingen grund til at have ondt af nogen her.

    Og hvad ved du i øvrigt om hvad jeg har af erfaring med racen...


  • #42   31. mar 2009 Nynne - sådan som du skaber dig beviser du bare du er endnu en af de unge piger som overhovedet ikke burde have ansvaret for en hund..
    Du er utrolig svær at debattere med eftersom du kommer med sådanne bemærkninger og overhovedet ikke er til at tale med..

    JESUS ... for filan da.. !!!!

    tag dig nu sammen i stedet for det pjat.. vær lidt voksen istedet for at lyde som en på 7 der ikke får sin vilje !!!!!!!!

    bare fordi vi andre ikke går ind for din hovedløse avl!


  • #43   31. mar 2009 "jeg har ret, så alle andre er bare dumme!!" - er det sådan det fungere Nynne?

  • #44   31. mar 2009 Nynne - og det er ikke at avle `??
    Synes du skal lade være !


  • #45   31. mar 2009 Jamen du har ikke ret smiley - underligt du ikke selv kan se det..

  • #46   31. mar 2009 Nynne -jamen det er da osse super argument for at avle uden at man egentlig ved hvad man laver

  • #47   31. mar 2009 Nynne - Hvis han er sky og usikker vil jeg bestemt ikke kalde ham for racetypisk - og ej heller egnet til avl ! men det vil du ikke indse fordi du mener din hund er den bedste i verden...
    Jeg er fuldstændig ligeglad med hvad andre siger, og jeg gider ikke blande flere ind i diskutionen blot fordi du ikke længere kan debattere og argumentere ordentligt..
    For du har ikke mere at sige efterhånden, ikke andet end personligheder..

    Og ja du kender din hund bedst, men derfor er det stadig ikke sikkert at fordi du mener han er egnet til avl, at han så egentlig er det !


  • #48   31. mar 2009 Jamen så pipper jeg bare lige så stille -kennelblind måske...

  • #49   31. mar 2009 Nynne - jamen så ved du da hvordan vi andre har det :o)

    Michelle - *GG* Pip pip smiley


  • #50   31. mar 2009 nynne .. - dette er tager fra din profil !

    "han er meget sky og nervøs over for folk han ikke kender .. "
    Samt...
    "han er meget sky overfor små børn der fare imod ham for at kæle"

    Synes du virkelig selv det er en godt temp.. når man ønsker at avle ??


  • #51   31. mar 2009 For stamtavler - Beklager men tvivler på du får nogen respons.. og hvis du gør er den ikke særlig brugbar ;o)


  • #52   31. mar 2009 M&J + Michelle
    Nynne har nu en gang bestemt sig for at hun har ret og alle andre er dumme!!!!
    Desværre kan vi prøve fra nu af og til "dommedag" - intet ændres - Endnu en omgang avl uden omtanke..
    Siger Terese med to hanner, som kan råbe-skrige-gø-hviske alt det de vil! De kommer stadig til at dø som hyggehunde uden at være blevet de stolte fædre af hvalpe, som måske - måske ikke kan blive en gavn for racen.
    Og Nynne, ja, min to hanner er de skønneste hunde, men der er jo ingen garanti for at deres gode egenskaber går videre til hvalpene. Der er jo liige en moders gener, der spiller med i det endelige resultat.


  • #53   31. mar 2009 For stamtavler!
    Der var du lige lidt hurtigere end jeg smiley


  • #54   31. mar 2009 Terese -ja jeg undrer mig jo så over hvorfor reiki overhovedet skal igennem udstillinger, mentaltest og alverdens andre ting inden avl. Jeg er overbevist om at opdrætter udelukkende gør det for at spilde min tid... eller nowet...

  • #55   31. mar 2009 Nynne, hvorfor vil du slet ikke lytte til den argumentation, der bliver brugt? Det er da ikke smart at avle på en hund, der er sky og nervøs. Hvis du så havde sagt, at den var reserveret og det lå til racen (det gør det fx til min race), men det ligger tilsyneladende ikke i racestandarden for din hund. Men for mig er der så også kæmpe forskel på at være reserveret og at være nervøs.

    Synes faktisk, at det er lidt tåbeligt af dig at debattere på så lavt et niveau og bande og svovle af andre brugere. Det fremmer ikke ligefrem, at man kan tage dig seriøst smiley

    Som andre siger: Nyd nu din hund stille og roligt og vent med avleriet, til du har fået lidt mere erfaring smiley


  • #56   31. mar 2009 Øh, Nynne - havde han ikke været hos en opdrætter i bur inden? Nu kan jeg snart ikke følge med mere. Opdrætteren burde have socialiceret hunden inden den flyttede hjemmefra.
    Helt ærligt - eet møde med børn i præringsperioden er ikke nok, lige netop derfor mine opdrættere har gjort meget ud af det. Vi har selskabshunde og de bør bestemt være bekendt med de der små størrelser også kaldet mennesker... Ej, faktisk er det alle hunderacer, små som store bør have mødt mennesker i alle størrelser og former...


  • #57   1. apr 2009 Hvis han har fået hvalpe før, hvorfor undersøger du så ikke om der er en af dem til salg?

  • #58   1. apr 2009 Nåh ja Britta, det er osse rigtigt. Når man er 17 år, er det jo et meget godt supplement til lommepengene...

    Og ja -med så stor viden og erfaring på hundeområdet, ville det jo være synd og skam at lade det gå til spilde


  • #59   1. apr 2009 Jamen self -det er jo bare os andre der bekymrer os unødigt tsk tsk

  • #60   2. apr 2009 Jeg oker ikke at læse alle de indlæg der er lavet... jeg kan kun sige at det højst sandsynligt er kennelejerens børn der har medvirket til at balou er blevet nervøs overfor børn. sådan har han aldrig været i den tid han været ved mig. balou er en kærlig fantastisk hund og hvis jeg fik muligheden og havde pengene til at få en hvalp efter ham ville jeg unden tvivl købe den da han som sagt er en helt fantastisk hund og cancen for at der kommer indavl med ham er yderst lille da han jo ikke er avlet i danmak..

  • #61   2. apr 2009 men det er jo altid rart at se at hundegalleri ikke har forandret sig det sidste års tid hvor jeg ikke er kommet så meget her.... der sidder altid nogle bedre vidne folk der ikke kan acceptere andres måde at holde hund på.

  • #62   2. apr 2009 Maria -så at der ikke laves indavl = en god parring. Skidt pyt med resten?

    Hmm jamen sådan er der jo osse nogen der ser på det:o/


  • #63   2. apr 2009 maria... som ikke orker at læse alle indlæg:
    Så får du desværre heller ikke alle argumenterne med, hvilket gør at dit indlæg for mig ikke kan tages alvorligt. Beklager


  • #64   2. apr 2009 Har læst tråden igennem og nogen mennesker overrasker ikke.... Havde bestemt ikke en forventning om at en 17 årig pige var i stand til at debattere sagligt eller lytte til fornuft....

    Maria:
    Bliver lidt forbavset over din profil og over at du taler for avl med denne hund..... Du skriver jo således på profilen så et eller andet er der vel galt (har xxx-et navnet ud!!)
    ".....da jeg desværre måtte skille mig af med min cavelier king charels spainer Balou så jeg kan kun sige køb aldrig hund ved www.kennel-xxxxxxx.dk de er fuld fup..." og det er så hunden der debatteres her der skrives om?!?!


  • #66   2. apr 2009 Theo's mor - åbenbart ligegyldigt hvad køn....

  • #67   2. apr 2009 Theos mor: Det gælder begge køn - no doubt smiley MEN der skal nogle gange flere forsøg til, før det virker.........

  • #69   2. apr 2009 Theos mor: Ja, det er jeg sikker på - og så selvfølgelig hundenes udprægede ønske om at blive hhv mor og far. Et ønske man ALDRIG må overhøre!!!

  • #71   3. apr 2009 jeg er osse helt sikker på at mit temperament vil ændre sig hvis jeg får et godt put - gider nogen skaffe mig keanu reeves?

  • #72   3. apr 2009 N¨å men jeg falder jo så lige over at Nynnes hund er købt et sted hvor man har 125 hunde...
    Det er jo så hvad det er, og det vil jeg undlade at diskutere... Men længere oppe skrives der at han kun har været brugt på opdrætters egne tæve (som angives til at være omkring 3 stk)... Hvad er rigtigt? For begge dele kan jo da ikke være sandt. Endten har kennelen 3 tæver eller osse har de over 100 hunde ( der er vel ikke tale om 100 hanhunde?)


  • #73   3. apr 2009 Synes jer bliver mere og mere forarget jo mere jeg læser, og tænker..

    Håber så inderligt at det lille skin slipper for at avle .. men blot for lov til at være hvad den bør være - en hyggehund, der burde neutraliseres..


Kommentér på:
Aaargh -filter

Annonce