802 visninger
|
Oprettet:
Har lige været til udstilling {{forumTopicSubject}}
UDSTILLING: STOUBY, VEJLE; 29.MARTS 2009:
Var i junior gruppe med to andre hunde. Fik en 3. plads "Good"
UDTALELSE:
Gut entwickelter Jun8ngrunde. Zeigt von der Umgebubg stark beeindruckt und wird recht nerwøs und aufgeregt. Sehr gut geschnitterner Kopf. Kraftiger halsd. Brusttiefe und breite muss sich noch entwickeltn. Strammen oberlinie. Knapp gewinkele Hinterhend. Gangwerk nicht kraftvoll genug. Eraucht mehr Ringdiziplin.
Så det gik okay, men jeg skal have fundet en måde at få Ifur til at slappe lidt af når vi går i ringen for han går helt i selvsving og jeg kan næsten ikke få kontakt til ham
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 67 Hunde: 5 Emner: 906 Svar: 17.432
Jeg ved det har hjulpet på mine forældres hund, der var meget trykket i ringen i starten, og derfor ikke viste sig så godt..
Hvis han kan vænne sig til stemningen og alle e andre hunde foran og bagved ham osv, så kommer det nok :o)
dec 2007
Følger: 64 Følgere: 61 Hunde: 1 Emner: 374 Svar: 2.732
sep 2005
Følger: 96 Følgere: 95 Hunde: 6 Emner: 755 Svar: 7.164
Jeg synes klart du skal igang igen .
han skal vænne sig til hundene omkring sig ..
kunne forestille mig at det var derfor du ikke kan få kontakt med ham ?
Hvor lang tid før i skal i ringen kommer i ?
En god ide er at møde et godt stykke tid før og lade hunden vænne sig til det hele inden i går i ringen ..
Nu kan jeg se du skriver der er for langt til Nim .
Er der ikke noget træning tættere på jer ? ..
sep 2005
Vi starter op i vejle her d. 7 april ..
dec 2007
Der er lidt kortere til Vejle, men bedre veje, så det ville være dejligt.
Hvor er det henne i Vejle.?
Jeg vil også gerne starte til ringtræning igen, men ja.. er bare kommet væk fra det.. og sådan noget.
Mange tak fordi du skriver i tråden og giver nogle råd ud kender jo Ifur en smule..
dec 2007
sep 2005
Vi er omme bag ved Teknisk skole på deres store parkeringsplads .
dec 2007
Så kommer vi igen.. hehe
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Jeg har ikke fundet den magiske løsning der fjerne problemet helt -eller jo: fjerne de larmende hunde langs ringsiden, men det går de nok ikke med til *G*
Men det der har hjulpet MEGET for mig, har været
1 -at jeg selv sidder (med reiki self) et godt stykke fra ringsiden, hvor der er mere ro. Reiki er tildækket bur, og så går vi en del ture i løbet af dagen, hvor han kommer lidt væk fra tumulten
2 -jeg brugte hele sommeren sidste år, på at tage ud til ALT hvad jeg kunne finde af arrangementer hvor vi var velkomne. Markprøver, en enkelt brugsprøve for schæfere osv, så han vænnede sig til at være med hvor der er mange hunde, lidt stresset miljø osv. Dagene blev brugt til en del træning, og på at lære at slappe af i sådan et miljø
3 -ringtræning. Selvom det jo ikke er store krav der stilles til træningen på en udstilling, så har det alligevel hjulpet en del at han ved lige præcis hvad han skal i ringen og hvornår. Der kræves egentlig ikke noget han ikke i forvejen kunne (gå pænt, stå osv), men alligevel har ringtræningen gjort en forskel her
Har lige været til udstilling