{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
947 visninger | Oprettet:

Hvad ville i gøre ved den hund? *del 2 {{forumTopicSubject}}

Ja undskyld at jeg 'spammer' og opretter en tråd igen - men fik kun 3 kommentarer udaf 250 kommentarer , der faktisk var møntet på den tråd jeg havde startet.
Resten af tråden gik op at diskutere én 'metode'...
Kunne virkelig godt tænke mig at prøve igen og så håbe at få lidt flere synspunkter på det der drejer sig om denne hund :

Min svigermor ringede igår og fortalte at hendes forældres Cocker Spaniel har bidt hende ( igen, 2. gang )
Denne gang i armen så hun har 4 huller efter tænderne..

Hun tabte en kuglepen på gulvet, hunden stjal den op løb hen i kurven, svigermor tog en kiks for at 'bytte' med hunden og da hun rakte ud, sad hunden i armen.

Hunden er et par år gammel og er så uheldig at være endt hos et par oldetusse gamle mennesker med rygerlunger og en opfattelse af at bare fordi at de havde haft hund hele deres liv - Skulle de da ud og ha' en jagthund når deres helbred er allerværst.
Hunden styrer det hele og kan finde på at sidde med munden om mandens arm, mens den bare stirrer på ham og manden tør ikke gøre noget.
Min svigermor har sådan lidt 'en pagt' med dem og var med ude og vælge hunden da de købte den - Fordi at når de så ikke kan ha' den mere så skulle hun overtage den..

Men da jeg så snakkede med hende igår sagde hun "Og jeg ved godt at jeg har lavet en pagt med mine forældre, men det første jeg gør når de ikke kan ha' Lukas mere, det er at køre ham til dyrlægen og få ham aflivet"
Blev ret overrasket over hendes udtalelse for hun plejer ikke at sige sådan noget.
Det skal lige siges at hun ikke var sur på hunden da hun kom tilbage fra skadestuen, men sur på sine forældre for at de har ladet hunden bestemme på den måde.

Men min svigermor har tit sine børnebørn hjemme og kan godt forstå at hun ikke vil ha' Lukas til at bo hjemme når hendes forældre dør.
Jeg har selv siden i sommers sagt at mine børn ikke skal være i samme rum som hunden, fordi at den ikke er til at stole på - Så det er rart at sviger selv kan se det nu !

Det er selvfølgelig synd for hunden for det er jo ikke hans skyld at han er tvunget til at leve hos nogen der ikke engang har kræfter til at gå tur med ham. Han må ikke engang nufle/rode sin seng op som hunde nu gør når de ligger sig for natten - Så kommer konen hen og retter på sengen.
Og hver gang den så ligger sig til ro så kalder manden på ham..
Min svigermor kommer næsten og går med ham hver dag fordi at hun synes at det er synd for den og jeg synes at det er vildt at den ikke har splittet hele hjemmet ad af bare kedsomhed..
Når min svigermor har opdraget på ham har hendes far 'skældt hende ud' fordi at det er synd for hunden.. Og min svigermor er altså sådan en hippie-pædagogtype og ikke ligefrem sadist i hundeopdragelse..

Jeg mener dog måske at hunden godt kunne komme på ret køl hvis den kom hjem til nogen som vidste hvad en Cocker indebærer, stimulerer den og giver den grænser og lederskab som en hund som Lukas hungrer efter...
Ikke at jeg nogensinde ville give mig i kast med sådan en hund, nu jeg har små børn i hjemmet..
Og vil min svigermor aflive den om nogle år så må hun jo bare gøre det - Den bliver jo heller ikke mindre ødelagt jo længere tid der går..
Jeg er bare glad for at hun har indset at den ikke skal være i nærheden af vores eller min svigerindes børn...

Hov det blev vist en lidt lang tråd, men har også tænkt meget over det, da jeg synes at det er SÅ synd for sådan en hund at den skal bo hos sådan nogle nisser !

( Og det skal lige siges at jeg ikke har tænkt mig at sige noget konstruktivt videre til de gamle ægtepar for de er ikke til at tale med om sådan noget overhovedet !!! Så det er ren teoretisk : Hvad ville du gøre hvis du fik overdraget sådan en hund som du kendte og vidste hvordan var ? )

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad ville i gøre ved den hund? *del 2
  • #1   28. mar 2009 ja jeg svarer da lige igen, da det jo ligesom druknede i den anden tråd :o)

jeg ville få den aflivet, jeg ville, med tre små børn, ikke turde have den selv, og jeg ville ikke bare give problemet videre, desuden synes jeg ikke det er synd for dyr, at blive aflivet på en human måde

• #2   28. mar 2009 Jeg smider ogå lige mit svar igen,min vurdering ville være aflivning da den har bidt og vil gøre det igen.

• #3   28. mar 2009 Link's -
    Kan godt se det med at gi' 'lorten videre' , men det er nok også bare fordi at jeg godt kan se at det faktisk ér en god hund som udgangspunkt, men så bare langsomt er blevet ødelagt af ikke at få præsenteret nogle gode rammer og grænser..
    Men nej , jeg skulle dælme heller aldrig ha' sådan en hund rendende rundt blandt mine unger herhjemme.

• #4   28. mar 2009 John - Den har bidt FLERE gange så det er ikke bare at "mon det bare var denne gang"..

• #5   28. mar 2009 Synes det er svært at vurdere når man ik har set hunden, og set hvordan den fungerer i hverdagen.
    Jeg ville nok prøve at se om jeg kunne rette op på hunden, og ellers ville den blive aflivet.
    Det skal så siges at jeg ik har børn, og havde jeg turde jeg nok heller ik tage chancen.
    Men hold op hvor er det synd for sådan en hund, at den ik bliver opdraget og stimuleret.

• #7   28. mar 2009 ville se om jeg kunne få den afsat, det kunne da tyde på frustrationer fra hundens side....kender den jo ikke, kan være at det bedste er at få den aflivet...men ville da undersøge muligheden for at finde nogle mennesker der ikke har små børn derhjemme.....men hvis de ikke vil af med den, så er den jo nok ødelagt til den tid....bare min mening!!!!

• #8   28. mar 2009 Camilla - Ja det er sgu synd for hunden...
    Jeg havde det også anderledes inden jeg fik børn.. Og mand for den sags skyld.
    Da jeg var single havde jeg min brors Rottweiler i perioder ad gangen og han var ret speciel og gad ikke rigtigt andre end mig når han var hjemme hos mig.
    Havde jeg haft børn, ville jeg ikke kunne ha' haft den boende med ro i sindet..

Inden jeg fik børn ville jeg gerne ha' købt hund på internatog gerne en der var lidt arbejde med, men efter vi fik børn ville jeg hellere være på den sikre side og starte med en hvalp, for så vidste jeg hvad jeg fik..

• #9   28. mar 2009 Med hjælp fra en adfærdsbehandler selvfølgelig....

• #11   28. mar 2009 Stine P:) jamen jeg ville slet ikke være i tvivl,omplacering ville slet ikke komme på tale. hvis det var min hund

• #12   28. mar 2009 For mig at se er der kun 2 udveje som hund og mennesker kan være tjent med. Og det er enten en overdragelse til nogle der vil og kan rette op på sådan en, eller også er det en aflivning.
    Det at vente x år inden er ikke en mulighed i mine øjne.

• #13   28. mar 2009 Stine- Ja det er klart at man jo ik kan tage sådan en hund til sig når man har børn.
    Når man er alene så har man jo kun sig selv at tænke på.
    Men jeg tænker også, som du selv er inde på, at hunden kan ændre sig hvis den kommer ud til en der har tiden og lysten til at opdrage og stimulere den. Men det er jo svært at sige.

• #14   28. mar 2009 Marianne - Min svigermor synes IKKE at de skulle ha' haft hund, men de var fast besluttede og så kunne hun jo ligeså godt hjælpe til, nu hun ikke kunne snakke dem fra det.
    Og de er så tykhudede at jeg slet ikke gider at prøve mere..
    Manden som er en gammel mand kører stadig bil, selvom at hans reaktioner er fra istiden - Jeg har sagt tydeligt hvad jeg mener om dette og at det er fuldstændigt sindsygt at sådan en mand kører ud i trafikken. Jeg nægter også at sætte mig ind i deres bil med ham bag rattet. Men der sker ikke noget..
    Så de er ikke til at tale med.

Christel - det er jo bare et teoretisk spørgsmål, da jeg ikke har eller nogen sinde vil få ansvaret for dyret..

• #15   28. mar 2009 de bor vel ikke tilføldigvis i faxe ??

• #16   28. mar 2009 Der er vel ingen der ber om at få en løsning....Forstår det da som om Stine gerne vil have råd om hvad man ville gøre hvis man fik overdraget sådan en hund.

• #17   28. mar 2009 John - Hvis jeg fik den i hånden idag, ville jeg også få den aflivet, da en hurtig overdragelse til nogle tilfældelige ikke ville være måden at gøre det på

Tina - De er sådan set slet ikke i stand til at ha' hunden som det er nu og burde indse det.. Ja de burde jo slet ikke ha' haft den til at starte med..
    Men desværre vil der jo nok gå nogle år indtil at en af dem går bort, før der sker noget med hunden..
    Den har jo bidt dem alle før og det bliver der åbenbart ikke gået så højt op i ...

• #20   28. mar 2009 øhh
    har jeg misforstået indlægget ?

jeg har forstået spørgsmålet som hvad man selv ville gøre hvis man arver en sådan hund om x antal år

skulle det forståes som hvad man ville råde folk til eller??

• #21   28. mar 2009 Link - Nej , du kender måske nogen lignende ?

Christel - Er godt i stand til at tage beslutninger på egen hånd selvom at jeg kan li' at deltage i debatter og høre andres meninger herindefra.
    Har ikke noget at rette mig efter da jeg ikke engang er tæt på at det er min hund eller en jeg kommer i nærheden af.
    Var det min hund var der gjort noget forlængst..

• #22   28. mar 2009 Chrizzeeel- Ro på? Jeg er skam helt rolig.

• #23   28. mar 2009 Marianne -
    Nej sådan har jeg det også.. Er meget frustreret og synes at det er SÅ synd for hunden. Det er svært at stå på sidelinien og bare se på at en hund har så 'lille et liv' . Så enig med dig !

Theo - Hvis vi skulle tage hensyn til at andre måske rettede sig efter alt der blev sagt herinde, kunne vi jo ikke snakke om noget som helst..
    Synes da ikke at det er forkert af mig at fremlægge mine tanker og høre andres meninger på 'en case'...

Link's - Nemlig.. og nej du har ikke misforstået..

• #24   28. mar 2009 stine
    nej ikke personligt, men en jeg kender er nabo til sådan et ældre par, der har haft en cocker før i (tror jeg) 12 -14 år, så det skulle de da have igen, de vidste jo lige hvordan det er.
    de havde jo så ikke taget højde for at de var blevet ældre og hvor meget en hvalp kræver i forhold til en gammel velopdragen hund.
    så den er vidst noget af en plage for sine omgivelser.
    og så bliver den udelukkende luftet i haven i snor :o(

• #25   28. mar 2009 Nej jeg skriver: forstår det da som om......

• #26   28. mar 2009 Marianne - For at det ikke skal være løgn er der også en anden hund som ejes af tæt familie som heller ikke bliver stimuleret en skid. Den får bare hele tiden skæld ud over at den æder ting og ikke 'går over i kurven'.. Den er ekstremt overvægtig fra alt det lort den får at spise, pga dårlig samvittighed fra ejernes side og den kommer ALDRIG ud og gå...
    DET er altså også svært at være tilskuer til smiley

• #28   28. mar 2009 Link's - Ja det er rigtigt flot når folk ikke tænker på hvor meget krudt der er i røven på en hvalp. Og så lige en jagthund...
    Og tænk aldrig at komme ud og løbe frit, ikke engang i haven. Aldrig at kunne strække benene ordenligt. Det er simpelthen ikke et værdigt hundeliv.

• #29   28. mar 2009 Stine-

Kan forstå at de er ualmindeligt tykhovedet. Specielt når du også fortæller om mandens trafikvaner. Kan heller ikke udstå gamle usikre mennesker bag rat. Har flere gange prøvet at de har været årsag til farlige situationer i trafikken.

At de ikke går så højt op i at de selv bliver bidt, må være deres sag (synes ikke det gør dem mindre dumme i nakken), men derfor kan den da stadig i en uheldig situation komme til at bide andre - måske et barn - på en gåtur. Synes det er hovederystende.

• #30   28. mar 2009 Theos -
    Har da ikke sagt at det er forkert at forslå adfærdsbehandler !! Det har jeg da også selv forslåes i en del tråde efterhånden.
    Og synes da at det er ærgeligt at blive sammenlignet med tråde der opfordrer til selvtægt på gåturene :-S
    Og synes at det er meget underligt jeg du synes at jeg er uansvarlig fordi at jeg skriver denne tråd.

Men dette er din mening og den skal du da ha' lov at ha'.. Gider ikke at diskuttere petitesser.

• #32   28. mar 2009 Tina - HELT enig. Også derfor at jeg sidste sommer sagde at min søn ( og dengang kommende datter ) ikke skal være i rum med hunden..
    Tror ikke engang at de forstod det, men det er ikke mit problem.
    Er bare glad for nu at min svigermor også godt kan se at det er totalt uansvarligt at lade den være i samme rum som børn.. Og også voksne for den sags skyld, men som voksen kan man jo selv tage stilling.

• #35   28. mar 2009 Marianne -
    Problemet er jo bare at anmelder man dem , kommer politiet ud og bliver mødt af en glad og velfordret hund som bare vil lege og kæles...
    Så det vil jo aldrig blive taget seriøst..

• #37   28. mar 2009 Det lyder jo ikke til at det er hundens skyld den er blevet sådan og man kan næsten ikke have andet end ondt af den. smiley

Personligt ville jeg aflive den. Det lyder hårdt, især fordi jeg tror, at jeg kunne rette op på sådan en hund, men det er ikke noget jeg ville have lyst eller overskud til, især ikke når der findes så mange mentalt og fysiske sunde hunde, som har brug for et godt hjem. Så hellere give en af dem en chance.

Jeg ville som den ansvarlige for hunden heller ikke kunne forsvare at sende sorteper videre.

• #38   28. mar 2009 Britta - Altså den har bidt min svigermor 2 gange og i hvert fald også hendes forældre et par gange - Så i min verden tangerer det mod en hund 'der bider'...

M.I - Jeg tænker som du. Man har en idé om hvor det er gået galt, det er jo rimeligt tydeligt eftersom at hunden ingen grænser har og ingen stimulans får. Så arbejde man mod det med hunden, tror jeg selv at det kunne blive en rigtig god hund - For den ér ikke snotforvirret eller noget, den er faktisk rimeligt rolig og venlig taget i betragtning af dens levestanddard..
    Men ja, hvorfor tage chancen....

• #39   28. mar 2009 Hvis jeg kun skulle tage stiling ud fra det du skriver, så ville jeg lade hunden aflive hvis det var mig der stod for at overtage den. Jeg personligt ville ikke give mig i kast med at skulle ændre på dens tillærte adfærd. Og jeg ville ikke - idet jeg selv har barn - lade en hund bo hos mig blot et sekund indtil der eventuelt ville dukke nogen op som havde tid og energi til at forsøge at give hunden et ordentlig liv igen.

Hvis det var min svigermor som stod for at skulle overtage hunden, så ville jeg meddele hende, at mit barn ikke kom indenfor hendes dør før hunden ente var aflivet, sendt videre til nogen som ville gøre noget godt for den eller at svigermor selv havde fået rettet den 110% op.

• #40   29. mar 2009 Ud fra de ting du skriver og de muligheder du fortæller der er.
    - hvad med en af jer gav dem en gave - en time ved en adfærdsbehandler, i kunne jo tone det lidt ned og sige det er en dame der er god til at få hunden vendt af med at bide og at i ønsker de tar i mod gaven fordi du er lidt bekymret for den éngang skulle ´´snappe´´ efter dine børn. i behøver jo ikke kalde hende en adfærdsbehandler eller fortælle hvor dyrt det har været, nej det er bare en dame i har hørt er specielt god til hunde der kan finde på at snappe.
    sæt behandleren ind i tingene inden han/hun kommer, når hun først er i hjemmet og de ser hvordan hun takler hunden og giver gode råd er der en god chance for de vil lytte.
    - husk at få en god behandler ud der en kompetent og har noget autoritet over sig ( ikke for hundens skyld men for ejerne) ældre mennesker er ofte meget autoritets tro, det bedste ville helt klart være hun havde en kittel på - det giver en vis respekt hos den generation..

Hun= han /hun.

• #41   29. mar 2009 ups- fejl det er selvfølgelig ´´svigermor´´ der skal give dem den lille gave.

• #42   29. mar 2009 Rikke-

Hvis du skal opnå et varigt resultat sammen med en adfærdsbehandler, kræver det jo en markant ændring af de to menneskers omgang med hunden.

Jeg tror ikke på at mennesker sådan bare laver om på dem selv og deres vaner.

• #43   29. mar 2009 Det ved jeg godt, men ud fra de ikke vil af med hunden aflive den og den ikke kan genplaceres synes jeg alligevel det er forsøget værd, de har jo ikke noget at miste ved det, enten hjælper det ikke eller også tar de måske noget af det hun siger til sig.
    - jeg ser ikke så andre muligheder end at give det et forsøg når tingene er som de er, hvis ´´svigermor´´ er der når adfærds behandleren kommer kan hun jo også få nogle fif til hvordan hun bedst undgår bid.

• #44   29. mar 2009 Hvis jeg selv fik overdraget hunden ville jeg gi den en chance hos en behandler, og jeg ville betinge mig første dyrlæge besøg og adfærds behandler blev betalt af sælger - der er nok at gøre med sådan en hund i lang tid fremover.
    hvis jeg havde børn blev den aflivet på stedet.

• #45   29. mar 2009 Anne R - Jeg har også selv sagt som du skriver , at mine unger ikke skal være i samme rum som hundene.. Den er jo helt utilregnelig..

Rikke T - Jamen det er da en god idé men den ville ikke falde i god jord hos de gamle.
    De har altid haft hund og mener derfor at de ved det hele og der er ingen der skal fortælle dem noget..
    Faren skælder min svigermor ud når hun opdrager på hunden ( og det er altså almindelig hundeopdragelse og ikke tæv eller noget ) for det er synd for hunden..
    Han skældte hende også ud i sommers da hun lige gav hunden et pift med forstøveren fordi at hun forstøvede blomster og så hunden lige gjorde noget den ikke måtte..
    Det var MEGET synd...
    Så de er helt udenfor pædagogisk rækkevidde.

• #46   29. mar 2009 Så er der ikke andet at gøre end at aflive den når de går bort engang, det kan så også blive problematisk hvis den ene dør og den anden ikke kan magte hunden og derfor mener det nu er tiden ´´svigermor´´ skal overtage den, og så bare komme på besøg med den..
    ´´svigermor´´ bliver nød til at bryde sit løfte hvis det sker, der er i mine øjne ikke anden udvej - hun skal ikke have en hund der kan finde på at bide uanset det løfte hun engang har givet.
    Men det kan godt gå hen og blive rigtig svært for stakkels svigermor, håber ikke hun kommer i den sitution.

- om et par år mere ( = mere ødelagt)kan man ikke genplacere sådan en hund.

• #47   30. mar 2009 Susanna - Ja det er sådan noget jeg tænkte istedet for at aflive.. Men det er jo lidt et gamble.
    Men tvivler på at når de gamle er FOR gamle om X-antal år, at hunden er kandidat for omplacering. Den bliver jo bare mere og mere sær og mere og mere utilregnelig end hvad den allerede er.. Desværre.

Kommentér på:
Hvad ville i gøre ved den hund? *del 2

Annonce