Lømmelalder {{forumTopicSubject}}
Hvor er det fantastisk at have en hund der:
- Stjæler alt hvad stjæles kan. Herunder sko, strømper, papirer, fjernbetjeninger, mobiltelefoner... you name it!
- Stort set er totalt døv, eller i hvert fald fuldstændigt har glemt hvad indkald betyder!?!?!
- Gør af dig når han får en komando der ikke passer ham... bare for lige at se hvor langt man kan presse den.
- Begynder at rende rundt og rundt om huset når han bliver gennet ind.
- Står op alt for tideligt om morgenen og forventer at resten af huset er MINDST lige så morgenfrisk som ham (ellers kalder man bare på dem)
Gud hvor havde jeg glemt at Tiger nogensinde har været sådan.... sikke en omgang!
Nogen der vil låne 1 stk. dobermann i ca. 1 år? Han skal være godt opdraget når han kommer retur ;o)
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Vi kan bytte. 2 stk. TM'ere på hhv. 15 måneder og 10 måneder. JEG ville synes det var skønt...*G*
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.054
Reiki var osse slem, men på en helt anden måde. Han var bare en fandens karl når vi mødte andre hunde. Humpede dem, spillede smart, havde INGEN inmtentioner om at give sig hvis en større og stærkere hund kom på banen osv.
-ren pestilens overfor de andre. Og så var han fuldstændig hjernedød hvis der var tæver i nærheden der var i/omkring løbetid.
Men hvis det kan trøste, så går det over. Tid tid, og ihærdig træning;o)
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.012
Den er god den med at snakke tilbage.
Jeg husker med al tydelighed min første hunds lømmelalder. Nøj, hvor var hun bare møgtræls, men vi har så til gengæld været heldig med Lia, hun har haft et par dage hvor hun var selektivt døv, men ellers har vi stort set ikke mærket noget til lømmelalderen. Til gengæld var hun ekstremt vanskelig i 2-4 mdrs. alderen.
nov 2005
Følger: 22 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 337 Svar: 2.583
Jeg ved godt at det bare er en periode de skal over og må jo indrømme at det jo også giver anledning til nogle gode grin.
Jeg er også ved at være god til at rydde op efter mig for hvis der ligger noget fremm "kigger" han lige på det ;o)
nov 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 1 Svar: 16
Kan tilføje stjæler alt i mands højde, vi havde gitter foran vore reoler i en periode.
Men i 3-4 år alderen går det over, med regelmæssig træning, masser af motion og en konsekvent opdragelse.
Så har i en pragtfuld hund det næste 8-10 år.
Jeg ved godt Daimi har haft andre ting med i bagagen, men hvor er det nemt at få en hund der fra dag 1 forstår: gå væk, læg dig, og skynd dig at tisse.
I går var hun med ude at køre i tog og klarede det så fint, så aldrig mere hvalp her i huset.
Lømmelalder