976 visninger
|
Oprettet:
* Carina & de 3 muskelhunde <3 3
28. maj 2006 Følger: 57 Følgere: 56 Hunde: 4 Emner: 266 Svar: 1.142
28. maj 2006 Følger: 57 Følgere: 56 Hunde: 4 Emner: 266 Svar: 1.142
synes en han er svær at finde. {{forumTopicSubject}}
jeg har min pomeranian amy som jeg godt kunne tænke mig at få hvalpe på engang når hun er alvsgodkendt og noget ældre. Men synes ski det er svært at finde en han pomeranian med stamtavle.
nogle af jer der kender nogen med en han poms med tavle?
og jeg leder allerede nu for at finde den HELT rigtige.
der går over et år før hun skal have hvalpe.
maj 2006
Følger: 57 Følgere: 56 Hunde: 4 Emner: 266 Svar: 1.142
jul 2006
Følger: 30 Følgere: 28 Hunde: 4 Emner: 18 Svar: 3.044
Men hvorfor ikke begynde at gå på udstilinger, det er jo netop der man skaber kontakter og netværk vedr. avl
maj 2006
har set en med en pomeranian på DDH udstilling og ham skal jeg godt nok aldrig låne en hanhund af
jul 2006
Er du villig til at risikere din hunds livs - hvis der skulle opstå komplikationer????
Kan du tillade dig at tage fri for arbejde i ca 8 uger for at passe hvalpe???
Har du fået undersøgt din hund for alle tænkelige sygdomme, herunder hoftefotografering.
Sidst men ikke mindst, hvis en hund overflyttes til DKK, får den en blank stambog - som man ikke rigtig kan bruge til noget.....
jul 2006
Simpelthen den VÆRSTE undskyldning jeg nogen sinde har hørt - hvem har dog bildt dig det ind.........
maj 2006
man skal ikke tage fri i 8 uger, så meget ved jeg. men ja jeg er villig til alle de ting. hvis man tænker sig om hvilke han man finder så på den måde kan man holde det livsfarlige væk. men hvis man tænker: min hund kan dø så hun skal ingen hvalpe ha. så findes der jo ingen hvalpe i denne verden.
jeg vil også gerne have på amy fordi hun har flotte linjer, god standard, og alt det en poms enlig behøver i den klub jeg er i.
jul 2006
Jeg vælger at tage din unge alder i betragtning - og slå fast med syvtommer søm at, seriøs avl har INTET med hvor flotte linier, god standart osv at gøre - for at opdrætte sunde hvalpe. Det har derimod de sundhedsundersøgelser du som opdrætter er forpligtede til at få foretaget, det er ikke nok bare at se på sin hund og derved tage chancen for nogle hvalpe som kan have arvelige defekter.
maj 2006
min alder? nu må du da stoppe .. jeg ved godt mange på min alder er useriøse, men det er jeg sku ikke. jeg tager mine dyr meget seriøst og gør jeg også med at amy skal have et kuld hvalpe hvis jeg finder den rigtige.
tror du bare jeg selv kigger på min hund og siger: ej hun er en sød og pæn hund, hun skal da have hvalpe. nej sådan er jeg sku ikke. jeg er meget imod useriøs avl og især avl på blandnings hunde og hunde uden stamtavle.
synes det er noget fis at du ser ned på mig fordi jeg "kun" er 20.
jul 2006
citat
jeg vil også gerne have på amy fordi hun har flotte linjer, god standard, og alt det en poms enlig behøver i den klub jeg er i.
INTET om sundhedsundersøgelser, før end at jeg nævner det. Det er efter min mening, det første der burde klinge frem, når man tænker på hvalpe.
maj 2006
men nu er det bare at jeg spørg om nogen kender nogle med han pomser med stambog.
kunne da aldrig finde på at lave hvalpe på hende hvis ikke hun er blevet tjekket osv.
maj 2006
jeg nyder amy, gør jeg virkelig men kigger nu også bare af nysgerrighed for at se om der er nogle mulige hanner.
hun skal selvfølgelig også kun have hvalpe hvis jeg finder den absolut rigtige:) og der spørg jeg sikker dig til råds, hvis jeg engang finder en. (som jo ikk er sikkert)
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 4 Emner: 140 Svar: 729
Jeg kender godt følelsen af at det er lidt hyggeligt at sidde og kigge på mulige hanhunde til sin tæve, når hendes tid kommer. Det kan jeg da også sagtens selv finde på. For hvem vil ikke gerne have et par små sunde basser løbende hos sig, og hvis man går op i god og sund avl, er det jo bare super godt.
<b>Gitte H</b>
Jeg syntes du er en smule hård ved Carina. Når hun opretter en emne om at hun syntes det er svært at finde en pomsehan med tavle, var det jo ikke for at skulle forklare sig omkring det at hun gerne vil lave hvalpe på sin hund en gang. Jeg giver dig 100% ret i at sundheden skal være tjekket inden man begynder at avle, og respektere at du også skriver til Carina hvad det kræver at få hvalpe. Men at blande sig i at andre vil have hvalpe eller ej, syntes jeg er svært når man ikke kender hverken hund eller menneske. Det er nemt at dømmme ud fra alder, men det siger igen ikke nogen om hvilken en hund det er, eller hvor ansvarlig ejeren er.
maj 2006
synes det er træls når folk dømmer mig for min alder. men hvis man kender mig, så ved man også hvor seriøs jeg er med mine hunde.
jul 2006
(link fjernet)
Læg især mærke til dette.......
Det er ikke ualmindeligt at høre, at hundeejere mener, at det er "synd" for deres hunhund, hvis hun ikke prøver at have et kuld hvalpe, og at det er synd for en hanhund, hvis han ikke får lov til at parre sig i hvert fald mindst én gang. Ingen kan vel vide, hvad hunden oplever eller ikke oplever, men det er formentlig ikke sådan, at hunden savner noget, som den ikke kender - desuagtet forplantning jo er et af de mest fundamentale instinkter.
Hvis ens hunhund er lidt psykisk ustabil, så er et af de "gode" gamle råd, at så skal den bare have et kuld hvalpe. Jeg vil meget gerne slå en tyk streg over dette "dogme". Der er absolut ingen garanti for, at hunhunden efter barsel og hvalpe bliver mere rolig, og der er en betydelig risiko for, at hun videregiver sit lidt dårlige temperament til hvalpene - så den begrundelse duer ikke, tværtimod!
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.289
tror der er nogle der menneskeliggøre sine hunde lidt for meget.
Syndt for hunden nu må i lige...
synes en han er svær at finde.