{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
743 visninger | Oprettet:

Chanels tænder (HJÆLP) {{forumTopicSubject}}

God aften alle sammen ..
Jeg er lidt ved siden af mig selv lige nu, har jo min dejlige pomeranian hvalp på godt 6 måneder ..
Og har været lidt bekymret over hele det der med at skifte tænder ..
MEN, jeg fik af vide at *baby* hjørne tænderne bliver skubbet op af *voksen* tænderne? ..

Nu så jeg så lige idag at Chanels *voksen* tand er kommet ved siden af smiley - inden i munden ..
Jeg ved ikke helt hvad jeg skal gøre?
Og om jeg skal være urolig eller ej? ..
Så nu spørg jeg jer kloge hunde mennesker til råds ..
Hår lagt nogen billeder ind i et fotoalbum, man kan dig ikke se så meget :S men det giver da lige perspektiv ..

http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=38104

Mange tak smiley
Mvh. Natasha & Chanel


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chanels tænder (HJÆLP)
  • #1   26. mar 2009 Jeg vil sige at den hjørnetang i undermunden lige skal en tur forbi dyrelægen, da hjørnetænder ikke skal vokse op indvendig af munden...

  • #2   26. mar 2009 Fu skal holde øje med den, som du gør. Er mælketanden slet ikke løs? Kan du give hende noget hårdt at tygge på?

  • #3   26. mar 2009 Kaidos kom også ud på indersiden af mælketanden....... Men efter en dag eller to, skubbede den mælketanden ud:-)

  • #5   26. mar 2009 Den ny opvoksende hjørnetand, sidder den i forbindelse og i rækkefølge med de andre tænder og har skubbet hvalpehjørnetanden ud af??
    Eller sidder hvalpehjørnetanden i rækkefølge med den andre og den nye hjørnetand indenfor tandrækkefølgen?


  • #6   26. mar 2009 mælketanden er SLET ikke løs :s
    hun har MANGE ting at tygge på ..


  • #7   26. mar 2009 Så ville jeg nok lige smutte en tur forbi dyrlægen......... Just in case:-)

  • #8   26. mar 2009 hvalpehjørnetanden sidder i rækkefølge med den andre og den nye hjørnetand sidder indenfor tandrækkefølgen ...

  • #9   26. mar 2009 Hvis den nye hjørnetand sidder inden for tandsættet så ville jeg også smutte forbi dyrelægen og få den fjernet. Det kan nemlig give meget store problemer fremover...

  • #10   26. mar 2009 fimze fik fjernet alle 4 hjørnetænder da han var 7 mdr. de var ikke løse, og de kan skade de blivende tænder, hvis ikke de kommer ud, så synes du skal søge dyrlægens råd:-)

  • #11   26. mar 2009 Chico's voksede også op ved siden af mælketanden, men faldt ud efter et par dage..

  • #12   26. mar 2009 Bare lige en lille kort oplysning. Hvalpetænder og de nye voksen tænder har IKKE samme rodnet som eks vis hos mennesker !
    Så der skubbes ikke automatisk hvalpetænder ud af de kommende tænder.

    Mange små hunde har problemer med dobbelt tandsæt.
    Lige pt har vi en hvalp på små 6 mdr der også har/har haft et par ekstra tænder. De sad også enormt godt fast ( rokkede ikke det mindste da vi prøvede at mærke efter) men efter en eftermiddag med rå gulerødder var de faldet ud smiley

    Men i skal ikke vente ret længe uden at få dyrlægen til at se på det, da det kan give problemer for hvalpen hvis ikke den taber de ekstra tænder, eller at de evt vokser op i ganen...


  • #13   27. mar 2009 Min dyrelæge sagde at hvis mælketænderne ikke er løse overhoved bør de fjernes en uge efter frembrud for så kunne han så godt som 100% garantere for at hunden ikke ville få forkert bid og at de gamle tænder ikke ville beskadige de nye...

    Men man kan også vente lidt og se tiden an, men er de ikke løse er det min mening at de bare skal ud så der ingen problemer bliver...

    Og små hunde har generalt svært ved selv at tabe alle tænder...

    Så smut til dyrelæge og hør havd han siger:o)


  • #14   27. mar 2009 hej har lige selv været af sted med min hvalp hendes 2 øverste hvalpetænder var ikke kommet ud før de andre begyndte at komme. Fik af vide af dyrelægen at efter 6 mnd alderen skulle man komme og få dem taget ud da de kan skade de blivende . Dyrelægen fortalte at når det nye sæt tænder kommer stopper de mikroorganismer der gør at hvalpetændernes rodnet forsvinder så de kan falde ud, Cirkeline´s ene tands rod var lige så lang som selve tanden og den ville ikke være faldet ud af sig selv. Det er et hurtigt og nemt indgreb der bliver gjort og hunden kan spise samme dag uden problemer :o)

  • #15   27. mar 2009 Jane,
    Begge mine fik også hjørnetænder ud og især de øverste hjørnetænde de er godt nok lange:o)....

    Men rigtig som du siger mine drenge spiste og legede også som altid da de kom hjem:o)


  • #16   27. mar 2009 .. Har været ude ved 2 dyrlæger idag, de havde begge lukket :s
    Så nu får hun gullerøder, tror i godt jeg kan give det til på mandag? ..
    Mvh. Natasha


  • #17   27. mar 2009 Du kan godt give hendes foder og så vidre som hun plejer, men gulerødder er også en god ting og tyggeben:o)

  • #18   27. mar 2009 Hej Natasha
    Jeg talte med dyrlægen i sidste uge om det samme, fordi en del af Disens heller ikke bare rasler ud. Hun sagde, vi skulle vente til hun var 7 måneder, så ville de kigge på det og vurdere om nogle af dem evt. skulle have en ekstra måned til selv at falde ud eller om de ville tage dem til den tid. Grunden var bl.a. at undgå for mange genge i narkose. Altså hvis hun fik trukket nogle ud nu og så fik samme problem med de næste.
    Jens var så faktisk derovre med hende i tirsdags fordi hun er blevet forkølet, så der kiggede de selvfølgelig også lige på tænderne, og der er intet at være urolig for, så hvis jeg var dig, ville jeg bare vente, til hun er de 7 måneder.
    /Marianne


Kommentér på:
Chanels tænder (HJÆLP)

Annonce