683 visninger
|
Oprettet:
Please hjælp! {{forumTopicSubject}}
Hej.
Min hund er efterhånden ved at være 14 uger gammel. Han er begyndt at være god til at pive når han skal ud og tisse. Jeg står i den situation at jeg skal flytte i en lejlighed på 3. etage. Han har den ide med at han skal op og tisse om morgen mellem 5 og halv 7. Kan man på nogen måde lave det om så han måske kan holde sig til klokken halv otte om morgenen? Jeg håber at i for et hjælpene svar
Og et andet spørgsmål, er der nogen som kan lære mig hvordan han holder op med at lave indenfor?
Hilsen den glade hundeejer, Marie Louise
jan 2006
Følger: 17 Følgere: 18 Hunde: 1 Emner: 606 Svar: 6.691
Jeg tror også jeg vil låse toiletdøren, og ført åbne den omkring middagstid.
Om man bor i hus eller i lejlighed, så skal hunden bare ud, og om det er midt om natten eller på et andet tidspunk.
nov 2007
Følger: 26 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 542 Svar: 10.736
Jeg har selv boet på 5. sal med en hvalp... der er ingen nemme løsninger her, desværre...
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.051
Hvis du vil have morgentisseren rykket frem, så har du lige nu kun den løsning at gå tilsvarende senere i seng, sådan at nattetisseren osse rykkes frem.
Og så er det desværre lidt individuelt hvornår de små vuffere bliver bedre til at holde sig... men jo hurtigere du er til at forhindre uheldene indendørs, jo hurtigere går det som regel. Det gælder altså om at være obs på de små tegn, og så komme i fuld fart ned på gaden/græsset inden hvalpen sprænger læk.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.780
Nej der er kun en vej frem og det er at gå ud med ham hver gang han har sovet, spist, leget og så ellers når han siger til - du siger jo han piver lidt.
Lidt træls fra 3 sal kan jeg godt se men se det på den positive side - du får lidt ekstra motion
feb 2009
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 2
Jeg forventer heller ikke noget ekstra af min hund når jeg flytter. Jeg vil så gerne have ham med så selvfølgelig vil jeg gøre alt hvad der skal til.
Så til ''mit bid er værre end'' - Jeg tager den med ro. Men så vidt jeg ved med min erfaring og andres er det en god ide at begynde at træne end hund hurtigst muligt. også for at hjælpe den. Jeg spurgte bare til såds for at hører om der var noget man kunne gøre.
Men tak for jeres råd.
sep 2005
Følger: 1 Følgere: 72 Hunde: 2 Emner: 339 Svar: 6.051
Nogen hvalpe er så længere om at lære det end andre.. eller måske det mere er at de har sværere ved at holde sig.. who knows. Min første hund kunne ude at blinke holde sig i 8 timer... den næste skulle jeg være glad hvis han kunne holde sig i 2 - der syntes jeg at jeg hele tiden kun lige havde sat mig, så skulle han tisse igen.
Please hjælp!