{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Weight pulling {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.

En bekendt fortalte lige at hans 6 måneder gamle amstaff-blanding snart skulle begynde til weight pulling.

Så er det jeg tænker.... For det første er det ikk ALTFOR tidligt?
For det andet: Hva er pointen? Hunden er i forvejen muskuløs, så hvad skal det gør godt for?

Håber der er nogen der kan svare mig på det.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Weight pulling
  • #1   24. mar 2009 Jeg ville bestemt ikke begynde endnu, med mindre det er noget særligt hvalpetræning inden for den sport.

• #2   24. mar 2009 Anne julie- Det tvivler jeg meget stærkt på det er....

• #3   24. mar 2009 Jeg kender ikke meget til weight pulling, men hvis ellers hunden synes det er sjovt, kan jeg ikke se noget forkert i det. Den får jo netop brugt nogle af de muskler den har at gøre godt med.
    Men du har fuldstændig ret: Det er alt for tidligt ! Hunden skal være helt udvokset (ca 2 år) før man starter på en så hård fysisk aktivitet, det er meget belastende for kroppen.

Man ser f.eks. med slædehunde i Grønland, at de bliver slidt op inden de fylder 5 år, hvis de begynder at trække mens de stadig er hvalpe.

• #4   24. mar 2009 jeg mener faktisk at der er noget de kalder for hvalpe hold i den sport.. hvor de vænner hunden til at ha den specielle sele på og giver den lysten til at trække.. mener min veninde sagde noget om at de også lære hvordan man skal træne sin hund sådan at den kun trækker når den bliver bedt om det og ikke når man er på almindelig tur.. og så begynder den rigtige træning når hunden er udvokset.

Jeg er ikke helt sikker på det, men syntes bare at min veninde snakkede om det for et stykke tid siden

• #5   24. mar 2009 Jeg syntes det er et godt tilbud til dem som gerne vil bruge deres muskelhunde til noget forhuftigt isteder for hundekampe.
    Så jeg ser ikke noget forkert i det, men måske lidt for tidligt, hvis der selvfølgelig ikke er noget hvalpe hold eller sådan noget

• #6   24. mar 2009 Ja, hvis der er en form for hvalpetræning, hvor de bare bliver motiveret og vænnet til det men ikke får belastning på, er det vel ok at starte. Netop, som cecilie puk skriver, at den lærer hvornår det er tilladt at trække o.s.v.

• #7   24. mar 2009 Miemiv- Det kan du have ret i. Jeg har bare tit undret mig over ideen med det, mest fordi hunden ikke "designet" til at være trækdyr. Altså den race.

Grønlandshunden er jo opdrættet til at trække en slæde, så der kan jeg forstå det.

• #8   24. mar 2009 Rigtig mange hunde, uanset race holder meget af weigtpull. Har set en video med en lille Jack Russel som trækker ret mange kg. og den så bestemt ud til at nyde det. Men særligt muskelhundene skulle være gode til det. Men som andre skriver skal hunden altsåv være udvokset før man begynder at træne rigtigt.

• #9   24. mar 2009 Anne Julie- Hmm.... Der kan man bare se.... Jamen måske er det ikke så dumt endda. Har bare aldrig kunnet se pointen i det....

Kommentér på:
Weight pulling

Annonce