1.285 visninger
|
Oprettet:
Kan en hvalp fryse? {{forumTopicSubject}}
Min kæreste har henvist mig til at spørge på et forum, da han hårdnakket postår at hunde, - heller ikke hvalpe, kan fryse. Jeg er nu overbevist om at han tager fejl
Diskusionen går på hvorvidt vi skal have en eller anden form for beklædning til den hvalp vi forhåbentligt får til november. (En japansk spids) i tilfælde af at hvalpetræningen skal foregå udenfor.
Han siger at det er et menneskeligt behov at give hunde tøj på, og jeg giver ham ret, når det gælder at klæde ''pynte''-hunde ud i alt muligt ''fancy-farverigt'' tøj
Giv jeres mening til kende
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Nogle racer er ikke skabt til vores klima og dem skal man selvsagt klæde på. Man behøver dog ikke at bruge hverken bluser eller kjoler, man kan give den et dækken på, det er rigeligt.
Man skal overveje det med alle hunde uden underuld.
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.609
Dog vil jeg ikke mene at det er et problem for en hvalp af raen japansk spids, da de jo er rimeligt godt klædt på fra naturens side af....((o:
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 15 Emner: 3 Svar: 28
Nej, er klar over at de er rigtig godt klædt på til vintervejr - også når de er hvalpe.
Men han mener at jeg pylrer, når jeg altså vil have et dækken til den, HVIS den kommer til at fryse til træningen Gør jeg det?
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Man skal tænke sig om. Når man putter dækken på en hund, der har pels nok, så fjerner man noget af den naturlige beskyttelse en hund har - og så KOMMER den til at fryse.
Det er lidt ligesom heste og dækkener - kommer det på, bliver den mere følsom.
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.340
Jeg har endnu ikke set en japaner med dækken på til træningen. Kun hvis den har skullet ligge i en kold bil og vente i meget lang tid og hvis det er MEGET koldt
dec 2008
dec 2008
dec 2008
- Jeg er en pyllermor, og ved også godt at jeg skal tone ned på det Bare rolig, der har jeg min kæreste til at sige det til mig hvis det bliver for galt, haha
Det er første gang jeg skal have hund, men min kæreste har mere erfaring inden for det. Det er også grunden til at det er mig der skal gå til træning med den Det er både for min, og hvalpens skyld
Tusind tak for jeres svar alle sammen. Det er dejligt med noget respons, fra mere erfarne hundemennesker
maj 2008
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 457
Du skal bare spørge, heller en gang for meget end en for lidt.
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
dec 2008
Og et plus er jo også at den er ufatteligt smuk
Men det er jo selvfølgelig ikke det vi har valgt ud fra
Og Trine, det er også min mening Men jeg ved også godt at det er en hund og ikke et menneske..
dec 2008
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 11 Hunde: 3 Emner: 63 Svar: 1.400
Nogle hvalpe fryser min norske buhund frøs lidt et par dage her i starten af året. men det stoppede hurtigt da hun begyndte at skifte sin første hvalpe pels.
Min samojede har aldrig froset og dens pels er så vidt jeg ved magen til din kommende spidshvalps pels så det skulle ikke blive et problem.
Du kan jo gøre det at når du har været til træning med den har du et varmt tæppe den kan putte i i bilen bag efter.
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
et håndklæde er en god ide at have med
jeg har inviteret dig i japansk spids gruppen
feb 2006
Følger: 4 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 562 Svar: 13.224
Vil nu også sige at en regnfrakke/dække noget er en god idé selvom vores spidser har frygteligt meget pels. Jeg har en til Louie, hvis vi skal ud i styrtregn. Det tager flere timer for ham at tørre, og om morgenen har man bare ikke lige tid til at stå og nussen hunden med et håndklæde i flere timer...
dec 2008
Jeg vil, når jeg begynder til træning med den, tage et håndklæde og et tæppe med til den. Heldigvis har jeg stadig masser af tid til at sætte mig ind i racen, og dens behov da vi jo først får den til november ca.
dec 2008
dec 2008
Min kæreste arbejder ved forsvaret, og vil tage vores kommende hund med hvergang han skal løbetræne. Så det bliver aktivering for hunden - samt at jeg skal gå til hvalpetræning med den, og senere vil jeg gerne gå til det der kombinerede agility og lydigheds træning med den. Lydigheds rally? Det mener jeg at det hedder.
Og ja Nete.. Er overbevist om at jeg kommer ind i en fantastisk verden.. En hund giver jo en så meget igen! Det er fantastiske dyr.. Er så fascineret af deres væsen.
Årh hvor jeg glæder mig! Kan snart ikke vente!
dec 2008
Og ja.. Den helt rigtige hund er bestemt værd at vente på
dec 2008
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.229
med en tilgang på en 30-40 hvalpe pr år, så er tålmodighed en god ting
dec 2008
Kan en hvalp fryse?