{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.365 visninger | Oprettet:

Ubehagelig, bidene kamphund : / {{forumTopicSubject}}

Jeg var ude og gå med Snorri i dag, på vej hjem mødte jeg en ældre dame som sagde "Sikke en flot hun du har" Vi faldt lidt i snak, og så fortaqlte hun mig, at på stubmarken (Vejen min går op til) At der boede der en kamphund.
Ejeren havde rigtig haft to kamphunde, men den ene var blevet skydt fordi den bed en collie ihjel. Så ejeren havde kun en nu.
Men den stak af nogle gange og den var agresiv. Så hvis jeg skulle møde den så var det ikke nok bare at gå over i den anden sidde af vejen.

Det var ret ubehaqgeligt at få det at vide. Men da ret så jeg lige kunne være opmærksom på at hvis jeg skulle møde den skal jeg passe på.

Men hvad er den bedste ide at gøre hvis jeg møder den ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ubehagelig, bidene kamphund : /
  • #1   21. mar 2009 hmm. det svært at sige hvis den bare flyver efter dig tvivler jeg på der er så meget at gøre. men hvis du ser den p åafstand og kan se den er aggresiv så løb indenfor hvor den ikke kan få fat i dog. hvis ikke du kan nå at komme i sikkerhed så vil jeg sige det er bedst og være helt rolig. du tænder den måske mere hvis du løber. Det sku svært at sige læs hunden så godt du kan og handel derefter

  • #2   21. mar 2009 sørg for at råbe om hjælp hvis den angriber. hvis den flyver på din hund kan du ikke gøre så meget. hav din mobil på dig og ring efter politiet hvis det skulle ske. men synes ikke du skal gå og være bange. hvis du går i området hver dag og du ikke har set den så synes jeg ikke du skal lade det ødelægge din gåture at du er bange for hvis den kommer

  • #3   21. mar 2009 Trine K
    Tak for svaret. Jeg har aldrig selv mødt den og efter hvad damen sagde håber jeg heller ikke på det.
    Nej har heller ikke tænkt mig og øjelæge min gåtur af det.
    Nu er jeg heldighvis så "heldig" at bo i et parrasel hun kvater´, så tro det vil være mugligt for mig på det fleste punkter at komme ind i en afspærret have eller lindene.
    Men det ville være rart at vide hvad man også skal gøre med hunden i den situation.


  • #4   21. mar 2009 Sådan en gammel dame har jo sikkert også hørt en masse i medierne om disse hunde og tror sikkert det dræbermaskiner så det ku jo også være hun har overdrevet lidt. hehe.


  • #5   21. mar 2009 Mathilde KH

    ja få din hund op i armene . og begynd at vende dig med ryggen til den anden hund og gå ind i det nærmeste hus .
    angriber hunden dig lig dig på maven med din hund under dig sørg for ikke at mas den og beskyt dit hovede . og så råb om hjælp ..


  • #6   21. mar 2009 men kan da godt se nu at det er noget af en stor hund at få op i armene og få lagt sig på hehe .
    så det er nok bare med at vende ryggen til den anden hund og begynde at gå stille og rolig til det nærmeste hus . også råbe om hjælp


  • #7   21. mar 2009 Trine K
    Ja men jeg fik at vide den blev kaldt dræberhunden. Og når deres anden hund er blevet skudt pågrund af at havde bidt en collie ihjel : /
    Hun sagde også at damen nogle gange gik med den, men hun ikke kunne styre den.

    Bonnie L


  • #8   21. mar 2009 Bonnie L
    Kan godt bæger ham, ja han er ikke helt let men man kan godt : )
    Oka tak ^^


  • #9   21. mar 2009 Jeg tror du skulle få dig en snak med damen der ejer "dræberkamphunden" og sige at du har hørt sådan og sådan, og at det gør dig utryk.

    Hvis du møder hunden og du kan nå det, så tag benene på nakken.


  • #10   21. mar 2009 hvis hunden angriber dig så hvis den slipper et øjeblik så skynd dig at få godt fat i begge bagben og drej rundt mens du råber på hjælp. hunden kan ikke bide dig hvis du holder den sådan og drejer rundt. Men gør det kun hvis du sikker på du kan få fat

  • #11   21. mar 2009 tror du ikke du ville ha hørt om det hvis hunden var blevet skudt? hvor bor du? vil lige slå det op på google der må helt sikkert ha været nogen artikler om det hvis det er sket

  • #12   21. mar 2009 Britta - Hvil i fred min pige. .
    Min mor har ikke hørt noget om det, og har heller ikke hørt om den før. Og ingen af os har set den.
    Men jeg vil nu aligvel holde øjne og øre åbne. For jeg ved jo ikke om det kunne være rigtigt.
    Oka : )


  • #14   21. mar 2009 Oka tak alle sammen : )

  • #16   21. mar 2009 * Sov sødt min dreng *
    Nej desværre


  • #17   21. mar 2009 Så ikke at du kun var 13, så er det måske dine forældre der skulle tage en sludder med ejeren af hunden.

  • #18   21. mar 2009 Tina J
    Ja jeg er ikke så gammel smiley
    JEg ved bare ikke hvor hun bor (Kun vejen ikke huset og der er noget med 30 huse på den vej) : (


  • #21   21. mar 2009 Jeg kan rolig sige jeg ikke vil købe en peverspray ; )

    Jeg ved endnu ikke om det er sandt, jeg ville bare vide hvis det var sandt. Hvad jeg så skulle gøre i den situation, hvis det var sandt.


  • #24   21. mar 2009 Christian David A
    Damen sagde det var en kamphund.
    Og jeg ved jo ikke m det er sandt ? Jeg har aldrig set den og jeg aldrig hørt om en der er blevet skudt. JEg ved ingengang hvilket hus de bor i.
    Så jeg kan ikke gøre sig meget, det var kun hvis det nu var sandt. Så ville det være meget rart lige at være forberedt på hvad man skulle gøre i sådan en situation. Og selvfølelig også i andre lindene situationer : )


  • #25   21. mar 2009 Hold da k****. hvor har nogle mennesker bare ondt i r****.....!!!

    Utrolig som folk kun har dårlige rygter om "Kamphunde"


  • #26   21. mar 2009 ?Jeg har altså på intet tidspunkt sagt noget dårligt om kamphunde. Jeg fik bare at vide fra damen det var en kamphund ? Det kunne lige så godt havde været en labrador eller en mops eller en golden retriver. Men jeg fik at vide det var en kamphund. (Men jeg ved jo stadig ikk om det er sandt)

  • #27   21. mar 2009 Det er heller ikke dig jeg mener, men hende damen du har snakket med smiley

  • #28   21. mar 2009 Rikke B
    Oka


  • #29   21. mar 2009 : )

  • #35   21. mar 2009 mathilde KH

    tag din hund og gå den anden vej!

    gør det lige så snart du kan se den, lad vær med at hils på den - det kan gå så dødeligt galt smiley

    jeg ved det bedst af alle


  • #36   21. mar 2009 E A
    Oka : )
    Har du prøvet det ?


  • #41   21. mar 2009 Mathilde KH

    du kan læse min historie inde på min hund Merles profil

    hun blev bidt ihjel af en amstaff den 24 Juli sidste år - hvis nogen advare dig om at de kan være farlige...så tag det alvorligt! prisen er for høj til ikke at tage det til sig

    at miste sin hund pgr. af overfald - er så grumt og skadende psykisk at jeg ikke engang vil ønske min værste fjende sku opleve det jeg har oplevet smiley

    ingen skal miste sin hund på den måde!


  • #43   21. mar 2009 mathilde

    kan din amstaff med andre hunde af alle racer og køn?

    den amstaff der dræbte Merle er også utrolig rolig og sofa hund... overfor mennekser!


  • #45   21. mar 2009 E A
    Har lige læst den :´(
    Hvir er det syndt for jer og jeres hund selvfølelig :´(
    Hvad skette der med den hund der angreb hende ?


  • #46   21. mar 2009 E A.
    Merles historie er godt nok grufuld. Det gør mig meget ondt.


  • #47   21. mar 2009 sov sødt

    ganske rigtig

    også derfor jeg siger hun ska gå den anden vej så snart hun ser den!

    hvis amstaffen først har sat sig for at knække nakken på din hund så er der intet du kan gøre....


  • #48   21. mar 2009 Mathilde

    der skete ingen ting

    ejeren ville ikke tage ansvar for det deres hund havde gjort smiley


  • #51   21. mar 2009 Tina

    tak.... vi kæmper stadig med min angst for at lufte vores anden hund

    jeg er desværre ikke tryg ved at være ude blandt andre racer end chier, mere. Det er bestemt ikke den samme hygge at tage en strøg tur mere...
    det udvikler sig til den rene stress, for min side. kan slet ikke slappe af. og det påvirker Mira, så hun bliver selv nervøs når hun er ude med mig. Men med min mand er hun slet ikke bange for noget som helst smiley


  • #56   21. mar 2009 sov sødt

    nu kan jeg kun tage ud fra min egen erfaring

    og jeg frøs, stivnede totalt imens jeg bare skreg og skreg - det hele tog max 5 sekunder

    og stod endda med min hund oppe på armen da amstaffen springer ud fra en station car

    Merle underkaster sig ved at lægge sig på ryggen men det skider staffen højt og helligt på - så den bider hende i bugen og punktere hendes ene lunge samt får trykket nogle nerver i hendes ryg

    alt imens står jeg bare og ser på


    jeg er normalt en meget højt råbende og stor i mine arm bevægelser type pige - har arbejdet i en nat klub og smidt store mænd ud der ikke har opført sig ordentligt


    men da det virkelig galt så frøs jeg.....

    det går så stærkt, så det bedste man kan gøre er bare at lade være med at udsætte sig for en hver form for møde... gå den anden vej


  • #59   21. mar 2009 Mathilde *

    vi 2 er meget enige


    lige så snart for erkende hvad de har med at gøre, så har de min dybeste respekt - men alle de andre naive fornægtere...dem kan jeg slet ikke tage alvorligt! tag ansvar og erkend, så er vi et skridt i den rigtige retning

    og den hund ska nok få sin straf samt ejer - jeg er stor believer i Karma - det holder mig kørende *ss*


  • #60   21. mar 2009 Sov Sødt

    det er en hver lille race hunde ejeres skræk, det Mads og jeg har oplevet.

    og desværre en af de risici man må tage når man vælger vores race... Chien vil ALTID tabe i sådan en kamp


  • #62   21. mar 2009 præcis!

  • #63   21. mar 2009 E A¨
    Forstår dig fuldt ud, det må have været en meget grim og ubehagelig oplevelse. :`(


  • #65   21. mar 2009 Mathilde*

    jeg tror bare denne "oplevelse" har lært mig at være mere opmærksom... den har lært mig at passe bedre på.

    lad vær med at ignorer de fare signaler din krop sender dig - hvis du er utryg så reager!

    jeg er lige glad nu med at folk kalder mig, emsig og pylret - totalt lige glad


    jeg har intet til over for muskel hunde racer og det der ligner - jeg går gerne en omvej for at undgå kontakt.

    jeg tror vist godt jeg kan sige at jeg HADER disse racer
    ved også godt at jeg nu, igen igen igen vil udsætte mig selv for en masse, sure opstøds indlæg om at jeg ikke kan hade ALLE disse hunde - fordi jeg ikke kan skære dem over med én kam osv osv osv


    men JO det kan jeg, for det er min måde at sikre at Mira ikke lider samme skæbne som Merle...eller mine næste små chier for den sags skyld!


    Og hvis du oplever en situation hvor du ikke føler dig tryg, så tag ham op og gå din vej, lad vær med at gå forbi. ingen kontakt over hovedet!


  • #66   21. mar 2009 og jeg vil blive ved med at minde folk om Merle og vores historie... jeg vil aldrig lade den gå i glemme bogen. Så må folk blive trætte af at høre om det...

    jeg brugere hende som skræmme eksempel - for så føler jeg at hendes død kommer til nytte og hun ikke har levet forgæves :´(

    bare tanken om hende får mine tåre til at trille - det er ubærligt


  • #68   21. mar 2009 sov sødt

    for mit vedkomne er det for at beskytte mig selv - andre kan hade pgr af fobier fx?

    had kan komme til udtryk på mange måder

    min mand hader katte fx. fordi han er belevt skam revet af en vidlkat da han var en lille dreng....

    årsagerne kan være mange


  • #70   21. mar 2009 *Sov sødt min dreng* - hvor er det dejligt at møde ejere af kamphunde med din holdning. smiley

  • #73   21. mar 2009 sov sødt

    oki?

    så er jeg vel ikke smart? men ja det kan jeg godt leve med at du synes

    og jo skræmme kampagne skal til, det er det eneste der virker.
    min historie kan få folk til at tænke sig om 2 gange inden de tager snoren af deres hund.

    så kan du oplyse lige så meget du vil, der vil stadig være dem der mener deres hund ikke er farlig fordi den er så super kælen!

    hvis du ejer en chi, vil du instiktivt tage den op og tage benen på nakken... hunden kan ikke følge med uden at den løber....

    og tror nu også du ville hade - hvis du så dit "barn" blive revet fra hinanden foran dig?

    du ved ikke hvordan du vil føle før du selv har oplevet det... lad os håbe du aldrig finder ud af hvordan det er smiley


  • #75   21. mar 2009 Mathilde *

    præcis!


    vi reagere som det passer på vores personlighed. nogen knækker, andre glemmer og ja jeg hader... hvad er rigtigt hvad er forkert?

    jeg har altid været sådan her... jeg vender min sorg til had, sådan overlever jeg. Distanciere mig. jeg hader ikke hunden mere end den nørd/nar der ejer hunde trust me on this one

    de er en og samme person i mine øjne - og karmane vil ramme dem.

    resten af disse hunde er bare en slags had target, som jeg skal undgå for at undgå angsten og måske kommende overfald.


  • #77   21. mar 2009 Sov sødt

    jeg kan sagtens se forskellen... forstår ikke at du ikke bare kan godtag at nogen mennesker ser sådan på "livet" for at kunne overleve?

    mit had er kommet, for at beskytte mira. det er sådan jeg er som person. mit had er ikke personligt.

    mit had er personligt når det drejer sig om den hund der slog min hund.
    ihjel og personligt rettet mod ejeren.

    har jeg skrevet at en 13 årig skal samle sin hund op?

    og jeg vil ALDRIG hade mig selv for at fortælle en 13 årig pige hvad JEG har været ude for.

    hvorfor sku jeg dog det???


    jeg tror skam ikke på at du er forstående, desværre. og jeg ser enormt realistisk på tingene...det du åbenbart ikke kan skelne imellem er virkelighed og angst.... disse 2 ting hænger bestemt ikke sammen, men man må finde en middelvej så man kan leve en normal hverdag.

    jeg acceptere alle racer og alle typer mennesker.... jeg skal bare ikke i nærheden af bestemte racer og typer folk. derfor kan de da sagtens være søde osv....



  • #78   21. mar 2009 Mathilde *

    ja hvorfor tage chancen?


  • #80   21. mar 2009 Sov Sødt

    det er da til Mathilde* og ikke Mathilde KH???

    jeg har skrevet til Mathilde KH at hun ska tage sinhund og gå den anden vej?

    og ja måske vi taler forbi hinanden... dog skriver du at du ikke kan forstå folk der hader dyr, og nu skriver du at du godt kan forstå det? hmmm?

    jeg hader ikke dyret for dens natur, men for den skade den kan lave - u see?

    jeg hader den for det omfang af skade den kan lave og pgr. af dens instinkt stoler jeg ikke på den.... alle hunde kan bide, dont get me wrong - men jeg vil nu foretrække mira kom op og slås med en hund i samme kategori som hende end en amstaff


  • #82   21. mar 2009 Sov sødt

    hvor modsiger jeg mig selv?


  • #84   21. mar 2009 sov sødt

    "jeg har intet til over for muskel hunde racer og det der ligner" "jeg tror vist godt jeg kan sige at jeg HADER disse racer"


    hvad er modsigende i det?


  • #86   21. mar 2009 sov

    hmmm er ikke helt med i hvad du prøver at forklare... jeg skriver at jeg hadder alle muskel hunde racer ja.
    jeg prøver at forklare dig hvorfor og hvad jeg basere det på... jeg hader én personlig og alle de andre for det de besider. hvordan er det at modsige sig selv?

    du skriver at jeg har sagt til en 13 årig at hun skal samle sin hund op, hvilket jeg ikke har og at jeg ikke er smart?

    hvad er der at være enig om?

    du ytre dig til mig om min mening... mere er der vel ikke i det? men sørg for at have på det rene hvad det egentlig er jeg ytre INDEN du peger fingre.... jeg peger ikke fingre af dig, vel?

    jeg har svært ved at se din forståelse når du siger at jeg ikke er smart, i det jeg skriver og gør???

    men ja verden er nu herlig, se der er plads til os alle!


  • #89   21. mar 2009 sov

    ud over det så prøv at læs igen hvad jeg skriver... mit had er lig med min angst.

    had er ikke altid fornuftigt, men det findes nu stadig væk

    alt er ikke sort og hvidt.... og du formår ikke at forstå mit had, forventer jeg heller ikke at du gør. Tror jeg kun man kommer til at forstå den dag man oplever det jeg har oplevet.

    jeg kan gå på gaden og møde en måske super sød amstaff, min jeg begynder at fryse, mit hjerte begynder at hamre og jeg får svedige håndflader - alt i min krop vender sig fra sådan en hund... det er for mig had! om den er sød eller ej er urellevandt - om den agere på instinkt - gør den nok. Men sådan en type hund er ikke forenlig med min person....

    jeg distanciere mig fra disse racer, ved at hade dem. Lige som der er folk der hader edderkopper....

    du kommer nok aldrig til at forstå det, men derfra til at kalde sige jeg skal hade mig selv og at jeg er ikke smart - fordi jeg har det sådan synes jeg er way out of line.

    vi skal respektere hinanden... påtrods af at jeg hader disse hunde, får du mig aldrig til at sige noget grimt om dem eller deres ejere. jeg holder mig bare væk!


  • #90   21. mar 2009 sov sødt

    ja tag din hund og gå din vej?

    er det at tage den op?


    nu er vi jo ude i marginaler synes du ikke? tror ikke Mathilde KH kan løfte sin hund vel at mærke?


    men Mathilde* kan løfte sin hund op og gå den anden vej...


  • #92   21. mar 2009 sov sødt

    ja du "tolker" det forkert, hvor har jeg skrevet det mange gange henne...

    for jeg kan se jeg har skrevet én gang til mathilde KH at hun ska tage sin hun og gå den anden vej og til Mathilde* at hun skal tage sin hund op og undgå kontakt?

    jeg ville aldrig råde nogen børn til at tage kampen op med en kamp hund - jeg vil råde dem til ikke at komme i nærheden, hvis de er utrygge.

    men når du nu vil pådutte mig noget - så er det ok med mig, jeg ved hvad jeg står for.


  • #95   21. mar 2009 SOV

    HVOR AR JEG SKREVET TIL EN 13 ÅRIG AT HUN SKAL SAMLE SIN HUND OP????

    DU PÅDUTTER MIG DEN YTRING, YDERE MERE SKRIVER DU BAEFTER AT DU VILLE HADE DIG SELV HVIS DU RÅDET EN 13 ÅRIG TIL AT SAMLE SIN HUND OP OG HUN SÅ BLEV SKAMBIDT!!!!

    jøsses altså!




  • #96   21. mar 2009 du svare stadig ikke på mine spørgsmål?

  • #99   21. mar 2009 vil du ikke godt lade være med at pådutte mig ting jeg ikke mener?

    det var da utroligt!?!

    jeg har på intet tidspunkt skrevet at hun ska samle sin hund op? og det vil jeg holde på fra nu og til evig tid, så lad vær med at peg fingre af mig... det her er jo totalt usagligt, og fordi du nu har forsøgt at punke mig for at jeg hader dyr, råder børn til at samle hunde op osv osv osv ud fra at jeg er angst for muskelhunde racer...

    kom igen polle


  • #100   21. mar 2009 du skriver det i et indlæg til mig? det er mit problem!

  • #102   21. mar 2009 Sov sødt

    hvad vil du have svar på?

    du svare mig ikke på flg:
    HVOR AR JEG SKREVET TIL EN 13 ÅRIG AT HUN SKAL SAMLE SIN HUND OP????

    sov sødt

    ja du "tolker" det forkert, hvor har jeg skrevet det mange gange henne...

    for jeg kan se jeg har skrevet én gang til mathilde KH at hun ska tage sin hun og gå den anden vej og til Mathilde* at hun skal tage sin hund op og undgå kontakt?

    jeg hader ikke dyret for dens natur, men for den skade den kan lave - u see?



  • #103   21. mar 2009 sov godt

    er det så ikke at skrive jeg skal hade mig selv?


  • #105   21. mar 2009 sov

    så du vil ikke vedkende at du pådutter mig at jeg har rådet hende til at samle sin hund op? og jeg sku hade mig selv for det råd?




  • #106   21. mar 2009 nej jeg er bestemt ikke interesseret i at diskutere, men mine lamper lyser når du skriver sådan til mig,

    og nu hiver i land at det ikke var rettet mod mig bestemt?


    huh?


  • #108   21. mar 2009 hvor skriver jeg det henne til Mathilde KH?

  • #111   22. mar 2009 Du opfordrer en 13 årig pige til at slå en hund ihjel....bravo, du er da vist ikke den skarpeste kniv i skuffen.
    Men godt du ikke bor i mit nabolag, tænk hvis nogen gjorde det mod dine hunde, og tænk hvis der slet ikke er hold i de rygter......


Kommentér på:
Ubehagelig, bidene kamphund : /

Annonce