826 visninger
|
Oprettet:
ubegrænset tyggeben? {{forumTopicSubject}}
Hvad er jeres holdning til at give en lille hvalp ubegrænset tyggeben?? ( mest for at holde den fra at ødelægge andre ting og lade være at bide i den gamle hund konstant)
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 299
Når du siger tyggeben hvad er det så for nogle du tænker på?
Hvis der er sådan et hårdt kalkben ville jeg ikke have noget imod det, det har min hvalp flere af over hele huset og haven.
Men er det de der blød nogle giver jeg max 1 om dagen.
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Dem ville jeg bestemt ikke give ad libitum. Både fordi de indeholder en del kalorier, men også fordi, de kan blive kvalt i det skidt.
En om dagen af den slags ;o)
feb 2006
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 23 Svar: 151
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
Afledning med tricks, små øvelser og leg - men observer lige, om ikke den gamle rent faktisk selv kan hitte ud af at sætte grænsen, så den lille også får lært lidt hundesprog.
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 299
Jeg har selv oplevet det du beskriver der med min hvalp de sidst 6 uger (siden hun var 8 uger gammel).
Jeg valgte at lade dem selv styre det så hun som CH skriver lærer hundesproget. Og blev hun ALT for meget kom den gamle lige en tur i baggangen så kunne han få lidt fred derude, eller jeg tog den lille emd ud i haven og aktiverede hende derude.
Efter disse 7 uger hvor den store har flyttet sig hver gang den lille kom og han ikke rigtig gad hende kunne de igår ligge i samme hundekurv og sove. De sidst 2-3 uger har den lille drillet den gamle mindre og mindre... så vil nok sige væbne dig med tålmodighed og aktiver den lille selv i stedet for at give den et tyggeben.
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.957
ubegrænset tyggeben?