Hjælp Hvalp. Hjælp Hvalp.
Mig og min kæreste har anskaffet os en dejlig hundehvalp.
Vi har haft hende i 3 uger og hun er 13 uger.
Vi har et lille "problem" med toilettet ..
vi ka gå en tur på en time ca hvor Gaby render og hygger sig leger osv. når vi kommer hjem igen så er det første hun gør at tisse og andet i gangen,? Hvorfor ??
de gange hun har besørget udenfor roser vi hende til skyerne og godbider .. hva gør vi forkert ??
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
En hvalp har brug for et fast sted at gå på toilettet da de oftest kun vil besørge et sted hvor de føler sig trygge.
Hvis i har have så gå ud og bliv ved hunden til den har gjort hvad den skal. Gå til det samme sted hver gang den skal besørge også når i har været på gåtur. Gåturene bør ikke være ret lange i den alder.
nov 2008
Følgere: 18 Hunde: 5 Emner: 214 Svar: 1.204
I gør slet ikke noget forkert det lille pus tør bare ikke/ har endnu ikke selvtillid nok til at gøre det ude i den store verden.
Jeg ville forsøge at korte turene ud ned i tid feks. til et kvarter og istedet gøre det flere gange om dagen, gå den samme tur hver gang i denne periode, og hvis i har terasse eller en stump græs så gør det til en vane at sætte jer ned roligt og snakke sammen som i ville gøre når i kom ind fra en tur, giv den 15 min ro hvor i bare sidder der hver gang efter den korte gåtur, så tror jeg det kommer stille og roligt.
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Med det samme de har fået ordnet, hvad de skulle, har vi rost helt vildt, og er så gået ind igen. Døren har vi ladet stå åben ud i haven, så de selv kunne gå ud igen, hvis der skulle leges lidt.
På den måde har de hurtigt knækket koden, og vores har været renlige....stort set fra starten af.
OSCAR har aldrig haft et uheld, og MAX har haft ganske enkelte uheld ;o)
Men det kræver at man har øjnene på dem hele tiden, og med det samme, snuden blir sat i gulvet, så er det ud i haven.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.166
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 4 Emner: 45 Svar: 298
mar 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 1 Svar: 1
Hjælp Hvalp.