{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
876 visninger | Oprettet:

Hvordan kan det være... {{forumTopicSubject}}

....at man pludselig får nyt arbejde eller skal skilles eller starte uddannelse eller skal flytte 3 måneder efter at man har anskaffet sig "verdens bedste familehund" ?

Hvorfor er det næsten altid Amstaff eller Amstafflignende blandinger der er årsag til ovenstående ?

Og hvorfor søger man altid "et blivende hjem" ??
Hvad troede man at man selv var ? Et midlertidigt hjem ????

Hvorfor tror unge mennesker fra storbyen altid, at det bedste næste hjem for den hund de "med grædende hjerte" bliver nødt til at skille sig af med efter 3 måneder, er hos et ældre par på landet ????

Hvor var hjernen da I købte "verdens bedste familiehund" ???

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan kan det være...
  • #1   20. mar 2009 så rigtigt, så rigtigt...der er sågar en hvalp til salg, de kun har haft i knap 3 uger, den er 4 mdr, den skal så sælges, fordi de ikke har tiden til den.....hmmmm

• #2   20. mar 2009 Kick

Kan du lige finde et utal af collier eller Labber der mangler nyt hjem ?

Jeg kan finde et utal af modehunde.

• #3   20. mar 2009 hov, jeg vil så også lige pointerer, at man ikke altid er herre over sin situation, men synes tit at man ser at folk relativt hurtigt efter anskaffelsen, sælger hunden igen, med begrundelsen...vi har ikke tid, haven er for lille, eller vi venter barn.

Man skal selvfølgelig ikke beholde sin hund for enhver pris, men kan godt tænke sig lidt om, INDEN man anskaffer sig en.

• #4   20. mar 2009 Kenneth

MIN Collie kommer fra en hundehandler med deraf følgende svag psyke, men jeg søger ikke et nyt hjem til ham ;O)

• #5   20. mar 2009 Jeg synes virkelig også det er synd for de stakkels hunde. Folk man sku tænke sig om inden de køber hund

• #6   20. mar 2009 Kenneth

Jeg har IKKE købt ham ved en hundehandler. Jeg har overtaget ham fra dem der købte ham hos en hundehandler. Alternativet var at han skulle aflives.

• #7   20. mar 2009 Man kunne ønske flere tænkte lidt længere frem end de næste måneder. Det kræver lidt af et netværk at være ung og hundeejer. Jeg har lige nu min datters to hunde. Hun læser til eksamen og har brug for at have ro til det. så hundene er hos mig.

Der er desværre en overvægt af modehunde til omplacering, det tyder på at der ikke bliver tænkt langt nok, når vovsen anskaffes. Nu har jeg ikke en modehund (kun i agilityverdenen er den på mode) men jeg tænker mig om en ekstra gang inden jeg sælger til unge mennesker. Jeg sorterer ikke bare fra, menovervejer nøje om jeg tror på de har styr på det.

Det er sørgelig læsning, hvis man går i marked.

• #8   20. mar 2009 CE - Hørt. Det er simpelthen en skændsel og det er et problem, der bare ser ud til at eskalere. Der er (desværre) gået mode i at have hund - specielt nogle racer - og mange mennesker overvejer slet ikke hvad det indebærer.
    At mange af disse 'moderacer' samtidig kommer fra hundehandlere eller tvivlsom import, gør ikke sagen bedre og hundene har ofte haft en dårlig start på livet og derfor et skidt temperament.

Men hvad kan man gøre? Bærer HG og eksempelvis dba.dk et ansvar? Det er jo blevet ret nemt at 'videre-distribuere' kæledyr man er træt af, bla. via disse sider.
    Siger ikke at det nødvendigvis er sådan, men synes at det er en interessant debat.

Og inden nogen føler sig trådt over tæerne: Selvfølgelig kan man stå i den ulykkelige situation at man bliver nød til at skille sig af med sin hund. Det er bare bemærkelsesværdigt hvor mange store hvalpe og unghunde, der er til salg/omplacering. Det må simpelthen være fordi folk ikke aner hvad de går ind til.

Mange hilsner Emily (der er et ungt menneske fra byen :o), hehe CE)

• #9   20. mar 2009 Kick - selvom det er modehunde er det langt fra dem der er flest af. Se på DKK's nyligt opgjorte liste over mest populære racer (altså dem der er flest af i Danmark), her finder du labrador, flatcoat, golden retriever, schæfer etc. som mest populære racer.

• #10   20. mar 2009 Kick - lige præcis for dem findes der flere af generelt ;o) men det skal ikke blive en krig om statistik, tror egentlig at vi er enige. Og uanset hvad er det jo tragisk at så mange hunde ender som kastebolde, uanset om det er lab el amstaff.

• #11   20. mar 2009 Britta : Nej.. Men en skilsmisse kommer sjældent lige pludselig.. Det er tit noget man har vidst var under opsejlning i længere tid..

Og hvis vi bliver skilt, så er Dess MIN hund.. Ingen skal nogensinde tage hende fra mig.
    Taco er Alex's hund.. Hvis Alex ikke har mulighed for at have Taco hvis vi går fra hinanden, så skal jeg nok finde plads til Taco også

• #12   20. mar 2009 Selvfølgelig er der undtagelser Britta.. Din situation er jo ekstrem og jeg tror ikke det er normen ( ??)
    Jeg tænker også at den ene part nok ved der er noget galt, og derfor kunne være lidt tilbageholdende med at anskaffe sig en hund..

• #13   20. mar 2009 Kan godt være det lyder hårdt, men frem for hunde skulle have sit 3-4- måske 5 hjem ville jeg måske vælge at aflive, fremfor at bruge hunden som kastebold og brugs genstand.. Er jeg helt galt på den her??

• #14   20. mar 2009 *i get a kick out of it * Vi kan hurtigt blive enige om, at opdrætter også har et ansvar, men desværre er nogle folk ikke hvad de giver sig ud for at være, jeg taler desværre af erfaring:-(

• #16   20. mar 2009 Hvad med hunde der har haft et utal af hjem? er jo stort set alle hunde med rigtig mange hjem der har en eller anden form for "brist"??
    mener jo ikke at man skal aflive pga. 1 skift, men har bare mødt rigtig mange hunde der har været brugt som kastebold der er meget kuldrede, og der har jeg sQ tit tænkt " lad dog den hund få fred"
    - nogen der kan følge mig??

• #18   20. mar 2009 Maria . Du har ret så langt at man ikke skal lave en hund til en kastebold . Men hvis det er en ung hund kan den normalt sagtens klare en omplacering. Men snakker man om 3-4 nye hjem eller alvorlige adfardsproblemer ville jeg aflive, ingen tvivl om det. Men nogle siger som så af det koster og få aflivet hunden mens de måske kan få lidt for hunden ved salg.Det der med penge er en vigtig ting.

• #19   20. mar 2009 Ja, jeg vil også sige, at en hund, der fungerer normalt i hovedet ingen problemer har med at blive ompladseret, dog alt med måde, selv en god hund kan blive ødelagt ved forkerte hjem osv....

Kommentér på:
Hvordan kan det være...

Annonce