{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Kong legetøj! {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt et videoklip ind som i er velkomne til at se.
Det er et klip hvor jeg lige hurtigt demonsterer hvordan Kong Bl.a. også kan bruges.
I klippet bruger jeg det til at "distrahere" Enzo så jeg kan lave andre ting, og han bliver stimuleret samtidig... smiley
Kong er altså bare for genial en opfindelse, den kan bare bruges i mange situationer... smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kong legetøj!
  • #1   19. mar 2009 Ja Kong er godt. Holdbart i hvert fald. Men må nok sige at min Oscar er lidt mere ivrig end Enzo ser ud til at være, så vi skal bruge nogle mindre huller smiley

Hvad er det du smøre, og putter ind i den? Kunne genkende Frolic, men hvad er det andet?

• #2   19. mar 2009 hehe normalt er han helt vild, når jeg finder den frem til ham...
    Men han havde lige fået den en gang, da jeg kom til at tænke på at det da kunne være sjovt lige at ligge det ind, hvis der sku være nogen der ville vide mere om Kong'en smiley
    Jamen det er PeanutButter....
    Det dufter godt og smager fantastisk og klæber godt til indersiden så Enzo skal slikke og bide en hel del for at få det ud.
    Hvis jeg nøjes med kiks indeni den, så er han aaalt for snedig og får det ud på ingen tid smiley så der skal lidt klister til at holde på det smiley
    Jeg starter med at smøre peanutbutter i, derefter frolic, og så nogle små hunde-godbidder han er helt vild med, og derefter dyrlægens hundekiks, de har en perfekt form og størrelse til at lukke for hullet så det hele ikke bare vælter ud af den med det samme... smiley bruger kun det Enzo kan lide allermest, så jeg er sikker på han tager det hele... Ekstra bonus at den kan tåle opvasker, nu vi er ved det smiley

• #3   19. mar 2009 har set dem i alle farver i alle størrelser... smiley
    den her holder stadigvæk til Enzo.. heldigvis.. men har da set en amerikansk Bulldog splitte en ad fuldstændig.. man skal lige finde den der passer til sin hund smiley

• #4   19. mar 2009 Dina D:

Puha, jeg ville godt nok være bange for det gik ud over mine fingre det der smiley
    Men jeg kan slet ikke få Oscar med til at lege den leg. Han slipper altid sine ting når jeg tager fat i dem.

• #5   19. mar 2009 Dina D :- øv, kan desværre ikke se klippet af en eller anden underlig grund smiley ville ellers gerne se hvordan Kong'en ellers kan bruges... smiley

• #6   19. mar 2009 Jonas J

Peanutbutter? Det har jeg aldrig tænkt på. Men det er heller ikke noget jeg kan lide, så har det ikke i huset. Det er for klistret smiley Men kan hunde overhoved tåle det?
    Måske man kunne bruge leverpostej? Det er godt nok ikke lige så klistret, men lidt kan det vel gøre?
    Jeg putter nogle gange leverpostej i et færdigt marvben, men det har jeg efterhånden droppet, for sådan en er klaret på 1 min.

Jeg bruger normalt en aktivitetsbold med et lille hul, til noget af hans foder. Han ELSKER det.

• #7   19. mar 2009 Tak for kigget, jeg har faktisk sådan en liggende herhjemme, aslan gad ikke bruge den bare med alm. godbidder i men det kan da godt være jeg skal prøve med lever stykker og peanut butter - måske det kunne friste en kræsen hund.
    - jeg giver min kong en chance mere, tak for inspirationen.

• #8   19. mar 2009 Jonas J

Hun bruger det som et trække-legetøj.

• #9   19. mar 2009 hm.. tror jeg holder mig til peanutbutteren, det virker nemmere og jeg ved han er glad for det, men det er da fedt at de har lavet noget præcis til det smiley
    tror sagtens hunden kan tåle det, jeg har ikke oplevet hverken dårlig mave, opkast eller andet i den forbindelse...
    spiser heller ikke selv peanutbutter her i hytten, men Enzo er vild med det, så jeg køber et glas i netto for 10-15 kr.... men tror alt kan bruges i den forbindelse, bare det kan klistre og sidde derinde så hunden skal bruge sin snude og tunge...
    Dina - Okay, hvordan får du bundet den fast uden den ryger af igen?
    tror der er mange måder at bruge sin Kong på i træningen... så man sku nok være kreativ og finde på noget når nu hunden er så vild med den smiley
    Rikke - Bare brug godbidder som du ved hunden elsker, så skal det nok gå smiley
    Min dyrehandler ku ik forklare hvorfor der var forskellig farve, og mente at det bare var for designets skyld... så det var da et plat svar jeg fik af ham.. fedt at vide nu at der ER forskel, Tusind tak for det smiley :D smiley

• #10   19. mar 2009 Puha 104 kr for det der Kong-stads. Så tror jeg jeg vil foretrække peanutbutter eller leverpostej smiley

• #11   19. mar 2009 MD,
    jeg blander mig lige smiley

Når Gaia har spist marven i et ben, fylder jeg det også med leverpostej, og så fryser jeg det.. Ellers ville hun også være færdig på to sec.. smiley

• #12   19. mar 2009 Anja S:

Ja, men det gør jeg da også smiley Det er bare væk så hurtigt som lynet alligevel. Jeg ved ikke lige hvad der sker. Han må have superkræfter eller sådan noget smiley

• #13   19. mar 2009 ja mon ikke man kan finde et billigere alternativ? men det er da fedt at det er der, og fedt hvis det virker... smiley
    Men den der lille 20'er for peanutbutteren er da til at leve med...
    Og Enzo elsker det stads, han slikker videre selvom der ikke er mere i Kong...
    *gad vide, om han bare ikke er særlig klog?*

smiley :D smiley

• #14   19. mar 2009 MD,
    hold da op!..

Ja, så vil jeg altså anbefale en Kong.. Den har en lidt mere besværlig form, til hvis hunden skal nå helt ned i bunden smiley

Gaia er ikke snedig nok til at nå ind i midten af benet smiley

• #15   19. mar 2009 HeHe... tror heller ikke resultatet ville være så godt hvis man prøvede at presse leverpostejen ind i benet og aflevere det til hunden uden at fryse det først smiley
    Men det er super smart....

• #16   19. mar 2009 hm bliver nøøøøødt til at prøve at binde den... det har jeg sgu ikke prøvet.. (Kong'en altså, ikke hunden)
    Kongen har en super god form til at indeholde ting, og gøre det lidt besværligt at få ud smiley

• #17   19. mar 2009 Ja, det kan være jeg skulle prøve det. Det kan da aldrig skade smiley
    Jeg er altid på jagt efter nye måder og lege til at holde Oscars hjerne i gang. Han er så kvik at jeg hele tiden bliver nød til at finde på nye ting, hvis ikke han skal klare opgaven for hurtigt smiley

Med hensyn til marvbenet og leverpostejen, tror jeg sådan set bare han er MEGA ivrig, og har en lang tunge smiley
    Når han har spist et ben puster han helt bagefter (og under). Han gir den gas....

• #18   19. mar 2009 MD,
    grineren.. Gaia er slet ikke så snedig..

Det er måske ikke noget nyt, men har du prøvet med et helt, frossent ben? Altså, et der ikke er skåret i stykker, men bare stort, og fyldt af lækker marv og andet der kan give ham noget at lave?

• #19   19. mar 2009 hehe, det er for sjovt, Enzo puster og stønner også når han får ben eller andet der kræver lidt mund-arbejde.... smiley

Skal også have fundet på noget med den kong der... der må være mange måderat bruge den på...
    Kender godt problemet, Enzo er også god til at lure mig åbenbart, så jeg twister også træningen og legene ind imellem så han skal tænke lidt...

• #20   19. mar 2009 Anja

Ja, for nylig er jeg faktisk begyndt at give ham kraftben og marvben lige fra fryseren, hvor jeg før har tøet dem op først. Det hjælper helt sikkert på det. Så ja, den er god.

Jeg har iøvrigt et problem med de der kraftben. Altså Oscar er jo vild med det, men som nævnt er han ret ivrig. Når benet er spist nok ned til at han kan sluge det, ja så gør han det. Og nogle gange er det altså nogle ret store stykker. Jeg holder selvfølgelig øje med ham, og tager det fra ham når det et blevet lille nok. Men nogen gange er han altså for hurtig til mig.
    Andre der har et problem med den slags?

• #21   19. mar 2009 Jonas

Ja, så kan man da se de har lagt kræfter i arbejdet smiley

• #22   19. mar 2009 hmmm MD:
    Enzo er god til at tygge det i bittesmå stumper, men han har da spist store stykker tennisbold og andre ting han nu har splittet ad...
    Men kender en chæfer som har slugt en kæmpe appelsin... den kom da også ud igen... AV!... og AV!!!!
    har fået en underlig forklaring af min dyrlæge, det med at de æder stumper af alt muligt er for at styrke tarmene.. ved ik om der er noget hold i det, men det lyder fornuftigt... i hvert fald for min race, som er lidt grovere til deres æderi end mange andre racer... (amstaff)
    men ved ikke lige hvordan og hvorledes, tror sgu ikke hunden tænker over det, tror bare den kigger på det og tænker *tjow, den der kan godt gå igennem halsen... Haps... *

• #23   19. mar 2009 ja mange kræfter åbenbart...
    Og når han så har tygget og spist sådan et ben og puster og stønner som en gal, så drikker han lige 7 liter vand og så skal han bare ud og lette ben op af alt der er højere end græsset...
    Underlige vanedyr smiley
    Den er bare sikker hver gang...

• #24   19. mar 2009 Jonas J

Ja, AV! Oscar spiste engang en neglenstrømpe..... der skulle altså hjælp til før den kom ud. Det kostede også lige et par piv.

Mit problem er at han når han har slugt sådan en ordentlig klump ben, enten kaster op eller får tynd mave.

• #25   19. mar 2009 Jep.... Oscar tømmer også vandskålen efter sådan en kamp smiley

• #26   20. mar 2009 hm... ja okay, det er ikke rart, ku jeg forestille mig.. har kun oplevet Enzo kaste op et par enkelte gange.. men tror mere det var fordi det sad fast i halsen eller noget i den stil, det virkede sådan...
    hmm ved da ikke lige hvordan den kan løses så.. det er jo synd for hunden, den ved jo ikke bedre...
    Hvor gammel er Buster??? Enzo er 12 mdr nu, så det kan være det er derfor han er holdt op med at kaste op nu hvor han er lidt ældre, hvis buster er yngre... ved det ikke med sådan nogle ting der..

• #27   20. mar 2009 Jeg ved ikke hvem eller hvor gammel Buster er smiley Men OSCAR er 10 år gammel smiley

Nej, der er nok ikke rigtig andet at gøre end at holde godt øje med ham når han spiser ben. Ville bare ønske jeg kunne få ham til at slappe lidt af. Så kan han sluge det når det er helt bitte lille i stedet for at være så ivrig.

• #28   20. mar 2009 Skrev også OSCAR.. ved ikke lige hvorfor HG rettede i min tekst da jeg sendte indlægget smiley :D smiley
    Hm, så er det ikke alderen...
    Mon ikke han bare bliver ivrig og gerne vil sluge det hele?
    Dagen efter Enzo har spist sådan et ben, så er hans afføring bare pulver agtig, helt tør og sådan fløde-hvid, så jeg har ikke oplevet det med dårlig mave heller.... ikke lige pga ben i hvert fald...
    tænke tænke...
    Ved ikke hvordan du kan afholde ham fra at spise store stykker på den måde... det er jo synd hvis man tager det fra ham når han nu hygger sig med det og gerne vil have det..
    hmmmmmmm...................

• #29   20. mar 2009 er også fornøyd med kong , mine hunder ælsker det leverpasta som man kan købe til Kong , når jeg kommer hjem med det og det ligger i posen bliver hundene helt vilde hehe...

Jeg tar nogenganger at fylder kongen med leverpostej og godbidder og lægger den i fryseren , mest om sommeren så har de noget kølig at tygge på..

tar også rep på og binder det fast i hegnet , og hanhunden kan godt lige at have dra kamp med hegnet ( kræver en solid stolpe )

det enesste legetøj som holder til mine hunder. jeg har den store sorte , den mellom rød , og 2 andre kong

• #30   20. mar 2009 Ja, de er virkelig snu de HG-folk smiley

Oscars afføring er også so du beskriver når jeg får benet taget fra ham i tide. Det er kun når han sluger det sidste stykke før det er lille nok, at han får dårlig mave.
    Oscar er altid ivrig når det handler om mad, så det er helt sikkert derfor han sluger det. Og ja det er da lidt synd for ham at jeg tager det fra ham. Jeg bytter nu altid med en godbid. Men det er selvfølgelig ikke helt så godt som benet.

• #31   20. mar 2009 Marianne -
    Dejligt at høre at så mange har godt brug af deres kong..
    Synes nemlig også selv den er genial...
    har ik tænkt på at ligge den i fryseren, men det skal jeg da huske...
    bruger faktisk kun min til kaste leg og til at stimulere Enzo så han kan få tiden til at gå med noget.... smiley
    den er også god når man skal lære dem at være alene hjemme smiley
    jeg har kun den mellem røde.. og så skal jeg have købt noget af deres andet legetøj, har set de har mange ting...
    kan dog fraråde blæksprutten, den splitter de ad og tager bolden der er indeni og former hovedet....

• #32   20. mar 2009 MD,
    hmm, måske er det bare en dårlig vane at han æder dem? Han VIL bare spise dem..
    Hvis ikke han kastede op, ville jeg sige at det ikke gjorde noget, da mavesyren bare ville arbejde med det.
    Det er da irriterende, men hvis han bare kaster benstumpen op igen, uden nogle problemer, ville jeg ikke læge så meget i det.. Det var værre hvis han kløjes i det.

Da Gaia var yngre gav jeg hende tit de der "snoede" tyggepinde af hud. Men dem begyndte hun at æde HELE da hun var omkring 5-6 mdr.. Hun slugte dem bare! Der fik jeg godt nok noia på, var jo sikker på at hun ville blive kvalt i dem.. Så dem tog jeg altså fra hende!..

• #33   20. mar 2009 de driller os engang imellem gør de smiley

Jah, men det er selvfølgelig også mere synd at han skal have dårlig mave af det, så det er jo nok bedst at bytte med OSCAR!!! smiley

det er jo for hundens bedste....

• #34   20. mar 2009 Nu jeg tænker over det, kan du jo lære din hund kun at slikke på ting, og at nappe blidt, så det kan du evt. træne? Altså at han skal tage små bidder.

Jeg mener (uden sikkerhed) at Rotterne fortalte at hendes hunde havde lært kun at sutte på pølser indtil de fik lov at spise..

Det kunne da være en ide? Og hvis han er så klog og lærenem, kan det egentlig ikke være så svært?

• #35   20. mar 2009 http://www.canis.dk/nettbutikk/omtale.php?id=L044

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=L108

disse 2 er de andre kong jeg har ...

og denne her vil jeg prøve at købe til dem , phoco er sååå glad for pive legetøj , også kong

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=L185

• #36   20. mar 2009 Anja

Det med oksehudsbenene gør Oscar også. Altså sluger dem hele. Men kun hvis det er dem uden knuder. Hvis det er dem med knuder, så ordner han lige dem inden han sluger resten.
    Når han kaster op er det kun benet og en masse skum, som kommer op. Så betyder det måske ikke så meget?
    Kunne godt være vi skulle prøve at træne de små bidder. Men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal få det til at fungere..... hmmm....

• #37   20. mar 2009 MD,
    det er da irriterende, men hvis det blot er skum og ben og han f.eks ikke får rifter og bløder af det er det ikke så slemt.
    Jeg mener (uden at være 100% sikker) at det var Rotterne der skrev det et sted. Du kan jo evt. skrive til hende og spørge hvordan hun lærte dem det? For jeg er ikke helt sikker på hvordan man gør, men det er da et forsøg værd...

Dem med knuder spiser hun også, det går bare alt for stærkt så bruger dem ikke så meget længere.. De der knudeben på 50 cm kan hun spise på ca. 10 min!...

• #38   20. mar 2009 Anja

Der kommer ikke blod med op, men jeg ved ikke om der kommer rifter alligevel. Jeg tænker at alt skummet kommer med netop for at skåne halsen. Men jeg aner det ikke.

Ja, oscar er også hurtig med de knudeben. Når jeg endelig køber nogen, så køber jeg KUN de massive. Så holder de da et kvarters tid smiley

• #39   20. mar 2009 Hvis der gør er det nok nærmest ingenting.. De er jo ofte mere hårdføre end vi tror!..

Kender godt der med skummet..
    Jeg har i en periode været lidt for god til at fodre min hund samme tidspunkt hver aften, så når hun ikke lige får noget, kaster hun noget skum op...

Må hellere vende lidt op og ned på det igen smiley

Det går så hurtigt med dem! Og det laaarmer når de bider over de der knudeben..
    Nu bruger jeg stort set kun oksebenene.. De er bedre for hende, når nu hun æder så meget af det...

• #40   20. mar 2009 KONG legetøjet er lavet af, enten er det omsmeltede flydæk eller også er det samme materiale som flydæk, kan ikke helt huske det.. Men det skulle da ikke undre mig hvis d genbruger de gamle:-) Det derfor de kan holde til så meget..

Forskellen på Lyserød/blå, Rød og Sort er hårdhedsgraden LS/B- til hvalpe og gamle hunde R-den originale Alm. Sort-ekstra stærk.

Kommentér på:
Kong legetøj!

Annonce