For stort jagtinstinkt.... For stort jagtinstinkt....
Jeg var så sent som i går ude og træne lidt med Eisa...på en øde stubmark... Alt gik godt og forløb lige efter planen, indtil der er et rådyr der pludselig springer frem fra markskellet....VÆK var Eisa i en helvedes fart og fuldstændig døv for al indkald... Alligevel kalder og kalder jeg, alt imens jeg styrter i samme retning som hund og rådyr...( ind i et lille skovstykke). De er som sunket i jorden... Efter en halv times tid, og megen søgen, kommer hun selv hjem...glad og meget beskidt og ildelugtende efter en tur gennem noget brakvand.... Ved gennemsyn af min kære hund opdager jeg at hun har en 3 x 5 cm. lang hudafskabning på det ene forben... Nå, men nu er hun vasket, fønnet og lappet sammen...ligger i skrivende stund trygt og dovent ved mine fødder... Problemet er at det ikke kun er rådyr hun ser som jagtbytte... Hun har også vist stor interesse for en traktor der kørte et godt stykke fra os, mellem nogle træer...og en motionist der løb på en skovsti paralelt med hvor vi gik.....( begge de sidst nævnte gange havde hun snor på...)
Vi har rådyr hjemme i haven...og så længe de står stille kan hun godt bare kigge på dem ( kan finde på at stå stand...), men oh ve oh skræk hvis de begynder at løbe....
Er der nogen der ved noget eller har en idé til hvordan vi kan nedtone Eisa's voldsomme jagtinstinkt.???...bare lidt...
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 24 Svar: 146
feb 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 78
apr 2007
Følger: 52 Følgere: 48 Hunde: 2 Emner: 434 Svar: 2.017
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Fremover skulle du måske sikre dig at blive på den side hvor det "gode øre" er!
Ej, spøg til side, jeg tror madam blå er inde på noget af det rigtige!
Hilsen hundeven Nico
feb 2009
Vi har faktisk lige været ude og gå tur...med snor... og "dæk" blev øvet flittigt... så måske er der håb forude...
sep 2007
Følger: 22 Følgere: 26 Hunde: 3 Emner: 18 Svar: 504
Måske jeg skulle lære dig at træne hurtig afdækning en dag! Og give dig nogle redskaber til at træne dæk under afledning!
feb 2009
For stort jagtinstinkt....