636 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

sikken en dårlig undskyldning sikken en dårlig undskyldning

jeg så i marked i dag at der var et par der havde deres 14 ugers gammel hvalp tilsalg pga af han skulle udsendes. min viden er at de får det af vide mindst 3 mdr før de ska sendes ud og deling ved længe før at der er nogen der ska sendes ud hvorfor fanden skaffer man sig en hund tænk på alle de ander der har hund der er udsendt hva tror de så at de gør med deres hund det er sku ikk at gå af med deres hund så passer deres samboene eller kone eller forælder ellers familie deres hund. SKAM JER SKU skulle lige af med det

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hjælp til hænge tv op , har forsøgt selv , men det mislykkedes lidt . . derfor brug for hjælp til at rette på det . Har ikke boremaskine eller skruemaskine og det er murstensvæg . 300 kr.
  • Rem hoppet af havetraktor 500 kr.
  • skifte ventilator 750 kr.
  • Opsætning af lille vitrineskab 750 kr.
  • Fjerne ukrudt, klip græs og græs kanter 2.500 kr.
  • Garderobe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  sikken en dårlig undskyldning
  • #1   13. mar 2009 Tja . Undskyldninger er der nok af, og der bliver ved og komme nye. Trist at det foregår sådan i dagens Danmark.

• #3   13. mar 2009 mathilde det r ikke hvergang at der kommer et nyt op tænke på hvor folk ikke burde have hund når de gør det pis det får mit pis i kog for de er ikke ansvarlige mensker

• #4   13. mar 2009 Næh men hjælper det og lade være? Hvis et indlæg kan få bare en til og tænke sig en eks gang om er det da bedre end ingen.

• #5   13. mar 2009 Mathilde, jeg er ganske enig.

Nu er det jo ikke sådan at man skriver en hel roman fordi man er nødt til at skulle af med sin hund. Så vi kan ikke vide hvad der er sket, men det er til gengæld nemt at blive forarget uden at kende hele historien. Jo, det er sikkert nogen der ikke har tænkt sig om, men der er så sandelig mange der er kommet i en situation, hvor det er sidste udvej.

Jeg er til dato glad for at min lille Bolette blev omplaceret uden at skulle annoncere efter en ny familie. For så var det sikkert mig der "fik gode råd" med på vejen. Hun har i dag den bedste familie hvor hun stortrives. Så det er ikke altid kun til hundens "bagdel" at få et nyt hjem.

• #6   13. mar 2009 det er osse min mening om det for der er nogen der ikke burde have nund

• #7   13. mar 2009 der står bare
    sælges pga udstsonering
    og så står der ikke andet i den

• #8   13. mar 2009 tænk at oprettet et emne om det!!!

min bedste ven, fik det afvide tre uger før. det kommer jo an på, hvad du er i forsvaret,
    så måske er det ikk en dårlig undskyldning.

• #9   13. mar 2009 det er 3 mdr for er gift med en der har været i 15 når så er det pga at der var en kylling der sprang fra

• #10   13. mar 2009 min bedsteven, har været udsendt 3 gange, og den sidste gang, fik han det afvide 3 uger før.

• #11   13. mar 2009 Jamen jamen når man vælger at sælge sin hund pågrund af alle mulige undskyldninger, så må det jo være fordi man ikke kan give hunden det som den fortjener. Så i mine øjne er det da langt bedre at finde et godt og trygt hjem til den. Det ville da være mere forfærdeligt hvis familien havde valgt at aflive hunden??? Der vil altid være problemer med at folk "forkøber" sig fordi de små hvalpe ser nuttede ud og folk overhovedet ikke har sat sig ind i hvad det vil sige at have en hund, men disse problemer kommer man kun af med ved at informere mennesker på den rette måde og ikke med angreb.
    Og mon ikke man skulle lade være med at dømme folk uden at have snakket med dem?? Det skal lige siges at jeg IKKE kender dem (Vil jo nødig have skyld for noget, som ikke passer).

• #12   13. mar 2009 Ja, som der bliver sagt undskyldninger er der nok af.

• #13   13. mar 2009 Ja der er mange undskyldninger og de bliver mere og mere fantasifulde.

• #14   13. mar 2009 INTET man skriver herinde vil nogensinde kunne tilfredsstille folk.

Nogengange er det, der kaldes undskyldninger årsager - årsager, som faktisk ikke rigtig rager nogen.

Det, der er relevant er, om det er på grund af hunden eller på grund af private omstændigheder.

Ingen skylder andre mere forklaring end det.

• #15   13. mar 2009 (Nogen bliver i øvrigt udsendt med få dages/timers varsel)

• #16   13. mar 2009 Nu har jeg ikke læst annoncen, men man kan jo blive udsendt for andet end militæret. Desuden kan de vel have fået besked om nu, at han skal udsendes om 3 måneder og hvis de så vurderer, at de alligevel skal af med den til den tid er det måske smartere at gøre det nu?????

CH
    Hvis man i militæret bliver udsendt med få timers varsel er det så ikke en særlig stilling, hvor den betingelse er en del af kontrakten?

• #17   13. mar 2009 Nej der er INTET som tilfredsstiller folk herinde og hvorvidt manden er sendt ud eller ej, kan jo være fuldstændig ligegyldig. Hvis ikke de kan give hunden det de skal , så er det langt bedre, at hunden kommer til en anden familie! Længere er den vel egentlig ikke?
    Og der kan faktisk godt være nogle "undskyldninger/årsager", som kunne gøre at en familie måske ikke kunne have en hund mere.

• #18   13. mar 2009 Jens og Marianne - det er da muligt. Men hvorfor gøre sig klog på et andet menneskes situation, når man ikke selv står i den?

Jeg er HELT enig med dig Mette S.

Er der ikke rum til hunden, fortjener den et andet hjem - uanset årsagen.

• #19   13. mar 2009 Så længe der bliver fortalt sandheden om hunden helbred og adfærd ser jeg ingen problemer i det. Jeg kan ikke helt se hvad det i grunden kommer andre folk ved - grunden (medmindre det selvfølgelig er noget med hunden evt. adfærd at gøre) til at man vælger at omplacere en hund. Men jo da , man skal da krænge hele sit privatliv ud til offentligt skue.

• #20   13. mar 2009 kan man få et link

• #21   14. mar 2009 Man kan hurtigt blive enige om at når skaden er sket er det bedst for hunden og få et andet hjem . Men jeg mener vedkommende skulle har tænk sig om da hunden blev anskaffet.Vedkommende har vist at der var chancer for at han/hun skulle udstationeres og dermed skulle vedkommende have fundet ud af hvem der skulle passe hunden ved udstationering inden hunden blev købt. Det er jo ikke sådan i dagends Danmark at folk på gågaden bliver prikket på skulderen ,hov du skal udstationeres men at de folk der bliver det ved at der er chansen for at de bliver det..

• #22   14. mar 2009 Brug hjernen - hvad kan vi bruge det til nu?

Og hvorfor skal vi blande os i det?

Der, hvor vi kan tillade os at blande os er, hvis hunden ikke har det godt, eller hvis vedkommende gør det samme igen og igen...

Men her kender vi ikke en disse til baggrunden, og dybest set er det slet slet ikke vores sag.
    Vi ved ikke, hvad vedkommende vidste, og hvilke forudsætninger der var ved købet...

• #23   14. mar 2009 Jeg har bare den opfattelse at hunde ikke skal smides rundt efter forgodt befindende.Jeg tror ikke en hund har godt af og få nyt hjem i tide og utide og at en del af disse køb af hund ikke er ordentlig gemmentænkt. Ingen ved hvor hunden havner og forhåbentlig kommer den et godt sted hen. Men med alle de hunde der omplaseres må der være noget galt. Ja alle kan komme i en ud for at der sker ting der gør at hunden skal skifte hjem men en del af de hunde der sælger er hundekøb der ikke gemmentænkt. Hvad vi skal bruge det til. Tja måske bare at en hundekøber vender sit køb endnu en gang inden køb..

• #24   14. mar 2009 Brug hjernen - det er jo en herlig tanke, at man overvejer mere, men man kan ALDRIG forudse fremtiden.

Indlæg som disse her tror jeg har en kedelig og utiltænkt effekt - nemlig at folk venter med at skaffe sig af med den hund, som de egentlig ikke har tid, lyst og overskud til.
    En katastrofe for hunden.

En hund tåler sagtens at skifte hjem - ikke syvogtyve gange, men to-tre gange i sit liv, det skal nok gå.
    Og helllere det, end at leve et helt liv et sted, hvor den dybest set er i vejen.

INGEN ved, hvordan det er at have hunden, før den er i hjemmet. Og så skal man altså ikke stå til regnskab på en internetside...

• #25   14. mar 2009 CH...Så kan det ikke skrives bedre!! Lige mine ord.

• #26   14. mar 2009 Nu ved man jo ikke om hunden blev sat til salg den dag han fik at vide om han skulle udsendes...
    Vi VED jo ikke om der er tre måneder til han skal afsted vel?

Ikke for at forsvare nogen, for jeg synes skam også at det er tåbeligt at folk gang på gang bliver "overrasket" af at de skal flytte, pludselig alligevel ikke må have hund, pludselig får "allergi", pludselig skal have børn og ikke kan have hund mere, pludselig indser at de ikke kan overskue at have to hunde, pludselig skal skilles, så deres 9-ugers hundehvalp skal sælges igen., osv osv osv..

Kommentér på:
sikken en dårlig undskyldning

Annonce