847 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Hjælp!!! Hjælp!!!

Heej har lig hårdt brug for råd.. Bor hos min kærestes forældre og de har en pudel hund .. Vi har 2 små chi og en am.bull på 7 mdr.. Alt har bar gået godt indtil idag.. Min am.bull bed dem pudel på ryggen og ved struben.. Fatter det bar ik.. Hun er seriøst jordens fredligste hund og har aldrig været aggresiv.. Det skal lig siges at den pudel hund er bossen herhjemme. Og den har før fløjet på min am.bull men aldrig noget alvorligt... Og vi så ik hvordan det skete.. Vi skilte dem bare ad og det var det... Spørgsmålet er hva gør man i sådan en situation? Det sidste jeg ønsker er at aflive hende for hun betyder bare alt for og den dejligste hund i hele verden:( forresten vi har ringet til vores dyrlæge og han sagde at adfærdsbehandlere kan ikke gøre noget ved det, og hvis de sag ja så var det kun for at tjene penge på det.. Er virkelig bare helt ude af den.. Så håber i kan hjælpe..

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne sæbedispenser fra håndvask 350 kr.
  • Sætte seng sammen 600 kr.
  • Løbende Gutavberg wc 1.280 kr.
  • Ophæng af spejlskab 650 kr.
  • Reparation af AEG vaskemaskine 1.000 kr.
  • Rengøring 1,5 time 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp!!!
  • #1   11. mar 2009 Umiddelbart er hun i gang med sin første kønsmodning, og I kan sagtens riskere, at hun derefter ikke længere kan acceptere andre voksne tæver.

• #2   11. mar 2009 jeg synes at det er ret vigtigt at vide hvilket køn pudelen er? hvis det er en tæve, kan det være det er egetkønsaggression.... det ligger desværre til din type hund... og hun er jo lige i den rette alder til første kønsmodning

• #3   11. mar 2009 ups, det havde Karina så allerede skrvet.... undskyld mit papegøje-indlæg

• #4   11. mar 2009 Altså min am.bull er en hun og den pudel er en 7 årig kastereret han. Jamen hun bed hul i hans ryg mæ kind tænder og der mangler et stykke hud ved struben. Den er blevet syet mæ 4 sting. . Det var ik mig der så det jeg lagde og sov og så kommer min kærestes lille søster og råber at diva har bidt junior.. Hun sir at mens hun så tv var dem pudel junior på gulvet og snuse og så kom diva og så hev diva ham mæ tænderne og bare gik amok siger hun. Men jeg tror bare at han må ha gjort hende noget siden hun gjorde det.. For har en 1 år gammel han chi og diva elsker at lege mæ ham men han er ik altid glad for det så han plejer at hænge fast i hendes øre..engang bed han hende i læben så det blødte og hun gjorde aldrig noget ved ham..

• #5   11. mar 2009 Samina du skal være obs på, at en hund altså virkelig kan ændre sig, når den bliver kønsmoden. Alle hvalpe er jo som udgangspunkt søde, flinke og legesyge. Og når pudlen er en han er det faktisk meget værre... Ingen hund på 7 mdr bør overfalde en hund, der er så meget ældre - og af modsat køn. Og når han skylle syes, har hun jo ihvertfald ikke bare markeret.

• #6   11. mar 2009 Nej det ved jeg jo godt.. Men er altså os chokeret over det.. Fatter bar ikke at min lille pige ku finde på noget.. Men hva skal jeg gøre ved det har bar ingen idér.. Hvornår er hun over kønsmodningen..? Og skal jeg ha fat i en adfærdsbehandler eller hunde træning?

• #7   11. mar 2009 Du kan sagtens snakke med en adfærdsbehandler, men jeg er ikke sikker på, at det vil hjælpe. Nogle hunde (og nogle racer) er bare ikke lavet til at kunne enes med alle andre hunde omkring dem, når først de bliver voksne/kønsmodne, og det kan man ikke rigtigt ændre på.

• #8   11. mar 2009 Synes bestemt også det lyder alvorligt... og lige meget hvor provokerende pudel hannen har været, så berrettiger det ikke til sådan en reaktion.. Jeg tvivler også på at han skulle have bidt efter en tæve på 7 måneder.

Men som Karina så klogt skriver, så er det ikke ualmindeligt for de racer at de får et andet forhold til andre hunde når de nærmer sig kønsmodningen.. Derfor er der så mange til omplacering med netop den alder..

• #9   11. mar 2009 Hmm ved den går under kamp hund men sådan har jeg aldrig set på hende.. Og ved os godt at der er alt for mange hunde der mister hjem hvis folk ik gider eller ik kan hjælpe dem.. Men jeg vil hjælpe min hund for giver ikke bare sådan op, derfor spørger jeg efter råd herinde om hva jeg kan gøre, for der findes da sikkert nogen eller noget der kan hjælpe hende så jeg ikke bare aflives hende som mange andre gør ved deres hunde. . Og jo den pudel har før fløjet på min hund. Selv på min lille chi hvis dem kom tæt på hans kødben..

• #10   11. mar 2009 Jeg mener bare at han umuligt kan have skræmt hende, så hendes eneste udvej var at skambide ham på den måde. Hun har formegentlig fået nok, og derfor sagt fra... men ikke på en ok og hensynsfuld måde. Jeg har ikke set hvad der er sket, men i min verden er det kun ok for en hund at bide hvis det absolut ikke kan se andre udveje, og her kan en markering absolut være nok, især over for en pudel, som normalt har et glimrende hundesprog.

• #11   11. mar 2009 Mine hunde kan da også sige fra overfor hinanden - men aldrig så der ligefrem går hul.

Lanka og Punktum HADER hinanden, og kan ryge seriøst i totterne på hinanden. Dem turde jeg virkelig ikke have gående sammen, hvis det ikke var fordi de er jævnbyrdige i størrelse - og begge to er så små, at vi nemt kan skille dem ad.

• #13   11. mar 2009 Hold de 2 hunde adskildt inden det går helt galt. hvad i vil gøre tja om en adfærdsbeh. kan hjælpe jer ved jeg ikke med det er alm. kendt at den tybe hund ofte har problemer med andre hunde . Jeg ville ikke turde have dem til og gå sammen .

• #14   11. mar 2009 hund s jeg vidste godt at folk ville sige sådan som feks du gør... hvis min hund havde været en labrador ville folk se anderledes på det fordi den ikke hører under katagorien " kamp hund " men nu er det sådan at flere labradore har angrebet folk og hunde end am.bulldog har... jeg kan jo hellere ikke isolere hende fra omverden pga det... ved godt det var forkert af hende men han må da ha gjordt hende noget.

• #15   11. mar 2009 Samina. Hvis det havde været en labrador ville skrive det samme. En puddel har ikke en chance i forhold til en så meget større hund. Derfor ville jeg holde dem adskildt. Og så er det næsten ligegyldig hvad pudlen har gjort så har din mere end blot markeret.

• #16   11. mar 2009 det er altså en mellem pudel. og min hund er ik andet end et par centimeter højere...?

• #17   11. mar 2009 Ja men mig bekendt er din moget tungere.

• #18   11. mar 2009 tja meget og meget. hun er jo stadig hvalp, og hun er ik bully men standart ...

• #20   11. mar 2009 hmm ve det sku ik.. men ve bare at hun ikke er aggresiv.. og ved os at hendes forældre er med god sind...

• #21   11. mar 2009 Hvordan forældrene er jo egentlig ikke særlig intersant da det jo ikke er dem der har bidt. Og hun har ikke kun markeret som en hund normalt ville gøre før den bed som tilfældet er her. Jeg ved så ikke om du har nerver til og lade dem gå sammen men jeg havde ikke.

• #22   11. mar 2009 Samina- Jeg mener ligesom de andre heller ik at din hund har udvist en hensigtsmæssig adfærd.
    Når hun reagerer sådan kan du jo i sidste ende være nød til at holde hende fra andre hunde.
    Jeg ville i hvert fald være meget ked af det hvis min hund skulle være "prøveklud" for en hund der før har udvist aggressiv adfærd.
    Kan ik se hvad pudlen muligvis kunne have gjort for at provokere din hund til at reagere sådan.

At pudlen har fløjet på dine hunde når den har lagt med et ben kan efter min mening ik sammenlignes med dette.
    Jeg mener bestemt ik at din hund skal aflives, men du bliver nød til at have dette i baghovedet næste gang i møder eller skal være sammen med en anden hund.

• #23   11. mar 2009 Vil lige tilføje at der er stor forskel på kaften i et bid fra en AB og en pudel. Hvis du ignorere din hunds adfærd kan det gå meget meget galt. Hvis du ignorere hvad din hund er lavet til, og hvad den er istand til er sagen absolut mere alvorlig end først antaget..

• #24   11. mar 2009 hund s... altså jeg har nu mange mange gange hørt at hvs forældrene har dårlig sind overførers det til hvalpene... men ve ik...

hmm jov det har jeg da, for ser hende ikke som en dræber hund smiley hun er sku den samme hund selvom hun gjorde det der..

• #25   11. mar 2009 skøde hundene... som sagt jeg ser ikke min hund som en kamp hund dvs jeg har aldrig tænkt på hva den er lavet til eller i stand til, desuden en hund bliver til det man opdrager den til, du kan få en chi til at være en dræber hund... såeh sårn ser jeg ik på situationen, for hvis det var pudlen der var øverst var det min hund der skulle syes...

• #26   11. mar 2009 camilla- vi har nok os det i baghovedet når hun er ude, men tror du ik at det vile gøre tingen meget meget værre hvis hu var lukket inde og aldrig mødte nogen...
    hmm prøvekuld? hvorfor slagter hun så ik mine 2 små chihuahua eller alle de hunde hun hilste helt fint på idag? tror bare man ville gøre det værre for sig selv og sin hund hvis man tænkte sådan hele tiden

• #27   11. mar 2009 Man bliver jo nød til at erkende hvad hunden oprindelig er avlet til.....Det gælder jo for alle racer.
    Ja hun er den samme hund for dig, men du bliver jo nød til at tage nogle forholdsregler. Din hund kunne ha valgt bare at markere, men valgte altså direkte at bide den anden hund, og det mener jeg ik man skal tage let på. Både for din hunds skyld, men bestemt også for andres.
    Hvis pudlen ville havde den nok bidt igen, men det gjorde den jo ik.
    Opdragelse har meget at sige ja, men når hunden er så viser aggressioner i så tidlig en alder bliver man altså nød til at tage nogle forbehold i dens omgang med andre hunde.

• #28   11. mar 2009 Samina- Dine chier er hanhunde ik? Det er sjældent at hunde viser aggressioner overfor det modsatte køn.
    Jeg siger ik du skal lukke hende inde, men tænk lige over det inden du lader hende møde en masse fremmede hunde.

• #29   11. mar 2009 hmm altså den som den leger med mest er en han hund.. og den anden er hun... og der ingen problemer i det... pudlen er jo han? men kastreret.. men tror os som der blev sagt tidligere at hun ville ta fat i ham men at det ikke var så hårdt hun mente da hun er meget klumpet...

• #30   11. mar 2009 Nååå nej hun ville nok bare give pudlen et slik men kom til og bide ? Og fint at der ikke er problemer med andre men det kan der meget hurtigt komme hvis ikke du tager dette meget alvorligt. Jeg kan godt forstå du forsøger og forsvare din hund men du er altså nød til også og se realistisk på hvad der er sket.

• #31   11. mar 2009 ser da os realistisk på det.. men hva sku jeg gøre? aflive hende som mange andre ville ha gjordt hvis det var deres hund... eller sælge hende? bare fordi hun har bidt ham er det altså ik verdens undergang... ved det er forkert men man skal heller ik overdrive..

• #32   12. mar 2009 Der er mig bekendt ingen der har sagt aflivning i indlæget. Men læn du dig tilbage og se hvad der sker. Det er nemlig det letteste. Jeg ønske og håber så bare at det er en af dine egne hunde det går ud over næste gang og ikke en forsvarsløs fremmed. Det er lige akurat hundeejere som dig der er med til at gøre andre utrykke ved kampracerne fordi i ikke vil se i øjnene hvad i anskaffer jer.

• #33   12. mar 2009 hva faen er det for noed og sig? få dig et liv... hmm jamen jeg håber da min dræber hund møder dine engle hunde og flår dem i små stykker..

• #34   12. mar 2009 Hold da op en saglig måde at tale med folk på, der rent faktisk forsøger og hjælpe dig til at se hvad problemet måske kan være!

Jeg synes du skal få fat i en adfærdsbehandler der kan lærer dig lidt om hundeadfærd og udvikling. Jeg håber du lytter mere til fagfolk end til folk her inde - for det der er da lavmålet!

Hvad havde du håbet at få ud af tråden her, om man må spørge? At folk kunne forvisse dig i, det uden tvivl var pudlen der har lagt op og næmest bedt din ambull om at sætte tænderne i sig? At folk vil skrive din skønne "ambull- once a puppy" bestemt er forskånet for aggresioner mod andre hunde her i kønsmodningen? Halo...

• #35   12. mar 2009 Jeg vil da godt komme med et råd til dig.
    Fremover lader du ikke dine hunde være alene sammen (fordi du nu kender risikoen), og du lader ikke din Am.Bull være løs sammen med andre hunde uden, at hundenes ejere kender risikoen.
    Så vil du være en rigtig god og ansvarlig ejer af en voksen Am. Bull. og vi andre kan være trygge, når vi går tur med vores hunde.

• #36   12. mar 2009 Jeg vil give de andre ret, vi lader heller ikke vores 3 være alene da Zita så gerne vil bestemme det hele og lege politihund overfor de to andre, og hun kan ikke nøjes med at markere.
    Så når de er alene er de delt op pablo og freja i stuen og zita i gangen.

• #37   12. mar 2009 Jeg tror bare jeg ville lytte til de gode råd du har fået her på siden, og få fat i en adfærdsbehandler, og indtil du har gjort det, skal hundene ikke være alene hjemme.
    Og NEJ, det har faktisk ikke noget at gøre med at du har en muskelhund, det har noget at gøre med at du har en hund, der har angrebet en anden hund tilsyneladende uprovokeret...

• #38   12. mar 2009 belinda. jeg har ledt og ledt og kan ik finde nogen her i vestjylland... hundene er aldrig alene hjemme for de splitter alt ad-..

• #39   12. mar 2009 Det handler ikke kun om at de ikke må være alene hjemme. De skal heller ikke være alene sammen i et rum, mens du er i et andet...
    Det kan jo ende endnu værre næste gang..
    En puddel har ikke en særlig god chance mod en ambull, hvis først ambullen bliver rigtigt sur.
    Kontakt Etologisk institut. De giver gratis vejledning, og kan sikkert hjælpe dig med at finde en behandler i dit område.

(link fjernet)

Åbningstider

Mandag til fredag 10 til 17.

Telefon 7020 1919 hverdag fra 10 til 17.

• #40   12. mar 2009 hmm altså mig og min kæreste bor i en bygning ved siden af huset.. og pudlen er i huset mens ab og de 2 chi er sammen me os...

okaiii det må jeg da lii kigge på takker..

Kommentér på:
Hjælp!!!

Annonce