{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
872 visninger | Oprettet:

Hvor er vi mennesker dog dumme!! {{forumTopicSubject}}

Foranlediget af en anden tråd kom jeg til at tænke på hvor kloge hunde er.
Jeg har en veninde, som havde en 10 ugers labhvalp. Hun ville gerne have at denne hvalp skulle have selskab, så hun søægte efter en voksen labhanhund. Hun fandt så en og aftalte at hun skulle komme ned og møde ham. Hun bad mig tage med og jeg indvilligede selvfølgelig. Vi tog Lotus med i bilen for at finde ud af, hvordan denne hanhund havde det med andre hunde.
Vi bliver budt velkommen af ejerne og jeg gør alle de ting, som man IKKE skal gøre. Dette gør jeg fordi min veninde har 2 småpiger og jeg ville være sikker poå at HVIS han var nervøs eller vigende, så skulle min veninde opleve det, så hun kunne sige nej tak. Jeg kommer indenfor, hilser pænt og stille på denne hanhund hvorefter jeg bukker mig ind over hans hovede og nusser med ham. Intet problem. Jeg nusser hans ører og rundt om øjnene. Jeg nusser ham i det hele taget over det hele. En SKØN, stille og rolig hanhund.
Vi sidder så og snakker lidt og de fortæller at han er kastreret fordi naboen har en tæve, som han er MEGET glad for og det ville være synd, hvis de ikke kunne lege, når hun var i løbetid.......Plausibel forklaring, synes vi. Og min veninde har absolut ingen intensioner om avl, så det passede hende fint at han var kastreret.
Vi fik også at vide at familiens 2 børn var begyndt til så mange fritidsaktiviteter, som forældrene også deltog i, at de ikke synes at de havde tid nok til ham og derfor ville de sælge ham. Fint nok.
Vi blev enige om at lukke ham ud i haven sammen med Lotus for at se ham sammen med andre hunde.
Lotus er normalt en strid tæve og hun er meget verbal. Hun startede også med at fare frem imod ham og forsøge at sætte ham på plads inden han næsten havde opdaget hende. Lotus GØR ikke andre hunde noget, men hun siger TYDELIGT fra..... Det gjorde hun også overfor denne stakkels hanhund og det undrede mig lidt, men jeg slog det hen med at hun var på fremmed grund og med en fremmed hanhund. Dog PLEJER hun ikke at reagere så voldsomt. Han prøvede et par gange at jumpe hende, men DET fandt han hurtigt ud af at hvis han ville bevare sin værdighed, var DETTE ikke vejen frem.
Alt i alt en dejlig hanhund, som min veninde og jeg blev enige om, ville være en gevinst for hendes hvalp. Dog bad jeg min veninde og at forlange at hun skulle have ham "på prøve" et par dage for at se, om han overhovedet kunne sammen emd hvalpen.
Vi drog hjemad, men sent om aftenen ringede min veninde. Hun var knust. Denne skønne hanhund havde bare hængt på ryggen af den stakkels hvalp lige siden han kom indenfor døren. Hvalpen var gentagne gange endt med et ben ud til hver side, splattet helt ud på gulvet, fordi denne hanhund absolut skulle jumpe hvalpen HELE tiden. Hun sagde at det var NON stop og at det turde hun ikke, for hun var bange for at hvalpens knogler og led skulle atge skade.
Det forstod jeg til fulde og bad hende ringe til ejeren og så måtte hun aflevere hunden igen. Ejeren fik forklaringen på at hun ikke kunne ha`ham mere, hvortil de svarede at det havde han altid gjort. Det var derfor de havde kastreret han og de ahvde håbet at det hjalp. Hmmmmm, det var ikke den forklaring VI fik, da vi var nede for at se på ham.
Men buttom line: Han kom tilbage til ejer og jeg ved ikke, hvad der siden er sket med ham.
Men bagefter kunne jeg have slået mig selv........ Det var jo DET Lotus, på sin egen hundemåde, havde forsøgt at fortælle os!!!!!!!!!!! Hvordan kunne jeg være så blind?? Hun var betydeligt mere vokal end hun plejer at være og hun var tydeligt irriteret på ham.......Hun fortalte os det jo!!!
Så GID man kunne læse sin hunds tanker ind imellem.
Lang historie, sorry:-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor er vi mennesker dog dumme!!
Kommentér på:
Hvor er vi mennesker dog dumme!!

Annonce