258 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Løse hunde i skovene Løse hunde i skovene

Da min mor i morges hørte et indslag i radion om løse hunde i skovene og rådyr, vil jeg lige opfordre hundeejere til at holde deres hunde i snor, også selvom de nok har godt styr på dem (jeg er en af dem der mener jeg har det. Om det er rigtigt? Det håber jeg *GS*) Pga. sneen, kulden og islaget vil rådyrene nemlig komme til at bruge for mange kræfter på at flygte hvis der kommer løse hunde i nærheden. I forvejen skal de bruge mange kræfter på at finde føde i dette meget kolde vintervejr.

Bare lige en lille opfordring fra mig :o)

Forsat god weekend!

Mange hilsner fra Rikke

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Samle puslebord 300 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Rengøring af ovn 300 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løse hunde i skovene
  • #1   28. jan 2006 Vi mødte to styks i fuldt firspring forleden, tøsen smækkede bare måsen i sneen og kiggede langt efter dem *G*

Men flot ser det ud når de kommer på fuld fart.

• #2   28. jan 2006 Ja, jeg har godt hørt det - og der hvor vi lufter er der mange rådyr, men jeg har bare Buzz der vil jage, og han er ALTID i snor:D

• #3   28. jan 2006 Takker for info Rikke, vi har heldigvis (eller desværre) ingen af den slags dyr ved os - tilgengæld har jeg lige købt en pose æbler til fulgene, de sulter også efterhånden, især solsorten..

• #4   28. jan 2006 Ikke for at være lyseslukker - men til information er man iht naturfredningsloven ALTID pålagt, at holde sin hund i snor i skoven.
    Derfor burde denne advarsel være unødig !!

Det er KUN i hundeskove, at hunden må luftes uden snor.

Løse hunde i skoven gør desværre stor skade på skovens vildt året rundt - en skam, at så mange ikke forstår/ ikke vil sætte sig ind i de gældende regler for færdsel i naturen.

• #5   28. jan 2006 kan kun give Marlene ret :o))

• #6   29. jan 2006 Har da været ude at træne i skoven - vi bruger 2/3 del af skoven - så de dyr der evt. er der trækker op til foderstederne - hvor vi ikke kommer med hundene - efter en 4-5 timer forlader vi skoven igen - de eneste spor vi efterlader er dem vi har afsat i skovbunden.

• #7   29. jan 2006 Babett: Jeg håber da, at I har en tilladelse til at træne hvor I gør .. specielt hvis der som du beskriver er vildt i området.
    Det kan godt være, at der ikke er synlige spor efter Jer. Men det er jo ikke det det handler om. Det er den måde I forstyrrer vildtet på.
    Tænker I over hvornår de er i brunst ??
    Hvornår de har hvalpe, lam, kalve, killinger ??

Kommentér på:
Løse hunde i skovene

Annonce