4.662 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 34 Svar

Kennel Ashanti??? Kennel Ashanti???

Jeg leder efter hund og har kig på mops og fransk bulldog, emn synes det er svært at finde et godt sted, men faldt så over kennel ashanti's hjemmeside, og kan se de har begge, men nu tænker jeg lidt, med alle de hunde, kan jeg slet ikke forstå de har tid til det =(

Nogen der har gode erfaringer med dem??? Jeg er ny på markedet så håber der er nogen herinde der ved noget.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fejlfinding og reparation af kabel 1.000 kr.
  • Bundventil skiftes i vask 400 kr.
  • Sæt vaskemaskine til (el) 500 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 1.000 kr.
  • elektriker 600 kr.
  • Mounting of TV on wall 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennel Ashanti???
  • #1   4. mar 2009 Alene det at de avler uden stambog, ville med de racer de har, få alle alarmsignaler til at lyse rødt hos mig !
    Der er sundhedskrav til alle deres racer i DKK regi og jeg ville da spørge om jeg måtte se deres resultater vedr. undersøgelser, lad dig ikke nøjes med mundtlige bekræftigelser

• #2   4. mar 2009 jeg har hørt lidt på dem, og de siger at mopsforældrene har stamtavle, så det får mig jo til at undres ved at hvalpene så ikke har =(

• #3   4. mar 2009 mopsen skal ikke udstilles hverken i dkk eller dru,,i dru har man dog hd krav på dem,,så det burde være nemt at lave hvalpe med stambog netop der

Du skal nok gøre op med dig selv hvad du gerne vil have ,,rigtig mange især herinde mener der kun er noget ved hunde med stamtavler og med dkk..men det er jo smagsag
    I dru kræver de ikke udstilling men hd prøver og patella afhængig af hvilke racer og det er jo op til den enklete at vudere om de skal serkorrekte ud eller de er sygdoms chekket så spørg dem derover og besøg dem så vil du nok kunne føle hvor "gode " de er

• #4   4. mar 2009 Jeg har det ligesom Ghita, jeg ville også undlade at købe hund uden travle. Min hund er først og fremmest en familiehund, og jeg ved at jeg ville blive knust hvis den havde en eller anden arvelig sygdom... Jeg ved god at hunde med tavler er væsentlig dyre, og det kan afskrække mange, men hvis hunden har arvet fx. HD, så er det ingenting i forhold til dyrlæge regninger man får der :-s

Så med andre ord, tænk dig godt om før du vælger en hund uden tavle, og hvis du gør det alligevel så vær sikker på at forældrehundene er tjekket for racespecefikke sygdomme. Tit vil du opdage at de ikke er det eller at de simpelthen er dumpet, og at det er derfor ikke har kunne blive godkendt...
    Held og lykke med din nye kommende vaps smiley

• #6   4. mar 2009 så har man da hørt det med som undskyldning: "Vi har valgt at avle uden tavle da der er stor efterspørgsel på hunde uden stamtavler" *vor herre til hest*

hvorfor ikke kalde en spade for en spade og sige: "Vi er for dovne til at sætte os ind i reglerne vedr. avl på vore forskellige racer, så vi avler bare derudaf, hundene skal jo da tjene til føden"

• #8   4. mar 2009 Jeg har så lige fået at vide at de avler på alt for unge hunde =O

Jeg har valgt ikke at støtte deres opdræt efter det jeg har fået at vide.

• #10   4. mar 2009 En stamtavle er et rigtig fint værktøj, men bruger man den ikke kan man lige så godt købe uden. Dog er det noget svært at have et seriøst opdræt uden stamtavler, for hvordan undgår man indavl fx. hvis man ikke aner hvem end hund er i familie med?

Køber man via DKK- har man større tryghed hvis noget skulle gå galt, de har nemlig jurister ansat som hjælper i disse sager.

• #13   4. mar 2009 søren -- det eneste jeg har tømmermænd over er de øl jeg fik i weekenden..

læs lige lidt på den her

(link fjernet)

• #15   4. mar 2009 Jay lad os få flere hunde uden tavle.. se bare hvor fint et eksemplar Joey er.. jo flere af hans slags jo bedre..

Uden tavle ingen garanti.. du aner ikke hvad hunde bærer på i generne.. du risikere at stå med en hund der koster mange tusind i dyrlægeregninger, penge der sikkert kunne være sparet ved at købe hund fra et ordentligt sted

• #16   4. mar 2009 Søren - det er dog fantastisk så snævertsynet man kan være - du må da have skuklapper på hvis ikke du har forstået endnu at den udsendelse INTET har med dansk avlsarbejde at gøre

Men du vil jo stædigt holde fast i det tynde strå du mener at have fat i der - uanset hvad statiskerne for dk siger

sørgeligt er det

Og til trådstarter - mht til den race du overvejer - så er det en modehund - og derfor ska,avles der på alt - importeres der alt og sælges der alt

Sørg for at have en god kennelklub i ryggen, her anbefaler jeg klart DKK - og køb en hvalp fra en god opdrætter - en med tavle

Håber du finder det rette sted og får dig en god hvalp - så du ikke sidder med sygdomme og lign på et lille kræ du elsker

Og nej, stamtavlen er ikke en total garanti for en helt fri hund - men det er fame da et godt stykke på vejen - og skulle problemerne opstå, så har du mulighed for at gøre noget ved det, det er svært når der købes tavleløse hunde

• #17   4. mar 2009 stavefejl og tastefejl er gratis - min tavleløse staveged er stukket af

• #18   4. mar 2009 Søren, jeg synes, du skyder dig selv i foden ved konstant at nævne den engelske udsendelse - den er jo netop IKKE dækkende for de danske forhold. Og derfor kan du lige præcis IKKE bruge denne udsendelse som argument FOR tavleløse hunde.
    Du virker så besat i dit korstog mod stambogsførte hunde, at det virker som om objektiviteten er sat helt ud af spil?

• #19   4. mar 2009 Hundemutter - det er et kanon link det der ;O))

• #20   4. mar 2009 bente -- det er bare slet ikke pointen for søren... søren elsker bare at drille alle de små piger som sidder rundt omkring i det danske land... for så har han lidt han kan sidde og tromme sig på maven over når der ikke er andre der gider at lege med ham..

for i sørens verden er tingene sort/hvide -- og hvad fatter gør er altid det rigtige...

det er eneste forklaring jeg umiddelbart kan finde -- endten det eller også er han 12 år.

• #21   4. mar 2009 Hundemutter - Bull eye - mere i plet kan det ikke være

• #22   4. mar 2009 Jeg vil gerne være sikker på at den hund jeg skal købe ikke er indavl osv da jeg ved at det er en race der er mange sygdomme ved.

Har fået flere private beskeder om dem og det er ikke positivt, derfor synes jeg det er trist at der er folk der ligefrem vil have at jeg køber hos dem.

De har solgt flere syge hunde og så avler de på alt for unge hunde, sådan et sted vil jeg slet ikke støtte. så hellere spare lidt længere og få noget ordentligt.

jeg må sige jeg er i chok over hvordan en hundefabrik som denne kan få lov til at blive uden at der er nogen der griber ind. kan man virkelig ikke gøre noget ved det?

• #23   4. mar 2009 Hundemutters kommentar SKAL kåres som dagens bedste smiley

• #24   4. mar 2009 Sisse - dejligt du har fået vished om tingene inden du stod med din hvalp

Og Søren - det er da sjovt som du forsvinder fra trådene så snart der kommer realiteter på bordet

• #31   5. mar 2009 Søren - man kan da ikke andet end ryste på hovedet af dig - er en Rapport fra DB et rygte?? er det ikke realitet nok for dig??

Eller skal du klamre dig til det forfærdelige avl der laves i England, som INTET har med Dansk avlsarbejde at gøre??
    Bliver du virkelig ved med selv at tro på at det er et trumf kort du har i hånden???

En DKK tavle er væsentligt mere værd end det papir den er skrevet på - For folk der er istand til at sætte sig ind i tingene

Så nej Søren for dig er den nok ikke mere værd end papirets værdi - for du fatter åbenbart ikke hvad det går ud på

Og nej jeg er ikke personlig - for det er kun noget jeg er overfor folk jeg kender - og så heldig er du ikke

• #34   5. mar 2009 jeg smiler nu lidt af søren fordi han tør og det er altid det samme her på hg,,er man imod dkk så bliver man tromlet ned...jeg er nu også med for tavler så ikke jer er ening med ham,,måske han er med på hver en tråd han kan rakke ned på tavler men så kan man nok også sige at mange er jer er omvendt...

mht den omtalte kennel så kender jeg dem ikke,,men nogen kan jo godt være fornuftige nok og cheke deres hunde for hd osv selvom det er uden tavler,,så spørg dem om du må se disse papir....

Jeg kan heller ikke lide man høvler "kennel"ned uden rigtige informationer,,og ja jeg ved at nogen herinde gør det fordi jeg selv har stået rigeligt for skud herinde og sjovt nok når alle instanser så finder ud af man faktisk ikke var det man blev beskyldt for ja så ties det bare værk...jeg syntes det re synd for kennel ashanti hvis de gør et godt stykke arbejde at det bliver ødelagt fordi man kun kan lide tavler,,,,lige korrekt som når det er omvendt....at det er synd for hundene hvis de bliver avlet på som syge....så mit råd tag derhed og find ud af det med dine egne øjne det er det eneste du kan stole på

• #36   5. mar 2009 Søren: Jeg glæder mig så til at se ARGUMENTER fra dig, der kan underbygges og ikke bare påstande baseret på en engelsk udsendelse.

Og tænk, nu er jeg blevet en kamphund *GG*

• #38   5. mar 2009 søren -- så brug det som agument -- ikke en udsendelse som intet har med dansk opdræt at gøre -- og som er klippet ned til et minimum fordi at der bla i orginalen nævnes at man netop i de nordiske kennelklubber har gjort et kæmpe stykke arbejde for at avle væk fra de sygdomme som vi --- inc tavle løse opdrætte har påført vores racer. det er der jo ikke meget prime time i for dansk tv.

du efterlyser respekt for dine holdninger -- den får du i det øjeblik at du respektere at andre ikke er enige med dig.. du sidder og gør folk der igennem årtier har kæmpet en kamp for at deres racer skulle overleve og forbedres fra det groteske billede der her i landet hører fortiden til - til dyremishandlere af værste skuffe - blot fordi du har set en udsendelse på tv2 og har et par dårlige eks.

de dårlige eks er alle steder --- jeg har dem også --- specielt når det gælder de tavleløse hunde -- jeg har betalt en enorm høj pris endda for mine erfaringer. og jeg savner i høj grad respekt fra din side for at vi to ikke er enige -- lige så vel som du savner den fra min side...

og så længe din agumentation ligger under børnehave stadiet og ikke er funderet i andet end din *livserfaring* så ligger din agumentation på et meget lille sted.

og i forhold til din mening om at tingene gøre personlige.. ja så bliver det sku personligt når du sidder og udråber folk som svindlere og klamphuggere bare fordi du kan finde ud af at slå op i ekstra bladet og se lidt revolver jounalistik....

.

• #40   5. mar 2009 undskyld men når vi taler børnehave så er stedet her vist rigtig i den grad.....og nu taler jeg efter mine erfaringer.....

• #42   5. mar 2009 regnede heller ikke med andet fra din side søren

• #43   16. okt 2009 jeg vil gerne lige sige a jeg har købt min engelsk bulldog hos ashanti og jeg har ik nogle problemer med frida og hun er uden stambog , jeg vil sige en hund er en hunde med eller uden stambog.. jeg var over a se på frida da hun var 9dage gamle og så har fået billeder og fik a vide når hun kunn se og gå alle de ting i de uger jeg skull vente på hende, jeg er tilfres med dem.. og desuden bliver der lavet en købaftale som der skal være.. så jeg sys bare i skal lukke røver og ikke sig sådan noget pis når i ikk kender dem !!!!!!!!!!!!!!

• #44   16. okt 2009 sikke pænt du kan tale....

• #45   21. okt 2009 Jeg har nu forhørt mig rundt omkring og har snakket med flere der har fået aflivet deres hunde efter at have købt hos dem =( De er på flere sorte lister ved dyrlæger da deres hunde er alt for unge og ikke testet for noget som helst.

Jeg vil bare sige i skal tage og holde jer væk, det er en ren hundefabrik.

• #46   21. okt 2009 Hvor er det dejligt at du undersøger sagen, Simon..... OG retter dig efter advarsler:-) Det kunne mange lære af:-)

• #47   17. nov 2009 jn&sn N : ja for jegbliver sur over folk skriver sådan når de ikk kender dem.. vi har en rigtig sund og frisk engelsk bulldog fra dem ..

simon M: ja ja fint nok. men vi har en sund og frisk hund !!!!!!

• #48   17. nov 2009 man kan simpelthen ikke undgå at der indimellem vil være en hund der bliver syg når man laver mange hvalpe,,,MEN man kan opfører sig ordentligt og stå ved sit ansvar når og hvis det sker.....

• #49   17. nov 2009 iben hvordan kan dommeren se om hunden er sund??

• #50   17. nov 2009 nu tænker jeg også på hd hos fks fb og mops det kan en dommer da heller ikke se,,,så klart at en udstilling mest tegner på race typiskhed

• #52   17. nov 2009 spørger du mig søren??

• #55   28. feb 2010 Vi har købt en labrador hos kennel ashanit og er godt tilfreds (:

Kommentér på:
Kennel Ashanti???

Annonce