{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.792 visninger | Oprettet:

Ang Broholmer, anskaffelse. hjælp søge {{forumTopicSubject}}

Vi vil gerne anskaffe os en broholmer, har simpelthen kun hørt godt om den, og tror bare det er det helt rigtige for vores lille familie. Jeg har dog også læst at man forpligter sig til nogle ting, osv. Vil bare gerne vide jer som har Broholmer eller jer som kender til det, hvad vi nu skal gøre?

Vi skal melde os ind i Broholmer selskabet, og så at vi vendes og drejes til en vurdering.

Fortæl endelig alt hvad i ved. :o)

På forhånd tak herfra.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ang Broholmer, anskaffelse. hjælp søge
  • #1   3. mar 2009 Jeg tror nok , man forpligter sig til forskellige ting , hvis man køber en broholmer.........

Men du skriver i profilen, at Doberman er din ynglingshund..... hvorfor køber du så en broholmer..... *LOOOL*

• #2   3. mar 2009 He he, fordi at en dobermann synes jeg er en brugshund, og jeg føler ikke jeg præcis kan give den 100% nok, men korrekt, det er en af mine drømmehunde, men kæresten og jeg har taget en lang snak om det, og folk er heller ikke bange for Broholmeren. Det skal ikke være sådan folk er bange for os når vi går i byen. Broholmeren er en venlig og rolig hund. Det er bare perfekt for os ;o)

Ja man binder sig til en masse, har jeg læst mig til smiley

Tak for svar og spørgsmål (:

• #3   3. mar 2009 Nååå ok...... *GG*..... lyder fornuftigt....

• #4   3. mar 2009 (link fjernet)

Dette er noget af det jeg har læst, men der er meget mere jeg har læst.

• #5   3. mar 2009 http://www.broholmeren.dk og denne er nu læst færdig og, så jeg kontakter en fra selskabet i morgen. Vi søger dog først nu hund til næste sommer, så 1½ år til endnu ;o)

Men det skal være planlagt det hele jo.

• #6   3. mar 2009 Du skal meldes ind i deres klub og godkendes til at være ejer. Derefter så SKAL hunden med til udstillinger og bliver den godkendt til avl SKAL der avles på den!

Så det skal I også lige huske til tænke på smiley

• #7   3. mar 2009 Ja, da der stadig er få broholmere i landet, binder I jer til at være med til at genopbygge racen og avle på jeres hund (hvis den holder standarden både fysisk og psykisk)

• #9   3. mar 2009 Så er det jo lidt utroligt at folk avler "broweilere" altså kryds mellem broholmer og rottweiler..
    Men det må så være de broholmere, der IKKE opnåede avlsgodkendelse.. Eller hvad ??

• #10   3. mar 2009 Det virker som en rigtig skøn hund med et sundt temperament. Men det jo ikke sikkert vi bliver erklæret egnet. Det vil tiden jo vise.

Virker i hvert fald som en hund man kunne have i fokus, som familie hund, med godt temperament, og stadig vogtende. Synes også det er folk de samarbejder så meget om at holde race gående. Meget spændende, som vi vil bidrage med hvis dette bliver aktuelt, det er jo slet slet ikke sikkert. Tror helt sikkert det er den rigtige race for os, og min følelse bliver mere og mere bekræfter desto mere jeg læser om racen. Men kunne nu være rart at få lov til at tilbringe noget tid i virkeligheden med sådan en race synes jeg nu.

• #11   4. mar 2009 De har jo det meget "stramme" alsprogram, som selskabet styrer administrerer, for at bevare racen, som var ualmindelig tæt på at uddø for ikke ret mange år siden.
    Jeg syntes det er HELT ok, at det er Broholmerselskabet bestemmer hvilke hunde der skal parres, for ellers ville der ikke gå ret længe inden racen var ødelagt, og sandsynligvis ville uddø igen.
    Det er en SKANDALE at skruppelløse, pengegriske fjolser laver blandinger af Broholmer og Rottweiler, og kalder det en race.....

Alt andet lige, så kender man betingelserne for at blive Broholmer ejer FØR man melder sig ind i selskabet, og syntes man ikke det er OK, så kan man jo bare vælge en anden race.....
    Jeg ved ikke hvor strikse de er, men jeg håber da virkelig ikke, at de godkender folk, der før har "været på kant" med deres ideologier ;o)

• #12   4. mar 2009 * Smydi * - Undskyld, men er denne besked ment til mig ? :-S

• #13   4. mar 2009 Mille - ingen grund til at undskylde ;o)

Nej, mit indlæg er ikke rettet mod nogen navngiven person, hvis den var det, ville mit svar starte med navnet på den som den var rettet mod. Føler du dig truffet da - hvis du gør, hvorfor ???

Mine synspunkter/forsvar af Broholmerselskabets metoder er sådan set for at forklare dem der evt. IKKE syntes de er OK, at der er ret så god grund til at tingene er sådan - og hvilken betydning det har for racens overlevelse....

• #14   4. mar 2009 * Smydi * - nej ok, blev forvirret fordi der intet navn stod, og da indlægget er mit, gik jeg ud fra den var henvendt til mig. Nej jeg synes ikke jeg burde føle mig truffet, fordi jeg har læst betingelserne godt igennem, og synes også det er på sin plads at folk der kenskab til alle hundene i Danmark vælger hvem der skal videreføre racen med hvem. Læste også der kun er 680 hunde tilbage, så jeg forstår det bestemt godt, men vi gør det nu godt nok ikke for pengene det er helt sikkert. Vi er faldet for denne race, og derfor accepterer vi selvfølgelig også at der er nogle betingelser hvis man har en avls egnet hund. Men jeg beklager min misforståelse :o)

• #15   4. mar 2009 Mille - der er, ud over dig og mig, 6 andre der deltager i tråden - det KUNNE jo være at de (eller andre der læser med) f.eks. ikke vidste hvorfor tingene er som de er mht. Broholmeren... Derfor fakta, som jeg syntes er ret så relevante at få med i debatten her ;o)

• #16   4. mar 2009 ¨* Smydi * - Jamen så længe du har tiden og lysten til at dele din viden, er det da fremragende. Håber nogen blev så meget klogere af dit indlæg.

Nu vil jeg smutte ud med min skønne hund :O)

Kommentér på:
Ang Broholmer, anskaffelse. hjælp søge

Annonce