{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Andre forumemner med "NU tv2"
TV2 NU!
Agility på tv2 nu
Skrevet af: * Tante Trut * - 23. jun 2008

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  NU tv2
  • #1   27. feb 2009 det kan ses her http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/

• #2   27. feb 2009 Kort og godt. Muskelhunde skal være i snor på alle offentlige steder

• #4   27. feb 2009 Ja sorry, jeg nåede det ikke helt det sluttede lige som den blev lagt ind her... Øv øv øv...

Jeg nåede heller ikke høre det hele...

Tja man kan jo undre sig at det ikke skal gælde alle hunde???

• #5   27. feb 2009 de siger jo netop at de vil han en lov så alle hunde skal være i snor og så vil de ha en aldersgranse på for hvornår man må få hund

• #6   27. feb 2009 Nå så forstod jeg det bare ikke helt ;o) men de er nok også fordi jeg efterhånden har paraderene oppe, fordi det altid er muskelhunde, som der bliver snakket om... ;o)

• #7   27. feb 2009 Jeg vil dælme være ked af at jeg ikke kunne gå fri med min... Hvis hun altid skulle føres i snor er det da først at alt hendes energi brænder inde i hende og så er det da først jeg får et problem.... Vi træner hende og endelig har hun det bedst uden en snor. I øjeblikket går bruger jeg min snor flittigt da hun er i løbetid men hun er bestemt og en anden hund end når hun får lov til at frirundt og undersøge på egenhånd.

Måske er holdningen anderledes ude på landet, for her går sørme mange hunde rundt som ikke lige adlyder ders ejer første gang de kalder. Men alligevel påstår jeg at problemerne oftes kan komme når hundene er i snor... mellem hundene!

• #8   27. feb 2009 man kan ikke se indslaget..

• #9   27. feb 2009 syens det er helt fint de skal være i snor så kan ma ha dem til at rande løse hjemme i sin have

• #10   27. feb 2009 jeg kan godt se det

• #11   27. feb 2009 Mathilde: Jeg holder på at man skal gå i snor i byen og steder hvor hunden genere andre... Vi bor på landet g jeg synes da det er træls at naboen gravhund løber rundt ude på vejen uden ejere, og render ind i vores indkørsel og forstyrrer vores hunde....

Ligesom jeg HADER når folk ikke har snor på deres hund i gågaden el.lign. Når jeg går med vores er de altid i snor og kun fri på marker, i skoven eller i hundegården til træning... - men det skal der også være plads til hvis man bare har styr på sin hund og man mener den ikke bider eller genere andre hunde...

• #12   27. feb 2009 ja så længe man er på sin egen grund men at folk lade ders hunde rande i andres skove os så noget så syens jeg ikke det er ok

• #13   27. feb 2009 Jeg håber dælme der bliver taget hensyn til de folk der godt mangter opgaven... måske ved at bevise ved hjælp at en trænings bog eller noget... Men nu arbejder jeg på en dyreklinik og der kommer også mange folk som aldrig har trænet med deres hund som også besider opgaven at gå uden snor med deres hund... så det bliver dælme svært at lave en lovgivning der ikke rammer nogen på vejen!

Istedet for alt det her burde de finde en måde at lave lovgivning der forbyder seksuel kontakt med ens husdyr... det er fandme utrolig at det ikke kan lade sig gøre at lave et forbud på dette emne... så er lidt mere rolig når det kommer til folk der ikke benytter sig at hundesnor

• #14   27. feb 2009 Hvis det bliver vedtaget at alle hunde skal være i snor altid.....Ja så vælger jeg at aflive mine....Det er sgu ikke noget liv for en hund, aldrig at kunne løbe løs....Så jeg håber bestemt ikke det bliver vedtaget------

• #15   27. feb 2009 det kan vel aldrig blive altid- du må vel selv om hvad du gør i egen have og på privat grund og hvad med hundeskove der er indhegnet???

• #16   27. feb 2009 Det håber jeg godtnok heller ikke... måske inde i byen hvor der er biler og cykler... Så skal man ikke købe sig en kelpie hvis ikke det er menigen den kan få lov at løbe frit

• #17   27. feb 2009 Meen man kan jo altid omgå en lov.... ligesom så meget andet....Hundeskoven sætter vi aldrig en pote i-----og haven har jo ikke alle de nye oplevelser, så det er ikke frihed............
    Fantastisk at nogle få skal kunne ødelægge det for så mange......

• #18   27. feb 2009 <b>Fantastisk at nogle få skal kunne ødelægge det for så mange......</b>

SÅ enig.

Det er kamphundene, der er problemet - ergo er det dem der skal holdes i snor. Hvor svært kan det være ?

• #19   27. feb 2009 nej alle hunde bør sku holdes i sno på nær hjemme ved folk selv der er så mange der bare lader ders hunde gå i skoven unden snor og det er noget være svineri syns

• #20   27. feb 2009 selvfølgelig skal den være i snor, ligesom alle andre hunde ?! man må jo respectere at ikke alle gider snakke med ens hund og nogen er bange for dem,

• #23   27. feb 2009 Så må vi se hvordan den kan overholdes.....Jeg vil fortsat lufte mine sch. hvor det er muligt uden snor........Snakker ikke om midt inde i byen-----eller i skoven hvor der er vildt-----men de steder hvor vi nu i snart 22 år har gået uden snor på hundene---------

• #24   27. feb 2009 Vi har en amstaff og en pointer bla. og vi går på stranden, på denne tid er der stort set kun os... og der er pointeren i snor og amstaffen fri... (pointeren løber væk og amstaffen er bange for at blive væk)

Vi tager af og til i hundeskoven, men kun den store der er her for ellers kan vi ikke gå fri med pointeren, da han render langt frem og i den lille skov kommer der mange hunde.... Ludvig(amstaffen) kender de fleste der ude og kan lege med alle... Balou(pointeren) er ikke ret god til andre hanhunde end Ludvig, vi håber dog på bedring nu hvor de er blevet kas.

Jeg forstår ikke at den af vores hunde som helt sikkert er MINDST farlig, ikke at Balou er farlig, men vi er 100 på Ludvig ikke gør noget, er den der skal laves love imod og gøres til en farlig hund som SKAL have snor på, men den hund som vi ikke kan kalde til os og som ikke er god til andre (hanner) må godt gå fri....

Vi havde en gang en veninde hendes hund blev bidt ihjel af en lab. (som en hundetræner ejede) den skulle ikke engang aflives eller noget... og ejeren af denne sagde bare det har den aldrig gjort før og han mente at han havde 100% styr på sin hund? Men en lab. i de forkerte hænder er også farlig...

Kommentér på:
NU tv2

Annonce