{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.112 visninger | Oprettet:

Er der andre der har oplevet dette??! {{forumTopicSubject}}

Jeg havde en rigtig ubehalig oplevelse igår!!

Det startede med at jeg i mandags gav min hund Advantage mod lopper osv. Om tirsdagen var vi ude og gå på noget der hedder Pinsepladsen hvor hunde kan få lov til at gå frit rundt, da vi kom hjem begyndte hans ene pote og klø rigtig meget. Prøvede at kigge på hans pote med der var ikke noget at se. Om natten lå han ekstrem urolig, men tænkte bare han lå og vasket sig. Onsdag morgen da min kæreste skulle på job ved en syv tiden om morgen, skulle kan lige kysse ham farvel. Var hans snude helt vild hævet. Prøvede at putte ham i bad da jeg tænkte at det kunne være det der Advantage. Det hjalp en lille smule. Ringede og fik en tid hos dyrlægen kl. 13. Da vi ankom var hævelsen selvfølelig væk. Men synes at de lige skulle kigge på ham alligevel. Nu hvor vi var der blev han også vaccineret (havde ellers bestil tid til d. 6/3 hvor han også skal kastrares). Da vi kom hjem tog vi ned i Pinseskoven igen hvor vi gik en times tid, efter der tog vi hjem og han lagde sig til at sove. Efter han havde ligget og sovet en times tid, ville jeg ligge et tæppe over ham. Hvor han kiggede op på mig og der var hans næse og øjne hævet op igen, bare meget værre end om morgen. Om øjnen var han helt rød.
Tog selvfølelig til dyrlægen igen, han nævnte noget om at han kunne give ham noget der hedder Binyre.. et eller ander (kan ikke huske hvad det hedder). Men det modvirker hans vaccine og så længe han ikke havde problemmer med at trække vejret ville han ikke gøre noget.

Går bare og tænker på om der er et eller andet nede ved pinsepladsen han ikke kan tåle (hvilken som jeg synes lyder ret usansynligt) eller er det det der Advantage og vaccinen der havde nogle bivirker. Han har ikke fået andet end han plejer og spise. Og han legede som han plejer at gøre!

Dyrlægen mente ikke det var det der Advantage. Han mente det var en myg/bi der havde stukket ham. Men dem finder man jo ikke så mange af i det der årstid. Har bare slet ikke lyst at tag ned på pinsepladsen nu, hvis han får det igen. For det var virkelig en ubehagelig oplevelse!

Om aften var hævelsen væk og her idag har der heller ikke været noget!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er der andre der har oplevet dette??!
  • #1   26. feb 2009 det har jeg dog aldrig hørt om smiley
    det dyrelægen snakker om er nok binyrebark hormon (staves?)

• #2   26. feb 2009 hmmm lyder som nældefeber..... det har min ene hund lige haft, bare på kroppen...det blusser op i varme og falder lidt i kulde, derfor er det værre når de er inde....

• #3   26. feb 2009 Ja, det var det det hed :). Synes også det var ret underligt.

• #4   26. feb 2009 Iflg. min dyrlæge er det alm. kendt at nogle hunde ikke kan tåle det omtalte loppemiddel. Måske også din hund.
    Vores Mille får hot spots af det.

• #5   26. feb 2009 http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/naeldefeber.htm
    ved godt det beskriver hos mennesker, men dyr kan også få det...min fik binyrebark hormon imod det, og efter et par dage går det væk....det sku klø helt vildt...min kradsede sig meget.... se på mine foto album, der er billede af det, hendes sad bare på kroppen, og så senere i hovedet på snude og læber

• #6   26. feb 2009 Miklo,
    har du lagt mærke til hvor hunden gik??

Der kan evt. ligge noget som generer hunden..

For noget tid siden trådte Gaia i noget glasuld et sted. De var to hunde og den anden skete der ikke noget med, men Gaia fik en voldsom kløende reaktion på alle sine poter, og stressede fuldstændig op, samtidig med at hun hyperventilerede.
    Det var rigtig ubehageligt og vi var ikke i tvivl om hvad det var! Hendes poter blev helt røde, men hun kunne heller ikke lade være med at bide og klø, fordi det var så ubehageligt.

På offentlige områder, kan der jo lige pludseligt ligge alt! Så hvis han render løs, og du ikke har overblik over hvad han træder i, kan det jo være hvad som helst!

Jeg synes også at myg eller bi lyder som en usandsynlig forklaring!..

• #8   26. feb 2009 Er det en slages virus eller hvad Lykke N??

Har overvejet at prøve at gå derned på den der pinseplads, bare for at se om han får det igen. Og han elsker at være det og rende rundt. Så det er næsten synd hvis det er et eller andet dernede fra.

• #9   26. feb 2009 det er en overeaktion på noget...altså en slags overfølsomhed hvor kroppen reagere meget kraftigt....udbruddet sidder også inde i kroppen feks i svælget (halsen) og kan derfor give kvælnings fornemmelser.... hvis det behandles er det såvidt jeg ved slet ikke farligt...bare ret ubehageligt for hunden

• #10   26. feb 2009 nej det er en overfølsom reaktion.... det er tit meget svært at sige lige nøjagtig hvad der har udløst det.... insektbid, en plante eller noget man har spist og ikke ku tåle.... det går væk igen når det behandles....

• #11   26. feb 2009 Der har ikke været noget idag så ved ikke om det var det. Synes bare at det er mærkeligt at det forsvinder og så kommer igen!

• #13   26. feb 2009 det blusser op i varme...derfor kommer det når hunden er inde, og går lidt væk når hunden er ude....

• #14   26. feb 2009 Må prøve at holde øje med ham, og hvis det fortsætter må han forbi doktoren igen. Og så må jeg nævne det for dem at det kan være nældefeber.

For det kunne godt lyde som om det er det.

• #15   26. feb 2009 Tak for alle svarende :).

• #16   26. feb 2009 det kan have været en kombination af loppemidlet og en form for allergisk reaktion, der måske er bleven forstærket ved at der har været noget på den plads hvor Miklo løb løs, f.eks et par spirende brændenælder (forekommer på denne årstid) kan din hund måske have trådt i - det er altid klogt, hvis jeg må komme med et råd, at have antihestamin liggende (har det selv, da jeg aldrig ved hvilken hund evt får en reaktion) og så skal man hurtigt kunne give dem en tablet da det ubehandlet nemt kan medføre at hunden dør af kvælning, hvis tungen svulmer op - men det var lige hvad der kan ske når det er allerværst - Derudover synes jeg det var meget letsindigt af din dyrlæge at vaccinere Miklo når den ikke er på toppen ! kan du godt hilse og sige

håber Miklo har det bedre idag

• #17   26. feb 2009 Pia P skal nok nævne det for dem her på næste fredag :). Hvor kan man købe det der antihestamin henne?? På apoteket eller??

Jamen der har ikke været noget i dag, gudskelov!. For det var godtnok en ubehagelig oplevelse.

• #18   26. feb 2009 jeg køber Benadryl - også noget mennesker bruger mod høfeber - og ja, på apoteket - det koster omkring 40 kroner, penge godt givet ud - jeg har altid nogle tabletter med når jeg er ude med hundene for det kommer lynhurtigt med en nældefeber reaktion

• #19   26. feb 2009 min hund fik for nogle år siden et spiseben han var allergisk overfor. Han hævede et døgns tid og var ok derefter.

Et par dage efter efter agilitytræningen hævede han igen i hovedet. Jeg tror, det kom igen på grund af kroppen kom i ekstra aktivitet - sidst på dagen var det væk igen - og ikke set siden.

Kommentér på:
Er der andre der har oplevet dette??!

Annonce