Ups.. ikke så godt - hund i armen {{forumTopicSubject}}
Spørger sådan lidt forsigtigt ud i forum... Og aflivning kommer ikke på tale !!!!!!!!!!!
Min mand og jeg træner begge hunde samtidig på samme hold.
I øvelsen "rondering" er Taco ( ambull / bullmastiff) helt oppe at køre.. Det er en øvelse han er meget glad for og god til.
Som noget helt nyt for Taco ligger figuranten ned.. Det tager noget tid for Taco at finde ud af hvad det går ud på.. Han bliver ved fig. men render noget rundt og til sidst giver han et forsigtigt bjæf.
Fig kaster bolden til Taco med det samme bjæffet kommer og Taco løber retur til HF. HF tager bolden og Taco slipper..Der er stadig leg i luften.... MEN...
HF har bolden i venstre hånd og holder hånd og bold ud til siden og væk fra kroppen.. Taco springer op og bider HF i højre overarm.. Altså ikke et forsøg på at få fat i bolden.
Taco slipper med det samme, da HF råber op..
Skaden er minimal.. Ingen blod, men et solidt blåt mærke er det da blevet til.
Kan nogen komme med en logisk forklaring ?
Kan det være noget der ligger til den type hund ? Og her vil jeg gerne have underbygget med konkrete eksembler..
Eller er det bare den slags der sker når man træner hund ?
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
Mon ikke han bare fejlbedømte sit spring??
feb 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Hunde: 2 Emner: 20 Svar: 179
men hæng mig ikke op på noget
jun 2006
Følger: 4 Følgere: 68 Hunde: 5 Emner: 907 Svar: 17.427
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 57 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.749
Eller det er mit første indtryk
jun 2006
HF er min mand
Han var noget rystet over det men mener at Taco var for højt gearet op
jun 2006
jun 2006
Han er samtidig en hund man kun kan lave den samme øvelse med en eller to gange.. For så gider han ikke mere..
Synes han er lidt svær at vurdere og tilpasse drift på
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
nov 2006
Følger: 62 Følgere: 63 Hunde: 6 Emner: 84 Svar: 6.989
jun 2006
Hmm Den havde jeg slet ikke tænkt..
Men fokus er helt på fig.. Han starter med et brøl når han bliver sendt og går direkte til fig.. Og bliver der
jun 2006
Skriv gerne helt ned i mindste detalje hvad du mener vi skal prøve
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 536
Jeg tror simpelthen at Taco har været meget oppe og køre. Sådan er min vurdering. For det lyder som min Baloo.
Jeg har endda fået at vide, at han ikke må trænes i bidearbejde. Og det har jeg heller aldrig haft intensioner om at gøre. For jeg er bange for det vil gå grueligt galt en dag, hvis han havde prøvet dette.
Min Baloo elskede også rundering, men her var det fig. der var målet for hans iver. Han havde det med og hoppe op efter legetøj. Men her fandt jeg ud af at, det var fig der ikke var helt tryg ved Baloo.
Jeg begyndte efterflg og træne i HJV og fik nogen der vidste hvordan de skulle tackle ham, for han trængte til nogen der kendte til den race som han er blandet med, som han ligger meget op af dage efter rottweileren.
Baloo tænder også helt vildt og en dag, var det en der aldrig havde prøvet at stå fig for min hund. Jeg forklarede ham at han for alt i verden ikke måtte stå med hænderne oppe ved hovedet, men helst ned langs siden eller i lommen, og han skulle give ham en godbid, for jeg ville belønne Baloo med sit legetøj når han kom retur til mig.
Men fig havde ikke hørt efter mine råd, men han havde taget en bold og stod med sine hænder oppe ved hovedet.
Baloo kommer ud og laver hals, og er meget ivrig. Han har det med at side hoppe samtidig (kig i mit fotoalbum så forstår du hvad jeg mener). Og denne fig vil ikke slippe bolden, og Baloo vil ikke gå fra ham. Jeg råber giv ham bolden for han vil ikke komme, men det vil fig ikke og samtidig med dette, bøjer han forover ind over Baloo som samtidig hopper op og ned sidende samtidig med han giver hals. Resultatet bliver af dette, at Baloo får fat i øverste læbe med en hjørnetand og fig trækker hovedet til sig. Han fik lige revet læben op, og der var meget forvirring, plus jeg blev bange, for skulle min hund nu aflives eller. Jeg græd og Baloo kunne man tydeligt se, at han blev tynget af episoden.
Og den dag idag, har jeg en hund, der ikke er god til rundering, for han er blevet "bange". Han har ikke den samme gejst mere.
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1464 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 29 Svar: 30.188
Du skriver os han slap med det samme.
jun 2006
Man bliver bare sådan lidt ked når sådan noget sker...
Godt det var Alex, der blev bidt og ikke en anden.. Puha kan lige se det for mig.. "Overfaldet af kamphund på træningspladsen"
Nå men er glad for at I også mener det kan skyldes at han var lige lidt for højt oppe at køre.. Det må vi prøve at arbejde med
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
Man KUNNE måske tænke, at han simpelthen har været for "belastet" af figuranten, er blevet usikker og derfor har haft fokus på at forsvare sig selv frem for at løbe efter bolden.
At der ikke er hul betyder, at det ikke har været RIGTIG alvorligt, så det kan jo også bare være et godt adrenalinsus...
Det er værd, at være opmærksom på figurantens kropssprog og på hundens, ikke mindst, i den situation.
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.981
Dog vil jeg sige, at lige den øvelse har jeg set ske nogle gange, hvor hunden simpelthen bare har været PÅ - og ikke har skelnet...
apr 2005
Følger: 38 Følgere: 44 Hunde: 3 Emner: 48 Svar: 1.098
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
Det er lidt svært at se hvor "fejlen" ligger når man ikke har overværet episoden selv.
det kunne jo være at den i forvirringen/ophidselsen ikke har set hvor bolden er og tror den er i højre hånd og hopper forkert - men godt der ikke sket mere !
Men næste gang skal HF ikke tage bolden fra hunden - men løbe "en sejrsrunde" med hunden - derefter få hunden helt i ro ved at stryge den stille ned af siderne mens den sidder med bolden i munden. Når bolden bliver taget væk - så direkte i lommen med den - byt evt. med en godbid.
okt 2006
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 1.909
Det tyder på at hunden har følt sig for belastet.
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.776
jeg er blevet hapset let i armen af en schæfer som vi har på holdet hvor jeg går.
Han er så stoppet med at træne med den nu - den gik simpelthen for tæt på i rundering og kørte helt op.
det er ellers den mest fredeligste og sødeste han hund - men ikke lige når han skal rundering - så kører han i fuld skrue
Så kun 1 gang - heldigvis
Ups.. ikke så godt - hund i armen