{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.003 visninger | Oprettet:

Ups.. ikke så godt - hund i armen {{forumTopicSubject}}

Spørger sådan lidt forsigtigt ud i forum... Og aflivning kommer ikke på tale !!!!!!!!!!!

Min mand og jeg træner begge hunde samtidig på samme hold.

I øvelsen "rondering" er Taco ( ambull / bullmastiff) helt oppe at køre.. Det er en øvelse han er meget glad for og god til.
Som noget helt nyt for Taco ligger figuranten ned.. Det tager noget tid for Taco at finde ud af hvad det går ud på.. Han bliver ved fig. men render noget rundt og til sidst giver han et forsigtigt bjæf.
Fig kaster bolden til Taco med det samme bjæffet kommer og Taco løber retur til HF. HF tager bolden og Taco slipper..Der er stadig leg i luften.... MEN...

HF har bolden i venstre hånd og holder hånd og bold ud til siden og væk fra kroppen.. Taco springer op og bider HF i højre overarm.. Altså ikke et forsøg på at få fat i bolden.
Taco slipper med det samme, da HF råber op..
Skaden er minimal.. Ingen blod, men et solidt blåt mærke er det da blevet til.

Kan nogen komme med en logisk forklaring ?
Kan det være noget der ligger til den type hund ? Og her vil jeg gerne have underbygget med konkrete eksembler..
Eller er det bare den slags der sker når man træner hund ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ups.. ikke så godt - hund i armen
  • #1   25. feb 2009 Den har ikke troet at det var et bideærme?

• #2   25. feb 2009 Svang HF med bolden??
    Mon ikke han bare fejlbedømte sit spring??

• #3   25. feb 2009 altså jeg vil gætte på det er en ren iver
    men hæng mig ikke op på noget

• #4   25. feb 2009 Det har han ikke troet.. Han er ikke trænet i bidearbejde.. Har aldrig set et bideærme

• #5   25. feb 2009 Umiddelbart har hunden vel kørt alt for højt og det er vel op til hf at sikre hunden ikke kommer så højt op i gear ?

Eller det er mit første indtryk

• #6   25. feb 2009 Bolden i venstre hånd og bid i højre arm... Så er den jo ikke gået efter bolden..

HF er min mand
    Han var noget rystet over det men mener at Taco var for højt gearet op

• #7   25. feb 2009 Han havde sagt til fig at Taco skulle have godbidder.. netop fordi han skruer for højt op ved rondering, men da Taco ikke rigtig kunne finde ud af det vurderede fig at en hurtig belønning var vigtig = bold

• #8   25. feb 2009 Skal vi antage at det "bare" er fordi han var for højt kørt op ? og så laden den ligge der ?
    Han er samtidig en hund man kun kan lave den samme øvelse med en eller to gange.. For så gider han ikke mere..

Synes han er lidt svær at vurdere og tilpasse drift på

• #9   25. feb 2009 Test hunden,med line næste gang.. Se hvor hans focus er.. slår han over,fordi han ikke ved,hvad man forventer eller kører han højt

• #10   25. feb 2009 Skal snart i seng.. det er føren der har fået hugget.. Bom bom.. Jeg tror det skyldes,at han er oppe og køre og vil ha den bold.. men havde testet det af

• #11   25. feb 2009 Stine : Altså at han ikke ved hvad han skal med en fig, der ligger ned ?
    Hmm Den havde jeg slet ikke tænkt..
    Men fokus er helt på fig.. Han starter med et brøl når han bliver sendt og går direkte til fig.. Og bliver der

• #12   25. feb 2009 Stine : hvordan vil du teste det ?
    Skriv gerne helt ned i mindste detalje hvad du mener vi skal prøve

• #13   25. feb 2009 Tina:

Jeg tror simpelthen at Taco har været meget oppe og køre. Sådan er min vurdering. For det lyder som min Baloo.

Jeg har endda fået at vide, at han ikke må trænes i bidearbejde. Og det har jeg heller aldrig haft intensioner om at gøre. For jeg er bange for det vil gå grueligt galt en dag, hvis han havde prøvet dette.

Min Baloo elskede også rundering, men her var det fig. der var målet for hans iver. Han havde det med og hoppe op efter legetøj. Men her fandt jeg ud af at, det var fig der ikke var helt tryg ved Baloo.
    Jeg begyndte efterflg og træne i HJV og fik nogen der vidste hvordan de skulle tackle ham, for han trængte til nogen der kendte til den race som han er blandet med, som han ligger meget op af dage efter rottweileren.
    Baloo tænder også helt vildt og en dag, var det en der aldrig havde prøvet at stå fig for min hund. Jeg forklarede ham at han for alt i verden ikke måtte stå med hænderne oppe ved hovedet, men helst ned langs siden eller i lommen, og han skulle give ham en godbid, for jeg ville belønne Baloo med sit legetøj når han kom retur til mig.
    Men fig havde ikke hørt efter mine råd, men han havde taget en bold og stod med sine hænder oppe ved hovedet.
    Baloo kommer ud og laver hals, og er meget ivrig. Han har det med at side hoppe samtidig (kig i mit fotoalbum så forstår du hvad jeg mener). Og denne fig vil ikke slippe bolden, og Baloo vil ikke gå fra ham. Jeg råber giv ham bolden for han vil ikke komme, men det vil fig ikke og samtidig med dette, bøjer han forover ind over Baloo som samtidig hopper op og ned sidende samtidig med han giver hals. Resultatet bliver af dette, at Baloo får fat i øverste læbe med en hjørnetand og fig trækker hovedet til sig. Han fik lige revet læben op, og der var meget forvirring, plus jeg blev bange, for skulle min hund nu aflives eller. Jeg græd og Baloo kunne man tydeligt se, at han blev tynget af episoden.

Og den dag idag, har jeg en hund, der ikke er god til rundering, for han er blevet "bange". Han har ikke den samme gejst mere.

• #14   25. feb 2009 Har ikke forstand på hundetræning som sådan, men havde jeg trænet/leget med Zenta og hun havde gjort det havde jeg helt klart tænkt hun kørte i for højt gear.
    Du skriver os han slap med det samme.

• #15   25. feb 2009 Tak for jeres svar..
    Man bliver bare sådan lidt ked når sådan noget sker...
    Godt det var Alex, der blev bidt og ikke en anden.. Puha kan lige se det for mig.. "Overfaldet af kamphund på træningspladsen"

Nå men er glad for at I også mener det kan skyldes at han var lige lidt for højt oppe at køre.. Det må vi prøve at arbejde med

• #16   25. feb 2009 Jeg her ikke læst de andre svar, så der er risiko for gentagelse.

Man KUNNE måske tænke, at han simpelthen har været for "belastet" af figuranten, er blevet usikker og derfor har haft fokus på at forsvare sig selv frem for at løbe efter bolden.

At der ikke er hul betyder, at det ikke har været RIGTIG alvorligt, så det kan jo også bare være et godt adrenalinsus...

Det er værd, at være opmærksom på figurantens kropssprog og på hundens, ikke mindst, i den situation.

• #17   25. feb 2009 HOV, det var HF, der var blevet hapset - samme historie, men det er selvfølgelig HF, der skal observeres.

Dog vil jeg sige, at lige den øvelse har jeg set ske nogle gange, hvor hunden simpelthen bare har været PÅ - og ikke har skelnet...

• #18   25. feb 2009 Tina prøv at finde Lillen her inde og tag en snak med hende

• #19   26. feb 2009 øv hvor en træls situation smiley

Det er lidt svært at se hvor "fejlen" ligger når man ikke har overværet episoden selv.
    det kunne jo være at den i forvirringen/ophidselsen ikke har set hvor bolden er og tror den er i højre hånd og hopper forkert - men godt der ikke sket mere !
    Men næste gang skal HF ikke tage bolden fra hunden - men løbe "en sejrsrunde" med hunden - derefter få hunden helt i ro ved at stryge den stille ned af siderne mens den sidder med bolden i munden. Når bolden bliver taget væk - så direkte i lommen med den - byt evt. med en godbid.

• #20   26. feb 2009 Vil også sige, tag først bolden efter bærefase og hvor hunden atter er helt i ro.
    Det tyder på at hunden har følt sig for belastet.

• #21   26. feb 2009 mia og mikkel N

jeg er blevet hapset let i armen af en schæfer som vi har på holdet hvor jeg går.
    Han er så stoppet med at træne med den nu - den gik simpelthen for tæt på i rundering og kørte helt op.
    det er ellers den mest fredeligste og sødeste han hund - men ikke lige når han skal rundering - så kører han i fuld skrue smiley
    Så kun 1 gang - heldigvis smiley

Kommentér på:
Ups.. ikke så godt - hund i armen

Annonce