{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Samojedhund
  • #1   21. feb 2009 du skal læse en masse om racen

Samojeden har det problem, at den har sit udseende imod sig, den er så super lækker at se på, hvilket gør, at ikke alle tænker på, at det er en spidshund, hvilket gør, at hunden er meget selvstændig

• #2   21. feb 2009 Jeg ved en del om racen nu smiley Jeg har læst meget om den og hende jeg arbejder hos med hesten havde en i 14 år så hun har fortalt meget om denne race.

• #3   21. feb 2009 jeg har jo kun en masse positivt at fortælle, da jeg selv er forelsket i racen. smiley

Men samojeden er en rigtig dejlig og glad hund. Men det er en spidshund, så hvis du ønsker en hund, der altid adlyder dig, så er det bestemt ikke en samojede du skal have. For hvis den ikke lige ønsker at lære at sitte den dag, ja så skal der godt nok meget overtalelse til.
    Men det er en skøn race, den er altid glad og elsklig. Utrolig hengiven over for sin ejer.
    Dog kan de godt lide at høre deres egen stemme smiley

• #4   21. feb 2009 Hehe. Ja, det har jeg hørt noget om. Men jeg søger ikke en hund der skal adlyde mig altid men en hund jeg kan elske og have mange gode oplevelser med! Jeg ved at hunden skrider hvis der er en hunhund i løbetid og den har dens egne meniner og taler utrolig meget!
    Jeg kan slet ikke vente til at få min hvalp! smiley

• #5   21. feb 2009 jeg kan se, at du kun er 16, så jeg går ud fra, at dine forældre er med inde over det...

Jeg synes bare det er så vigtigt, at du og din familie ved, hvad det er for en race, og at i er sikre på, at det er den rigtige race, for der er så mange samojeder, som bliver fejlkøbt, fordi de netop er så søde og smukke, og folk ikke rigtig tænker over, hvad det er for en race.

Jeg vil også anbefale jer, at købe en samojede med stamtavle, for så er i sikre på, at forældrehundene er tjekket frie for arvelige sygdomme. Der var en herinde som købte uden stamtavle, den måtte de aflve i en alder af 5 måneder pga HD, og den var uden stamtavle. Desuden så er i sikre på, at forholdene som hundene er vokset op i er i orden, da der er meget kontrol med det inden for racen (hos den med stamtavle) + at du ved hvilke aner der ligger bag, og senere har muligheden for at udstille, hvis det skulle blive en interesse

• #6   21. feb 2009 Ja min mor er helt med på det og hun går hjemme. Hun går meget og vi bor ved stranden som vi kommer til at tilbringe mange timer ved.
    Den jeg køber her er uden stamtavle men jeg skal der hen og se dem og de har forældrene og sådan.
    Vi læser og vi læser og høre og høre fra folk og gode råd og snakket med kennler og jeg ved ikke hvad.
    Han bliver nok ikke udstillingshund da jeg ikke har interresen for det.

• #7   21. feb 2009 men det er vigtig, at i snakker med sælgeren om, at forældrehundene er tjekket for HD og er øjenlyst, hvis de ikke kan vise papir på det, så skal i ikke købe der.

og så skal i ikke regne med at i får en hund, som kan gå uden snor, for samojeden har en tendens til at få hø i ørerne, når de opdager noget rigtig interessant smiley

men det er en super dejlig race, og jeg synes personligt, at det er en charme, at de er så selvstændige, og ofte har deres egen mening om tingene. MIn Vanni han svarer igen, hvis han ikke mener jeg skal bestemme :-), så hvis jeg beder ham gå i kurven, og han ikke lige synes det, så får jeg lige et vov med på vejen

• #8   21. feb 2009 forresten så skal resultatet af HD højst være et B og øjenlysningen på 0 ellers skal i også holde jer væg

• #9   21. feb 2009 og så skal du huske at der er meget pelsarbejde smiley men en chris christensen hos pitstoppet, så er man godt på vej:-) den er bare super, og nem at rede hårene igennem med. I skal regne med ½ time en gang om ugen, så det er heller ikke så slemt.

• #10   21. feb 2009 hehe, den lyder utrolig dejlig din smiley
    Vi kommer til at gennemsnakke med ejeren.
    Hende der kommer med og køberne har som sagt haft sin i 14 år eller deromkring hun har ALTID gået frit med sin hanhund.
    Det er noget man skal lære dem fra fødslen.
    Men jeg holder mig til den lidt sikre side og tager snor på
    Vi skal nok holde øje med det smiley

• #11   21. feb 2009 Så har hende du kender været meget heldig med træning af uden snor, jeg har oplevet 1 samojede, som kunne gå uden snor. Eller har resten som jeg fortæller, til tider hø i ørene :-). Og jeg ´kender efterhånden en del samojder, da jeg kommer meget indenfor klubregi i samojedklubben.

• #12   21. feb 2009 Og ja Vanni er bare så skøn, og han er bare utrolig hengiven og tillidsfuld. Han elsker sine menneskeforældre smiley men det er en utrolig lækker hund, og især når man ved, hvad det er for en race man har med at gøre. Men tror man, man har med en race der adlyder hver et ord, så kunne jeg forstillle mig, man ikke brød sig om samojeden. Men igen, jeg synes det er en af charmerne ved racen

• #13   21. feb 2009 Hehe, ja hun havde en fantastisk hund og den kunne ae katten når man bad den om det. Den var pragtfuld smiley
    den blev15 år og var med hende til det sidste og red med hende og der kom en lille sur kommentar når hun gik til hesten uden den smiley
    Hun red tit med den ved siden og ja. Den kunne bare åbne døre så den løb tit hen til deres naboer dengang og åbnede døren om natten og løb med deres hund af helveds til :b
    Men de kom tilbage.
    Men ja. Jeg har tænkt mig at tage meget af hendes træning og så bruge utroolig meget tid på ham!
    Ja det er sku en unik hund!

• #14   21. feb 2009 - Du kan heller ikke udstille en hund uden stamtavle smiley

• #15   21. feb 2009 da jeg gik til lydighedstræning med Vanni, var vi ikke så populærer hos de andre, for Vanni synes bare det var så hyggeligt, at han snakkede hele timen igennem. SE MIG SE MIG SE MIG; HØR MIG HØR MIG HØR MIG

• #16   21. feb 2009 Men du er jo ikke så gammel?
    Du skal nok tænke meget igennem, hvad når du flytter hjemmefra?
    Du har den jo de næste 10-15 år og man kan ikke bare sælge den igen fordi man ikke lige gider den mere.
    Den kræver meget af din tid hver dag.
    Og man kan ikke bare tage til fester osv. når man har lyst..

• #17   21. feb 2009 Carina: jeg tror at moren er med inde i det, og at hunden nok mest bliver moren smiley

• #18   21. feb 2009 Carina : Nej det ved jeg. Det er heller ikke min plan smiley
    Gitte: Nej hvor skønt smiley Hehe.
    De er også utrolig snaksablige :b

• #19   21. feb 2009 Carina : Jeg fester ikke rigtig da jeg ikke drikker eller gider det.
    Min hund kommer med mig ned til hesten og kommer med mig hen hvor end jeg skal. Når jeg flytter kommer jeg ind på en en lille gård hvor jeg rider (hos hende jeg talte om) og min mor er 100% med inde over det smiley

• #20   21. feb 2009 Okay, det lyder godt smiley
    Jeg havde heller ikke lyst til at drikke særlig tit da jeg var 16, men senere kan man jo ogs gå i byen og sådan smiley Så får de fleste nok mere lyst

• #21   21. feb 2009 Jeg er ikke rigtig til det med at gå i byen
    Jeg har haft min periode og nu er jeg blevet straight edge,det betyder at han ikke drikker alkohol, ikke ryger, ikke tager stoffer og kun har sex med folk som han er bundet til. hehe. Nattelivet er ikke mig :b
    Jeg er mere den stille person der nyder naturen nu og elsker at gå tur og være sammen med dyr som heste og hunde smiley

• #22   21. feb 2009 ja man ændre ofte holdninger, når man kommer på ungdomsuddannelserne... Det var i hvertfald der, jeg rigtig begyndte at feste for alvor:-)

• #23   21. feb 2009 Hehe, tja.
    Jeg har drukket meget af min fortid og sådan. Mange af mine venner drikker heller ikke og det er så rart at kunne ha det fedt og sjovt og spise veganer mad og ikke drikke eller andet og ha det utroligt hyggeligt slligevel smiley

• #24   21. feb 2009 Ja, dem jeg har snakket med siger stødhejl. Men det nægter jeg simpelhent. Min tankegan var at køre ham i slæde engang imellem og virkelig traske ham igennem smiley
    Men jeg er parat på det!

• #25   21. feb 2009 du må ikke lade en hund trække dig på en slæde, det kan de ikke holde til. Så skal du have en særlig vogn, som christine J herinde med Lulu, maggie og kikki har.

• #26   21. feb 2009 selvfølgelig kan du have din hund løs i en indhegnet have, men igen vær opmærksom på løbetider smiley og hav et højt hegn.

Vanni er 3 år og bliver 4 til sommer, og vi har ingen problemer med tæver i løbetid, tror ikke helt han forstår det, for vi mødte engang en højløbst tæve, og han synes bare hun var træls smiley

tilgengæld så havde jeg en samojede før Vanni, så vi blev nød til at kasterer, da den var så træls i løbetiderne

• #27   21. feb 2009 Det var også en special en jeg tænkte på smiley
    Ja det mente jeg også!
    Ej hvor dejligt! så han er vidst ikke typen der smutter kan jeg høre smiley
    Oh. Jeg håber ikke vi skal kasterer det må være så træls!

• #28   21. feb 2009 Jo jo Vanni vil gern hoppe over hegnet, når der kommer nogle forbi haven, derfor skal man altid holde øje med ham, når han er i haven

• #29   21. feb 2009 Når det kunne godt være du var en af de heldige smiley

• #30   21. feb 2009 Kunne du tænke dig at se på nogen af de billeder jeg har fået tilsendt ? smiley

• #31   22. feb 2009 jaa da jeg sender dig lige en pb med en mail

Kommentér på:
Samojedhund

Annonce