{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.094 visninger | Oprettet:

Amerikansk Bulldog? {{forumTopicSubject}}

Hej. Jeg skal have min egen hund for først gang. Jeg er på udkig efter en robust legesyg hund. Og så faldt jeg over denne Amerikanske Bulldog. Men tænkte over om det var en lignende hund som en Amerikansk Staffordsterreir, også såkaldt en Amstaff smiley Det jeg egentlig hentyder til, er om den har samme "temperament" som en Amstaff?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Amerikansk Bulldog?
  • #1   20. feb 2009 Altså vil du godt have en hund hvis sind er som en amstaff?

• #2   20. feb 2009 Uden at have det helt store kendskab til de to racer, så er den ene jo en terrier og den anden en bulldog -det i sig selv burde give betydelige forskelle.

Ingen af de to er dog "nemme begynderhunde", og jeg vil foreslå du tænker dig rigtig godt om inden du evt binder an med sådan en hund

• #3   20. feb 2009 nej vil ikke have en hund med samme sind som en amstaff smiley

• #4   20. feb 2009 Har gået i lang tid og tænkt over at få fat i hund. Selvfølgelig har jeg ikke tænkt mig at anskaffe mig den først og bedste hund jeg kan finde. er jo stadig på udkig smiley Men vil gerne have en hund som man kan lege med og gå nogle gode lange ture med, især da jeg nu er flyttet udenfor byen.

• #5   20. feb 2009 Boxer måske de meget legesyge og kælne men kræver en del motion

• #6   20. feb 2009 Jeg synes du skal læse noget mere om racen smiley
    Det kan godt være den er robust og legesyg, men den skal stadig passe til dig på alle andre punkter - motion, aktivering osv.
    Der er også mange herinde med ambull, som sikkert kan fortælle dig om racen og som gerne vil svare på spørgsmål om racen.

• #7   20. feb 2009 Trine: Gør en ambull også smiley

• #8   20. feb 2009 Esben -rigtig rigtig mange racer kan leve op til kravene "en hund som man kan lege med og gå nogle gode lange ture med"

Du skal have gjort op med dig selv hvor meget tid du har tænkt dig at bruge på træning, aktivering, gåture osv.
    Om du vil træne i en klub/alene, om du forventer en toplydig hund der osse kan gå til konkurrencer eller det mere gælder basis lydighed og ikke mere end det og den slags.

-og så vær ÆRLIG. Mange overvurderer hvad de kan og vil bruge af tid på hunden, og osse deres egne evner udi træning og opdragelse.

• #9   20. feb 2009 Syntes selv at en Amerikansk Bulldog ville passe godt til mig smiley Og vil give hunden meget motion, især nu hvor jeg også er begyndt på en lille slankekur smiley

• #10   20. feb 2009 Michelle - Havde ikke i tankerne at bruge hunden til konkurrencer, men mere det som du kalder " basis " lydighed og den slags smiley Altså en helt almindelig basse smiley

• #11   20. feb 2009 Esben -men hvad med træning? Hunden opdrager jo 8self) ikke sig selv, og nogen racer har generelt tendens til at være sværere at opdrage og trne end andre, så hvor meget forventer du at du vil gøre ud af træning og opdragelse?

• #12   20. feb 2009 Hvad med træning og aktivering?
    Jeg synes helt ærligt du skal tænke dig lidt mere om, før du bare køber en.
    Det kan hurtig blive en helt anden hund end du forestiller dig hvis den ikke bliver nok aktiveret, får nok motion osv.

... Men du skal huske at den jo heller ikke må få for meget motion de første 1-2 år, hvor den vokser. Så den kan jo nok ikke komme med ud og gå/løbe med dig hver dag hvis det var det du tænkte på.

• #13   20. feb 2009 Vil foreslå en lab, det må da siges at være en legesyn robust hund der er godt kan lide at gå lange ture og er en god begynder hund.
    Synes selv at der ikke er noget flottere end en brun lab.

• #14   20. feb 2009 Louise og martin: En lab er også en MEGET aktiv hund. Jeg vil tro den kræver ca. lige så meget som en ambull..

• #15   20. feb 2009 Espen P: 'du synes selv racen ville passe godt til dig'-siger du...men du kender den jo ikke?..jeg mener ..du spørger jo om den er som en amstaff??
    En amerikansk bulldog minder på mange måder sindsmæssigt om en amstaff..som du jo siger du IKKE vil ha...så du skal nok lede efter en anden race.
    Begge racer er dominante hunde,der passer rigtigt skidt til en 17 årig førstegangs hundeejer..beklager hvis jeg lyder som en gammel idiot..men det er ikke desto mindre sandheden.

• #16   20. feb 2009 carina: Det jeg mente var at den opfyldte hans krav, bonus er så at den er nem at arbejde med. Men det er alle hunde som sådan, det afhænger jo helt og holdent af ejer og villigheden til at træne. (tror det var misundelse over at det ikke var mig der skal ud og have hund at jeg foreslog brun lab).. smiley

• #17   20. feb 2009 Bare iorden smiley
    Kan også godt være en labrador passer bedre til ham end en ambull, men han siger jo ikke så meget om hvad han vil med hunden og hvad han har af krav til sin hund, hvad han kan tilbyde den osv.
    så jeg synes det er lidt svært..
    forstår ikke hvad der lige er ved en ambull du så gerne vil have.. du skriver bare at du vil sørge for at den får masser af motion som den jo kræver..

• #18   20. feb 2009 Nogen hunde kan godt være svære at starte med. Det har ike noget at gøre med hvor meget tid man er villig til at bruge på træning, det handler ganske simpelt om at have erfaring med hunde, og hvordan man opdrager/er sammen med hunde.

Jeg synes du skal tænke over at en amerikansk bulldog godt kan have det svært med andre hunde, især dem af samme køn. Det betyder at du kan risikere at du tit ikke kan gå løs med hunden feks....

Der er rigtig mange racer som passer meget fint ind til det du beskriver som en robust hund der kan tåle at man leger med den, og som kan gå en masse lange ture. Men som samtidig er MEGET lettere at have med at gøre.....
    Som eks kunne jo nævnes en engelsk springer, som jeg selv har. Ikke at jeg nødvendigvis synes du skal have sådan en. Det jeg mener er bare at jeg synes du skal prøve at udvide din horisont lidt.
    Jeg er klar over at en springer ser meget anderledes ud end en ambull, og måske ikke ser lige så cool ud, men den kan det du søger, og er meget lettere at opdrage.
    Sådan er der mange racer, du kan kigge på....

• #19   20. feb 2009 For at få et overblik, synes jeg du skal prøve at låne "hunde leksikon" på biblioteket. Den beskriver kort de forskellige racer, og så kan du tage den der fra.

Nu kan jeg se du kun er 17 år gammel, så jeg vil også lige nævne at du skal huske at tænke over at en hund bliver 10-15 år gammel, så det skal ikke kun passe ind i dit liv lige nu, men i et godt stykke tid frem....

Jeg skriver sådan fordi du har en alder hvor man flytter meget rundt, og oplever en masse andre ting som er spændene.

Jeg kender det selv. Jeg er 23 år, studere og bor alene. Det at jeg har hund, betyder at jeg må vælge en masse andre ting fra. Jeg kan feks ikke gå i fredagscafe og videre i byen efter en lang dag med undervisning. Hunden kan ikke være alene hjemme så længe. Jeg kan heller ikke bare smutte på studietur/ferie i en uge. Det er ikke altid lige let at få nogen til at passe hunden.
    Sådan er der rigtig mange ting. Jeg har ikke noget imod at vælge en masse ting fra, for jeg synes det giver meget mere at have min hund. Men det er altså noget man skal overveje inden man anskaffer sig hund.....

• #20   20. feb 2009 ambul er meget legesyg og elsker masser af motion . den er lærer nem . men kan så sandelig også være stædig . den kræver en fast hånd , så ikke en begynder hund.. nu ved jeg jo ikke hvor meget kendskab du har til hunde opdragelse .
    en golden er en dejlig begynderhund

Kommentér på:
Amerikansk Bulldog?

Annonce