{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.700 visninger | Oprettet:

Muskel hunde sælges.... {{forumTopicSubject}}

Har siddet og kigget Marked igennem de sidste par uger for at finde en kammarat til vores gravhund.

Jeg er temmelig rystet over alle de muskelhunde der er til salg - både her inde på HG og på andre hunde relaterede sider. Det er jo ca. halvdelen - og de er næsten alle hvalpe eller unghunde.

Synes bare desværre det ser ud til det er gået for meget sport i at anskaffe sig en muskelhund og se om man kan få det til at fungere, istedet for at vende tanken inde i hovedet et par gange eller to mere - så man er 100 % klar til at få hund.

Jeg synes personligt at muskelhunde kan være/er en fantastisk hund, hvis bare den kommer i de rette hænder - problemet med disse hunde er nok at de efterhånden skifter ejer for mange gange.

Hvad synes i?

Vh Malene

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Muskel hunde sælges....
  • #1   18. feb 2009 Enig. Dét og den fuldstændigt grundløse avl der bare fortsætter uden omtanke

• #2   18. feb 2009

jeg er helt enig med dig i det, jeg bliver så ked og vred over at se hvor mange muskel hunde der er til salg. har selv en. men problemet er bare at hunde ikke kan holde til at skifte ejer hele tidem men det fatter folk bare ikke. jeg bliver så sur. det er ikke et legetøj som man bytter når man ikke gider det mere men et dyr spm ikke har valgt os men vi har valgt dem. håber du forstår hvor jeg ville hen.

• #3   18. feb 2009 Muskel hunde er blevet en modehund. Men de er krævende hunde, de kan være dejlige og problem frie- HVIS man har sat sig ind i tingene og vil ofre tiden og umagen på at træne og opdrage hunden korrekt. Desværre er målgruppen for de racer ofte ikke tildtrækkeligt motiverede for lige netop det.
    Dog skal det siges at der findes en del fornuftige og ansvarlige muskelhunde ejere, de skal ikke ahve det hele ødelagt af de andre vatnisser.

• #4   18. feb 2009 Enig !

• #5   18. feb 2009 jeg bliver også ked af at se det, jeg sys det er forfærdeligt at folk bar i det hele tager anskaffer sig en hund uden grundigt omtanke. jeg vil ALDRIG af med min theia hun er købt til mig for at blive hos mig hun er en del af mig jeg forstår simpelthend ikke de mennesker som ikke tager op til overvejelse hva de går ind til inden det er forsent.

jeg sys det er en go ide med den hunde lov om at man skal have et kursus i hunde hold inden man anskaffer sig en hund. men det brude nu være for ALLE Racer.

• #6   18. feb 2009 Karina;
    Ja, tosa og pitbull er ulovlige, hvis jeg husker rigtigt. Vil dog ikke hænges op på det smiley

• #7   18. feb 2009 Nårh, det ved jeg så ikke noget om. Men prøv at kigge inde på DKK's hjemmeside, der står det ihvertfald hvis de er ulovlige
    smiley

• #8   18. feb 2009 Hvis folk ville lade være med at ha ondt af den stakkels lille hvalp/unghund, så den ubetænksomme ejer kunne brænde inde med sit impulskøb, kunne det være det stoppede på et tidspunkt....
    Jeg ved det lyder hårdt, men det er den eneste måde at undgå at disse hunde ender som kastebolde og til potientiel fare for andre

• #9   18. feb 2009 de er jo super dejlige hunde hvis de opdrages ordentligt, ellers kan de blive farlige, men det kan alle hunde jo? smiley

• #10   18. feb 2009 Jeg vil nu også indrømme jeg har ondt af disse hvalpe/unghunde, men der er desværre ikke noget for os at gøre, det må være op til staten at se problemet, og få det løst. Jeg ville ALDRIG købe en amstaff over et år der skulle væk, den ville være for farlig hvis den pludselig gennem traumaer fra før i livet gik amok...

Men at gøre den ulovlig synes jeg et eller andet sted ikke ville være fair, over for de mennesker der har en, og kan finde ud af at bruge den rigtigt og opdrage den orddentligt.
    Så hvad skulle man gøre hvis man skulle komme de her hovedløse avl til livs?? Gøre dem ulovlige medmindre de har stamtavle, og så lade det være op til kennel ejere hvem der skulle have lov at købe disse hunde??
    Personligt ved jeg ikke hvad man skal gøre ved det, andet end lade være at købe disse hunde, så må ejeren aflive, og så kan vi kun håbe på de ikke køber en ny!!

• #11   18. feb 2009 Karina C
    hvis de bliver det bliver jeg godt nok sur på de partier der har stemt det ind, da de er dejlige hunde når de opdrages ordentligt..

• #12   18. feb 2009 Jeg kan blive så sur når jeg læser disse annoncer, lige pludselig har de ikke tid til hunden, og så ser man at den er 6-8 måneder, Det kan da ikke være rigtigt, det har man jo vidst inden man købte hunden.

• #14   18. feb 2009 miriam
    Sjovt det har jeg også lagt mærke til, det er sort set aldrig nogen, ellers er det de samme over længere tid.

• #15   18. feb 2009 Miriam

Bortset fra at ingen kan finde kilder på at de skulle have vundet en konkurrence om hvem der er mest børnevenlig... "årets" nannydog - nej. De er længe blevet kaldt nanny dog fordi de gennem historien altid har været god ved børn, men det er ikke den eneste race med det kælenavn

• #17   18. feb 2009 Jeg har stadig samme mening - som jeg har skrevet i andre tråde

Stop al import af de racer uden FCI tavle - tag alle dem af samme der er i landet nu, mentaltest dem, afliv dem der træder helt udenfor mentaltesten på de alvorlige punkter - og neutraliser dem der kommer igennem

• #18   18. feb 2009 Helt enig

Det er syndt at så mange hunde at de bliver kastet rundt, og de blir jo bare mere og mere skøre i boldten, men hvem ville ikk også blive det ? Og i sidste ende går det altid ud over hunden

Forstår ikk hvorfor folk ikk bare tænker sig en ekstra gang over hvor meget det endelig kræver at have hund og hvorfor skal det lige være populært at have muskelhunde

• #20   18. feb 2009 Jeg forstår i det hele taget ikke hvordan man kan sælge sin hund. Jeg ville aldrig kunne skille mig af med chico, ligemeget hvad der sker!

• #22   18. feb 2009 langt de fleste a disse hunde som sælges er jo heller ik amstaffs!!! det er blandninger.... desværre... selvom at blande til tider kan havde positive virkninger som med alt andet....

• #23   18. feb 2009 Miriam

Den studsede jeg også over, men jeg tror (uden at kunne bevise det) at det måske kan være fordi han leverer den samme fortælling vi andre har hørt - jeg har også set det på div SBT klubbers hjemmesider, men uden kilde. Det er absolut ikke fordi jeg betvivler SBT'ens evne som nannyhund - det er meget anerkendt verden over at de er blandt de bedste børnehunde - men det tætteste jeg selv er kommet på at finde den oprindelige kilde er en undersøgelse i 200(5 mener jeg det var) foretaget af en dyrlægeforening (hvis navn jeg på stående fod ikke kan huske) hvor SBT'en blev nummer 1 i en undersøgelse om hvilken race er UK's yndlings. Det ligger tæt op ad, men er alligevel ikke heeeelt det samme.

Under alle omstændigheder er det i hvert fald ingen dårlig titel at bestride

• #24   18. feb 2009 mafiabos> uanset om jeg så blev hjemløs eller var gået fra kæresten ville jeg da aldrig gå a med min bedste ven for livet? hva så med ens børn? det et ansvar man har for et andet liv! så må man sku leje en campingvogn og bo i. kender jeg fler der har gjort! har selv boet ved min far med emma! og det gik fint på trods a vi var 4 på 50 kvm. så det kan lade sig gøre hvis man orker det

• #25   18. feb 2009 mafiaboss
    lige meget hvad, ville jeg altid beholde ham, ville altid finde tid til ham. han kommer først, så må alt andet vente. Dyr er ikke bare ting man bare sælger når der opstår et problem. Det er min holdning.

• #26   18. feb 2009 frede> enig!!!!! tænk hvs folk gjorde det med deres børn?? oh my !! smiley

• #27   18. feb 2009 Ja lige præcis, man må tage et ansvar

• #28   18. feb 2009 Ja det er ikke rart at se at folk ikke tar ansvar når de anskaffer sig en hund. Synes personligt at det tit er meget unge mennesker der desværre ofte står i en ikke særlig gennemtænkt situation og derfor skal af med deres hund. De folk der sælger disse hunde burde være mere kritiske overfor hvem de sælger en hvlap til. Det virker sgu nogen gange som om der bare skal penge i kassen.

• #29   18. feb 2009 jesper> ja det er tit unge.. enig.... men der godt nok også mange ældre!!! når de skal til a ha et barn eller flytte eller manden er smuttet osv... og ved du hvad det noed fis!! det da der jeg ville få allermst brug for min bedste ven! hvis manden skred... self er det hårdt a få børn men får man hund året inden og ved man vil ha børn samtidig så burde man dælme være voksen nok til a vedkende sig det ansvar!!! og det gælder unge som ældre!!

• #30   18. feb 2009 missPiggy jeg er helt enig med dig

• #31   19. feb 2009 jeg er også helt enig man må tilpasse sig når man anskaffer sig noget

jeg siger tit til mine venner jeg har et ansvar for min theia så må jeg gøre mig fortjent til at have hende hun har jo ikke valgt mig eller valgt hvor vi skal bo jeg har jo i en strækning tvunget hende til det.

• #32   19. feb 2009 ja og blir man syg afliver man ik bar hunden eller sælger den nej man undersøger da først om ens famile kan ta hunden til man måske selv er klr igen... ihh vejen til helved er brolagt med dårlige undskyldninger...

• #33   19. feb 2009 mafia> aner en dyt om livet??? smiley tror måske nok jeg har oplevet meget i mit korte liv du ik har..... vil jeg næsten vove og påstå...

tæsk a mor og far igennem barndom
    alkohol og stoffer i hjemmet
    børnehjem
    finde familiemedlem man boed ved 2 år adskilt fra omverdenen død!
    redde ens mindre søskende fra samme skæbne og selv næsten ende død ved samstødet
    se ens bror på 16 få en voldsdom som stadig sidder inde!
    se ens søster ende i skidt med stoffer som kun 14 årig
    have en far der ryger ind og ud a hospitalet ugentligt pgr a hashpsykose og tage sig a sin bette bror.

og ku bli og ved og ved og ved sååh intet vide om livet???? sig det lige igen for tror ik jeg hørte dig?

• #34   19. feb 2009 jeg ville tjek op på om min familie ik ku ha hunden eller vi ku bo hos dem... det det jeg ville og evt flyt langt væk for a finde drømmehuset så alle ku kom med... eller få familien til a passe hunden til jeg fandt stedet hvor den os måtte være.... der altid muligheder... det bar om a gide brug tid på a lede længe nok og arbejde for det man skal for a få viljen

• #35   19. feb 2009 så du har ik en enste søskende? en fætter? en onkel? du har ingen venner heller? ved godt det barsk men igen når jeg har muligheden ville jeg sku os brug den...

• #36   19. feb 2009 mafia> enig:D men det nu os ligemeget siger bar jeg syns der rigtig mange der bruger undskyldninger såsom flytning, mistet kæreste, barn osv som en nem undskyldning fordi de egentlig desværre ik magter den muskelhund alligvel, og det jo sørgeligt at folk ik fandt ud a det inden de købte hvalpen.... self er børn vigtigst og self kan man da os kom ud i den træls situation hvor alt ramler... men tvivler på det alles tilfælkde a dem i markedet rundt omkring:D

• #37   20. feb 2009 mafia> ja det er vi bestemt:D og ja desværre er der mange der kæmper forgæves desværre.....

• Sean S
    Sean S Tilmeldt:
    jul 2012

Følger: 1 Svar: 1
    #38   3. jul 2012 det er sku da mega nedern at alle piver så meget over muskelhunde - husk nu at det ikk er bunden af snoren men toppen af snoren der er problemet, jeg har de to bedste piger lige her, men de er ældre end loven, og rigtige dyr elskere ville ikk kigge på uha en muskelhund men har den det godt og er det en god hund, så er skuffet en hel del over de folk herinde der skriver at de sku forbydes

Kommentér på:
Muskel hunde sælges....

Annonce