2.655 visninger
|
Oprettet:
Så kommer min nye Loppe på Torsdag :-)) :-)
17. feb 2006 Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
17. feb 2006 Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
"kamphund" angriber igen.... {{forumTopicSubject}}
Igen idag, endda stort på forsiden af EB, kan man læse om Lasse Riemers kærestes hund der er blevet flået af en såkaldt kamphund... Kan det virklig være rigtigt, vi skal læse om disse hændelser mere eller mindre hver uge... Er der virklig så mange klaphatte med disse racer i den anden ende af snoren?
Kan man for helvede ikke snart få strammet op.. Hvordan vides ikke, men der må da ske noget...
Spar mig nu for: En kamphund er en hund der har været i kamp... Alright.. Lad os kalde dem hjernedøde køtere, der ikke ved deres gebis er lavet til, at spise ............... Hundefoder..
dec 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 39 Svar: 779
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.778
aug 2008
dec 2006
Følger: 8 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 2.504
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 19 Hunde: 4 Emner: 98 Svar: 2.525
sep 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Hunde: 4 Emner: 9 Svar: 203
Tør slet ikke tænke på hvis Miklo blev overfaldet en dag, både hund og ejer vil få samme tur som min hund har fået!!!!
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 28 Svar: 165
Min point er: Det er altså ikk kun store hund som angriber, små hunde angriber ofter.
aug 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 2 Svar: 38
Hva bilder du dig egentlig ind..... ??????
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 667
Kørekort til alle racer og stop ukontrolleret avl og salg af hunde...
aug 2008
Jeg har en chi og en sbt.. og det er sgu chihuahuaen der er den aggresive...
aug 2008
aug 2008
Følger: 26 Følgere: 25 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 123
sep 2007
aug 2006
DSR - Øh ja man hvad skade har din chihuahua gjort og hvad sker der hvis din amstaff angriber?
sep 2008
aug 2008
Bare et lille eksempel på at man ikke kan skære alle over en kam..
OG en SBT er ikke en amstaff... men en engelsk staffordshire bull terrier
aug 2008
aug 2008
Mangel på opdragelse.. hmm hvordan kan du sige det??? det aner du da intet om...
når jeg ser tilbage på der hvor vi købte, var tingene SLET ikke som de skulle være... så der ligger grunden !
aug 2008
modsiger du ikke dig selv?
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
Nej problemet er jo netop de klaphatte der ikke har nogen snor på deres hunde, og som ikke aner en skid om hvad de har mellem hænderne. Der burde slåes hårdt ned på de hundeejere som ikke er deres ansvar voksent. Det er meget synd for den lille hund og dens unge ejer, at komme ud for sådan noget.
Samtidig ærgrer det mig dog, at min race (amerikansk staffordshire terrier) endnu engang skal klandres for noget, som jeg er næsten 100% sikker på er forvoldt af en blandingshund/uægte amstaff (hvis det skulle vise sig, at det, mod min forventning, skulle være en ægte amstaff med DKK/FCI-tavle, så må jeg jo æde mine ord i mig igen -men det plejer ikke at være nødvendigt).
aug 2008
her :
"Og det er forkert at sige det ikke er hundene, men ejerne der er problemet...
Hundene ER det direkte problem, ejerne er det indirekte problem...!!
En farlig hund er jo netop resultatet af en ukyndig ejer, og dermed er hundene problemet i gadebilledet."
Kan os bare være mig der ikke fatter noget
nov 2005
Følger: 21 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 31 Svar: 775
jan 2006
Følger: 19 Følgere: 59 Hunde: 2 Emner: 1.742 Svar: 21.787
Kørekort til hund tror jeg desværre ikke er en mulighed, politiet herhjemme kan ikke engang "dæmme" op mod agressive hunde eller ulovlige racer, så er det nok utopi at tro de vil bruge kræfter på at tjekke om en hunde-ejer har erhvervet sig et kørekort...
aug 2008
præcis
aug 2008
hehe oki.. sys bare at du siger at det er ejeren der er problemet i den sidste linie...
Men lige meget... ved hvad du mener
okt 2007
Følger: 63 Følgere: 76 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 5.764
Luk for import af de racer - hvis de ikke har FCI tavler - mentaltest dem der er her nu - afliv de som træder helt udenfor på de alvorlige punkter og neutraliser resten - så der ikke kam avlles på skod
aug 2008
Og det var ordene !
feb 2006
Følger: 35 Følgere: 36 Hunde: 5 Emner: 761 Svar: 4.808
Det er efterhånden min mening.. Har desværre set det for mange gange.. Selv kompetente ejere stå med deres hund som angriber i en blodrus.. (i dette tilfælde en Dogo), hvor familiens 3 børn står grædende til og ser deres far miste 8 fingre og ægteparret en ½ westie..
At en hund` s gebis ikke er lavet til hundefoder, Arrrgghh.. Mon ikke UT er klar over det.. Ironi kan vel forekomme herinde..
Eftersom jeg er hundetræner, undervist i etologien om hunden og har haft mange racer gennem årene, så er der vel feset en del ind..
Vi har derudover også valgt vi ikke ønsker disse hunde i vores klub mere.. Det er syndt, da der kan ryge mange på gulvet.., men vi mister for mange af de andre racer, da folk er utrygge.. Det følger jeg dem klart i..
Det har taget overhånd.. Det kan vel ikke modsiges eller?
I 2001 havde vi 1000 hunde af disse racer.. Nu er vi langt over 20.000.. Dermed ikke taget i betragtning, at der er endnu flere, som ikke er registreret..
Herinde på HG er halvdelen hunde, der ejes af folk under 20 år.. Ja en del på 16, hvad erfaring har de? Ja måske familiens Labrador de er vokset op med.. Mange er førstegangs hundeejere.. Er det en "tryg" situation, for samfundet? Eller hunden? Hvor mange af de hunde er til salg for 2, 3, 4 gang.. Internaterne bugner, selv med Red noses.. Hvor er vi henne?
Jeg har bare fået nok.. ganske enkelt..
okt 2007
aug 2008
ærgeligt at uvidende unge mennesker, som bruger hunden som en potensforlænger, skal ødelægge hundens rygte for alle andre....
sep 2007
Hvad er det for noget vrølv og komme med !?
jeg er da blevet bidt i hånden af sådan en lille kræ (undskyld sproget) så det måtte sys med 5 sting, så jo det kan sådan en lille CHi altså godt.
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 258
det da også en dårlig idé at udelukke visse racer fra træning pga andre hundes adfærd... det kan ikk være en seriøs træningsklub...!
aug 2008
Må erklære mig enig
aug 2008
enig... sådan noget MÅ ikke ske
feb 2006
feb 2006
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 12 Svar: 153
jeg har vær gang sagt nej mine hunde får ikke lov at lege med dem og slet ikke hvis ejer af muskelhunden så kun lige er fyldt 20 år måske ...
synd det blevet sådan men jeg har sku mine hunde for kære også kan folk kalde mig en kælling eller hvad de vil jeg tør ikke
feb 2006
jul 2006
Følger: 28 Følgere: 28 Hunde: 2 Emner: 19 Svar: 258
kan huske jeg læste engang at en golden havde skambidt en bullterrier. så tror ikke man skal læsse det over på racen, hellere på mange af de folk som har denne race.
feb 2006
Men der er da andre alternativer.. en anden hundeklub her på sjælland.. De smider da bare mundkurve på hele holdet og så skal de forestille sig, at lege.. Hvor er vi henne der?
jul 2007
Følger: 1 Følgere: 22 Hunde: 3 Emner: 92 Svar: 10.986
Men jeg har da lagt mærke til flere gange herinde , at muskelhundeejere , der siger det ..... mange gange efter nogle måneder SELV sætter deres muskel / kamphund til salg i markedet.
Men der skriver ejeren ikke ......( jeg skal af med min muskel / kamphund, fordi jeg er en dårlig ...ukompetent hundeejer )....... næææ de skriver ....
( Jeg bliver desværre nødt til at gå af med min lækre lydige hund, der elsker alle mennesker og andre dyr ) .... fordi mine børn har fået allergi... .....jeg skal flytte hen et sted , hvor man ikke må have dyr......mit boligselskab vil ikke have muskel / kamphunde mere...... og 100.000 andre undskyldninger...... :O)
feb 2006
sep 2007
okt 2007
Og nej jeg mener heller ikk man skal forbyde hundene på træningspladserne - det forværrer kun problemet for de der gør noget
feb 2006
sep 2008
feb 2006
feb 2006
At have linen rundt om livet, vil jeg mene er en meget dårlig ide..
sep 2007
okt 2007
Og vi er enige
nov 2005
Følger: 13 Følgere: 13 Hunde: 1 Emner: 3 Svar: 15
Og holder stadig på at en kamphund er ikk en kamphund før den har været i kamp gener eller ikk gener der er avlet......Vores hunde er bare en familie hund men det skriver de jo ikk på ekstrabladet at familiehund angreb...... Nej det var en kamphund
feb 2006
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 1.082
Muskelhunde har i nogle tilfælle hidsige gener med hentyn til at ville dominere ergo også til at bide, hvis ikke de får deres vilje. Det ligger omtrendt ligeså fast som at mennesket engang boede i huler ... nogle gør det endnu ... og får de en muskelhund er det ikke godt at vide, hvad der kommer ud af hunden. Dræber eller kælepotte??
Muskelhunden er et redskab der i de forkerte hænder bliver den farlig.
Jeg er ved at være træt af de indlæg der konsekvent stempler muskelhunden som en dræber uanset, hvordan den er blevet håndteret for behandler man den rigtigt får man også, hvad man vil kalde en god hund.
Noget andet er jeg er vild med ideen om kørekort til denne type hunde, men jeg tror bare ikke det fjerner alle problemerne vedrørende hjernelamme hundeejer der har potensforlængere ... man kan hosle sig til meget og der skal nok også være nogle der forstår at spille slet spil og få tiltusket sig sådan et kørekort med henblik på at fremelske det agressive i hunden.
Jeg kunne se det "smarte" i træningshold KUN for muskelhunde udarbejdet til netop denne type hunde ... mange træner nægter muskelhunde adgang ... det skal jo nok også fremme muskelhunden i længden (ironi kan forekomme).
Alle avler af muskelhunde skal kontroleres i begge ender (og gerne på tværs også) ikke alene med hensyn til hundens ve og vel, men også med hensyn til måden de præges på inden de sælges og jeg mener det burde være et lovkrav om at alle der køber denne type hund skal stå opført i et register (også for at sikre de bliver chippet), hvor der løbende bliver foretaget kontrolbesøg for at kontrollere hvilken type hund den vokser op til at blive ... hystade eller skødehund.
Alle avler af denne type hunde burde smide en form for depotitum inden de starter som avler ..... et depotitum der smutter, hvis de f.eks. sælger hvalpe til folk uden kørekort osv osv. Et depotitum der bliver inddraget (sammen med avlerens licens som avler) kunne bruges af myndighederne til at holde gang i folk der skal holde øje med alle disse nye tiltag.
Om det er nok? Nej, men .... det er da en begyndelse om ikke andet.
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 46
jeg glæder mig for min er trænet og det burde alles hunde være...
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 17 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 46
feb 2006
Ledøje-Smørum F.eks
Efter en lille pause kom Sussi Frisch og fortalte os omkring muskelhunde.En oplysning som fx, at når en muskelhund er blevet kønsmoden, skal den altid være i snor, den vil aldrig kunne løbe løs. Disse hunde kan ikke trænes på almindelige hold, så jeg tror ikke, at vi ville kunne have den type hunde i vores klub. Det vil evt. kun være på hvalpehold.
Vi fik oplyst, at det kun var meget få steder, at der kunne trænes med muskelhunde, bl.a hos Sussie Fris
feb 2006
ikke kan tilbyde den trænerkapacitet som vi har erfaret at de pågældende hunderacer har brug for.
Der er generel enighed blandt vore medlemmer om denne beslutning, da mange, både trænere og medlemmer, ikke føler sig trygge ved de omtalte racer
feb 2006
feb 2006
feb 2006
feb 2006
Er lige væk en times tid..
dec 2008
Følger: 29 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 384 Svar: 8.658
Der laves en specifik liste over MH, hvem er med? Hvem er ikke?
ALLE hundeejere SKAL gennemføre et træningsforløb med hunden, som skal påbegyndes INDEN hunden fylder 6 mdr. Uanset race. Og med hver enkelt hund.
Og som sædvanlig skal politiet til at benytte sig af deres muligheder for at påkræve mundkurv og snor.
Det andet gider jeg slet ikke kommentere, er så træt af at høre disse hunde blive svinet til..
feb 2006
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 5
men selvfølgelig passer det også nogen gange. men det sku også ejerens egen skyld hvis hunden bliver syg i hoved.
feb 2006
dec 2008
grunden til at jeg kun mener at tavlepåbuddet skal gælde nogle hunde, er at jeg mener der skal være plads til blandingerne og de tavleløse hunde i DK.
Men samtidig ser jeg tydeligt problemet med amstaffen (og dens ejere) så for at redde racen har jeg indset at man er nødt til udelukkende at acceptere dem med tavle. Og det skal være snart!
feb 2008
Følger: 8 Følgere: 7 Emner: 444 Svar: 1.317
vi har hilst på nogle kæmpe hunde og nogle af dem var søde nok, men nogle af dem har os knurret og været aggrasive - DEM HILSER VI IK PÅ MERE!!!
jul 2007
(link fjernet)
dec 2008
jeg kan godt se din pointe, men, og den her udtalelse er meeeget slidt fra min side af; 10.000 - 20.000 er mange penge for en sofahund! Og jeg synes det er absurd at priserne er skruet SÅ højt op, og jeg forstår det virkelig ikke!
Jeg er godt klar over at der er udgifter forbundet med parring, drægtighed, evt. kejsersnit, dyrlæge, vaccine osv. MEN, det er MANGE penge hvis man ikke er interesseret i hverken udstilling eller avl!
Og jeg fatter ikke at små selskabshunde kan koste næsten 20.000 kr! Det er langt ude!
Og hvis blandingshunde ikke længere er tilgængelige, tror jeg at udbud og efterspørgsel vil skrue en allerede absurd pris, endnu højere op.
Der findes masser af familier som ikke har 15.000 men stadig passer deres hund, tager den til dyrlægen, giver den ordentlig mad osv.
Skal hunde til at være noget som kun en vis del af samfundet kan eje? Er det ikke nok at man elsker dyr og kan tilbyde et stabilt og varigt hjem? Skal folk nu også til at have en vis indtægt, eller skal de bare leve af havregrød i 2 år, for at få råd til at købe en hund?
Hunde skal passes ordentligt (ligesom alle andre dyr) men til en vis grad er de allemandseje, og folk føler at de har ret til en hund..
feb 2006
aug 2008
Følger: 37 Følgere: 36 Hunde: 3 Emner: 66 Svar: 10.367
Så villle man have mulighed for at træne sin MH og man er helt ude over den dér: "Vi er dem, de andre ikke må lege med".
dec 2008
det synes jeg også er mange penge..
Det kommer til at tage mig laaang tid at spare op til!
Hvis jeg vil have en til hund inden for de næste 3 år, skal jeg nok starte nu..
dec 2008
det er jo rigtigt nok at man kan holde sig til de "billigere" racer, men skal man ikke vælge en hund der passer til en?
Jeg tror ikke på at man kan forbyde alle hunde uden tavle. Og hvad med ambullen? Så bliver den helt ulovlig i landet?
Mht. blandingshundene, så må enhver mistanke om ast eller ab eller andet i den fine lab, kræve neutralisering eller bevis via dna-test af hunden og forældredyrene (selvfølgelig betalt på ejers regning)
dec 2008
den er en blanding ja, men der er stadig visse ting et gå efter.
F.eks er en rundkørsel af terriere vel stadig en terrier? Og man må forvente at den har nogle af de egenskaber der ligger til terrieren?
Og det samme kan vel siges om retrievere, bulldogs og pudler?
Årh ja, der er selvfølgelig genbrugshundene.. Dem havde jeg ikke rigtig tænkt på..
Jeg tror at ideen om at alle skal have tavle, er lidt ligesom det med kørekortet. Ideen og intentionerne er fine, men det holder bare ikke i længden..
nov 2007
Følger: 41 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 71 Svar: 1.493
For det er da bare en ejer, der ikke har fattet en meter!!!!
De hunde har altså for faen da noget i generne og hvis man ikke opdrager dem korrekt så har man sgu en "dræber" mellem hænderne....
Jeg har bare alt for ofte læst nogenlunde denne sætning: "aiii altzå min amstaff er verdens blideste og mest fantastiske familiehund - den vil gå i døden for mig"!!!
JA LIGE NETOP - det er jo netop det, der er hele problemet........
Kan I ikke se det?????????
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Hunde: 1 Emner: 251 Svar: 1.588
ja dte er ganske forfærdeligt at en hund bliver angrebet uberettet af andre hunde. hvis man kan udtrykke det sådan... men nu er det jo sådan at det er ejerne der er idioterne som regel.. jeg har mødt mange muskelhunde og har selv haft en muskelshundsblanding. jeg er aldrig blevet angrebet eller noget i nærheden af det af disse hunde, det har været fordi ejerne har været seriøse og ved hvilket ansvar det er at havde en hund..
Min hund blev selv skambidt til døde af en ruhåret hønsehund.. men derfor vil jeg da ikek havde forbudt alle jagthunde... jeg vil meget hellere havde at der kom dyrekørerkort til alle hunderacer. jeg ved ikke om man burde holde skarpere øje med avlen. men synes derimod at man skulle måske tilbyde flere hvalpekøbs kursuser og guider så første gangskøbere ved hvad de skal gå efter og ikke gå efter.
Kan selv huske da jeg skulle købe min første hund selv. der fik jeg bare at vide at hvis jeg fandt en til 2000 kr ville jeg få en god sund og rask hvalp
Sagt af damen der ikke er hundeekspert men har lidt erfaring
nov 2007
Jeg må gentage:
Jeg bliver rent faktisk pisse-bange hver evig eneste gang jeg læser at en ejer af en amstaff, ambull, pit udtaler at det ikke er hundens skyld, men ejerens!
For det er da bare en ejer, der ikke har fattet en meter!!!!
De hunde har altså for faen da noget i generne og hvis man ikke opdrager dem korrekt så har man sgu en "dræber" mellem hænderne....
Jeg har bare alt for ofte læst nogenlunde denne sætning: "aiii altzå min amstaff er verdens blideste og mest fantastiske familiehund - den vil gå i døden for mig"!!!
JA LIGE NETOP - det er jo netop det, der er hele problemet........
Kan I ikke se det?????????
nov 2007
Og NEJ dermed bestemt ikke sagt at ALLE disse hunde gør det......
Og NEJ heller ikke sagt at det KUN er disse hunde der gør det..... men de er sgu et stort stykke henad vejen det største/farligste problem.....
jan 2008
At du er bange for mig siger egnetligt mere om hvor meget du har sat dig ind i tingene end om mig...
Jeg er opvokset med muskelhunde, og er kun blevet angrebet af labradorer og schæffere..
Sbt'er blev i uk kåret som årets nannydog.
Jeg har ugentligt sager med musklehunde i min mail indbakke. og der er helt klart et mønster for de angreb der sker. ejerne er enten socialt dårligt stillet, ekstremiter på den ene eller anden måde, eller uudannet ungen drenge.
Hvad er det jeg skal havde øjene op for ???
nov 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 15 Svar: 399
mar 2007
Følger: 24 Følgere: 23 Hunde: 1 Emner: 52 Svar: 1.306
aldrig af en muskel hund.
jan 2008
jan 2008
Jeg siger ikke at en muskelhund ikke kan være farlig i de forkorte hænder.. jeg siger bare at i de rigtige hænder har man intet at frygte.. og som sagt jeg har aldrig oplevet et muskelhundsangreb..
Og min veninde som er hunde træner siger også at det er skam muskelshunds holdene der går mest seriøst op i trænningen hos hende. og sjovt nok igen den eneste hund der har angrebet hende var en cocker spaniel...
mar 2007
og der var også en famillie med en lille komode hund .
og den gik flere gange til angreb på laika , hvor Laika bare vendte sig om for at fortælle den at hun ikke ville slås . ejeren til den lille hund synes enlig at det var ret sjovt at hendes lille hund turde angribe en Rottweiler .
og hun prøvede ikke at stoppe sin hund .
så var der er en anden hund som var lidt sky som hundene rendte efter i sjov . så begyndte laika også at rende efter den hund . men så blev der rama skrig og folk kaldte på laika da de var bange for at laika ville angribe hunden . hvor jeg sage hun vil kun lege . hun gør jo ikke andet end det de andre hunde gør . men jeg tog så laika og gik ind i den mindre hundeskov lige ved siden af .
men tænk engang bare forde en lille hund angriber en muskelhund eller en Rottweiler synes ejeren at det er sejt .
burde det ikke væree ens for alle racer at man stopper sin hund hvis den viser negativ adfærd ?
og hvorfor må en muskelhund og en Rottweiler ikke have lov til at være en hund som alle andre hunde ?
jan 2008
jan 2008
Tror egentligt bare at hvis vi forbød alle muskelhunde som det jo nu hedder.. man kalder jo heller ikke et tog for et futtog... så ville de få idioter som ikke kan finde ud af det bare finde nogle andre racer og "lege" med og hvad så skal vi så forbyde alle hunde i dk ??...
mar 2007
ja enig
jeghar også lige fra laika var hvalp af stoppet hende når hun har udvist en negativ opførelse overfor andre hunde .
også hvor folk har sagt ejj huner da så lille hun gør jo ikke nogen skade .
nej men bliver de ikke stoppet og man ignorere det kommer skaden så bare når hunden bliver stor .også kan man aflive hunden fordi man har været dum og ligegyldig .
derfor har jeg altid med de Rotter jeg har haft stoppet dem når de har udvist negativ adfærd ..
og Laika er glad for alle hunde og mennesker.
jan 2008
Det er da mærkeligt at du læser det som værende at hunden æder den anden hund når mathilde nu skriver det...
mar 2007
skal aflives lige på stedet .
og så er det ikke hundene der enlig er problemmet .
men det er ejeren af de omtalte hunde der er problemmet .
de anskaffer sig en hund og det kan være hvilken som helst race .
uden at tænke på det arbejde der ligger i at have en hund . uden at have sat sig ind i den race de nu har vlagt .
og plus mange synes det er så skide sejt at de har en hund der er agrasiv.
så det er ikke hundene men ejeren man skal have fat i .
da det er ejeren der ødelægger hundene på den måde de opdrager dem på ..
mar 2007
ja det ligger folk mærke til da medierne bringer det ud hver gang og pynter på historien .
tro mig hvis medierne bringer alle angreb forvoldt af hunde vil du se at der er ligså mange af andre racer der også angriber og bider .
men det får man aldrig afvide da det ikke kommer ud i medierne eller bliver trykt .
for der er ikke forskel ang tal om det er en muskehund eller anden race .
men folk er der lige på stedet nu forde det er et godt stof at skrive om nu .
og det er ikke noget godt at skrive at en puddel eller en lap eller anden race har bidt/angrebebet nogen ..
mar 2007
det er også helt i orden ..
fuld respekt for det
mar 2007
ja kan jeg godt forstå hunden har jo kun dig til at passe på den . og der er ingen grund til at udfordre skæbnen da man ikke ved hvordan ejeren er til den muskelhund man nu møder på sin vej .
for der står desvære ikke skrevet på panden af en ejer af en muskelhund . jeg er en erfarende muskelhundeejer.
og nej der er ingen grund til at ens hund skal have en dårlig oplevelse . det har din haft engang for meget det arme pus . håber ikke den har men af det ..
mar 2007
* Theo's mor (supporter)
et angreb er et angreb .
ved godt at en stor hund laver større skade end en lille hund.
men stadig er et angreb et angreb .
og hunden der starter et angreb uden videre skal aflives på stedet .
en stor hund der angriber en uden varsel er til fare for andre .
men en lille hund der gør det samme er også til fare for andre ..
mar 2007
Mafiaboss - Forbyd avl uden FCI tavler .
nej man burde gøre noget så uerfaende hundeejer ikke burde have hund og stemples med det i panden ..
så kan det være at muskelhunde og Rottweiler kan få et bedre ry ...
mar 2007
* Theo's mor (supporter
ja det har du tildels ret i .
men ikke altid det er sådan
mar 2007
så er jeg ligeglad om det er en lille chi .
så skal de bare aflives .
og ja det er somregl uerfaende ejer der er skyld i at hunden er som de er desvære..
mar 2007
nej ikke det jeg mener .. der har du ret ..
jeg mener at hvis en hund lige ud af det blå går til angreb på en anden hund uden varsel elle menneske .
skal hunden aflives .
hvis du forstår mig .
ved godt at man kan mødes med en anden hund hvor begge er i snor at der der kan ske at de ikke kan sammen . men der er det så ejeren af hundene der må gå væk fra den anden hund så det ikke sker .
men man kan alså som nogen har oplevet det gå en tur med sin hund og der lige med et dukker en hund op og fare lige til ngreb på den hund der er i snor .
hvis du forstår mig ..
feb 2006
nov 2007
Mafiaboss - bare lige for at få noget helt på det rene - mener du virkelig at problemet ville være løst, hvis der kun var "kamphunde" med tavler - altså mener du SERIØST, at det kun er de tavleløse, der er problemer med?
nov 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 118 Svar: 8.174
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
'Jeg siger min mening' - det var måske ikke lige den skarpeste udlægning at skære diverse racer over én kam,og kalde dem(og vel et eller andet sted så osse de mennesker der vælger en sådan) for hjernedøde?
Håber det var et udfald af ekstrablads hysteri der ramte dig,og at du igen har det bedre.
Hvis den klub du kommer i,helt serøst kan invitere Sussi-pigen dér til at dele ud af sine guldkorn...så står det da vist sløjt til.
Man vælger selvfølgelig selv sine kilder..men altså!
Genetik,ejer ansvarlighed og forståelse,fci tavle eller ej,blandingshunde,frygt,uvidenhed,ligegyldighed og mangle på grundlæggende respekt for andre...mennesker som hunde- der er mange problemstillinger at kigge på.
Jeg opfordrer folk til at være en smule objektive,og være åbne for at det man nu engang har valgt at faktuellisere...nogen gange skal have en revision.
Jeg har selv prøvet det,jeg har ændret meget syn på hundehold fra første gang jeg fik en hund til nu..ting jeg måske endda ville have forsvoret.
Som en sidste lige ting,kunne jeg godt tænke mig man i disse muskel/kamp/dræber-hunde tråde...bare ind imellem skelnede imellem køns/arts aggresion,og menneske aggresion.
Gjorde man nu det,ville man(måske) få nogle at svarene på hvorfor det ikke er de føromtalte 'bæster' der topper bidstatestikker på skadestuerne,hos forsikrings selskaberne eller hos postvæsnet.
Jeg ved ihvertfald godt hvilken form for aggresion jeg(hvis nogen)jeg ville foretrække.
Tænk over hvad i har med at gøre,tag jeres forholdsregler om nødvendigt,udvis respekt over for andre..så går det hele nok altsammen.
feb 2006
Kan så regne ud, du ikke har læst tråden.. eftersom jeg aldrig har set eller hørt hende "sussie pigen" Prøv lige, at læs den igennem igen.. Så kan du skrive et klogere indlæg næste gang....
feb 2008
Følger: 26 Følgere: 33 Hunde: 1 Emner: 136 Svar: 816
feb 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 256 Svar: 3.054
Har selv hund uden tavle men ikk af nogen bestemt grund.
Men vil klart give nogle af jer ret i at skal folk gå og vente på en hund i lidt længere tid når de at tænke det lidt mere igennem.
Udover det har jeg en dejlig hund uden tavle men er os fuldt bevidst om at han er utryg ved andre hanhunde og derfor ikke skal være løs når disse kommer i nærheden.-)
feb 2007
feb 2007
Har alle kenneler så FCI stamtavler?
feb 2007
jul 2004
Følger: 20 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 94 Svar: 1.811
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 12 Emner: 85 Svar: 1.807
Synes det er skrækkeligt med alle de overfald - uanset race så skal der gøres noget !
Og at folk bliver veeeeed med at trække i langdrag med diverse muskelhunde/kamphunde debatter forstår jeg ikke - altså de fleste mennesker på HG er voksne mennesker med deres egen mening om tingene ...
Og lige netop denne debat er umulig at blive enig i .....
feb 2007
Jeg ser ingen der provokerer - kun den "same old" debat omkring muskelhunde..
feb 2007
Jeg synes det er "same old" muskelhundedebat - men nu siger du jo at det ikke er det - så må vi hellere gi dig ret eller hvad ?
I øvrigt er der nogen der er lettere at provokere end andre ...
jul 2007
aug 2006
feb 2007
Det er et offentligt forum for alle ......
Så hvis du vil ha et lukket forum må du skrive til folk i PB ...
feb 2007
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 123
Jeg er en pige på 18 år, og min amstaff hvalp er 6 måneder gammel. Jeg er lidt ligeglad med om i vil svine mig til, eller hvad i vil, men jeg tager ansvar for min hund, og jeg ved hvad racen indeholder. Det kan godt være at når en amstaff angriber, kan der ske store skader, men som jeg har læst tidligere oppe, så er 80 % af alle hundebid, bid fra mindre hunde. Hvorfor snakker i ikke om det, og om hvorfor der er så mange uansvarlige ejere af små hunde, som ikke vedkender at deres hund er aggresiv?
Jeg er små bange for små hunde, eftersom de altid virker så rasende på alt og alle. Jeg ved godt det ikke er alle små racer som er sådan, men jeg synes nu også at det er et problem som burdes tages hånd om. Fx. så har der været en chihuahua som har været virkelig virkelig aggresiv overfor min hvalp, fordi min hvalp stille og roligt bare ville sige hej. Dette problem synes jeg, at jeg møder så ofte!
Kan godt være at jeg er ung og uerfaren, men min hvalp opfører sig 1000 gange bedre end mange mindre hunde. Det er bare min mening.
okt 2008
Følger: 10 Følgere: 9 Hunde: 1 Emner: 14 Svar: 123
aug 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 188
Jeg synes nu ellers jeg har læst tråden(og flere af samme slags)..jeg forsøger altid at skille skidt fra snot,og har med alt beskedenhed +15 års erfaring med disse hunde..altså en del år for de blev supersmarte,så-så-man-lige-mig-agtige, og debatten/problematikken omkring samme.
At du ikke synes jeg 'har noget klogt at byde ind med'...kan jeg ikke gære meget ved.
Igen vil jeg opfordre kritikere af alt hvad der lugter lidt af bulldogs,til at være objektive,saglige..og ikke nødvendigvis gøre tingene værre end de er.Husk osse der er en markant forskel på køns/arts-dominans og aggresion(den kan man som ansvarlig ejer nemlig handle på)..og så aggresion overfor mennesker..som vel(med få undtagelser) bør 'koste' den triste vej til dyrlægen.
Til fortalerne af nævnte hunde,vil jeg opfordre til ansvarlighed...vær klar over hvad din 'søøøde hund' potentielt indeholder,og respekter andre menneskers uvilje til at socialicere med din hund..opfør dig for netop DIN races bedste..det hjælper ikke at være defensiv og usaglig.
Til sidst...husk nu allesammen det stadig 'bare' er hunde..ik`?
"kamphund" angriber igen....