{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.655 visninger | Oprettet:

"kamphund" angriber igen.... {{forumTopicSubject}}

Igen idag, endda stort på forsiden af EB, kan man læse om Lasse Riemers kærestes hund der er blevet flået af en såkaldt kamphund... Kan det virklig være rigtigt, vi skal læse om disse hændelser mere eller mindre hver uge... Er der virklig så mange klaphatte med disse racer i den anden ende af snoren?
Kan man for helvede ikke snart få strammet op.. Hvordan vides ikke, men der må da ske noget...
Spar mig nu for: En kamphund er en hund der har været i kamp... Alright.. Lad os kalde dem hjernedøde køtere, der ikke ved deres gebis er lavet til, at spise ............... Hundefoder..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  "kamphund" angriber igen....
  • #1   18. feb 2009 Hold så op !!! God formiddag, håber du fik det bedre.

• #2   18. feb 2009 kan vi ikke snakke dårligt om ejerene i stedet for hundene??

• #3   18. feb 2009 asta's mor: eelsker dit profil billede:-)

• #6   18. feb 2009 Kan vi ikke snakke om det evt ikke altid er ejeren skyld? - men at disse hunde har en arv man ikke kan lukke øjnene for altid?

• #7   18. feb 2009 Hjernedøde ejere der ikke ved hvilken hund de har mellem hænderne er den livsfarlige cocktail :o(

• #8   18. feb 2009 Synes det er så forfærligt!! Jeg er nået til det punkt, at Miklo slet ikke skal hilse på noget der ligner en muskelhund, med mindre jeg kender ejeren og hund. Ved godt man ikke skal skære alle over en kamp. Men det er jo svært at vide, hvilken ejer der har styr på dem og hvem der ikke har. På et tidsp. kunne jeg godt selv godt tænke mig sådan en hund, men ved jeg ikke kan hånter sådan en hund.

Tør slet ikke tænke på hvis Miklo blev overfaldet en dag, både hund og ejer vil få samme tur som min hund har fået!!!!

• #11   18. feb 2009 hvorfor høre man ikke om at 80% a dem som bliver bidt a hunde, rentfaktisk bliver bidt a små hunde? nææ nej, vi høre kun om disse forfærdelige kamphunde, som er så stor en belastning for samfundet, men vi høre ex. ikke om den lille jack russel, som angreb en hest som var i fol, til en værdi a omkring 140 tusind. Hvor hoppen måtte aflives, og føllet gik tabt...
    Min point er: Det er altså ikk kun store hund som angriber, små hunde angriber ofter.

• #12   18. feb 2009 "hjernedøde køtere, der ikke ved deres gebis er lavet til, at spise ............... Hundefoder.."
    Hva bilder du dig egentlig ind..... ??????

• #13   18. feb 2009 Enig med theos mor...

Kørekort til alle racer og stop ukontrolleret avl og salg af hunde...

• #14   18. feb 2009 arhhh bliver sgu så gal over sådan en uvidende kommentar...

Jeg har en chi og en sbt.. og det er sgu chihuahuaen der er den aggresive...

• #16   18. feb 2009 enig i kørekort til hundeejere.. for det sgu dem der gør hunden farlig.....

• #17   18. feb 2009 så længe der er ejer af kamp/muskelhunde der ikk ved hvad de har med og gøre vil det desværre blive ved med og ske hvis disse ejer gad og sætte sig ind i hvilken hund de har og lærer deres hund at kende ville der helt sikkert blive færre af disse tilfælde

• #18   18. feb 2009 nemlig og det er præsis derfor der SKAL indføres kørekort til alle hunderacer og "køreprøver" hvert ½ eller hvert år med test om man har styr på sin hund....

• #19   18. feb 2009 Ja små hunde kan da også være nogle hidsig krabater, men de kan altså ikke udrette den samme skade. Der er et problem med muskelhundene i Danmark, fordi der findes mange uvidende hundeejere og når man ikke vil erkende hvilken hund man har så er de altså farlige.

DSR - Øh ja man hvad skade har din chihuahua gjort og hvad sker der hvis din amstaff angriber?

• #20   18. feb 2009 En lille chi kan jo ikke gøre så meget skade som en stor muskel hund. Det er jo pga mangel af opdragelse. Min chi er hverken hissig eller noget som helst!!

• #21   18. feb 2009 Charlotte H
    Bare et lille eksempel på at man ikke kan skære alle over en kam..
    OG en SBT er ikke en amstaff... men en engelsk staffordshire bull terrier smiley

• #23   18. feb 2009 kan folk ikke bare opdrage på deres hunde?? altså det er sku da for meget alt det her...jeg ved sku godt hvilken hund jeg har mellem hænderne, og gør også mit til at få et bedre omdømme.. jeg sys f.eks det er mega træls at nogle folk tror deres hunde kan og SKAL hilse på alle andre hunde...

• #24   18. feb 2009 **Miklo* *
    Mangel på opdragelse.. hmm hvordan kan du sige det??? det aner du da intet om...
    når jeg ser tilbage på der hvor vi købte, var tingene SLET ikke som de skulle være... så der ligger grunden !

• #25   18. feb 2009 * Theo's mor (supporter) *
    modsiger du ikke dig selv?

• #27   18. feb 2009 Jeg siger min mening: citat: "Er der virklig så mange klaphatte med disse racer i den anden ende af snoren?"

Nej problemet er jo netop de klaphatte der ikke har nogen snor på deres hunde, og som ikke aner en skid om hvad de har mellem hænderne. Der burde slåes hårdt ned på de hundeejere som ikke er deres ansvar voksent. Det er meget synd for den lille hund og dens unge ejer, at komme ud for sådan noget.
    Samtidig ærgrer det mig dog, at min race (amerikansk staffordshire terrier) endnu engang skal klandres for noget, som jeg er næsten 100% sikker på er forvoldt af en blandingshund/uægte amstaff (hvis det skulle vise sig, at det, mod min forventning, skulle være en ægte amstaff med DKK/FCI-tavle, så må jeg jo æde mine ord i mig igen -men det plejer ikke at være nødvendigt).

• #28   18. feb 2009 * theos mor...
    her :
    "Og det er forkert at sige det ikke er hundene, men ejerne der er problemet...

Hundene ER det direkte problem, ejerne er det indirekte problem...!!

En farlig hund er jo netop resultatet af en ukyndig ejer, og dermed er hundene problemet i gadebilledet."

Kan os bare være mig der ikke fatter noget smiley

• #29   18. feb 2009 mia og mikkel N: Enig.

• #30   18. feb 2009 Et link til selve artiklen http://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/article1127586.ece

Kørekort til hund tror jeg desværre ikke er en mulighed, politiet herhjemme kan ikke engang "dæmme" op mod agressive hunde eller ulovlige racer, så er det nok utopi at tro de vil bruge kræfter på at tjekke om en hunde-ejer har erhvervet sig et kørekort...

• #31   18. feb 2009 Tue D
    præcis

• #34   18. feb 2009 * Theo's mor (supporter) *
    hehe oki.. sys bare at du siger at det er ejeren der er problemet i den sidste linie...
    Men lige meget... ved hvad du mener smiley

• #35   18. feb 2009 Vi skal bare have stoppet for alle de kræ uden tavler - for det er der lorten hænger

Luk for import af de racer - hvis de ikke har FCI tavler - mentaltest dem der er her nu - afliv de som træder helt udenfor på de alvorlige punkter og neutraliser resten - så der ikke kam avlles på skod

• #38   18. feb 2009 "The One & Only"Charlotte H - TAVLEMAFIAEN :

Og det var ordene ! smiley

• #39   18. feb 2009 Hvad jeg bilder mig ind?? Det er vel et frit land vi lever i.. eller?
    Det er efterhånden min mening.. Har desværre set det for mange gange.. Selv kompetente ejere stå med deres hund som angriber i en blodrus.. (i dette tilfælde en Dogo), hvor familiens 3 børn står grædende til og ser deres far miste 8 fingre og ægteparret en ½ westie..

At en hund` s gebis ikke er lavet til hundefoder, Arrrgghh.. Mon ikke UT er klar over det.. Ironi kan vel forekomme herinde..
    Eftersom jeg er hundetræner, undervist i etologien om hunden og har haft mange racer gennem årene, så er der vel feset en del ind..

Vi har derudover også valgt vi ikke ønsker disse hunde i vores klub mere.. Det er syndt, da der kan ryge mange på gulvet.., men vi mister for mange af de andre racer, da folk er utrygge.. Det følger jeg dem klart i..

Det har taget overhånd.. Det kan vel ikke modsiges eller?
    I 2001 havde vi 1000 hunde af disse racer.. Nu er vi langt over 20.000.. Dermed ikke taget i betragtning, at der er endnu flere, som ikke er registreret..

Herinde på HG er halvdelen hunde, der ejes af folk under 20 år.. Ja en del på 16, hvad erfaring har de? Ja måske familiens Labrador de er vokset op med.. Mange er førstegangs hundeejere.. Er det en "tryg" situation, for samfundet? Eller hunden? Hvor mange af de hunde er til salg for 2, 3, 4 gang.. Internaterne bugner, selv med Red noses.. Hvor er vi henne?

Jeg har bare fået nok.. ganske enkelt..

• #40   18. feb 2009 For stamtavler - ja og heldigvis lyttes der inde på borgen - jeg har en god fornemmelse med de svar jeg har fået derinde fra

• #41   18. feb 2009 At udelukke "muskelhunde" fra træning og klubber... løser, efter min mening, SLET ikke problemet...

ærgeligt at uvidende unge mennesker, som bruger hunden som en potensforlænger, skal ødelægge hundens rygte for alle andre....

• #42   18. feb 2009 **Miklo* *

Hvad er det for noget vrølv og komme med !?

jeg er da blevet bidt i hånden af sådan en lille kræ (undskyld sproget) så det måtte sys med 5 sting, så jo det kan sådan en lille CHi altså godt.

• #44   18. feb 2009 jeg siger min mening : fandt lige denne tekst på din profil - Er i en hundeejerforening... Alletiders træningsklub hvor alle racer er velkomne.

det da også en dårlig idé at udelukke visse racer fra træning pga andre hundes adfærd... det kan ikk være en seriøs træningsklub...!

• #45   18. feb 2009 Morten H ..
    Må erklære mig enig

• #47   18. feb 2009 Søren *Most hated af tavlemafiaen* .
    enig... sådan noget MÅ ikke ske

• #50   18. feb 2009 Det skal lige tilføjes, at vi på vores trænermøde i jan.. Blev enige på dette punkt... Jeg har ikke rettet i min profil, men tilgengæld gjort alt herinde for (tidligere), at folk kunne komme hos os med disse racer.. det er så desværre slut nu.

• #51   18. feb 2009 Det har da ikke noget med andres hundes adfærd, at gøre.. Det har noget, at gøre med at vi ikke har kapaciteten til disse racer og, at folk (medlemmerne) er bange for disse racer.

• #53   18. feb 2009 når jeg har trænet hvalp og unghund og der har været disse hunde også har træner ofte ment at den frie leg kunne være mellem mine húnde og muskelhunden ...
    jeg har vær gang sagt nej mine hunde får ikke lov at lege med dem og slet ikke hvis ejer af muskelhunden så kun lige er fyldt 20 år måske ...
    synd det blevet sådan men jeg har sku mine hunde for kære også kan folk kalde mig en kælling eller hvad de vil jeg tør ikke

• #55   18. feb 2009 Vi kan jo ikke stå med 10 hunde, hvor den ene (lad os sige 17 årige Sofie )ikke kan holde sin hund.. Ja hun er der for, at lære.., men så må det blive enetime, eftersom der er 9 andre der også er det for, at lære...

• #56   18. feb 2009 hvis du har en golden retriver som du ikke opdrager så vil da da være lige så ustyrlig som alle andre.

kan huske jeg læste engang at en golden havde skambidt en bullterrier. så tror ikke man skal læsse det over på racen, hellere på mange af de folk som har denne race.

• #57   18. feb 2009 Vi har kun frikvater på hvalpeholdene, derefter er det på eget ansvar, hvis de slipper hundene sammen i indhegningerne før og efter timen.

Men der er da andre alternativer.. en anden hundeklub her på sjælland.. De smider da bare mundkurve på hele holdet og så skal de forestille sig, at lege.. Hvor er vi henne der?

• #58   18. feb 2009 Tjaaa.....man siger jo det er hundeejernes skyld at hunde er som de er...
    Men jeg har da lagt mærke til flere gange herinde , at muskelhundeejere , der siger det ..... mange gange efter nogle måneder SELV sætter deres muskel / kamphund til salg i markedet.

Men der skriver ejeren ikke ......( jeg skal af med min muskel / kamphund, fordi jeg er en dårlig ...ukompetent hundeejer )....... næææ de skriver ....
    ( Jeg bliver desværre nødt til at gå af med min lækre lydige hund, der elsker alle mennesker og andre dyr ) .... fordi mine børn har fået allergi... .....jeg skal flytte hen et sted , hvor man ikke må have dyr......mit boligselskab vil ikke have muskel / kamphunde mere...... og 100.000 andre undskyldninger...... :O)

• #60   18. feb 2009 Morten: ja, men det er nu en del lettere, at få en Golden til, at slippe/stoppe... Vi har hverken peber/citronspray, eller andre ting, der kan lukke for lufttilførslen... En herinde der avler Ambull, sad selv en dag og skrev de havde citron spray i lommen for, at deres hunde ville slippe ved et evt. angreb..

• #61   18. feb 2009 selvfølgelig skal der være legetid i hundetræning ellers bliver det da for træls at koncentrere sig men ikke alle hunde skal løbe sammen selvfølgelig.... men i og med mine hunde er store tages det som en selvfølge at så kan de lege med den som ingen andre vil lege med...og nej mine skal heller ikke lege med dem.... jeg er begyndt at spørge når jeg melder til træning hvilke hunde der kommer og det jo surt at det er nødvendigt.......

• #62   18. feb 2009 Britta - jeg mener jeg er kommet med et forslag

Og nej jeg mener heller ikk man skal forbyde hundene på træningspladserne - det forværrer kun problemet for de der gør noget

• #63   18. feb 2009 Theo`s Vi giver heller ikke enetimer, så længere er den ik...

• #64   18. feb 2009 Andres og Louise godt for dig det ikke var en muskelhund, så havde du nok mistede hele hånden !!

• #66   18. feb 2009 Mener ikke der står på hjemmesiden, nogen er udelukket...

• #67   18. feb 2009 Næee muligt, men eftersom man mister 3 istedet for 1 så er det jo bare sådan...

At have linen rundt om livet, vil jeg mene er en meget dårlig ide..

• #68   18. feb 2009 enig med rottedronningen igen igen igen

• #69   18. feb 2009 Britta Gg ja det ved jeg jo nok godt

Og vi er enige

• #70   18. feb 2009 Selvfølgelig skal der gøres noget mod uansvarlige ejere der ikk helt har styr på deres hunde, men hvad skal der og kan der gøres.

Og holder stadig på at en kamphund er ikk en kamphund før den har været i kamp gener eller ikk gener der er avlet......Vores hunde er bare en familie hund men det skriver de jo ikk på ekstrabladet at familiehund angreb...... Nej det var en kamphund

• #72   18. feb 2009 Theo: Nu ved du jo så ikke hvilke trænere der er kompetente eller ej i vores klub, men eftersom snart halvdelen af landets hundeklubber har den regel, så er det nok noget andet der spiller ind...

• #73   18. feb 2009 Uanset, hvordan man vender og drejer det.
    Muskelhunde har i nogle tilfælle hidsige gener med hentyn til at ville dominere ergo også til at bide, hvis ikke de får deres vilje. Det ligger omtrendt ligeså fast som at mennesket engang boede i huler ... nogle gør det endnu ... og får de en muskelhund er det ikke godt at vide, hvad der kommer ud af hunden. Dræber eller kælepotte??
    Muskelhunden er et redskab der i de forkerte hænder bliver den farlig.
    Jeg er ved at være træt af de indlæg der konsekvent stempler muskelhunden som en dræber uanset, hvordan den er blevet håndteret for behandler man den rigtigt får man også, hvad man vil kalde en god hund.
    Noget andet er jeg er vild med ideen om kørekort til denne type hunde, men jeg tror bare ikke det fjerner alle problemerne vedrørende hjernelamme hundeejer der har potensforlængere ... man kan hosle sig til meget og der skal nok også være nogle der forstår at spille slet spil og få tiltusket sig sådan et kørekort med henblik på at fremelske det agressive i hunden.
    Jeg kunne se det "smarte" i træningshold KUN for muskelhunde udarbejdet til netop denne type hunde ... mange træner nægter muskelhunde adgang ... det skal jo nok også fremme muskelhunden i længden (ironi kan forekomme).
    Alle avler af muskelhunde skal kontroleres i begge ender (og gerne på tværs også) ikke alene med hensyn til hundens ve og vel, men også med hensyn til måden de præges på inden de sælges og jeg mener det burde være et lovkrav om at alle der køber denne type hund skal stå opført i et register (også for at sikre de bliver chippet), hvor der løbende bliver foretaget kontrolbesøg for at kontrollere hvilken type hund den vokser op til at blive ... hystade eller skødehund.
    Alle avler af denne type hunde burde smide en form for depotitum inden de starter som avler ..... et depotitum der smutter, hvis de f.eks. sælger hvalpe til folk uden kørekort osv osv. Et depotitum der bliver inddraget (sammen med avlerens licens som avler) kunne bruges af myndighederne til at holde gang i folk der skal holde øje med alle disse nye tiltag.
    Om det er nok? Nej, men .... det er da en begyndelse om ikke andet.

• #74   18. feb 2009 Kom nu.. indfør det kørekort til alle med hund det kan da ikk være så svært man... så bliver det bevist af det ikk kunne er "kamp Hunde" der ikk kan med andre hunde...

jeg glæder mig for min er trænet og det burde alles hunde være...

• #75   18. feb 2009 og min franske bliver på helt sammen måde en der kan med alle andre

• #77   18. feb 2009

Ledøje-Smørum F.eks

Efter en lille pause kom Sussi Frisch og fortalte os omkring muskelhunde.En oplysning som fx, at når en muskelhund er blevet kønsmoden, skal den altid være i snor, den vil aldrig kunne løbe løs. Disse hunde kan ikke trænes på almindelige hold, så jeg tror ikke, at vi ville kunne have den type hunde i vores klub. Det vil evt. kun være på hvalpehold.

Vi fik oplyst, at det kun var meget få steder, at der kunne trænes med muskelhunde, bl.a hos Sussie Fris

• #78   18. feb 2009 Taastrup Agility Klub har på generalforsamling 2005 besluttet, at vi ikke kan tilbyde kamphunderacer og blandinger af disse træning i klubben, da vi
    ikke kan tilbyde den trænerkapacitet som vi har erfaret at de pågældende hunderacer har brug for.

Der er generel enighed blandt vore medlemmer om denne beslutning, da mange, både trænere og medlemmer, ikke føler sig trygge ved de omtalte racer

• #79   18. feb 2009 Jeg kan godt blive ved...

• #82   18. feb 2009 Nu er jeg ligeglad med hende, men giver bare et lille indblik i, at der er mange klubber der ikke vil træne disse hunde.

• #83   18. feb 2009 For filen da. det har ikke noget med hende, at gøre...

• #85   18. feb 2009 Nej, jeg tog det inde fra Ledøje-smørum hundeklub, for,. at vise, de heller ikke træner disse hunde.. Har ingen connection til hende...

Er lige væk en times tid..

• #87   18. feb 2009 Forbud mod at have muskelhunde UDEN tavler. Alle nuværende MH uden tavle neutraliseres.
    Der laves en specifik liste over MH, hvem er med? Hvem er ikke?

ALLE hundeejere SKAL gennemføre et træningsforløb med hunden, som skal påbegyndes INDEN hunden fylder 6 mdr. Uanset race. Og med hver enkelt hund.

Og som sædvanlig skal politiet til at benytte sig af deres muligheder for at påkræve mundkurv og snor.

Det andet gider jeg slet ikke kommentere, er så træt af at høre disse hunde blive svinet til..

• #88   18. feb 2009 Theo: For fanden da.... Jeg er da ligeglad, med, hvad der har gjort de ikke træner disse hunde, skulle jeg sidde med 40 klubber og se kritisk på alle de forskellige grunde til de ikke vil træne disse hunde.. Come on, og prøv selv og vågn lidt op..

• #89   18. feb 2009 jeg synes det er så ærgerligt at alle hunde der indgår inten muskel eller kamphund bare skal svines til og kaldes nogen draber hunde. kan godt gøre mig sur når jeg høre folk sige det.
    men selvfølgelig passer det også nogen gange. men det sku også ejerens egen skyld hvis hunden bliver syg i hoved.

• #90   18. feb 2009 Britta: vi bruger bare ikke nødløsninger i den forstand, ligesåvel som vi ikke bruger seler og grimer.

• #91   18. feb 2009 Mafiaboss,
    grunden til at jeg kun mener at tavlepåbuddet skal gælde nogle hunde, er at jeg mener der skal være plads til blandingerne og de tavleløse hunde i DK.

Men samtidig ser jeg tydeligt problemet med amstaffen (og dens ejere) så for at redde racen har jeg indset at man er nødt til udelukkende at acceptere dem med tavle. Og det skal være snart!

• #92   18. feb 2009 det er så forfærdeligt! Jeg vil under ingen omstændigheder ha at Ludwig skal hilse på store fremmede hunde!

vi har hilst på nogle kæmpe hunde og nogle af dem var søde nok, men nogle af dem har os knurret og været aggrasive - DEM HILSER VI IK PÅ MERE!!!

• #93   18. feb 2009 Det er også Pit i mine... se selv.....*GG*

(link fjernet)

• #94   18. feb 2009 Mafia,
    jeg kan godt se din pointe, men, og den her udtalelse er meeeget slidt fra min side af; 10.000 - 20.000 er mange penge for en sofahund! Og jeg synes det er absurd at priserne er skruet SÅ højt op, og jeg forstår det virkelig ikke!
    Jeg er godt klar over at der er udgifter forbundet med parring, drægtighed, evt. kejsersnit, dyrlæge, vaccine osv. MEN, det er MANGE penge hvis man ikke er interesseret i hverken udstilling eller avl!
    Og jeg fatter ikke at små selskabshunde kan koste næsten 20.000 kr! Det er langt ude!
    Og hvis blandingshunde ikke længere er tilgængelige, tror jeg at udbud og efterspørgsel vil skrue en allerede absurd pris, endnu højere op.

Der findes masser af familier som ikke har 15.000 men stadig passer deres hund, tager den til dyrlægen, giver den ordentlig mad osv.

Skal hunde til at være noget som kun en vis del af samfundet kan eje? Er det ikke nok at man elsker dyr og kan tilbyde et stabilt og varigt hjem? Skal folk nu også til at have en vis indtægt, eller skal de bare leve af havregrød i 2 år, for at få råd til at købe en hund?

Hunde skal passes ordentligt (ligesom alle andre dyr) men til en vis grad er de allemandseje, og folk føler at de har ret til en hund..

• #96   18. feb 2009 DCH??? Vi har intet med dem , at gøre...

• #97   18. feb 2009 Når nu MH i stigende grad forbydes adgang på træningspladser, så undrer jeg mig over, at muskelhundeejere ikke tager initiativ til at få lavet træningssteder, hvor der udelukkende kommer MH. Steder, hvor der er kompentente trænere, der virkelig ved, hvad de har med at gøre. Jeg ved godt, at det tager tid, men andre specialklubber er jo også startet et sted. Der må da være basis for det, når man ser på antallet af MH?
    Så villle man have mulighed for at træne sin MH og man er helt ude over den dér: "Vi er dem, de andre ikke må lege med".

• #99   18. feb 2009 Theo,
    det synes jeg også er mange penge..
    Det kommer til at tage mig laaang tid at spare op til!
    Hvis jeg vil have en til hund inden for de næste 3 år, skal jeg nok starte nu..

• #101   18. feb 2009 Mafia,
    det er jo rigtigt nok at man kan holde sig til de "billigere" racer, men skal man ikke vælge en hund der passer til en?

Jeg tror ikke på at man kan forbyde alle hunde uden tavle. Og hvad med ambullen? Så bliver den helt ulovlig i landet?

Mht. blandingshundene, så må enhver mistanke om ast eller ab eller andet i den fine lab, kræve neutralisering eller bevis via dna-test af hunden og forældredyrene (selvfølgelig betalt på ejers regning)

• #103   18. feb 2009 Mafia,
    den er en blanding ja, men der er stadig visse ting et gå efter.
    F.eks er en rundkørsel af terriere vel stadig en terrier? Og man må forvente at den har nogle af de egenskaber der ligger til terrieren?

Og det samme kan vel siges om retrievere, bulldogs og pudler?

Årh ja, der er selvfølgelig genbrugshundene.. Dem havde jeg ikke rigtig tænkt på..

Jeg tror at ideen om at alle skal have tavle, er lidt ligesom det med kørekortet. Ideen og intentionerne er fine, men det holder bare ikke i længden..

• #104   18. feb 2009 Jeg bliver rent faktisk pisse-bange hver evig eneste gang jeg læser at en ejer af en amstaff, ambull, pit udtaler at det ikke er hundens skyld, men ejerens!
    For det er da bare en ejer, der ikke har fattet en meter!!!!
    De hunde har altså for faen da noget i generne og hvis man ikke opdrager dem korrekt så har man sgu en "dræber" mellem hænderne....
    Jeg har bare alt for ofte læst nogenlunde denne sætning: "aiii altzå min amstaff er verdens blideste og mest fantastiske familiehund - den vil gå i døden for mig"!!!
    JA LIGE NETOP - det er jo netop det, der er hele problemet........
    Kan I ikke se det?????????

• #105   18. feb 2009 utrolit at så mange kan hidse sig op over en tåbelig trådstarters hjerneløse kommentarer ???

ja dte er ganske forfærdeligt at en hund bliver angrebet uberettet af andre hunde. hvis man kan udtrykke det sådan... men nu er det jo sådan at det er ejerne der er idioterne som regel.. jeg har mødt mange muskelhunde og har selv haft en muskelshundsblanding. jeg er aldrig blevet angrebet eller noget i nærheden af det af disse hunde, det har været fordi ejerne har været seriøse og ved hvilket ansvar det er at havde en hund..

Min hund blev selv skambidt til døde af en ruhåret hønsehund.. men derfor vil jeg da ikek havde forbudt alle jagthunde... jeg vil meget hellere havde at der kom dyrekørerkort til alle hunderacer. jeg ved ikke om man burde holde skarpere øje med avlen. men synes derimod at man skulle måske tilbyde flere hvalpekøbs kursuser og guider så første gangskøbere ved hvad de skal gå efter og ikke gå efter.
    Kan selv huske da jeg skulle købe min første hund selv. der fik jeg bare at vide at hvis jeg fandt en til 2000 kr ville jeg få en god sund og rask hvalp

Sagt af damen der ikke er hundeekspert men har lidt erfaring

• #106   18. feb 2009 jeanette - du er så lige nøjagtig en af dem der skræmmer mig allermest:

Jeg må gentage:

Jeg bliver rent faktisk pisse-bange hver evig eneste gang jeg læser at en ejer af en amstaff, ambull, pit udtaler at det ikke er hundens skyld, men ejerens!
    For det er da bare en ejer, der ikke har fattet en meter!!!!
    De hunde har altså for faen da noget i generne og hvis man ikke opdrager dem korrekt så har man sgu en "dræber" mellem hænderne....
    Jeg har bare alt for ofte læst nogenlunde denne sætning: "aiii altzå min amstaff er verdens blideste og mest fantastiske familiehund - den vil gå i døden for mig"!!!
    JA LIGE NETOP - det er jo netop det, der er hele problemet........
    Kan I ikke se det?????????

• #107   18. feb 2009 Få dog øjnene op for hvad det er I har med at gøre......... Det ligger i deres gener - ingen ved HVAD der pludselig kan "tænde" dem eller hvornår.........
    Og NEJ dermed bestemt ikke sagt at ALLE disse hunde gør det......
    Og NEJ heller ikke sagt at det KUN er disse hunde der gør det..... men de er sgu et stort stykke henad vejen det største/farligste problem.....

• #108   18. feb 2009 Sumo nu som storebror : synes du skal se på dyreværnets statestik over hundeangreb på mennesker og hunde... i 3 år lå sankt berhard hunden på 1. pladsen.. muskelhunden kom først nede på en 7. plads...

At du er bange for mig siger egnetligt mere om hvor meget du har sat dig ind i tingene end om mig...
    Jeg er opvokset med muskelhunde, og er kun blevet angrebet af labradorer og schæffere..
    Sbt'er blev i uk kåret som årets nannydog.

Jeg har ugentligt sager med musklehunde i min mail indbakke. og der er helt klart et mønster for de angreb der sker. ejerne er enten socialt dårligt stillet, ekstremiter på den ene eller anden måde, eller uudannet ungen drenge.
    Hvad er det jeg skal havde øjene op for ???

• #109   18. feb 2009 ja jeg fatter heller ikke de ikke bliver aflivet på stribe alle de satens kampe hunde at det så går ud over nogen uskyldig det må man bare tage med

• #110   18. feb 2009 jeg er blevet angrebet af en collie 2 gange som barn . og en chæfer
    aldrig af en muskel hund.

• #113   18. feb 2009 * Theo's mor (supporter) *: vær ød at læse min luckys profil.. og forklar mig endnu en gang om at frygte at gå tur med sin hund

• #115   18. feb 2009 * Theo's mor (supporter) : ligesom at chien er avlet til at slå rotter ihjel og man i mexico lavede konkurencer med hvor mange rotter de kunne slå ihjel på kortest tid.. og nu sidder den mini kamphund i enhvers blondindes håndtaske. og ingen siger noget til det for det er bare sødt ?

Jeg siger ikke at en muskelhund ikke kan være farlig i de forkorte hænder.. jeg siger bare at i de rigtige hænder har man intet at frygte.. og som sagt jeg har aldrig oplevet et muskelhundsangreb..
    Og min veninde som er hunde træner siger også at det er skam muskelshunds holdene der går mest seriøst op i trænningen hos hende. og sjovt nok igen den eneste hund der har angrebet hende var en cocker spaniel...

• #118   18. feb 2009 nu var jeg i hundeskoven med laika i Lørdags .
    og der var også en famillie med en lille komode hund .
    og den gik flere gange til angreb på laika , hvor Laika bare vendte sig om for at fortælle den at hun ikke ville slås . ejeren til den lille hund synes enlig at det var ret sjovt at hendes lille hund turde angribe en Rottweiler .
    og hun prøvede ikke at stoppe sin hund .
    så var der er en anden hund som var lidt sky som hundene rendte efter i sjov . så begyndte laika også at rende efter den hund . men så blev der rama skrig og folk kaldte på laika da de var bange for at laika ville angribe hunden . hvor jeg sage hun vil kun lege . hun gør jo ikke andet end det de andre hunde gør . men jeg tog så laika og gik ind i den mindre hundeskov lige ved siden af .

men tænk engang bare forde en lille hund angriber en muskelhund eller en Rottweiler synes ejeren at det er sejt .
    burde det ikke væree ens for alle racer at man stopper sin hund hvis den viser negativ adfærd ?
    og hvorfor må en muskelhund og en Rottweiler ikke have lov til at være en hund som alle andre hunde ?

• #119   18. feb 2009 * Theo's mor (supporter) *: det kan man sagtens sammenligne.. en hund er en hund uanset str på hunden, og et hundeangreb er og bliver et hundeangreb.. da jeg var til dyrlægen for at få min vaccineret, sad der en dame hvis hund skulle syes sammen på næsen. pga en chi havde bidt den

• #120   18. feb 2009 Mafiaboss - Forbyd avl uden FCI tavler .: det sker da tit har du ikke lagt mærke til.. hunde bliver spist på åben gade.. det sker når ejerne glemmer at fodre deres hunde smiley

Tror egentligt bare at hvis vi forbød alle muskelhunde som det jo nu hedder.. man kalder jo heller ikke et tog for et futtog... så ville de få idioter som ikke kan finde ud af det bare finde nogle andre racer og "lege" med og hvad så skal vi så forbyde alle hunde i dk ??...

• #122   18. feb 2009 Mafiaboss - Forbyd avl uden FCI tavler .
    ja enig
    jeghar også lige fra laika var hvalp af stoppet hende når hun har udvist en negativ opførelse overfor andre hunde .
    også hvor folk har sagt ejj huner da så lille hun gør jo ikke nogen skade .
    nej men bliver de ikke stoppet og man ignorere det kommer skaden så bare når hunden bliver stor .også kan man aflive hunden fordi man har været dum og ligegyldig .
    derfor har jeg altid med de Rotter jeg har haft stoppet dem når de har udvist negativ adfærd ..
    og Laika er glad for alle hunde og mennesker.

• #123   18. feb 2009 Mafiaboss - Forbyd avl uden FCI tavler .: ja da... det er slet ikke pinde de har fundet.. men knogle resten de lige holder som en advarsel til andre hunde for at sige "jeg er stadigvæk ikke mæt, min ejer har glemt min mad i en uge"
    Det er da mærkeligt at du læser det som værende at hunden æder den anden hund når mathilde nu skriver det...

• #125   18. feb 2009 alle hunde og uanset racer der angriber andre ud af det blå .
    skal aflives lige på stedet .
    og så er det ikke hundene der enlig er problemmet .
    men det er ejeren af de omtalte hunde der er problemmet .
    de anskaffer sig en hund og det kan være hvilken som helst race .
    uden at tænke på det arbejde der ligger i at have en hund . uden at have sat sig ind i den race de nu har vlagt .
    og plus mange synes det er så skide sejt at de har en hund der er agrasiv.
    så det er ikke hundene men ejeren man skal have fat i .
    da det er ejeren der ødelægger hundene på den måde de opdrager dem på ..

• #127   18. feb 2009 ofte muskelhunde .
    ja det ligger folk mærke til da medierne bringer det ud hver gang og pynter på historien .
    tro mig hvis medierne bringer alle angreb forvoldt af hunde vil du se at der er ligså mange af andre racer der også angriber og bider .
    men det får man aldrig afvide da det ikke kommer ud i medierne eller bliver trykt .
    for der er ikke forskel ang tal om det er en muskehund eller anden race .
    men folk er der lige på stedet nu forde det er et godt stof at skrive om nu .
    og det er ikke noget godt at skrive at en puddel eller en lap eller anden race har bidt/angrebebet nogen ..

• #129   18. feb 2009 Mathilde *
    det er også helt i orden ..
    fuld respekt for det smiley

• #133   18. feb 2009 Mathilde *
    ja kan jeg godt forstå hunden har jo kun dig til at passe på den . og der er ingen grund til at udfordre skæbnen da man ikke ved hvordan ejeren er til den muskelhund man nu møder på sin vej .
    for der står desvære ikke skrevet på panden af en ejer af en muskelhund . jeg er en erfarende muskelhundeejer.

og nej der er ingen grund til at ens hund skal have en dårlig oplevelse . det har din haft engang for meget det arme pus . håber ikke den har men af det ..

• #134   18. feb 2009
    * Theo's mor (supporter)
    et angreb er et angreb .
    ved godt at en stor hund laver større skade end en lille hund.
    men stadig er et angreb et angreb .
    og hunden der starter et angreb uden videre skal aflives på stedet .
    en stor hund der angriber en uden varsel er til fare for andre .
    men en lille hund der gør det samme er også til fare for andre ..

• #136   18. feb 2009
    Mafiaboss - Forbyd avl uden FCI tavler .

nej man burde gøre noget så uerfaende hundeejer ikke burde have hund og stemples med det i panden ..

så kan det være at muskelhunde og Rottweiler kan få et bedre ry ...

• #138   18. feb 2009
    * Theo's mor (supporter

ja det har du tildels ret i .
    men ikke altid det er sådan smiley

• #142   18. feb 2009 en agrasiv hund er en agrasiv hund uanset størelse og race ..
    så er jeg ligeglad om det er en lille chi .
    så skal de bare aflives .
    og ja det er somregl uerfaende ejer der er skyld i at hunden er som de er desvære..

• #146   18. feb 2009 Theo.

nej ikke det jeg mener .. der har du ret ..

jeg mener at hvis en hund lige ud af det blå går til angreb på en anden hund uden varsel elle menneske .
    skal hunden aflives .

hvis du forstår mig .
    ved godt at man kan mødes med en anden hund hvor begge er i snor at der der kan ske at de ikke kan sammen . men der er det så ejeren af hundene der må gå væk fra den anden hund så det ikke sker .
    men man kan alså som nogen har oplevet det gå en tur med sin hund og der lige med et dukker en hund op og fare lige til ngreb på den hund der er i snor .
    hvis du forstår mig ..

• #147   18. feb 2009 Jeanette: Tror bare du skal holde dig til heste... Christ!

• #148   18. feb 2009 Jeg siger min mening - hehehehe ;o)
    Mafiaboss - bare lige for at få noget helt på det rene - mener du virkelig at problemet ville være løst, hvis der kun var "kamphunde" med tavler - altså mener du SERIØST, at det kun er de tavleløse, der er problemer med?

• #149   18. feb 2009 Så fortsætter jeg lige........... det ligger jo i generne på de hunde - uanset om de har tavle eller ej!!!!!!!

• #150   18. feb 2009 Total forbud mod løse hunde uden for egen grund og kæmpe bøder evt også påbud om aflivning. Uanset race

• #151   18. feb 2009 Så kom der sørme lige en af disse dejlige informative tråde igen.

'Jeg siger min mening' - det var måske ikke lige den skarpeste udlægning at skære diverse racer over én kam,og kalde dem(og vel et eller andet sted så osse de mennesker der vælger en sådan) for hjernedøde?

Håber det var et udfald af ekstrablads hysteri der ramte dig,og at du igen har det bedre.

Hvis den klub du kommer i,helt serøst kan invitere Sussi-pigen dér til at dele ud af sine guldkorn...så står det da vist sløjt til.
    Man vælger selvfølgelig selv sine kilder..men altså!

Genetik,ejer ansvarlighed og forståelse,fci tavle eller ej,blandingshunde,frygt,uvidenhed,ligegyldighed og mangle på grundlæggende respekt for andre...mennesker som hunde- der er mange problemstillinger at kigge på.

Jeg opfordrer folk til at være en smule objektive,og være åbne for at det man nu engang har valgt at faktuellisere...nogen gange skal have en revision.
    Jeg har selv prøvet det,jeg har ændret meget syn på hundehold fra første gang jeg fik en hund til nu..ting jeg måske endda ville have forsvoret.

Som en sidste lige ting,kunne jeg godt tænke mig man i disse muskel/kamp/dræber-hunde tråde...bare ind imellem skelnede imellem køns/arts aggresion,og menneske aggresion.
    Gjorde man nu det,ville man(måske) få nogle at svarene på hvorfor det ikke er de føromtalte 'bæster' der topper bidstatestikker på skadestuerne,hos forsikrings selskaberne eller hos postvæsnet.

Jeg ved ihvertfald godt hvilken form for aggresion jeg(hvis nogen)jeg ville foretrække.

Tænk over hvad i har med at gøre,tag jeres forholdsregler om nødvendigt,udvis respekt over for andre..så går det hele nok altsammen.

• #152   18. feb 2009 Jesper: nej nej, det var skam med fuldt overlæg!
    Kan så regne ud, du ikke har læst tråden.. eftersom jeg aldrig har set eller hørt hende "sussie pigen" Prøv lige, at læs den igennem igen.. Så kan du skrive et klogere indlæg næste gang....

• #169   18. feb 2009 Hjemme hos os er det også den bette der er den hysteriske når det gælder andre levende væsner

• #170   18. feb 2009 Må jeg bruge dette indlæg og spørger hvad en FCI tavle er?
    Har selv hund uden tavle men ikk af nogen bestemt grund.
    Men vil klart give nogle af jer ret i at skal folk gå og vente på en hund i lidt længere tid når de at tænke det lidt mere igennem.
    Udover det har jeg en dejlig hund uden tavle men er os fuldt bevidst om at han er utryg ved andre hanhunde og derfor ikke skal være løs når disse kommer i nærheden.-)

• #171   18. feb 2009 den enøjede smiley er fordi jeg er blind på det ene øje....-)

• #172   18. feb 2009 Okay er det så den bedste stavle at have på sine hunde eller er der andre der også er gode?
    Har alle kenneler så FCI stamtavler?

• #173   18. feb 2009 Mafia: okay mange tak:-) har lige oprettet en ny tråd med spørgsmålet, så denne ikke bliver ledt over i noget den ikke handler om:-)

• #176   18. feb 2009 Min søsters BC blev overfaldet idag. I sidste uge kom en ast med 140 i timen lige i flæsket på bella begge hunde der overfaldt vores hunde var løse jeg synes efterhånden at det kun er dem med de ustyrlige hunde der går løs.

• #180   18. feb 2009 Hold da op en tråd !!

Synes det er skrækkeligt med alle de overfald - uanset race så skal der gøres noget !

Og at folk bliver veeeeed med at trække i langdrag med diverse muskelhunde/kamphunde debatter forstår jeg ikke - altså de fleste mennesker på HG er voksne mennesker med deres egen mening om tingene ...
    Og lige netop denne debat er umulig at blive enig i .....

• #184   19. feb 2009 Theo - hvem kommer med provokerende udsagn ?

Jeg ser ingen der provokerer - kun den "same old" debat omkring muskelhunde..

• #186   19. feb 2009 Undskyld mig engang Theo men du skal da ikke diktere hvad vi andre skal mene - du har altid en smart bemærkning til andre - hvem har udnævnt dig til HA'er ?

Jeg synes det er "same old" muskelhundedebat - men nu siger du jo at det ikke er det - så må vi hellere gi dig ret eller hvad ?

I øvrigt er der nogen der er lettere at provokere end andre ...

• #187   19. feb 2009 Der er dælme mange ...Cola og Pop-Corn tråde her på HG..... og der bliver da sagt det samme i dem allesammen synes jeg..... *GG*

• #189   19. feb 2009 Er der ikke nogen der skal være medlem af den facebook gruppe der er reklameret for herinde :o))))

• #190   19. feb 2009 Blande mig udenom !?
    Det er et offentligt forum for alle ......
    Så hvis du vil ha et lukket forum må du skrive til folk i PB ...

• #191   19. feb 2009 Præcis Nittib - dette er bare endnu en af dem - intet ekstraordinært over denne tråd ... *G*

• #193   20. feb 2009 Bare et lille spørgsmål: Altså i vil alle sammen have at dem med amstaff'er osv. skal tage sig sammen, opdrage deres hund ordentligt, osv., men i vil ikke have dem med i jeres klubber, hvalpetræningsprogrammer osv. Hvordan vil i så have at de skal lære det?

Jeg er en pige på 18 år, og min amstaff hvalp er 6 måneder gammel. Jeg er lidt ligeglad med om i vil svine mig til, eller hvad i vil, men jeg tager ansvar for min hund, og jeg ved hvad racen indeholder. Det kan godt være at når en amstaff angriber, kan der ske store skader, men som jeg har læst tidligere oppe, så er 80 % af alle hundebid, bid fra mindre hunde. Hvorfor snakker i ikke om det, og om hvorfor der er så mange uansvarlige ejere af små hunde, som ikke vedkender at deres hund er aggresiv?
    Jeg er små bange for små hunde, eftersom de altid virker så rasende på alt og alle. Jeg ved godt det ikke er alle små racer som er sådan, men jeg synes nu også at det er et problem som burdes tages hånd om. Fx. så har der været en chihuahua som har været virkelig virkelig aggresiv overfor min hvalp, fordi min hvalp stille og roligt bare ville sige hej. Dette problem synes jeg, at jeg møder så ofte!

Kan godt være at jeg er ung og uerfaren, men min hvalp opfører sig 1000 gange bedre end mange mindre hunde. Det er bare min mening.

• #194   20. feb 2009 Og desuden så er det noget mere spændende at læse om at en stor og voldsom muskelhund har angrebet en anden hund, end hvis det havde været hvilken som helst anden hund i hele verden. Der er så stor fokus på muskelhunde i medierne for tiden, og efter min mening, at det er medierne som styrer danskernes holdninger næsten fuldt ud. Vi tror så blindt på alt som medierne fortæller os, og tænker aldrig på, at det måske bare er et opblæst emne, og at det måske ikke står så slemt til i virkeligheden. Det samme sås jo fx med sovebusserne? Jeg synes at det er latterligt at bare fordi en bus kører galt, skal alle sovebusser forbydes. Giver det nogen mening? Dette skete jo pga medierne blæste hele emnet op, og gav alle danskerne den holdning, at der måtte gøres noget.

• #195   20. feb 2009 Jeg siger min mening: beklager hvis jeg misforstod at hende Sussi skulle have været foredragsholder etc i din klub..det må have været en anden klub(som du refererer til?) hun så var ude og lufte guldkornene i :)..jeg har det med at blive lidt forsvars agtig,når information/fakts og så hende Sussi bliver nævnt i samme sætning:)

Jeg synes nu ellers jeg har læst tråden(og flere af samme slags)..jeg forsøger altid at skille skidt fra snot,og har med alt beskedenhed +15 års erfaring med disse hunde..altså en del år for de blev supersmarte,så-så-man-lige-mig-agtige, og debatten/problematikken omkring samme.
    At du ikke synes jeg 'har noget klogt at byde ind med'...kan jeg ikke gære meget ved.

Igen vil jeg opfordre kritikere af alt hvad der lugter lidt af bulldogs,til at være objektive,saglige..og ikke nødvendigvis gøre tingene værre end de er.Husk osse der er en markant forskel på køns/arts-dominans og aggresion(den kan man som ansvarlig ejer nemlig handle på)..og så aggresion overfor mennesker..som vel(med få undtagelser) bør 'koste' den triste vej til dyrlægen.

Til fortalerne af nævnte hunde,vil jeg opfordre til ansvarlighed...vær klar over hvad din 'søøøde hund' potentielt indeholder,og respekter andre menneskers uvilje til at socialicere med din hund..opfør dig for netop DIN races bedste..det hjælper ikke at være defensiv og usaglig.

Til sidst...husk nu allesammen det stadig 'bare' er hunde..ik`?

Kommentér på:
"kamphund" angriber igen....

Annonce