{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  budget for hund
  • #2   7. feb 2009 jeg laver ikke speciel budget til mine hunde. men tror ikke jeg er oppe på 1000 kr pr månede.

• #3   7. feb 2009 Jeg går ikke ind for budget'er smiley Men et overslag her er ca. 350-450 kr pr. måned. Inkl. foder, tilbehør, forsikringer, den årlige vac, udstillinger og træning.
    Anden dyrlæge kommer ud over dette.

• #4   7. feb 2009 Jeg er ikke helt sikker, da jeg budgetterer årligt, og ikke månedsvis.. Da der jo er forbundet kvartals regninger ind over mine hunde...på den måde ligger der altid penge nok på budgetten, hvis jeg skal ligge ud for dyrlægeregning (inden sygeforsikringen giver pengene ud) eller andet.. ellers mener jeg ikke foder osv er så store udgifter at jeg skal ligge det ind månedsvis over budgetten, men det er jo indkomst betonet smiley Ellers lyder det som en ok budgettering med 1000 kr om måneden, de måneder hvor regningerne ikke kommer op på så mget månedligt, kan i jo ligge det resterende til side. Og kommer der så en uforudset regning, har man jo lidt ekstra smiley

• #6   7. feb 2009 Vi kører bare dankortet igennem ;o)

• #7   7. feb 2009 Tror jeg bruger ca. 400 kr i måneden.. Nogle måneder bruger jeg flere penge end andre

• #8   7. feb 2009 A;h - vi har også en opsparing til uforudsete udgifter

• #9   7. feb 2009 Maiken kan godt lide din måde at gøre det på, lyder velkendt...:-) Ligger ikke penge af til nogle af mine dyr, betaler bare regningerne når de kommer og køber hvad der skal købes. Skal nok finde penge til min dyr uden at have et budget... smiley

• #10   7. feb 2009 Har ikke noget budget....køber foder hver anden mdr til 600,- og forsikringerne kører over budgetkontoen og så er der ellers bare de forskellige småting.....så 350,- mdr er nok meget realistisk

• #11   7. feb 2009 HAr ikke et budget.. køber bare, når der mangler *S*

• #12   7. feb 2009 jeg har heller ikke budget XD har dog en dyrekonto jeg sender penge til engang imellem, men oftes ikke den jeg bruger til foder, legetøj, forsikring osv..

• #13   7. feb 2009 Vi har heller ikke noget budget, men med 3 hunde kan det da godt løbe op. Når der så evt. kommer et kuld hvalpe til, så kan det jo stige i de perioder.

Men jeg synes da det lyder fornuftigt at have et budget, så bliver man ikke overrasket af uforudsete udgifter, som f.eks. en dyrlægeregning. Det er da rart at vide at står man i situationen, så er det ikke penge man skal tænke på.

Så al ære værd for dem der har et budget, det kan spare en for mange bekymringer.

• #14   7. feb 2009 Blackie er dyr fortiden foder 489 pr md. så kommer godbidder og 6 enetimer ved Vibeke Reese er 4200 pr md. og forsikring er 1430 kr pr år

• #15   7. feb 2009 Heidi: Det er kanont du laver budget, uandst indkomst. På den måde sikre du dyr, familie, hus, biler osv.... Det er fint at mange mener de har så mange penge, at de ikke behøver budget, men har altid været af den opfattelse, at om man er alene i lejebolig eller har familie hus og Volvo, rig eller fattig budgetterer man. På den måde er du og dine ansvar altid sikret. Og du står ikke med en uforudset regning, du pludselig skal finde penge til, hvor det rammer andre ansvar. Det som du gør er at overbudgetterer, det er den sikre metode, da du så som følge altid har kontanter stående til hundebassen, hvis "problemer" opstår.
    Men det er også bare mig!! hader usikkerhed omkring alt jeg har ansvar for.... Derfor sikrer jeg mig altid smiley Og synes det er ansvarsfuldt det du gør, så bliv ved med det...

• #16   7. feb 2009 Vi bruger heller ikke sådan et, vi køber det der skal til ..

• #17   7. feb 2009 er det billigere med hund nr to eller koster det det samme?
    Jeg ville ikke kunne klare ikke at have penge lagt til side i tilfælde af at chunta blev syg - Han har ikke valgt at være hos mig - det ville han nok vælge nu men han skal sgu have det godt

• #19   7. feb 2009 Køber også bare når der er behov for det, Og hundene har deres egen sparebøtte, dvs når jeg sidst på ugen tømmer pungen for småpenge så ryger de op i deres sparebøtte. Sidste år blev det til godt 3000,- kr, for så er der, hvis der pludseligt opstår noget.. Og har endda fået en f bankbog til dem, hvor de bliver sat ind på smiley

• #20   7. feb 2009 jeg ved det faktisk ikke, jeg bruger ikke 1000 på ham om måneden
    jeg bruger ca 500 på foder
    og så hvad der lige mangler og hvis han fx skal til dyrlæge, og så er det vidst omkring 1400 kr om året i forsikring

• #21   7. feb 2009 puhh ja jeg køber også bare hvad der er brug for og 4 kg foder vare lige nogen måneder også er der forsikring og lidt til sjov også lidt penge til side til mulige uheld. men ca 350 om måneden vil jeg skyde på min lille Suki koster.

• #22   7. feb 2009 Nu er jeg altså nysgerrig, min syge forsikring betaler først når jeg indsender kvitteringen fra dyrlægen, derfor et stort budget. Hvis hunden løber ud og brækker benene o.lign. eller begge løb over marken og der er en eller anden grund skulle ligge noget, som hundene kom til skade af, er det rart at vide jeg ikke skal ud og "finde" 15000 eller derover, får at kunne ligge ud, men bare kan køre kortet igennem automaten, uden at tænke på noget....alt kirugisk er jo hamrende dyrt hos dyrlægen....

Men igen, det er bare mig, hader usikkerhed omkring økonomi....:-)

• #23   7. feb 2009 ina T - Jeg kan afbetale hos dyrlægen smiley

• #24   7. feb 2009 Tanja: Jeg ved der også er nogle dyrlæger der ved så store beløber, kan gå med til at få betalingen, mod bevis at de er med i en sygeforssikring, dr stadig e gældende, og hvis de kender personen smiley

Men den dyrlæge jeg bruger, er en pensioneret professor inde for landbohøjskolen, og han foretager ikke kirugiske indgreb. Så henvender han til det sted der er bedst inden for området, fx da vores RR fik taget analkirtlerne, anbefalede han det dyrehospital, der foretog indgrebet, men det var jo selvfølgelig en, man ikke kendte. Men af samme grund, ville jeg ikke kunne afbetale, eller lave aftaler, da næste indgreb måske bliver foretaget på et andet dyrehospital.

Og så synes jeg, det er rarest at have pengene selv, hvis andet glipper smiley

• #25   7. feb 2009 ina T - jeg er ikke med i en sygeforsikring og kan stadig afbetale hos dyrlægen..

• #26   7. feb 2009 Oki så må det være en du kender godt. Hvad hvis der pludselig skete ham noget, og du måtte søge andre dyrlæger, hvad vil du så gøre uden sygeforsikring, eller penge til at ligge ud for??

Og hvorfor er du ikke i en sygeforsikring??

• #27   7. feb 2009 Nu er Lilly en hende smiley Og jeg vil ikke søge andre dyrlæger, da jeg med vilje har valgt den i området med mest viden.. Og det er selvom de er de dyreste i byen..

Jeg vil hellere have pengene på en konto end jeg vil skulle tigge og bede om at få mine penge tilbage når jeg har brug for dem..

• #28   7. feb 2009 Jeg har slet ikke lyst til at regne på hvad jeg har brugt på hundene sidste år. Jeg vil dog sige, at det ikke bliver til så mange udstillinger i år.

• #29   8. feb 2009 Ina

jeg ville enten bede om overtræk i banken til jeg fik forsikringspengene
    ellers ville jeg gå til min far (A.K.A. min økonomiske bagmand) og låne pengene
    han er selv sådan en der uden at blinke betaler 50.000 hos dyrlægen hvis det er det der skal til, så han ville klart hjælpe

• #30   8. feb 2009 Link: Jeg mener bare at når man anskaffer sig dyr, får børn o.lign. er man helst muligt ikke afhængige af andre finansielle muligheder end ens egen bankkonto, da mange allerede er afhængige af kreditforeninger/banker når vi køber hus, bil og andre materielle ting. Og hvis du gik hen og blev fyret, og banken ikke ville give dig et overskud grundet disse nedgangstider og du bliver uvenner med din far. Ja altså hvis det værst tænkelige skulle ske, er det uden tvivl bedst at have sin egen backup af en opsparing, plus renten er også højere på en opsparing end på din lønkonto, så der tjener du også lidt i forhold til at skulle betale et beløb for at overtrække smiley

Men som sagt jeg går ind for opsparinger og sikkerhed smiley

• #31   8. feb 2009 Vi har heller ikke lavet direkte budget for hunden, men han indgår i det samlede budget. Vi afsætter pt penge af til forsikring, træning og så lidt diverse. Da vi ikke har fundet ud af hvor længe hans mad holder (12 kg royal canin) men det er klart at når vi har det fulde overlik så indgår alle ting i det samlede budget

• #32   8. feb 2009 Ina
    jeg kan sagtens følge dig, men det er jo forskelligt hvordan folks liv ser ud, og det er en fuldstændig utænkelig mulighed at min far og jeg skulle blive så uvenner så han ikke ville hjælpe mig. men jeg er da godt klar over at det er de færreste der er så heldigt stillet som mig og kan godt forstå at man så gør noget andet

• #33   8. feb 2009 Iben R: Jeg har heller ikke en disideret "hunde opsparing" på måned-basis, da jeg altid har adgang til det regningen ville være på. Så selvfølgelig hvis man har adgang til de penge det vil koste, er der ingen grund til at sætte penge af til andet end forsikringer. Det jeg mener er, at jeg synes det er uansvarligt først at skulle til at "finde" pengene, hvis uheldet er ude.. Og så kan man jo også se det fra den vinkel, at for at vi har den økonomi idag, er jo at vi bruger det mindre end vi tjener, og på den måde, er dannet sin egen opsparing på lønkontoen. smiley

• #34   8. feb 2009 Jeg kan fodre ham for ca 250 kr i md og det er på den dyre måde (han bliver barfet), træning osv er vi ikke begyndt til endnu, det må vente til jeg får noget arbejde. Han skal sygeforsikres på et tidspunkt, ansvarsforsikringen koster 300kr om året, så det er 25 kr i md. Så lægger jeg 3-400kr tilside til uforudsete udgifter.
    Så ca 700kr i md lige nu. Forsikringen køre jo så over budgetkontoen

Kommentér på:
budget for hund

Annonce