{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
562 visninger | Oprettet:

Izak halter stadigvæk {{forumTopicSubject}}

Izak bor midlertidigt hos mine forældre i Jylland, indtil april indtil jeg selv flytter et sted hen hvor vi igen kan være sammen. Men for et stykke tid siden begyndte han så at halte helt vildt og de gamle tog ham så med til dyrlægen. Her tog de en masse røngten men det var hverken albue dystplasi eller noget der var brækket. Så han konstatererede at det var et forstrukket skulderled og at han skulle have total ro. Men hvordan får han det når de i forvejen har en bordercollie?? Så han humper stadigvæk nogle dage mere end andre. Så nu efter at det er umuligt for mine forældre at holde ham i ro så har jeg besluttet at sende ham to uger i pension for at han kan få fukdstændig ro. Men hvordan har hunde det i pension? Jeg har valgt en i Tønder og de virker simpelthen så søde, men jeg ved meget lidt om hvordan hundene har det i en pendion da jeg aldrig har benyttet mig af en før..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Izak halter stadigvæk
  • #1   18. jan 2006 Kan dine forældre ikke holde ham i ro - måske med et bur som Gitte siger?

Hvis ikke så kan jeg godt forstå dig - selvom det ikke er sjovt for ham at komme et fremmed sted hen...

• #2   18. jan 2006 han er ikke ikke syg som i sløv.. tværtimod er han i ligeså godt humør som altid. det er kun benet der er problemet og det eneste der vil hjælpe er ro. Mine forældre har ikke mulighed for at holde ham så meget i ro. Det er simpelthen umuligt. derfor er den eneste mulighed enten at sende ham i pension hvor de bedre kan holde øje med ham, eller at aflive ham. Jeg kan ikke have ham før april. Jeg syens næsten det er endnu mere synd at putte ham i et stort bur når han ved at den anden hund er derude et sted. De er så tætte og det er mere forvirrende end at sende ham et sted hen hvor han får de bedste muligheder for kontrolleret genoptræning. Forstår slet ikke jeres harme

• #3   18. jan 2006 miss pinky: det er den venstre skulder

• #4   18. jan 2006 Hvorfor må du ikke have ham?

• #5   18. jan 2006 Altså i pension skal han jo sidde i et stort bur hele tiden - en løbegård -
    og så skal han høre på en masse hundeder gør og så kommer han ud et par gange om dagen...

• #6   18. jan 2006 fordi kæretsen og jeg gik fra hinmanden efter fire år da jeg blev gravid i sommers. Derfor bor jeg på et lille værelse på nørrebro for lige at gøre mit semester færdigt inden fødslen. Jeg var nød til at tage et værelse da det var et sted jeg havde råd til at betale mig ud af hvis ikke jeg kunne arb pga komplikationer i graviditeten. Men til april har jeg læseferie og skal flytte ind et sted hvor der er plads til os allesammen

• #7   18. jan 2006 Sille din stakkel - er virkelig ked af det på dine vegne!

• #8   18. jan 2006 Gitte: ja jeg har taget en beslutning, men det var der vel heller ikke tvivl om. Det er jo et ømtåleligt emne når man jo helst gerne vil det bedste for sin hund og du så skriver at du ligefrem ALDRIG ville gøre sådan.. Så føler man sig da lidt trådt på, jeg tager jo ikke den beslutning fordi det er den nemmeste, men mere fordi den er nødvendig. Ville bare høre om i vidste hvordan hunde har det i kennel da jeg ikke selv før har benyttet mig af det tilbud

• #9   18. jan 2006 Nicola: du skal såmænd ikke have ondt af mig for jeg har det rigtig godt og har en super fed familie der bakker mig op og støtter mig. Når jeg mærker den lille sparke så er det det mest fantastiske jeg har prøvet og så glemmer man alt det besvær. Men det er træls at izak halter for jeg føler mig magtesløs og føler lidt at han er kommet i klemme og det var ikke det der var meningen. Der skal være plads til alle i vores familie.

• #11   18. jan 2006 Rikke. nej det er der nemlig ikke.. Især fordi han er en meget bestemt ung mand der virkelig prøver grænser af hele tiden. Jeg er bange for at hvis han kommer til et sted hvor de ikke helt har forstand på hunde at han så rasere det hele når han nu ikke må få lov til at få løbet noget energi af. Selvom jeg har masser af aktiverings legetøj er det jo ikke nok. Dem jeg kender der er kompetente nok til at have ham har selv hund og så er det det samme problem... Jeg har virkelig prøvet alle muligheder.. Jeg synes egentlig ikke det er en dårlig ide med kennelen medmindre i ved noget jeg ikke ved. Han er ikke det mindste påvirket mentalt af skaden. Hvis han får lov løber han ligeså hurtigt som han plejer og glemmer endda skaden. Men det er jo det der er farligt for han stopper ikke. Så hvis de er søde og rare i kennelen kan jeg ikke forstå hvorfor det ikke er bedre at han kommer derhen og får en god og fornuftig genoptræning istedet for hen til en fremmed familie.. Er der noget jeg er gået glip af??

• #12   18. jan 2006 du kender ikke nogen der kan have ham hvor der ikke er en anden hund?

En løsning var jo at finde nogen i KBH der kan passe ham i det tre måneder - ser tit den slags annoncer på www.dyrenettet.dk

En ung familie der brændende ønsker sig en hund - og som kan tilbyde nogle lign forhold som hvor i boede sammen?

Hva med kæresten - eller ex'en - måske kan han?

• #13   18. jan 2006 Gitte: jeg vil gerne have folks mening, men synes du skulle vide at den måde du skrev det på måske ikke var så hensigtsmæssig. Synes du skulle vide at jeg følte mig stødt. For jeg synes bestemt ikke jeg er lukket overfor andres mening

• #14   18. jan 2006 tit bliver hunde i pension bare meget stressede - af at sidde i den løbegård og af at høre en masse andre fremmede hunde og de begynder at gø - i timevis nogen gange...

De bliver jo også påvirkede af at være væk fra alt og alle de kender

kender du solvang??

Der kan han få massage og svømmetræning mens han er i pension?

Det var måske en bedre løsning....

www.solvang.dk

• #15   18. jan 2006 Men på pensionen er de fagpersoner og ved hvordan de skal håndtere hunde. En familie der brændende ønsker sig en hund kan gøre meget mere skade end gavn føler jeg.. men det kan da godt være jegs skulle gå deridn og kigge. Efter de 14 dage i pension kommer han selvfølgelig hjem til de vante omgivelser hos mine forældre igen, indtil han skal hjem til mig. Hvis hunden ikke føler sig utryg hvorfor er det så anerledes end at sende den i pension når man er på ferie??

• #17   18. jan 2006 Jo de er fagligt kompetente - men du ved bare ikke på forhånd hvordan han tager selve opholdet - forstår du hvad jeg mener?

• #18   18. jan 2006 Tak nicola... det var det jeg havde brug for at høre... så ved jeg ligesom hvad det er jeg sender ham hen til. det var lidt det jeg søgte, så kan jeg lige tænke lidt mere over hvad der skal ske

• #19   18. jan 2006 det er bare lidt halv dyrt....

men måske kan man forhandle sig til en bedre pris når det nu er lidt længere tid end bare et par dage

så ville han også være tættere på dig

• #20   18. jan 2006 se her - en ret okay pension

http://www.hundepension.dk/?video

så kan du se hvordan det er....

• #21   18. jan 2006 Sille, jeg har selv arbejdet på internat, hvor der også var pension...nu kender jeg ikke din hund, men du kan risikere, at han bliver enormt stresset og endda frygtelig deprimeret af at skulle i pension/kennel. Jeg har set mange tilfælde på det. Du skriver at det kun er 14 dage?? Hvorfor kan han så ikke blive hos dine forældre de sidste 14 dage inden du skal flytte i noget hvor han kan være hos dig?? Jeg forstår det ikke helt for der er jo lang tid til april, så hvorfor kun i 14 dage?? Er det fordi han skal hvile og du så regner med at det med benet går i orden? Jeg synes ikke det er en god idé..men jeg er så også en af dem, der aldrig ville sætte min hund i pension/kennel..har set for meget.

• #22   18. jan 2006 Nicola og rikke... ja i har ret.. det kan jeg godt se.. så lige meget om man skal på ferie eller ej, er pension den sidste udvej. Så det er ikke pga at han halter, men mere fordi det er stressende for hunde at komme sådan et sted. Jeg vil tage derned og kigge og undersøger nadre muligheder... Tusind tak

• #23   18. jan 2006 ja bare hør hvor meget de gør - og se den lille der hopper op og ned - det er kennel stress!!

Jeg ville prøve at lave en annonce herinde og på dyrenettet - så du måske kan finde nogen erfarne hundefolk der ikke lige selv har hund nu.

Gitte - det ved jeg ikke - py ha - bare der ikke skete hundene noget?

• #24   18. jan 2006 Annette: ja det er fordi han skal have ro.. i princippet kan han godt få lov til at bo hos mine forældre. men det der halteri bliver bare ikke bedre og nu er det efterhånden ret længe det har stået på og mine forældres hund begynder at bliver stresset af at skulle ud alene og være adskilt fra ham. Så ligger de på skift ude i gangen. De har det ikke godt nogen af dem på denne her måde. så var det at jeg snakkede med dyrlægen om at det han skulle have var to ugers total ro..

• #25   18. jan 2006 hey silel d!
    hvor bor dine forælder henne i landet med ham nu hørte du omtalte tønder! har den beste pensioen! men det er selvfølig lidt længer væk! men den er bare god!

• #26   18. jan 2006 Ja det er svært, det kan jeg godt se.

HVIS pension er den allersidste udvej, så besøg nogle flere ad gangen...mærk i din mave hvordan du har det med stedet. Nogle er MEGET flinke når du snakker med dem, men så snart du er gået igen, kan det være helt anderledes. Så mærk efter indeni dig selv, når det drejer sig om en periode på 14 dage, så skal det dælme også være et rigtig godt sted.

Men forbered dig på, at han kan udvikle en depression - især når han skal holdes i ro, for så er der heller ikke rigtig mulighed for pension ejeren at aktivere ham, så han ville nok få lov til at passe sig selv en hel del. Jeg kan godt se dit problem, det kan jeg virkelig godt, men...ja ville bare ønske, du havde haft nogle gode venner uden hund der kunne have passet ham istedet. :o(

• #27   18. jan 2006 Sille - har skrevet til dig i dit besked center

• #28   18. jan 2006 så har jeg lavet en annonce inde på dyrenettet men de fleste der har annonceret inde under pasning er unge piger der gerne vil lufte hunde.. Så jeg håber virkelig at der er nogen der chekker den side

• #29   18. jan 2006 Hvad med massage... Min bulldog havde også forstrukken skuldren og begyndte at halte.... Hun fik mioser i modsat ben, derfor haltede hun... efter 2 gange massage var det pis væk...;O))

• #30   18. jan 2006 mioser=???

• #31   18. jan 2006 det kunne være massage ville hjælpe.. giver ham selv når jeg er der, men det kunne være jeg skulle sende ham til en prof.. men det er ikke det modsatte ben han halter på

• #32   18. jan 2006 Nej, men det er forskel på hvordan hunde regere... Min bulldog har en enorm høj smertegrænse, bevist flere gange... Så hun har skånet det dårlige ben og belastet det gode, for jeg ikke skulle opdage noget ;O)))
    Og resten af flokken

Kommentér på:
Izak halter stadigvæk

Annonce