Mexico's gadehunde {{forumTopicSubject}}
Jeg arbejder som fotograf for det lokale SPCA her i Mexico hvor jeg bor, og i den forbindelse vil jeg da lige dele lidt billeder af de mexicanske gadehunde med jer derhjemme.
Hver lørdag er SPCA at finde foran det lokale bibliotek, hvor vi søger nye hjem til hunde og katte.
Hundene og kattene på disse billeder er der alle fundet kærlige hjem til og deres historie endte med en happy ending, Men desværre forholder det sig således at det lokale internat er totalt overbooket og der aflives ca 20 hunde hver uge.
Killinger og hvalpe har så godt som 5% chance for at overleve der. Det er forfærdelige vilkår de lever under og modbydeligt at være vidne til. SPCA gør hvad vi kan for at få dyrene ud af internatet.....
De lokale kan få neutraliseret deres hund for bare en 50 på det lokale internat, men kun få ved og gør dette.
Hvorfor vi (SPCA) arbejder på at lave en stor oplysningskampagne, så folk vil begynde at få det gjort!
billeder:
http://www.hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=33852
De danske hunde har det sku godt.
- OGSÅ dem på internatterne landet over!
Tak for opmærksomheden
Kh. May-Britt
aug 2007
Følger: 1 Emner: 29 Svar: 1.101
Hundene på billede 3 + 4 sender du bare over til mig *S*
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
det er skruen uden ende....
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 80 Hunde: 2 Emner: 534 Svar: 3.710
aug 2005
Følger: 38 Følgere: 39 Hunde: 1 Emner: 93 Svar: 840
så længe vi har internathunde i danmark, bør man hjælpe der,fremfor at "købe en god historie" fra spanien, grækenland osv... det er min holdning.
De har det bedre med en aflivning fremfor dårligt liv, bestemt.
Men jeg ville bare ønske det ikke var nødvendigt med den aflivning... og deri ligger problemet... der er alt for mange hunde i mexico... da de ikke går ind for/ er oplyst nok om hvad det vil sige at neutralisere...
Det er det vi forsøger at arbejde hen mod, som jeg skriver i indlæg 1.
at lave en neutraliserings-oplysnings kampagne, så vi kan få antallet af uønskede hunde og katte ned
Mexico's gadehunde